|
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | ||||
Auteur: |
|
|
Hmm.. op fokzine: Voorbereidingen om Bush af te kunnen zetten Er worden voorbereidingen getroffen om de Amerikaanse President George W. Bush af te kunnen zetten als er een oorlog in Irak komt. Volgens Roll Call van de krant van Capitol Hill worden er op dit moment juridische stappen ondernomen om het afzettingsproces (impeach) te starten als er een preventieve oorlog tegen Irak komt. Bush zou een oorlogsmisdaad plegen als hij een dergelijke oorlog zou beginnen. Meer dan twintig vooraanstaande advocaten en juristen woonden afgelopen disdag een vergadering bij georganiseerd door activisten, over een afzettingsprocedure van Bush. Inmiddels schijnt een officiele klacht tegen Bush te zijn ingediend. Hier een link naar de aanklacht. Deze is hier te lezen. http://www.ca1.uscourts.gov/cgi-bin/getopn.pl?OPINION=03-1266.01A \ Zie er nog niet echt wat van terecht komen, maar proberen kan nooit kwaad |
|
quote: Gelezen. Ze proberen aan te geven dat een dergelijke oorlog tegen de Amerikaanse grondwet is omdat het congres niet officieel de oorlogsverklaring heeft gegeven. (Bush heeft al een wet laten invoeren dat hij op grond van 'the fight against terrorism', zelf oorlog mag verklaren tegen bepaalde landen.) Een klein stukje valt mij direct op: "The Constitution reserves the war powers to the legislative and executive branches. This court has declined the invitation to become involved in such matters once before. Over thirty years ago, the First Circuit addressed a war powers case challenging the constitutionality of the Vietnam War on the basis that Congress had not declared war. Massachusetts v. Laird, 451 F.2d 26 (1st Cir. 1971). The court found that other actions by Congress, such as continued appropriations to fund the war over the course of six years, id. at 34, provided enough indication of congressional approval to put the question beyond the reach of judicial review" M.a.w. er is een precedent voor. Dat betekent dat de kans heel groot is dat het gerechtshof deze keer ook niet zal ingrijpen. "None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free." |
|
Ik hoop gewoon dat ze een leger stationeren in Irak. Al die manschappen moeten gewoon Irak binnentrekken en als er geschoten word dan is het oorlog. Maar Saddam moet idd weg. |
|
quote: "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
quote: Maar liever Bush weg als het aan mij ligt. |
|
De aanstaande oorlog in Irak heeft in ieder geval al een supporter in de metalscene: DREAM THEATER's PORTNOY: We Have To Get Rid Of SADDAM - Mar. 15, 2003 Unlike many of his music industry peers, DREAM THEATER drummer Mike Portnoy does not believe that a war with Iraq is avoidable. "I don't know if there's such a thing as pro-war, but if there is, that's me," Portnoy told Blistering.com. "I mean, nobody wants to go to war, nobody wants to see innocent people killed, but it seems to me that a lot of Americans are quickly forgetting the impact and the outcome of what happened on 9-11. We still have yet to really finish the job. I'm all for doing whatever it takes to get this world back to way it should be. We have to get rid of these people that are making this world full of the threat of terrorism. Whatever it takes to get the job done. I'm supportive of getting it done. When asked for his opinion on all the protesters that are protesting the war, Portnoy said: "I think those people have a very short attention span. They should go and rent one of these 9-11 documentaries or something for a quick reminder of what happened to us and what still needs to be done to shape this world back into a normal life without fear." |
|
drummen kan ie..... nou nog nadenken [Dit bericht is gewijzigd door Jebes op 15-03-2003 16:29] Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
Nee, een licht is het niet. En of hij drummen kan ik weet het niet, ik kan die optochtnichtenhoempapa van die lui niet verdragen. |
|
Nina Brink zit erachter!!!!! Nina Brink verkocht aandelen op 11 september net voor ramp Uitgegeven: 15 maart 2003 13:28 RIJSWIJK - Nina Brink, die honderden miljoenen verdiende aan de beursgang van internetbedrijf World Online, heeft 11 september 2001 al haar aandelen verkocht. Dat gebeurde enkele uren vóór de terroristische aanslagen in New York. Naar eigen zeggen liet Brink zich leiden door haar intuïtie. De voormalige topvrouw van World Online vertrouwt sinds het beursdebacle met WOL meer dan ooit op haar intuïtie, zegt ze in een interview met het blad Ondernemend Nederland. Toen World Online naar de beurs ging, had Nina Brink daar geen goed gevoel bij, maar liet ze zich ompraten. "Mijn intuïtie verzette zich heel sterk tegen de beslissing om met World Online naar de beurs te gaan. Ik heb me rationeel laten overtuigen.'' De beursgang in maart 2000 kostte duizenden beleggers veel geld. Het aandeel WOL kostte bij uitgifte 43 euro, maar verloor snel daarna in waarde. WOl werd uiteindelijk voor 20 euro per aandeel door Tiscali overgenomen. Sinds World Online hecht Brink meer belang aan haar intuïtie, zegt ze. "Wat niemand weet is dat ik in de ochtend van 11 september rond vijf 's nachts in New York wakker ben geworden. Ik heb mijn bankier in Amsterdam gebeld en tegen hem gezegd: verkoop al mijn aandelen. Alles. Nu. En dat was nogal wat. De directie belde me terug om me te vragen of ik wel goed bij mijn hoofd was: ik zou zeker geld verliezen op die manier.'' Brink verklaarde de bankier dat het een intuïtief besluit betrof: toen werd besloten tot de beursgang van World Online voelde ze zich net zo. Dat gevoel wilde ze niet meer. ,,Dat was pure intuïtie. Het besluit te verkopen was net op tijd, ik ben er niet slechter van geworden. Brink heeft zichzelf al eerder omschreven als een helderwaarnemende''. De onderneemster staat tegenwoordig aan het hoofd van de investeringsmaatschappij Renessence Ventures. |
|
quote: Je zou toch bijna gaan geloven in de uitspraak dat muzikanten zich niet met politiek moeten bemoeien... [Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 18-05-2014 22:13] Touché, pussycat! |
|
quote: drummen kan hij wel, alleen jammer dat het zich niet vertaald in goede nummers. En van politiek heeft hij ook al geen verstand vrees ik. |
|
quote: maar ik denk dat hij een herverkiezing ook wel kan vergeten aangezien in de loop der tijd toch wel iedereen tegen hem zal keren aangezien hij dus fout blijkt te zijn... hopelijk weegt dat mee Je moeder. |
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina |