IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : ouders Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-05-2004 1:52 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 mei 2004 1:50 schreef Smoochy het volgende:
Blijf maar lekker afhankelijk van je moeder ok...

naja ingrijpen is misschien wel op z'n plaats als het kind geen eten meer heeft

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

gelrenaer
Usericon van gelrenaer
Posted 18-05-2004 1:53 by gelrenaer Wijzig reactieProfiel van gelrenaerQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 1:50 schreef Smoochy het volgende:
Blijf maar lekker afhankelijk van je moeder ok...

vreemd genoeg deed ik het altijd zelf toen ik thuis wooonde en toen ik naar hbo ging deed mn moeder het hehe opzic niet vreemd want ze smeerde toch altijd brood voor zichzelf, waarom niet gelijk voor mij als ze bezig was. ik heb gewoon een gave nmoeder jij zeker niet

Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 18-05-2004 1:56 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Duh, zoals ik dus al zei ik heb TOFFE ouders misschien dat je het dan zo snapt aangezien je Hbo doet.

SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.

Karin
Usericon van Karin
Posted 18-05-2004 1:57 by Karin Wijzig reactieProfiel van KarinQuote dit bericht

Ik denk dat hij dat allang door had

Will there ever be a better icon than myself?

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-05-2004 1:59 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

jah smoochy je hapt wat veel, misschiem moet je moeder een boterhammetje extra voor je smeren

♀<o(((>< <o(((><

gelrenaer
Usericon van gelrenaer
Posted 18-05-2004 2:00 by gelrenaer Wijzig reactieProfiel van gelrenaerQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 1:56 schreef Smoochy het volgende:
Duh, zoals ik dus al zei ik heb TOFFE ouders misschien dat je het dan zo snapt aangezien je Hbo doet.

zal mij aan mn reet roesten, van mij part ktijgen ze kanker

Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 18-05-2004 2:01 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 2:00 schreef gelrenaer het volgende:

Zo stoere uitspraken, en je doet ook nog hbo vast niet met zulk dom gelul.

Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 18-05-2004 2:02 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 1:59 schreef ElitE het volgende:
jah smoochy je hapt wat veel, misschiem moet je moeder een boterhammetje extra voor je smeren

Ach je hebt van die dagen.

gelrenaer
Usericon van gelrenaer
Posted 18-05-2004 2:03 by gelrenaer Wijzig reactieProfiel van gelrenaerQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 2:01 schreef Smoochy het volgende:
Zo stoere uitspraken, en je doet ook nog hbo vast niet met zulk dom gelul.

juist, en maak me eerst maar eens duidelijk wat mijn mening met een opleidingsniveau te maken zlu hebben

grindminder
LARDASS!!!!
Usericon van grindminder
Posted 18-05-2004 2:05 by grindminder Wijzig reactieProfiel van grindminderQuote dit berichthttp://www.dutchroadrunners.nl

extra boterham voor smoochy??geen goed plan word ie nog vetter

Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 18-05-2004 2:05 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 2:03 schreef gelrenaer het volgende:
juist, en maak me eerst maar eens duidelijk wat mijn mening met een opleidingsniveau te maken zlu hebben

Daar is jouw mening niet eens voor nodig leer eerst maar eens normaal nederlands.

Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 18-05-2004 2:06 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 2:05 schreef grindminder het volgende:
extra boterham voor smoochy??geen goed plan word ie nog vetter

zekers daar val jij wel op en ik ben niet vet ik ben feestelijk gevuld. OK

gelrenaer
Usericon van gelrenaer
Posted 18-05-2004 2:07 by gelrenaer Wijzig reactieProfiel van gelrenaerQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 2:05 schreef Smoochy het volgende:
Daar is jouw mening niet eens voor nodig leer eerst maar eens normaal nederlands.

jaja ik weet het, maar niet iedereen bsteed evenveel aandacht aan zn taal om 2 uur 's nachts dus ok daar op te zeiken...

ontoipic godverdekankerer

grindminder
LARDASS!!!!
Usericon van grindminder
Posted 18-05-2004 2:13 by grindminder Wijzig reactieProfiel van grindminderQuote dit berichthttp://www.dutchroadrunners.nl

PUBERS!

