|
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Ja, mijn ouders vertelden me een keer dat ik dat beter niet kon drinken, omdat dat ontiechelijk pijn zou doen... Dus een tijdje later zie ik die fles staan en zei ik tegen mijn moeder: "Da's au-sop he?" Dus mijn moeder: "Inderdaad." En omdat ik begreep waarom ik het beter niet kon drinken, heb ik het dus ook nooit in mijn hoofd gehaald. Maar blijkbaar gaat iedereen er hier vanuit dat ze kinderen krijgen met het IQ van een garnaal... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Met zakgeld leer je echt niet met geld omgaan hoor. Pas als je het met je eigen handjes verdiend hebt krijgt het betekenis voor je. Maar waar ze het aan uitgeven, tja. Op een gegeven moment heb je dat niet meer in de hand natuurlijk, al vind ik ook dat het voor een deel van de 'cultuur' thuis afhangt. Werkelijk, ik keek mijn ogen uit toen ik bij Rasputin bleef pitten (wat overigens erg goed uitkwam ). Dat had bij ons thuis eens moeten gebeuren . [Dit bericht is gewijzigd door M. op 18-05-2004 0:24] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: ik zou m'n kinderen gewoon afkraken(of om de 10 minuten bellen en vragen of het goed gaat ) op het feit dat ze een mobieltje nodig hebben, waar heb je dat ding voor nodig ook al "moest" ik er zelf 1 van m'n ouders ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Mijn ouders waren vooral erg inconsequent, misplaatst autoritair en .. euhm... visieloos Mijn vrienden zullen het nooit worden. |
|
quote: NEE, NEE en nog eens NEE. Want op die manier hoef je maar een keer zo'n fles op tafel te laten staan en je rug ernaar toe te draaien (misschien gaat de telefoon of zo) en je kind drinkt gelijk die hele fles leeg... Bij ons thuis stonden alle gevaarlijke stoffen gewoon in de lage keukenkastjes. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Visieloos, dat vind ik wel een goed woord. Ouders moeten ook nooit hun verantwoordelijkheid uit het oog verliezen. quote: Persoonlijk gruwel ik van het beeld "je ouder als beste vriend(in)"... *kromme tenen* Ik kan prima met mijn pa onder het genot van een fles goede wijn een zondagmiddag weglullen maar het blijft altijd mijn vader, de man die de stront uit m'n luier heeft gepeuterd en me heeft opgevoed. Dat is IMO nooit een gelijkwaardige vriendschappelijke relatie. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Ja maar, dat heeft niets met autoriteit te maken, dat is gewoon DOM. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
valt het de mensen hier trouwens op dat steeds vaker 1 van de ouders onspoort en de kinderen gewoon in de steek laat oid en geen verantwoordelijkheden kunnen nemen. [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 18-05-2004 0:29] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Wel, want je moet keuzes maken waar je je geld aan uit geeft... Koop ik die zak snoep of spaar ik voor een nieuwe gsm? Je moet dan je kinderen dan natuurlijk tussendoor niet ook geld geven als ze erom vragen. Ze moeten gewoon wachten totdat ze netjes hun zakgeld krijgen, net zoals werkende mensen netjes op hun salaris moeten wachten. Zie je de parallellen? Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Altx, als je me IRL ooit een keer op die manier toespreekt, krijg je een klap op je neus . "Zie je de parallellen?". Doe dat maar met je zoontje . Zakgeld is gratis. Salaris niet. Zie je de parallellen? Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: als ze iets jonger zijn en ze de uitleg nog niet begrijpen maar advies is meestal wel nodig. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Ja, maar zo komen dus wel de meeste kinderen in het ziekenhuis terecht... Het probleem met superautoritair zijn is dat je dus nooit je rug ernaar toe moet keren, omdat je je kinderen geen eigen verantwoordelijkheid leert. Dus als jij je toekomstige kinderen zo op wilt gaan voeden, wens ik je veel succes, want zo'n manier van opvoeden vereist een 100% alert zijn, omdat een keer verslappen dus dit soort consequenties met zich meebrengt... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: van 6 tot 13 mogen ze nog niet werken maar is het wel goed voor ze een beetje zakgeld te hebben. ik vind wel dat ze het moeten verdienen door een klusje bijvoorbeeld. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Zakgeld hoeft helemaal niet gratis te zijn. Je kan ertegenover stellen dat ze een keer per week hun kamer grondig op moeten ruimen of iets dergelijks. Verder onderschat je mijn reflexen, want ik denk dat jij degene bent met een gebroken neus na zo'n confrontatie... edit: Verder is het een teken van falen in het opvoeden, een teken van zwakte, als je met fysiek geweld gaat dreigen of het zelfs uitvoert. Zie je de parallellen? [Dit bericht is gewijzigd door altx op 18-05-2004 0:35] Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Ouders moeten zich in de eerste plaats bewust zijn van de verantwoordelijk die ze dragen en van de invloed die ze hebben op de levens van hun kinderen. |
|
quote: ..."Hate can only create more hate"... |
|
quote: Je gaat er hier weer vanuit dat jonge kinderen het IQ van een garnaal hebben, maar dat is helemaal niet zo... Dat denken ouders alleen maar, omdat ze zichzelf altijd zo slim vinden... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote:Bullshit! Zakgeld is weldegelijk een beloning voor verrichte prestaties. Ben je aan 't kwallen? Voer je geen flikker uit op school? Jammer dan: geen zakgeld. En ik ben het met de 'uitleg-benadering' meer dan eens. Ik was een behoorlijk braaf jochie, maar op het moment dat er dingen niet hadden gemogen "omdat ik dat zeg" dan was ik er echt zo dwars tegenin gegaan dat ze echt een probleem hadden gehad. "Dat kun je beter niet doen, want..." werkt imho eindeloos veel beter. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: dat haat ik aan mensen die denken dat God karakters maakt of dat het aangeboren is, en dus ouders iets anders de schuld geven voor het gebrek aan opvoedkunde. Vraagje: vinden jullie dat bij veel kinderen ADHD door opvoeing komt of echt door lichamelijke klachten.(er zijn natuurlijk wel geboren ADHDers) ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: oh dus als kinderen kunnen kruipen maar niet goed kunnen praten/luisteren moet ik ervan uitgaan dat ze het begrijpen ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Kinders mogen tegenwoordig wel wat strenger opgevoed worden.Of ze walsen gewoon over je heen!!! Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon... |
|
quote: zo werkte dat hier dus niet, en ik denk in wel meer huishoudens niet. altijd netjes mn zakgeld gehad, wat ik ook uitspookte Yes, there are two paths you can go by, but in the long run, there's still time to change the road you're on. |
|
quote: maar ouders geven teveel toe aan hun kinderen. Nee moet nee blijven. Hans Teeuwen vind ik wel een goede opvoeder ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: jah het stimuleren van selcht gedrag is ook erg goed ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |