|
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | ||||
Auteur: |
|
|
Graveland is best goed. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Waarom is een bepaalde politieke overtuiging nu weer het gevolg van onderontwikkelde hersenen -- zowel aan linker- als aan rechterzijde zijn er leiders en volgers. Het heeft eerder te maken met een bepaald waardenpatroon dat je aanhangt, een aantal fundamentele zaken waar je in gelooft. In gelijkheid of hiërarchie, in eigen verantwoordelijkheid of collectivisme, in diversiteit door mengeling of door segregatie, etc. Het één of het ander 'onderontwikkeld' vinden riekt naar dogma. Enfin, muziek dient op de muzikale en artistieke merites beoordeeld te worden. Propaganda bedrijven is IMO de artistieke dood in de pot, zowel aan linker- als aan rechterkant. Een verrassend aantal bands zijn (of waren) extreem rechts. Ik zou er dan ook niet over vallen als ik jou was, klinkt als een onzinnig principe. Bewaar politiek maar voor het stemhokje. *edit* goede extreemrechtse bands zijn of waren Graveland, Grand Belial's Key, Burzum, Darkthrone, Slayer, Morbid Angel Dus niet per sé bands die extreem rechtse muziek maakten, maar waarvan één of meer leden extreem rechts zijn/waren. Zelfde geldt voor extreem links, ik noem een Carcass, Napalm Death of Godflesh of zo. Artiesten zijn er niet om ons te besturen maar om kunst te maken, hou politiek dus er buiten bij je keuze zou ik zeggen. [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 18-09-2003 22:59] |
|
quote: Dit gaat niet om zo maar een "politieke overtuiging", dit gaat om racistische leuzen, opfokkende teksten, haat tegen alles wat anders is dan zijzelf. Sorry hoor, maar dan zijn je hersenen volgens mij niet 100% in orde. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: Maar veel linkse bands passen ook in de 'opfokkende teksten, haat tegen alles wat anders is dan zijzelf' plaatje. Mag dat dan wel? KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Nou, jij haat toch ook iets dat anders is dan jijzelf, nl. extreem-rechts. Ik zie niet in waarom jouw haat dan 'minder erg' zou zijn dan de 'haat' van extreem-rechts. En boycot je dan ook opfokkende extreem-linkse teksten? Zoals van Napalm Death (Nazi Punks Fuck Off) of de Dead Kennedies? Of past dat wel in je waardenpatroon? Kijk, ik heb verder niets te maken met jouw keuzes, maar ik bespeur zo wat mogelijke gaten en vraag me af wat je gedachten hierbij zijn. |
|
quote: Nee, ik ben tegen elke vorm van racisme. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: Neehee, dit gaat niet over 'racisme' -- dit gaat over haat en opfokken. Jij betoogt dus dat je opfokkende, haatdragende extreem-rechtse teksten boycot. Extreem-linkse teksten zijn per definitie niet racistisch. Echter, ook bij extreem-linkse bands bestaan er opfokkende en haatdragende teksten. Wat doe je daar dan mee? Boycot je die ook? Gooi jij je Napalm Death platen in de prullenbak? |
|
quote: Ik haat extreem-rechts inderdaad ja. Oftewel ik verafschuw de vaak ononderbouwde haat tegenover andere rassen en/of mensen. En mijn haat tegenover extreem-rechts is wel onderbouwd. Dit geldt ook voor andere politieke overtuigingen met het woord "extreem" ervoor. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: Ik zie de onderbouwing niet zo. Maar goed -- bij extreem-rechts zijn er ook gradaties. Die variëren van werkloze losers die denken dat alles de schuld van de joden is tot de ontwikkelde academicus die geen heil ziet in het mengen van de verschillende menselijke (feno)types. Maar vaak wordt het wel over één kam geschoren. |
|
