IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Nieuwe Opeth (Damnation) Vorige pagina
DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 22-06-2005 20:40 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

wow, is dat echt de cover art van de nieuwe cd? heersch !

belooft veel goeds

I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down

Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 22-06-2005 20:56 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Moet toch toegeven dat ik die hoes wel erg mooi vind eigenlijk.
Net als alle hoezen van Opeth trouwens.

We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 23-06-2005 0:24 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 22 juni 2005 20:26 schreef Mark Z het volgende:
De hoes voor het nieuwe album Ghost Reveries:

Niet het mooiste hoesje allertijden...

Huh? Ik had deze hoes gezien:

Zenial

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 23-06-2005 8:36 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2005 0:24 schreef Zenial het volgende:
Huh? Ik had deze hoes gezien:

Ik pluk hem van de officiele site, dus dan snap ik ook niet dat er twee verschillende versies zijn.

LastFM | Untappd | Bandcamp | Doom what thou wilt shall be the whole of the law

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 23-06-2005 11:06 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik vind mijn hoes mooier

Zenial

DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 23-06-2005 14:58 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

ik ook hoor zenial... ik ook ....

al hoe wel.....

I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down

Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 25-06-2005 21:25 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Hehe, eindelijk! Er is een nummertje van de nieuwe plaat vrijgegeven. Nou ja, dat wil zeggen op de radio uitgezonden en toen door iemand opgenomen. Het is dus echt een kut-kwaliteitopname en daardoor moeilijk te luisteren naar de muziek, maar goed, voor alle liefhebbers: (9:55, 22,7MB )

http://www.firecoker.com/music/Opeth%20-%20The%20Grand%20Conjuration%20%28ripped%20from%20Sirius%29.mp3

Klinkt opzich wel goed, moet nog veel vaker luisteren om het echt in te schatten. Wel 'evil', ook door de synths.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-06-2005 21:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm beetje erg populair geluid ....

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 25-06-2005 23:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Erg beroerd nummer voor Opeth ... al de goede punten van opeth zitten er niet in

Vr.M
Kleine Boze Wolf
Usericon van Vr.M
Posted 25-06-2005 23:17 by Vr.M Wijzig reactieProfiel van Vr.MQuote dit bericht

Persoonlijk vind ik het tegenvallen. Mis het "warme" aan de muziek, natuurlijk kan dit ook aan kwaliteit van de opname liggen, maar het vlakker.

Bovendien hoor ik allemaal trommeltjes en synthesizers, jee... wat doen die daar! Experimenteren is misschien een vereiste als je door wilt gaan en wilt groeien, maar dit vind ik een beetje jammer.

Maargoed, dat is dan één nummer, wil toch wel de rest horen!

Je maintiendrai!

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 25-06-2005 23:19 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zekers, maar deze draai voorspelt voorlopig weinig goeds ...

Vr.M
Kleine Boze Wolf
Usericon van Vr.M
Posted 25-06-2005 23:44 by Vr.M Wijzig reactieProfiel van Vr.MQuote dit bericht

quote:
Op 25 juni 2005 23:19 schreef Jenje het volgende:
Zekers, maar deze draai voorspelt voorlopig weinig goeds ...

Absoluut. Wij kunnen slechts hopen

Je maintiendrai!

serenity
Usericon van serenity
Posted 26-06-2005 0:20 by serenity Wijzig reactieProfiel van serenityQuote dit berichthttp://www.eriador.nl

Die trommeltjes zaten ook in hun vorige albums Deliverance (nummer 1 “wreath) en Damnation (nummer 4 “Closure” en misschien nog wel meer nummers) dus dat is niet zo grote stijlbreuk. Die drummer komt trouwens uit Zuid-Amerika (als ik het me goed herinner Uruguay) en die is al sinds kinds af aan bezig met percussie (zie het interview op de Lamentations DVD, maar dit terzijde).

Daarnaast is die synth wel opvallend, alleen hebben ze daar ook wel weer eerder mee geëxperimenteerd (sowieso op Deliverance & Damnation en al eerder met "echte" toetsen, oftewel een hammondorgel, op My Arms your Hears). Dus het is allemaal niet zo verrassend dat ze hiermee doorgaan. Ik weet dat ze in eerdere interviews hebben gezegd dat ze geen toetsen wilden, maar als je geïnspireerd wordt door allerlei jaren 70 bands, dan kan ik wel begrijpen dat je het toch wel gebruikt. Het is daarbij ook wel erg logisch dat als ze Per Wiberg als nieuw lid hebben toegelaten er meer toetsen hoorbaar zijn. Persoonlijk vind ik het geeneens zo erg, maar goed dat is mijn mening en over smaak valt te twisten.

Ja en dan die opname, die klonk echt drie maal kut. Over de productie kunnen we dus niet praten, behalve dat de drums waarschijnlijk wel iets beter staan afgesteld als de vorige keer, want toen vond ik ze te “nep” klinken (maar dat is alweer smaak natuurlijk). Ik herken er trouwens wel Opeth in, vooral de eerste riff is erg Opeth. Het stuk wat daarna komt is wat opvallend, maar het is niet zo dat ze op eerdere albums geen opvallende riffs hadden. De riffs die daarna komen zijn zeker wel weer Opeth. En met deze riffs zijn bekend geworden! Ik merk trouwens wel dat ze nu meer gerepeteerd hebben, de bas is nu veel duidelijker aanwezig (zo ver ik dat in deze opname kan horen natuurlijk!) en heeft meer loopjes. Bij de vorige opnames moest Martin Mendez de bas in twee dagen opnemen (zie alweer de Lamentations DVD).

Dus wat kunnen we (ik) concluderen:

a.Ze doen helemaal niet nieuws (wat betreft instrumenten), wel een beetje wat betreft songstructuur, maar daar waren ze sowieso wel goed in.
b. De opname is kut, dus over de produktie kunnen we ook niet oordelen.
c. Over smaak valt niet te twisten

Dus tja, het is altijd jammer als je favoriete band van de gebaande paden treed, maar verrassend is het niet. Ik vind het wel vet, maar goed dat is mijn mening.

DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 27-06-2005 14:09 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

als dat de nieuwe opeth wordt... die mp3, dan is het een heerschend album... lekker nummer

Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com