|
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ||||
Auteur: |
|
|
Hola, begrijp me niet verkeerd, ik zei niet dat ik de CD niet waardeerde. Het is op zich een goed album, klinkt allemaal prima. Ik had er alleen persoonlijk wat meer van verwacht dan dat er uiteindelijk is uitgerold. En dat vind ik spijtig. Maar zoals je zelf al aangaf, smaken verschillen. Ik zou graag de hele topic-zooi teruglezen om te zoeken naar de uitleg, maar het is inmiddels al 8 pagina's en ik ben lui. Ik heb teruggelezen tot jouw eerste post en daarin staat niets wat voor mij deze CD een extra dimensie zou geven. Tekstueel vind ik het ook niet echt bijzonder meesterlijk eerlijk gezegd. Ik lees trouw alle teksten door als ik een nieuw album koop, dus daar ligt het volgens mij niet aan. En waar ik vroeger altijd luidkeels riep dat voor mij de tekst op nummer 1 stond en de muziek daaraan ondergeschikt was en ondersteunend hoort te zijn, daar ben ik tegenwoordig eerlijk gezegd volledig vanaf gestapt. Dus in mijn ogen (en tja dat is dus inderdaad heel subjectief): leuke plaat maar er had veel meer in gezeten, gezien de kwaliteiten van Opeth. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Whoa! Heb je die cd voor 1 euro gekocht? Zenial |
|
Mijn mening is 2 paginas terug al te lezen, maar samengevat vind ik het een heerlijk, pakkend en supersfeervol album. Maar ik kan ookwle wat opmerken. ALs je voorgaande cd's van opeth er bij pakt kan je opmerken dat 70% van alle rustige, akoestische stukken in "hardere" nummers verwerkt zit. Kijk eens naar de essentie van die stukken. Meestal bouwen ze de sfeer langzaam op om uiteindelijk weer bij de ruige stukken te komen, OF ze bouwen hardere nummers langzaam af. In het nieuwe album is geen hard stuk te horen, dus tijdens het luisteren WEET je al dat het niet die richting gaat. Snapt iemand wat ik bedoel? Het is darame eeen beetje doelloos geworden, en gevoelsmatig merk je dat, omdat je de "oude " opeth platen in je hoofd hebt. maar dat is denk ik een kwestie van wennen. |
|
Idd niemand snapt het |
|
Ik denk wel dat ik je snap maar je had het wat moeilijk opgetypt! Ach ik denk dat men te veel op een standaard nieuw Opeth album zaten te wachten en dan beteutert op hun neus kijken als de harde stukken er niet meer in zitten. Dit is gewoon een project wat Akerfeldt wilde doen en is dus iets nieuws. Ik vind het een bijzonder geslaagd iets waar aan ik nog heel veel plezier zal beleven!! (o ja de cd kostte wel wat meer dan 1 euro maar ik neem aan dat dat wel duidelijk was ) I Find That I Am Not There... |
|
Ik heb hem 1x half geluisterd, maar wil hem niet in de kast hebben, ben ik bang. Het is gewoonweg Opeth niet voor mij. I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
het vette aan opeth vind ik(en ik denk de meeste opeth fans) juist de afwisseling van zware grunts/cleane zang en brute riffs/acoustische stukken maar daar is dus geen spoor van op damnation tenminste na een zeer uitgebreide luisterbeurt heeft hij me niet echt kunnen verrassen zoals al die andere albums dat wel deden. dan nog even een vraagje ik heb alleen My arms your hearse nog niet is die de moeite waard om te kopen? |
|
JA |
|
JA hm goed antwoord en waarom?? |
|
Omdat "Advent" erop staat Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
die staat op mornigrise hoor |
|
quote: Jjjjjjjaaaaaaaaaaaa. Maar waarom ga je 'm niet gewoon ff luisteren in de cdwinkel? Of een paar mp3tjes van 't net? Dan kan je je eigen mening vormen. Want tja, smaken verschillen he, dat bewijst dit topic toevallig trouwens weer eens. So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
quote: Niet voor de zeikerds onder ons quote: Jaaaaa zeker wel! Dat vind ik persoonlijk de beste van Opeth. De nummers zijn geen eindeloze riffplakkerij maar kortere nummers met een betere structuur. Erg lekker Hehe ik zag trouwens vanmiddag dat de Damnation nu ook in de Veronica gids beschreven stond!!! En ze waren vrij positief, dus misschien dat ze zo nog wat meer mensjes tot de metaldom kunnen bekeren hehehe Zenial |
|
quote: ...April Ethereal Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Ja ja ja! En in de stijl van Damnation: Credence!! MOOI!!! My arms Your Hearse is gewoon een wereldplaat! I Find That I Am Not There... |
|
quote: Damnation kun je moeilijk metal noemen vind ik... Of is het toch wel metal? |
|
KUCH*FTP*KUCH |
|
quote: Nee, maar dan gaat tmf-volk massaal damnation kopen, denken ze hee leuk, kopen ze massaal de hele Opeth discografie, en gaan ze allemaal metal luisteren ipv r&b hahahaha Zenial |
|
Zit net in het boekje van "One sent from the golden hall" van Amon Amarth (Klassieker ) te kijken, zij de naam "Martin Lopez staan. En waar kennen we die gozer van? Juist! Drummer van Opeth! Jammer dattie niet meedeed met de rest van de cds van Amon Amarth, ze zijn allemaal slechter dan OCFTGH |
|
Once Cent From The Golden Hall?? [Dit bericht is gewijzigd door Sater op 08-05-2003 18:38] one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote: One cent dan Zenial |
|
Zeg ik las ergens in een review van Opeth's Damnation dat Mikael Åkerfeldt een side project heeft genaamd: "Sorskögen" Weet iemand hier meer van af? op het net valt niks te vinden namelijk.... HELP MIJ! I Find That I Am Not There... |
|
quote: Ja ik heb er een liedje van, "Mordet i grottan". Het is rustige rockmuziek. En volgens mij bestond er nog niet gek veel meer van dan dat ene liedje... Zenial |
|
verder weinig bekend dus? wachten dus op een cd release! maaruh is die rustige rock muziek wel mooi dan?? I Find That I Am Not There... |
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |