|
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ||||
Auteur: |
|
|
ik denk het anders wel, en ikkan niet wachte op damnation. ik vond het rustige werk/passages op still life ronduit subliem en ik ben serieus liefhebber van de rustige kant van opeth. daar vind ik ze het beste in. als ik omver geblazen wil worden zet ik iets anders op dan opeth. niet dat de harde kant van opeth tegenvalt. helemaal niet zelfs eb zopas deliverance gekocht maar ik ga me er gewoon nog niet over uitspreken, heb ze nog maar 2 keer gehoord. krijg er moeilijk vat op. komt wel, komt wel Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij. |
|
Idd, dat komt wel... Opeth is zooo f**** vreselijk goed |
|
Heeft Opeth wel eens een nr gemaakt wat niet briljant is? Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you |
|
mja BWP vind ik juist niet briljant Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij. |
|
quote: ow vast... weet alleen even niet welke nee das niet waar... still live en MAYH vond ik ietsie minder... maar nogsteeds goed... niet briljant... op sommige nummers na The military intelligence, Two words combined that can\'t make sense |
|
quote: Hmmm, ik ben wel dol op acoustische dingen, maar ik heb die Deliverance echt nog niet één keer kunnen uitluisteren, ik vind het echt een zuigplaat. Saai en slaapverwekkend! Maar ja, ieder z'n meuk heh! |
|
Saai een slaapverwekkend?? Ik word na de vijfhonderste luisterbeurt of iets daaromtrent nog steeds verrast! |
|
quote: Een kinderhand is gauw gevuld |
|
een kind beslist vooral snel Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij. |
|
Deliverance is zonder twijfel de allerbeste cd van Opeth. Voor de eerste keer (bij Opeth) was ik na de eerste luisterbeurt al volledig overtuigd. [Dit bericht is gewijzigd door mislyd op 23-02-2003 23:26] Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote: Hey, vind je Opeth ook op Anathema ten tijde van "The Silent Enigma" lijken? |
|
ben het aan het downloaden I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down |
|
Ben wel benieuwd naar Damnation op zich vind ik de rustige passages bij Opeth altijd erg goed. Hopen dat het beter wordt dan Deliverance, want dat vind ik toch duidelijk hun minste cd. Ik mis de sfeer van de eerdere albums. |
|
ik ben ook benieuwd.... 'k zal zo wel ff wat luisteren... die sfeer van Orchid is totaal verdwenen... dat is zonde I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down |
|
sorry guys maar ik vind opeth nix |
|
bijna elke cd is anders hoor.. maar ok !... no problem I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down |
|
tracklisting: 1 Windowpane 2 In my time of need 3 Death whispered a lullaby 4 Closure 5 Hope leaves 6 To Rid The Disease 7 Ending Credits 8 Weakness 'k zal hem zo es ff luisteren ... ben benieuwd I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down |
|
dit is wat ik er van vond: Deze cd is niet wat je verwacht van Opeth, en toch is het weer typisch Opeth. Akoestisch met een keybordje, waar onder andere strijkinstrument en koorgezang geluiden uitkomt, op de achtergrond, af en toe een solo met elektrische gitaar. Het is wel ff wennen maar het zit goed in elkaar. Meteen in het eerste nummer al een zeer gevoelige mooie solo. Misschien hadden ze die keybord thuis moeten laten staan… nu vind ik het nog niet zo mooi maar dis ook nog maar de eerste luisterbeurt. Nummer 2 klinkt echter beter, na het langste nummer van maar 7:43, dat zijn we niet van ze gewent! Ook hier komt het keybordje in voor, ook hier vind ik ze overbodig, beetje zonde. Death Whispered A Lullaby klinkt beter maar nog steeds is het anders dan de rustige nummers op voorgaande cd’s. Ze hebben in dit nummer tenminste het keybord uitgelaten Op het laatst zijn er wel hele gave effecten, zoals bij de oude Pink Floyd. Het goeie gitaarspel in Closure maakt het nummer lekker om naar te luisteren, de zang vind ik in het begin beetje magertjes. Ook hier komt een oud Pink Floyd geluidje naar voren, het oer oude orgeltje. In dit nummer komen ze ook eindelijk eens lekker op tempo, zoals alleen Opeth dat kan. Hope Leaves klinkt erg goed, een warm geluid komt uit mijn boxen, als je begrijpt wat ik bedoel. Het enige nummer tot nu toe waar de keybord een goeie invloed heeft op het nummer. Het zesde nummer begint erg goed. Dit 6:20 minuut durende nummer komt zelfs een piano in voor wat een mooi effect geeft. En jahoor, daar is het keybordje weer ook hier hoeft dat van mij niet, het maakt het nummer misschien iets dramatischer. Na een goeie solo komt er een piano stukje, erg cool. Ending Credits, heel ironisch niet het laatste nummer, wel het korste, van slechts 3:38. Dit instrumentale nummer doet me wat denken aan Camel. Weer het keybordje op de achtergrond en een het heerlijke geluid van Mikeal’s gitaar werk. Alweer het laaste nummer, na maar 39 min.. Super begin met het onderwater effect van het orgeltje . overall wel een goeie cd maar moet nog ff wennen //typo// [Dit bericht is gewijzigd door DaVinz op 10-03-2003 13:35] I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down |
|
keyboards . Ik dacht dat de mannen van Opeth daar zo'n hekel aan hadden. |
|
nou, ik heb ze echt gehoord I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down |
|
Hmmmm... er lijkt me geen kont aan Maar hij net bij me geupload dus ik zal zo eens luisteren... Zenial |
|
quote: en? wat vind je er van? I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down |
|
Dan denk ik dat ik toch maar weer een oudere CD van ze ga kopen ipv deze. och ja op zijn minst een keertje luisteren kan geen kwaad. trouwens elk album is toch vrij verschillend en na een paar luisterbeurten ben ik meestal totaal verkocht(hoewel ik deliverance nog altijd niet echt boeiend vind) |
|
Staat ie op de server?? And my marlboro light |
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |