IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Nieuwe Opeth (Damnation) Vorige pagina | Volgende pagina
rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 15-04-2003 9:37 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Mijns inziens is al het werk van Opeth Magistraal! en eigenlijk zat ik al hele lange tijd op dit album van Opeth the wachten!
Damn (nation) wat is deze plaat goed! Lekker rustig zo voor op de late avond, kaarsje aan, flinke bel whisky en een goed fantasy boek!
Ik vind de hardere stukken van Opeth ook erg goed maar dit wel weer even een verademing na het meesterwerk Deliverance (wat ik toch een van de betere opeth platen vind). Ik denk niet echt aan anathema of katatonia (mag je hem niet mee vergelijken!) Dit is een cd die op zich zelf staat met als basis all het voorgaande werk van Opeth!

Dit is gewoon super mooi!

Diep respect voor de mannen van Opeth!

I Find That I Am Not There...

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 15-04-2003 10:58 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

nou een woord: saai!
Gepingel en geblaat, vond er niks aan. Heb stukken van nummers gehoord, kon de rest niet aanhoren, kortom, niks voor mij

"This one is older than shit, heavier than time!"

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 15-04-2003 11:00 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

maar de muziek die opeth normaal maakt kan je wel waarderen?

Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....

DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 15-04-2003 11:01 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

je moet er wel even in komen, vind ik. In het begin vond ik het ook een beetje saai maar na een tijd begint hij wel steeds beter te worden, nog niet geniaal, maar wel goed

I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 15-04-2003 11:02 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 15 april 2003 11:00 schreef El Chulo het volgende:
maar de muziek die opeth normaal maakt kan je wel waarderen?

ik heb blackwaterpark en ik vind de oude albums toch een stuk spannender, my arms en orchid. Er moet wel wat beuk stukken in zitten anders is bij mij de koek snel op

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 15-04-2003 11:07 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

ik vind damnation op zich niet vreselijk verschillen van de rustigere stukken die we al kennen van opeth.
behalve de keyboards die hier en daar zijn toegevoegd. maar die zijn ook weer niet vreselijk dominant aanwezig...

Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....

Hobbes
Usericon van Hobbes
Posted 15-04-2003 12:43 by Hobbes Wijzig reactieProfiel van HobbesQuote dit bericht

Afgelopen vrijdag heb ik Damnation gekochten het is weer een aanwinst voor mijn collectie.
Het inderdaad even wat anders dan bv My Arms Your Hearse, maar deze rustige muziek is gewoon lekker voor relaxen. Als je zit te lezen bijvoorbeeld.
Met name 'In my time of need' vind ik fantastisch!
Schitterend hoesontwerp trouwens weer. Ik heb de digipack gekocht, het is alleen jammer dat die zo snel beschadigt.
Vorige maand was ik nog naar het concert van Opeth in Groningen. Dat was gaaf!

Hobbes

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 24-04-2003 9:36 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

WAT IS DIT EEN MOOI ALBUM!!!!!!!!!!!!!

Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 24-04-2003 11:51 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2003 9:36 schreef rvanderholst het volgende:
WAT IS DIT EEN MOOI ALBUM!!!!!!!!!!!!!

Ik vind 't ook een prachtig album, vooral erg geschikt voor 't slapengaan. (haha, en m'n vader is er helemaal idolaat van geworden)

So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 24-04-2003 11:54 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2003 11:51 schreef Chantalie het volgende:

Ik vind 't ook een prachtig album, vooral erg geschikt voor 't slapengaan. (haha, en m'n vader is er helemaal idolaat van geworden)

Tja ik denk dat mijn vader deze cd ook wel kan waarderen. maar ik denk juist dat dit aspect van Damnation vele "TRUE" metal mensen af zal schrikken.

Wat ik maar een dichtgetikte duffigheid vind want deze plaat HEERSCHT!!!!!!!!!!!!

she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 24-04-2003 13:24 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

heel mooi, lekker om bij weg te dromen en in te dommelen

wait for me dragon, we'll meet in the sky

Burzum
Usericon van Burzum
Posted 24-04-2003 13:28 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Als ik het zo lees, is het een goeie plaat om bij in slaap te vallen.

Zo zijn er meer....

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 24-04-2003 13:47 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2003 13:24 schreef she_devil het volgende:
heel mooi, lekker om bij weg te dromen en in te dommelen

Of om juist in vervoering te geraken van de mooie teksten! lekker met het cd boekje voor je neus 3 kwartier lang genieten!!

she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 24-04-2003 13:50 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 24 april 2003 13:47 schreef rvanderholst het volgende:
Of om juist in vervoering te geraken van de mooie teksten! lekker met het cd boekje voor je neus 3 kwartier lang genieten!!
afgelopen week op de terugweg van sneek liggen luisteren achter in de auto....half beneveld....klinkt super

wait for me dragon, we'll meet in the sky

Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 24-04-2003 13:53 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Iedereen hier heeft het erover dat het perfecte muzike is om mee in slaap te vallen.
I coulnd't agree more! Elke nacht weer zet ik een nummer op terwijl ik in slaap val.
Die muziek in combinatie met het flikekren van mijn cd display in een verder donkere kamer, geweldig! Die sfeer.
Kent er iemand het playstation 2 spel Silent Hill 2? Van het artwork van het hoesje tot de muziek zelf komt als 2 druppels water overeen met de sfeer in dat spel. Kippenvel dus

Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 24-04-2003 15:27 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

Dat ze muziek kunnen maken staat buiten kijf.
Maar ik hou niet van die softies uit de Melkweg. Maar toch spelen ze na behoren, alleen het kan me niet bekoren. Volgens mij hoorde ik laatst een gerucht, vlak voor de uitzending van Koninginnedag 2003, is er een toespraak van Balkenende met op de achtergrond muziek van Opeth, ook tijdens de pauze's van voor en na de uitzending zouden gevuld worden met muziek van Opeth.

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 24-04-2003 15:39 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

lol, enniewee je kan er idd goed van slapen

Nee, het kan mij ook niet bekoren. Het moet boeiend blijven, dan is deze plaat niet echt geschikt imo

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 24-04-2003 15:58 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik vraag me echt af of mensen ook naar deze cd zouden luisteren als ie niet van Opeth was maar van een nieuw bandje...

Zenial

Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 24-04-2003 16:03 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

Zenial is geniaal. Opeth is best goed man, alleen ik geef er niks om.

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 24-04-2003 16:28 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2003 15:58 schreef Zenial het volgende:
Ik vraag me echt af of mensen ook naar deze cd zouden luisteren als ie niet van Opeth was maar van een nieuw bandje...

Jazeker wel, alleen was ik 'm minder snel tegengekomen.

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 24-04-2003 17:58 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 24 april 2003 16:03 schreef Heer Krieg het volgende:
Zenial is geniaal.

Da's de eerste keer dat je iets zinnigs zegt!!!

Zenial

Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 24-04-2003 18:54 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2003 16:28 schreef NecRobert het volgende:
Jazeker wel, alleen was ik 'm minder snel tegengekomen.

Ik ook, als ik van het bestaan dan afgeweten had he. Met een rustig muziekje af en toe is echt helemaal niks mis!

So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)

Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-04-2003 11:28 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Tja, ik weet niet hoor. Ik had er best hoge verwachtingen van maar ik vind hem toch wat slap.

Ik had me al voorbereid op afwezigheid van grunts en zware drums en tempowisselingen, maar ik had verwacht dat dit gecompenseerd zou worden door inventieve loopjes en ingenieuze composities. Valt toch een beetje tegen

Er is geen enkel nummer dat mij tot dusverre echt kan imponeren. De plaat is over het algemeen wel lekker rustig en ligt goed in het gehoor. Echter absoluut geen hoogstaand of uitblinkend werkje. En dat is toch wel jammer gezien de kwaliteiten van Opeth.

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 25-04-2003 12:00 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2003 11:28 schreef Mark het volgende:
Tja, ik weet niet hoor. Ik had er best hoge verwachtingen van maar ik vind hem toch wat slap.

Ik had me al voorbereid op afwezigheid van grunts en zware drums en tempowisselingen, maar ik had verwacht dat dit gecompenseerd zou worden door inventieve loopjes en ingenieuze composities. Valt toch een beetje tegen

Er is geen enkel nummer dat mij tot dusverre echt kan imponeren. De plaat is over het algemeen wel lekker rustig en ligt goed in het gehoor. Echter absoluut geen hoogstaand of uitblinkend werkje. En dat is toch wel jammer gezien de kwaliteiten van Opeth.

jij hebt de cd dus niet helemaal begrepen, maar dan ook weer.... smaken verschillen!

Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-04-2003 12:22 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Niet? Ah, verlicht mij dan! Krijg ik misschien alsnog het idee dat ik 20 eurootjes goed besteed heb

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com