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-05-2004 2:14 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 mei 2004 2:13 schreef grindminder het volgende:
PUBERS!

ook al ben ik zelf puber

♀<o(((>< <o(((><

gelrenaer
Usericon van gelrenaer
Posted 18-05-2004 2:14 by gelrenaer Wijzig reactieProfiel van gelrenaerQuote dit bericht

éréntje maar

grindminder
LARDASS!!!!
Usericon van grindminder
Posted 18-05-2004 2:24 by grindminder Wijzig reactieProfiel van grindminderQuote dit berichthttp://www.dutchroadrunners.nl

quote:
Op 1 december 2002 16:08 schreef HiddenWitch het volgende:
Grrr... ik wordt echt helemaal wild van me pa en ma ik mag dit niet kmag dat niet kmoet dit kmoet dat.... boh mensen ik kan zelf denken maar hoe vertel ik hun dit.... heeft iemand soms idees?

Check deze link maar eve dan komt alles goed!
http://www.textfiles.com/uploads/kill_parents.txt

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-05-2004 2:29 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 mei 2004 2:24 schreef grindminder het volgende:
Check deze link maar eve dan komt alles goed!
http://www.textfiles.com/uploads/kill_parents.txt

[tellsellmode]it really works John [\tellsellmode]

♀<o(((>< <o(((><

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-05-2004 7:33 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 0:39 schreef helmet het volgende:
Bullshit! Zakgeld is weldegelijk een beloning voor verrichte prestaties. Ben je aan 't kwallen? Voer je geen flikker uit op school? Jammer dan: geen zakgeld.

Je kunt die vergelijking wel gekunsteld in leven houden door het te hebben over "verrichte prestaties" maar het blijft natuurlijk heel wat anders om wekelijks een paar euro van je ouders te krijgen voor snoep e.d., of 40 uur per week te werken om in je levensonderhoud te voorzien (dat levensonderhoud krijg je zonder meer al van je ouders, daar hoef je als kind geen enkele prestatie voor te leveren).

Bovendien is het zo dat als je al vroeg begint met kinderen te "belonen" voor iets ze vrij snel bedorven worden. Een kind zou niet vanwege het zakgeld z'n best moeten doen op school, een kind zou überhaupt zijn best moeten doen op school. Als je twee groepen kinderen braaf laat spelen en één groep geef je na afloop snoep omdat ze braaf gespeeld hebben (de andere groep geef je niets), dan zal die groep die snoep kreeg na verloop van tijd ophouden met uit zichzelf te gaan spelen. Immers, er is een incentive, te weten, snoep.

quote:
En ik ben het met de 'uitleg-benadering' meer dan eens. Ik was een behoorlijk braaf jochie, maar op het moment dat er dingen niet hadden gemogen "omdat ik dat zeg" dan was ik er echt zo dwars tegenin gegaan dat ze echt een probleem hadden gehad. "Dat kun je beter niet doen, want..." werkt imho eindeloos veel beter.

Wie weet. Opvoeden zal iedereen toch echt zelf moeten doen, gelukkig.
Ik hoop alleen heel hard dat mijn eventuele kinderen geen vriendjes met "uitleg-ouders" zullen hebben...

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 18-05-2004 10:19 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 7:33 schreef M. het volgende:
(...)
Ik hoop alleen heel hard dat mijn eventuele kinderen geen vriendjes met "uitleg-ouders" zullen hebben...

Waarom? Omdat je bang bent dat je kinderen erachter zullen komen hoe het ook kan?

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-05-2004 10:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 10:19 schreef altx het volgende:
Waarom? Omdat je bang bent dat je kinderen erachter zullen komen hoe het ook kan?
Omdat 'uitleg-ouders' een kind van 4 of 5 uitgebreid gaan uitleggen waarom ze geen stenen naar andere kinderen mogen gooien, blagen leren zo niet dat ze soms zonder reden moeten luisteren en zich moeten gedragen. Daar krijg je van die irritante kutblagen met een enorme bek van.

SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 18-05-2004 10:25 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 18 mei 2004 2:00 schreef gelrenaer het volgende:

En hier zien wij een 16 jarige puber die in de fase van afstoting is..

Deze personen zijn vaak herkenbaar aan hun te grote versleten begin '70 kleren en 8 kilo te licht.

Deze zien in die periode hun ouders als niet meer dan zakgelddispensers..

Maar in een periode van meer dan 48 uur alleen komt de ware aard boven en kruipt snikkend bij mammie op schoot..

Een kleine snol zit zo vol.

altx
Usericon van altx
Posted 18-05-2004 10:31 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 10:21 schreef Jenje het volgende:
Omdat 'uitleg-ouders' een kind van 4 of 5 uitgebreid gaan uitleggen waarom ze geen stenen naar andere kinderen mogen gooien, blagen leren zo niet dat ze soms zonder reden moeten luisteren en zich moeten gedragen. Daar krijg je van die irritante kutblagen met een enorme bek van.

Oh, ik vraag me toch echt af waar jij die "harde feiten" vandaan haalt, want kinderen die buitenshuis een grote bek hebben, zijn juist altijd degenen die thuis niks mogen...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-05-2004 10:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 10:31 schreef altx het volgende:
Oh, ik vraag me toch echt af waar jij die "harde feiten" vandaan haalt, want kinderen die buitenshuis een grote bek hebben, zijn juist altijd degenen die thuis niks mogen...
In het onderwijs werken wil daar wel eens fiks in helpen ....

Als ik het over een grote bek hebt, bedoel ik dat ze bijv. niet iets op een fatsoenlijke nette manier kunnen vragen, en als ze dat buitenshuis niet kunnen, dan thuis ook niet. En waarom niet? Omdat de ouders ze aangeleerd hebben om overal tegenin te gaan door hun urenlange gezwets. Dat kind heeft geleerd om door gewoon maar te blijven mekkeren dingen wel naar zijn zin te krijgen ..

Dit zie ik heel erg vaak op mijn werk, blagen blijven maar zeuren, denken dat iedereen naar hun pijpen dansen en als dat niet meteen gebeurt worden ze hondsbrutaal. Dat ontstaat niet door een harde hand thuis, dat ontstaat door ouders die veel te soft zijn en tegen hun kind praten alsof het al 30 is ...

altx
Usericon van altx
Posted 18-05-2004 10:37 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 7:33 schreef M. het volgende:
Je kunt die vergelijking wel gekunsteld in leven houden door het te hebben over "verrichte prestaties" maar het blijft natuurlijk heel wat anders om wekelijks een paar euro van je ouders te krijgen voor snoep e.d., of 40 uur per week te werken om in je levensonderhoud te voorzien (dat levensonderhoud krijg je zonder meer al van je ouders, daar hoef je als kind geen enkele prestatie voor te leveren).

Bovendien is het zo dat als je al vroeg begint met kinderen te "belonen" voor iets ze vrij snel bedorven worden. Een kind zou niet vanwege het zakgeld z'n best moeten doen op school, een kind zou überhaupt zijn best moeten doen op school. Als je twee groepen kinderen braaf laat spelen en één groep geef je na afloop snoep omdat ze braaf gespeeld hebben (de andere groep geef je niets), dan zal die groep die snoep kreeg na verloop van tijd ophouden met uit zichzelf te gaan spelen. Immers, er is een incentive, te weten, snoep.

Wie weet. Opvoeden zal iedereen toch echt zelf moeten doen, gelukkig.

Dat wat ik zei over zakgeld heeft geen f**k met belonen te maken, maar puur met het feit dat er wat gedaan moet worden voor dat geld (net zoals dat bij salaris zo is). Ik noemde expres het voorbeeld van kamer opruimen. Iemands zakgeld intrekken omdat diegene slecht presteert op school werkt altijd juist averechts, omdat slecht presteren meestal met motivatieproblemen te maken heeft en dat los je niet op door iemand nog minder te motiveren.

Verder hanteren "uitleg-ouders" juist geen beloningsstructuur zoals jij hier beschrijft. Met snoep is het gewoon zo dat ze vertellen waar de snoeppot staat. Pak maar zo veel als je kan maar op = op. Als er op zaterdag boodschappen gedaan zijn en op maandag is de snoeppot leeg, dan moet je tot de volgende zaterdag wachten, totdat er weer snoep gehaald wordt. Maar als je bij de snoeppot kan, dan hoef je die fles terpentine niet leeg te drinken of die rondslingerende medicijnen op te eten. (Wijlen mijn opa liet bij ons thuis nog wel eens zijn medicijnen rondslingeren, maar er was gezegd dat dat geen snoepjes zijn, dus bleef ik er gewoon af...)

Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com