IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : ouders Vorige pagina | Volgende pagina
altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 18-05-2004 0:45 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 0:40 schreef ElitE het volgende:
oh dus als kinderen kunnen kruipen maar niet goed kunnen praten/luisteren moet ik ervan uitgaan dat ze het begrijpen

Waar haal jij nou weer vandaan dat jonge kinderen niet kunnen luisteren?

En trouwens als je alleen nog maar kan kruipen, dan krijg je die gootsteenkastjes toch echt niet open hoor... (met andere woorden, we hadden het over jonge kinderen die al wel kunnen lopen en een paar woordjes kunnen zeggen)

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 18-05-2004 0:46 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 0:44 schreef ElitE het volgende:

maar ouders geven teveel toe aan hun kinderen. Nee moet nee blijven.

Hans Teeuwen vind ik wel een goede opvoeder

Iets waar mn zus heel slecht in is...Zeg 99x "nee" maar de 100e keer wordt t toch een "ja".en mn (bijna 13 jarige) nicht weet dat maar al te goed!!!

Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...

Immanitas
Usericon van Immanitas
Posted 18-05-2004 0:46 by Immanitas Wijzig reactieProfiel van ImmanitasQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 0:45 schreef ElitE het volgende:
jah het stimuleren van selcht gedrag is ook erg goed

nope, en ik zou het zelf ook nooit zo doen!

Yes, there are two paths you can go by, but in the long run, there's still time to change the road you're on.

altx
Usericon van altx
Posted 18-05-2004 0:46 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 0:42 schreef IceQueen het volgende:
Kinders mogen tegenwoordig wel wat strenger opgevoed worden.Of ze walsen gewoon over je heen!!!

Zou je ook wat motivatie kunnen geven voor deze bewering?

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-05-2004 0:48 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 0:39 schreef ElitE het volgende:
Vraagje: vinden jullie dat bij veel kinderen ADHD door opvoeing komt of echt door lichamelijke klachten.(er zijn natuurlijk wel geboren ADHDers)

ADHD is een aangeboren afwijking toch?

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-05-2004 0:49 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 mei 2004 0:45 schreef altx het volgende:
Waar haal jij nou weer vandaan dat jonge kinderen niet kunnen luisteren?

En trouwens als je alleen nog maar kan kruipen, dan krijg je die gootsteenkastjes toch echt niet open hoor... (met andere woorden, we hadden het over jonge kinderen die al wel kunnen lopen en een paar woordjes kunnen zeggen)

sommige dingen kan je kinderen niet uitleggen. En kinderen kunnen ook fouten begaan waarvan je ze het nog niet uitgelegt hebt.

kinderen hebben een andere logica als ouderen, als je een klein kind verbied uit de rode terpentine fles te drinken en de week daarop een blauwe hebt...

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

altx
Usericon van altx
Posted 18-05-2004 0:50 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 0:44 schreef ElitE het volgende:

maar ouders geven teveel toe aan hun kinderen. Nee moet nee blijven.

Hans Teeuwen vind ik wel een goede opvoeder

Maar dat krijg je als je zonder reden nee zegt (want dan kom je weer in de categorie "omdat ik het zeg" terecht).

Ik had een keer dat ik met een vriend van me ergens heen wilde (ik was toen iets van 16 of zo). Dus hij aan zijn vader vragen of dat hij mocht. Zijn vader antwoordde: "Nee." Dus hij vroeg waarom. Zijn vader: "Ik vind het tijd om weer eens nee te zeggen."
IMHO is dat dus hoe het niet moet...

altx
Usericon van altx
Posted 18-05-2004 0:53 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 0:49 schreef ElitE het volgende:
sommige dingen kan je kinderen niet uitleggen. En kinderen kunnen ook fouten begaan waarvan je ze het nog niet uitgelegt hebt.

kinderen hebben een andere logica als ouderen, als je een klein kind verbied uit de rode terpentine fles te drinken en de week daarop een blauwe hebt...

Je blijft er maar vanuit gaan dat kinderen het IQ van een garnaal hebben...

Mijn ouders hebben het voor elkaar gekregen dat ik wist dat ik uit geen enkel flesje met gevaarlijke inhoud mocht drinken, onafhankelijk van de kleur van het flesje... Er zijn genoeg andere dingen waar je aan kan zien dat er gevaarlijk spul in een flesje zit...

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-05-2004 0:53 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Sja, dat is compleet onredelijk ja, dat werkt alleen maar rebellie in de hand.

On the other hand: is dat ook niet nodig? Als je alleen maar rechtvaardigheid van huis uit meekrijgt ga je in "de echte wereld" toch wel aardig op je bek...

IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 18-05-2004 0:54 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 0:46 schreef altx het volgende:
Zou je ook wat motivatie kunnen geven voor deze bewering?

-Respect bvb,kennen ze niet meer.Na schooltijd aan een schoolpoort passeren is een ramp!!!Ze lopen je gewoon van de stoep af!!!
-14 jarigen die zich tijdens de middagpauze op cafe gaan zitten bezatten
-8 a 10 jarigen lopen alleen door de stad(bvb tijdens de vakantie) terwijl ze eigenlijk nog lang de leeftijd niet bereikt hebben om dat te doen.Maar de ouders zijn niet thuis,dus doen ze maar op

enzoverder...

Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-05-2004 0:54 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 mei 2004 0:48 schreef Snaack het volgende:

quote:
Over het algemeen is ADHD een stoornis waarvoor niet direct een oorzaak is aan te wijzen. Er blijken zowel erfelijke als omgevingsfactoren een rol te spelen. Uit onderzoek is gebleken dat de informatieverwerking in de hersenen van kinderen met ADHD deels verstoord is: de demping van signalen van buiten is daardoor minder. ADHD wordt in minderheid van de gevallen veroorzaakt door een aandoening zoals epilepsie, of gaat het samen een leerstoornis of een tic. De situatie binnen en buiten het gezin kan ook een rol spelen.

niet altijd dus, maar de artsen hebben laaste jaren veel meer ritalin voor geschreven en meer ADHD geconstateerd.

ik denk dat dit voor een groot deel komt door opvoeding omdat kinderen erg druk en irrtant worden als er teveel wordt toegegeven. (irritant zijn heeft dus voordeel)

ouders hebben moeite met toegeven van schuld in hun opvoeding, het is erg makkelijk een lichamelijke stoornis als oorzaak te geven...

♀<o(((>< <o(((><

altx
Usericon van altx
Posted 18-05-2004 0:55 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 0:53 schreef Snaack het volgende:
(...)

On the other hand: is dat ook niet nodig? Als je alleen maar rechtvaardigheid van huis uit meekrijgt ga je in "de echte wereld" toch wel aardig op je bek...

IMHO is het middel dan erger dan de kwaal.

Ok, je moet je kinderen op de boze buitenwereld voorbereiden, maar niet door zelf minstens zo slecht te worden als die boze buitenwereld.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-05-2004 0:56 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 0:48 schreef Snaack het volgende:

ja, stofje in hersenen dat niet helemaal functioneert zoals het hoort. heeft niets met opvoeding van doen. (natuurlijk is ook een Alle Dagen Heel Druk persoon gebaat bij een goede opvoeding, zoals ieder kind).

altx
Usericon van altx
Posted 18-05-2004 0:57 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 0:54 schreef ElitE het volgende:
niet altijd dus, maar de artsen hebben laaste jaren veel meer ritalin voor geschreven en meer ADHD geconstateerd.

ik denk dat dit voor een groot deel komt door opvoeding omdat kinderen erg druk en irrtant worden als er teveel wordt toegegeven. (irritant zijn heeft dus voordeel)

ouders hebben moeite met toegeven van schuld in hun opvoeding, het is erg makkelijk een lichamelijke stoornis als oorzaak te geven...

ADHD en borderline zijn de laatste tijd de etiketjes die gehanteerd worden als de doktoren het ook niet meer weten...

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-05-2004 0:57 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 mei 2004 0:53 schreef altx het volgende:
Je blijft er maar vanuit gaan dat kinderen het IQ van een garnaal hebben...

Mijn ouders hebben het voor elkaar gekregen dat ik wist dat ik uit geen enkel flesje met gevaarlijke inhoud mocht drinken, onafhankelijk van de kleur van het flesje... Er zijn genoeg andere dingen waar je aan kan zien dat er gevaarlijk spul in een flesje zit...

nee kinderen zijn natuurlijk net zo intelligent als wij daarom hebben ze totaal geen opvoeding nodig

en ook loopt begrijpen/spreken niet altijd samen met motoriek.

♀<o(((>< <o(((><

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-05-2004 0:57 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 18 mei 2004 0:49 schreef ElitE het volgende:
Non-issue. Als het kind nog niet groot genoeg is om 'schoonmaakmiddel' te herkennen hoort het er niet bij in de buurt te kunnen komen.

I'm not being rude. You're just insignificant.

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-05-2004 0:57 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 0:55 schreef altx het volgende:
IMHO is het middel dan erger dan de kwaal.

Ok, je moet je kinderen op de boze buitenwereld voorbereiden, maar niet door zelf minstens zo slecht te worden als die boze buitenwereld.

Maar hoe moet je een kind dan leren omgaan met teleurstellingen?

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-05-2004 0:58 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 0:54 schreef ElitE het volgende:

ADHD is een mode ziekte, alles wat ze niet kunnen verklaren krijgt momenteel de naam ADHD ook al is de kwaal iets totaal anders. (Vandaar de toename, dankzij aandacht). Retalin wordt ook veels te vaak voogeschreven zonder dat het echt noodzakelijk is. Soms worden kinderen er juist drukker van. (een aanwijzing dat de geconstateerde ADHD helemaal geen ADHD is).

IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 18-05-2004 0:59 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

AdHD kids...Zo kennen Gunman en ik er ook eentje
Kind werkte echt op mn zenuwen,vooral omdat de ouders niet lieten vaststellen wat er "mis" was met hun kind.want dat jongetje,daar scheelde niets mee(volgens de ouders)
Playstationspelletjes spelen met hem was naar't schijnt een lol.Moest je hem laten winnen want anders duwde hij op de reset knop van dat ding.En OVERAL zat ie aan
Goeie ouders hoor,die ontkennen dat er wat is met hun kind...

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-05-2004 0:59 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 0:57 schreef altx het volgende:
ADHD en borderline zijn de laatste tijd de etiketjes die gehanteerd worden als de doktoren het ook niet meer weten...

idd ja.

winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 18-05-2004 1:00 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 0:59 schreef IceQueen het volgende:
AdHD kids...Zo kennen Gunman en ik er ook eentje
Kind werkte echt op mn zenuwen,vooral omdat de ouders niet lieten vaststellen wat er "mis" was met hun kind.want dat jongetje,daar scheelde niets mee(volgens de ouders)
Playstationspelletjes spelen met hem was naar't schijnt een lol.Moest je hem laten winnen want anders duwde hij op de reset knop van dat ding.En OVERAL zat ie aan
Goeie ouders hoor,die ontkennen dat er wat is met hun kind...

zoiets heet gewoon een verwent tyfusjong in correct nederlands...

My madness, my sadness

altx
Usericon van altx
Posted 18-05-2004 1:02 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 0:57 schreef Snaack het volgende:

Je zegt het zelf eigenlijk al: "leren omgaan". Laat ze zich een keer aan die steen stoten en sta voor ze klaar als ze bij je willen uithuilen. Maar ga niet proberen om ze vantevoren op alles voor te bereiden, want dan ben jij de boeman...
(Hier gaan een hoop ouders trouwens de mist in. Die zijn zo druk bezig om hun kinderen in bescherming te nemen dat ze niet in de gaten hebben dat hun kinderen zich daardoor juist steeds verder van hun gaan afzetten...)

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-05-2004 1:02 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 mei 2004 0:56 schreef ghoulliette het volgende:
ja, stofje in hersenen dat niet helemaal functioneert zoals het hoort. heeft niets met opvoeding van doen. (natuurlijk is ook een Alle Dagen Heel Druk persoon gebaat bij een goede opvoeding, zoals ieder kind).

ik vind dat artsen wel erg snel ADHD als diagnose hebben. Ze blijven toch een ernstige gedragsstoornis hebben terwijl ze er medicijnen tegen hebben.

en ik vind het altijd erg raar dat zo'n gedragsstoornis volledig aan een lichamelijkestoornis wordt toegeschreven.

edit: dit zei je ook al in je volgende post

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 18-05-2004 1:04]

♀<o(((>< <o(((><

altx
Usericon van altx
Posted 18-05-2004 1:05 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 0:59 schreef IceQueen het volgende:
(...) Moest je hem laten winnen want anders duwde hij op de reset knop van dat ding. (...)

Toen ik klein was, heette dat nog gewoon "niet tegen je verlies kunnen". Ik wist niet dat dat ook een ziekte was... Ik had er vroeger ook geregeld last van, heb heel wat reset-knoppen versleten...

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-05-2004 1:05 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 18 mei 2004 0:57 schreef Snaack het volgende:
Klein beginnen. Niet iedere keer als je in de supermarkt staat je kind die zak snoep geven waar ie om staat te zeuren. Niet iedere zomerdag als het deuntje van de ijscoman dichterbij komt geld geven voor een ijsje... daar ligt de basis voor het verwerken van teleurstellingen.

Als ik zie hoe vaak dat mis gaat tegenwoordig.. dan kweek je verwende kinderen die er niet tegen kunnen om hun zin niet te krijgen en teleurstellingen incasseren ligt daar tegenaan.

I'm not being rude. You're just insignificant.

Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com