quote: Deze teksten zijn niet meer dan een tegenreactie op fanatieke nazistische groeperingen. En daar is niks mis mee nee. Ze haten geen andere mensen, maar ze haten andere mensen die andere mensen haten...begrijp je het nog Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: Begrijp me niet verkeerd ik (en ik denk Dwaallicht ook) spelen hier een beetje de 'advocate of the devil'... Maar zie je niet dat wat jij hierboven schreef ik 180 graden kan omdraaien en als 'onderbouwing' voor extreem rechts te gebruiken? KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Krisis, zo zit ik lekker voor de tv Meet the Parents te kijken, zo zit ik ineens over zulke zware onderwerpen te discussieren... Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: Ja dat blijft grappig... Dood aan alle facisten om dat ze discrimineren. lol aan Dwaallicht: Mooi gesproken De vijand heeft een front gevormd...Het moet gebroken, moet bestormt. |
|
quote: Nou, ik vind daar wel wat mis mee. Teksten die puur zijn bedoeld als tegenbeweging, dat vind ik niet bepaald creatief. Eigenlijk vind ik dat je reinste propaganda. Ik heb liever teksten die een creatieve expressie zijn, in plaats van de één of andere rancuneuze uiting aan het adres van iets waar de bandleden het niet mee eens zijn. (hetzelfde geldt uiteraard voor lamme extreem-rechtse teksten; echter, het is erg 'in' om extreem-rechts te veroordelen terwijl men vergeet dat aan de andere kant precies hetzelfde gebeurt) |
|
quote: http://www.tvgids.nl/alleprogrammas2.html Om 23:30 en vanaf 2:30 de hele nacht. |
|
quote: Creatief is het zeker niet nee, maar er zit tenminste een anti-racistische/menswaardige gedachte achter. En jij wil me niet vertellen dat racisme een goede zaak is. Begrijp me niet verkeerd trouwens, want ik hou me sowieso niet bezig politiek, laat staan de extreme kanten daarvan, ook al heb ik er wel een mening over. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: Je houdt je dus wel bezig met politiek, en je laat het zelfs doorschemeren in je keuze om CD's te kopen. Dus de tweede helft van je post gaat mijns inziens niet door . Enfin, blijkbaar gaat anti-racistisch bij jou hand in hand met menswaardig. En aangezien je het woord 'anti' gebruikt, kan ik dan niet anders concluderen dat racistisch bij jou mensONwaardig is. Nu weet ik niet of jij racisten dan ook nog eens ONmensen vindt, maar goed. Dit alles heeft geen specifiek doel of zo, maar afgaande op wat je hier zoal gepost hebt schuilt er denk ik meer intolerantie in je dan je zelf denkt. De vraag die dan volgt is natuurlijk of je dat erg vindt -- maar vooral, of je dat in overeenstemming kunt brengen met die dingen waarvan jij denkt, dat het je idealen zijn . |
|
Hoppaaaaa 20-0 voor Dwaallicht!! De vijand heeft een front gevormd...Het moet gebroken, moet bestormt. |
|
Nou, Ragnarok, mijn intentie was niet om een wedstrijd ervan te maken, en ook niet om Necrobert (laat toch wat aan die nickname doen, man.... z'n ideeën aan gort te blazen of zo. Dat laat ik verder aan jou over . Benieuwd naar z'n reactie ben ik echter wel. |
|
quote: Ik heb een mening over politiek, maar ik hou me er niet mee bezig. Ik praat er af en toe wel over, maar ik ga niet mijn mening aan anderen opdringen. En over die CD's: als ik in de bakken een extreem rechtse CD zie liggen, dan laat ik 'm inderdaad links liggen. quote: Jij leest wel goed iig Racisme betekent haat tegenover een bepaald ras. Hoe kun je nou een heel ras haten, zonder dat je al die mensen persoonlijk kent? Racisme is net zoals religie een twist in your brain, die je ingeprent is door iemand anders in je naaste omgeving. Onmensen? Nee. Zielig? Ja. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote:Goh ons Ragnarokje zegt ook 's wat... Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: Dat snapte ik wel hoor.. Maar geef toe..Kwa argumentatie verliest onze NecRobert wel jammerlijk. Kon het dus toch niet laten een score weer te geven. De vijand heeft een front gevormd...Het moet gebroken, moet bestormt. |
|
quote: Racisme is niet per se haat. Racisme kan zich ook uiten via segregationisme die de andere in hun waarde laat. Oftewel: Ik ben een Aziaat jij bent een Neger ik vind dat we ieder zijn eigen weg moeten gaan maar verder goede vrienden. Ik onderschrijf het bovenstaande niet maar wil alleen zeggen dat racisme = haat niet altijd opgaat. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Ja, en jij bent objectief. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |