|
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ||||
Auteur: |
|
|
Als ik ruzie heb met m'n moeder wordt ik nog steeds "puber" genoemd Ik sta gewoon compleet anders in het leven dan mijn ouders en dat botst nogal vaak. To all who pass that they may see, rock 'n roll is a part of me |
|
Ik woon ook nog bij pa en moe voor mij is de situstie ff niet anders,.... Ik heb zelf nu nog gezeur, en problemen, ZE KUNNEN DE POT OP !!!!! Ik doe nu wat ik denk dat goed is, en wat hun er van vinden,.... intereseert mij geen ene F*CK Het zijn mijn ouders okeej,..................maar daar is alles mee rond. Wiegen Meister ! |
|
Ik ben een ontzettend verschrikkelijke puber geweest die haar moeder tot waanzin dreef...gelukkig ben ik daar nu een beetje vanaf. Ik woon alleen met mn moeder, mn vader woont in Spanje en ik heb slechts zeer sporadisch contact met hem. Mijn moeder heeft 4 jaar geleden, toen ik 13 was, een herseninfarct gehad. Daaraan heeft ze afasie overgehouden. Dat houdt in dat je problemen hebt met taal en spraak. Ook wist ze niet goed meer hoe ze met mij moest omgaan omdat ik haar gewoon omver lulde als er iets aan de hand was. Ze kon gewoon geen weerstand bieden aan mij, en daarvan werd ik weer helemaal gestoord. Pubers hebben, net als kleine kinderen, een strenge doch rechtvaardige ouder nodig, zodat ze weten waar ze aan toe zijn. En die had ik niet...en daardoor sloeg ik een beetje op hol... Nu gaat het een stuk beter omdat ik wat rustiger ben geworden en we elkaar wat meer accepteren... Ik heb nu zo'n spijt van wat ik haar allemaal aangedaan heb! I spy with my little and verrry evil eye..... |
|
quote: Mijn verhaal: Mijn ouders en ik konden redelijk met elkaar overweg ... MAAR ... ik werd op een gegeven moment ook helemaal gek van hun gecommandeer over: doe dit, doe dat, dat mag niet blahblah. We hebben er wel veel over gepraat, maar daar kwam dus uit dat ik ook mijn eigen vrijheden wou. Natuurlijk moet je rekening houden met elkaar. Maar toch boterde het niet zo en op een gegeven moment heb ik de knoop doorgehakt: Het huis uit. Zij konden daar wel inkomen. Immers: het is beter op deze manier het huis uit te gaan dan dat de situatie op een gegeven moment helemaal escaleert. Er is nog meer goeds uit gekomen: Mijn ouders en ik zijn zelfs nog closer geworden nu we elkaar niet vaak meer zien. Ik woon nu anderhalf jaar op mezelf en het bevalt me prima. En als ik eens bij mijn ouders kom, is dat altijd een plezier. Dat was vroeger soms wel anders. |
|
Ik woon al 2,5 jaar op mezelf, dus nergens last van (daarvoor ook niet trouwens). |
|
ik wil eg geen ruzie met me ma (me pa is opzich wel kix) en ik heb die ruzies al sinds me 10e ofzow en me zussie niet terwijl die meer puber is dan mij en ze wordt voorgetrokken...en ik ben assepoester voor me ma en ik wordt er echt gek van ik heb al zo veel gedaan om geprobeert het ze duidelijk maken maar het dringt gewoon niej tot haar door En het doet mij pijn en haar ook....Ze vind me geen echt meisje omdat ik metal luister en shag rook en bier drink :S hoe moet ik haar nu vertellen dat ik ech wel een ech meisje ben alleen niet zo tuttig?? Roses don't hurt but you have opened my soul with pain... |
|
quote: Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you |
|
quote:Hmm,mijn moeder is net zo,ze vindt mijn muziek vreselijk en ook soms dat ik niet meer normaal ben, omdat metal gewoon niet om zo'n happy thema's gaat,...Maar voor de rest gaat alles wel prima, we hebben nooit veel ruzie gemaakt of zo,maar net zoals vele anderen vind ik ook dat mijn ouders veel te streng zijn,maar ik geloof ook dat ze het beste met me voor hebben,dus... true disco chick |
|
Hmmz als ik die verhalen zo lees. Nooit ruzie eigenlijk het enigste waar ik af en toe last van heb is dat mijn moeder begint te zeuren dat ik een gewelddadig spel (counterstrike) aan het spelen ben en of ik dat niet te lang wil doen. Ach ja iedereen zijn eigen mening. Verder nergens problemen mee op dit moment en met mijn Pa ook niet. You will never have, what i never had. |
|
*schop* Wat vinden jullie nou de goede ouders? ik vind dat ze vroeg af aan wel veel regels voorgeschoteld moeten maar wel met uitleg. Maar daarbij moeten ouders ook aan die regels houden want toegeven aan kinderen is niet goed omdat ze moeten leren dat er grenzen zijn, anders krijg je van die zwaar verwende pubertjes die het leven opeens niet aankunnen en ook nooit verantwoording kunnen dragen. verder mogen ze na het begin van de puberteit wel veel vrijheid krijgen zodat ze we kunnen ontdekken maar de ouders moeten meer een advies orgaan worden om bij te sturen. natuurlijk kan dit niet altijd maar vrije opvoeding vind ikzelf beter. en natuurlijk moeten kinderen gestimuleerd worden en liefde krijgen. ikzelf ben zo'n beetje alleen door m'n pa opgevoed aangezien m'n moeder te lui was. Nu heb ik al een paar jaar gen regels, het eerste jaar deed ik toch niet veel afwijkends maar toen ik wat meer begon te puberen ben ik wel wat minder volwassen geworden op sommige punten maar daarvan leer ik wel veel. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
