IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Old school death metal Vorige pagina | Volgende pagina
Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 13-05-2003 11:19 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 9 mei 2003 14:19 schreef Kramy het volgende:
*pats* pak aan!

Kent iemand de site of een discography van nihilist?

En zijn er nog leuke zweedse old school bands, het liefst zoals dismember - indecent & obscene en entombed - morning star

Probeer zeeeeeeker eens Fleshcrawl dan!

Je kan me de bout hachelen!

Trotz
Usericon van Trotz
Posted 17-06-2003 23:42 by Trotz Wijzig reactieProfiel van TrotzQuote dit bericht

Oh yeah!

Ik rol hier eigenlijk zonet een beetje in, old school death metal...

Pentacle vond ik al zo tof. En nou heb ik Sadistic Intent ook al herontdekt.
Trouwens, Gorguts... valt dat ook in dit genre? Want "Considered Dead" is ook al zo gaaf.
Entombed, Grotesque, Mortem...

GAAF!

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-06-2003 23:45 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2003 23:42 schreef Trotz het volgende:
Trouwens, Gorguts... valt dat ook in dit genre? Want "Considered Dead" is ook al zo gaaf.

Nou, Gorguts is na 'Considered Dead' toch behoorlijk extreme & moderne muziek gaan maken. Ik heb hier ook de opvolger 'Obscura' en dat staat bol van vage ritmes & onverwachte breaks en rare dissonante akkoorden e.d.... ik vind het echt wel tof dat een band zich op zo'n manier ontwikkeld heeft ('Considered Dead' is ook al erg gaaf).

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-06-2003 23:47 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

hmmm.. heb toevallig een CD van "Hetshead" gekocht, zag hem 2e hands liggen en zag dat hij door Repulse uitgebracht is..

Behoorlijk gruizig geproduceerde vrij brakke old school death metal

Sater
Usericon van Sater
Posted 18-06-2003 0:45 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Dark Remains maakt toffe old school death

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-09-2003 8:58 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik heb deze week 'From Beyond' van Massacre binnen gekregen, band met leden die in Death hebben gezeten (Kam Lee, Terry Butler, Rick Rozz en Bill Andrews). 'From Beyond' komt uit 1991 en lijkt behoorlijk op de oude Death ten tijde van 'Leprosy' zo'n beetje. Vrij bot dus en to-the-point, behoorlijk thrashy, echt goeie Amerikaanse old school death metal . Nog steeds mijn favoriete soort DM .

LordHelgor
Usericon van LordHelgor
Posted 25-09-2003 9:29 by LordHelgor Wijzig reactieProfiel van LordHelgorQuote dit bericht

"Corpsegrinder" van Massacre is zeker wel een goed nummer, maar ik vind dat die "From Beyond" CD wel een erg clean, typisch Morissound geluid heeft. Dat haalt de rauwheid van de muziek af.

1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 25-09-2003 10:01 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Rebirth of old school deathmetal:

SANGUINARY

RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 25-09-2003 10:12 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2003 9:29 schreef LordHelgor het volgende:
"Corpsegrinder" van Massacre is zeker wel een goed nummer, maar ik vind dat die "From Beyond" CD wel een erg clean, typisch Morissound geluid heeft. Dat haalt de rauwheid van de muziek af.

Vind het best wel een leuk album.
Maar dat album wat daarna kwam (niet die mini) vond ik helemaal niets...

Sater
Usericon van Sater
Posted 25-09-2003 10:13 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Zo juist mijn Autopsy cd uit de speler gehaald en verruild voor Scream Bloody Gore. Beide zijn wereldplaten!

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 25-09-2003 10:14 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

ff offtpoic:

Sater, u heeft mail.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Sater
Usericon van Sater
Posted 25-09-2003 10:33 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Beantwoord

LordHelgor
Usericon van LordHelgor
Posted 25-09-2003 10:42 by LordHelgor Wijzig reactieProfiel van LordHelgorQuote dit bericht

Autopsy
Absolute koningen van de oldschool!!!

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 25-09-2003 11:30 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Incubus op "Serpent Temptation" ook behoorlijk gemeen!

Oude tiamat / treblinka ook niet verkeerd natuurlijk.

Ik, Wil Schuurman

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 29-01-2004 11:40 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Ff schoppen...

Zijn er nog old school swedish death aanraders?

Dismember
Grave
Entombed
Unleashed
Paganizer
Intestine Baalism
Fleshcrawl

Zijn er nog meer?

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 29-01-2004 11:49 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik vind Coercion ook wel een lekkere band in dit straatje.

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 29-01-2004 11:56 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 29 januari 2004 11:49 schreef NecRobert het volgende:
Ik vind Coercion ook wel een lekkere band in dit straatje.

Hmmz ja die ben ik nu ook aan het zoeken, omdat ik net jou oude post in dit topic gelezen heb. Kan er alleen weinig van vinden.

Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 29-01-2004 11:56 by Spearhead Wijzig reactieProfiel van SpearheadQuote dit berichthttp://www.xs4all.nl/~kmachine/

quote:
Op 29 januari 2004 11:40 schreef Kramy het volgende:

Dismember
Grave
Entombed
Unleashed
Paganizer
Intestine Baalism
Fleshcrawl

Zijn er nog meer?

God Macabre
Coercion
Carnage
Cartilege
Comecon

Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 29-01-2004 11:56 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

Darkified heeft ooit een heel goede mini uitgebracht. Old school death/black

'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'

Jerome
Usericon van Jerome
Posted 29-01-2004 13:48 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

Het summum van old school death metal is het Clandestine album van Entombed. Is nog niet overtroffen naar mijn nederige mening.

De drumpartijen, de riffs en de zangpatronen, het is allemaal geniaal

invictis
Usericon van invictis
Posted 29-01-2004 13:49 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2004 13:48 schreef Jerome het volgende:
Het summum van old school death metal is het Clandestine album van Entombed. Is nog niet overtroffen naar mijn nederige mening.

is inderdaad een cd die ik zeer vaak draai naast Leprosy van Death

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

Jerome
Usericon van Jerome
Posted 29-01-2004 13:52 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2004 11:40 schreef Kramy het volgende:
Ff schoppen...

Dismember
Grave
Entombed
Unleashed
Paganizer
Intestine Baalism
Fleshcrawl

Zijn er nog meer?

Divine Eve is erg goed, hebben een mini uit en een nummer op "Death is just the beginning... III" Een soort groovende mix tussen Celtic Frost en Entombed.

Jerome
Usericon van Jerome
Posted 29-01-2004 13:53 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2004 13:49 schreef invictis het volgende:
is inderdaad een cd die ik zeer vaak draai naast Leprosy van Death

en dan verkoop je de lp?

Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 29-01-2004 13:57 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2004 13:48 schreef Jerome het volgende:

tja, niet zo goed als Clandestine als geheel misschien, maar ik kan Unorthodox en Purgatory Afterglow van Edge Of Sanity zeer waarderen, staan afzonderlijk echt meesterlijk nummers op zoals Twillight en Enigma

Jerome
Usericon van Jerome
Posted 29-01-2004 14:00 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

is zeker waar, lekkere sound. Alleen duurt het album me ietsjes te lang en is niet elk nummer even boeiend.
Ik vind Purgatory Afterglow ook erg fijn, net als Cryptic.

Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com