IMHO is het belangrijkste dat je ouders je eigen verantwoordelijkheid stimuleren door niet zo zeer regels op te leggen, maar je te "adviseren" en je desnoods een keer aan die steen laten stoten. Dat werkt echt veel beter. Als je iemand bijvoorbeeld niet verbiedt om te roken, kun je er beter toezicht op houden dan als je het wel gaat verbieden, want dan gaat diegene het gewoon stiekem doen. Verder is het ook helemaal niet spannend als je het gewoon mag. Vaak beginnen kinderen die van hun ouders mogen roken, er juist niet eens aan... Verder moet elke ouder IMHO de zinsnede "omdat ik het zeg" uit zijn vocabulaire schrappen. Je moet een kind bijbrengen waarom iets wel/niet mag, waarom iets wel/niet ongezond is. Anders gaan ze het namelijk gewoon achter je rug om doen... edit: En naar aanleiding van een post hierboven: Je moet een kind in zijn waarde laten en het niet gaan kleineren. Op die manier verspeel je je krediet en geloofwaardigheid. En dan nemen kinderen het gewoon niet meer aan... [Dit bericht is gewijzigd door altx op 18-05-2004 0:02] Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Welnee, da's allemaal soft gedoe... ouders dienen zich op te stellen als autoritaire klootzakken zodat een puber tenminste eens goed kan schoppen. Word je hard van... Die softe ouders die met een kind gaan "praten" en "onderhandelen" en *gasp* het kind gaan "adviseren", die worden pas te kakken gezet... "Kijk vriendjes, we mogen thuis bij mijn ouders blowen en al hun drank opzuipen en ze vinden het niet eens erg!! HAHAHA!!!" Mocht ik later ooit vader worden, dan zal ik met graagte de betiteling "reactionaire, conservatieve klootzak" aannemen. Mijn kind is immers hopelijk geen watje. Z'n zakgeld kan hij voor de rest van de maand vergeten, natuurlijk, dat dan weer wel... Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Als ik jou was, zou ik alvast een plekje reserveren in de goot voor je toekomstige kinderen... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Ja hoor. Af en toe verbaas ik me over je naïviteit. Kinderen "adviseren"? Hoe kan je nou verwachten dat een kind iets kan beginnen met "advies". Zoiets dient opgevoed te worden, niet "geadviseerd"... Argh.... Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote:Omdat... Ik ben het met M. eens, hypothetisch dan aangezien ik geen kinderwens koester.. Streng doch rechtvaardig zijn ipv de vrije hippie ouder uithangen. |
|
quote: advies functie wil niet inhouden dat je wat krijgt. Op die manier moeten ze het zelf utivinden. Ook al is er bij mij daarbij teveel toegegeven ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Jij mag raden hoe ik opgevoed ben... (Maar ik had natuurlijk wel de benodigde intelligentie... dat scheelt... ) Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: niet teveel regels maar die wel keihard nagestreeft worden en in de puberteit afbouwen is beter omdat de puberteit een soort test fase is voor het zelfstandige leven en heeft nog toezicht en bijsturing nodig. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Jij wil een kind van 3 gaan 'adviseren' om niet een fles terpentine op te drinken? Will there ever be a better icon than myself? |
|
quote: What about.. die jeukouders die gaan praten met een peuter. "Nee Jantje, dat moet je niet doen want...." *zucht* Een bekwaamheidstest voor ouders gecombineerd met een zwangerschapsvergunning, dat zou geweldig zijn! Op weg naar de 10 miljoen |
|
quote: Ignore... Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon... |
|
quote: tot de puberteit keiharde regels, en ook voorkomen dat ze nodig zijn(dus giftige stoffen in een hoog kastje zetten). Maar de regels moeten natuurlijk wel rechtvaardig blijven. ouderschap is ook meer dan regelgeving het is ook aandacht geven en zorgen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Om hier ff quasi-serieus op in te gaan: Waar haal jij het idee vandaan dat ze MIJN drank op mogen zuipen? Dat kopen ze maar van hun zakgeld. Leren ze gelijk met geld om te gaan... (want dan zullen ze zien dat ze voor andere dingen geen geld meer hebben, waar ze ook veel behoefte aan hebben, beltegoed voor hun gsm bijvoorbeeld...) Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Hehe, geweldig, ik ken ze ook nog . Nee, mijn ouders waren behoorlijk autoritair en daar mag ik ze vandaag de dag nog steeds om. Maar dat werd wel gecombineerd met het feit dat ze pal voor m'n broertje en ik stonden als er eens iets misging. Heersch-ouders . Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |