IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Nieuwe Opeth (Damnation) Vorige pagina | Volgende pagina
rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 25-04-2003 12:36 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2003 12:22 schreef Mark het volgende:
Niet? Ah, verlicht mij dan! Krijg ik misschien alsnog het idee dat ik 20 eurootjes goed besteed heb

Leest het gehele topic zou ik zeggen...

Ik vind dit een van de best bestede euro's van dit jaar! Voor mij drukt deze muziek precies op de goede punten van mijn ziel. Mooie teksten, prachtige muziek, perfecte composities. Luister eens naar My Time Of Need... Ik kan niet begrijpen dat je dit niet kunt waarderen...

maar over smaak valt niet te twisten

luister hem een paar keer goed!!!

I Find That I Am Not There...

Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-04-2003 12:43 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Hola, begrijp me niet verkeerd, ik zei niet dat ik de CD niet waardeerde. Het is op zich een goed album, klinkt allemaal prima. Ik had er alleen persoonlijk wat meer van verwacht dan dat er uiteindelijk is uitgerold. En dat vind ik spijtig.

Maar zoals je zelf al aangaf, smaken verschillen.

Ik zou graag de hele topic-zooi teruglezen om te zoeken naar de uitleg, maar het is inmiddels al 8 pagina's en ik ben lui. Ik heb teruggelezen tot jouw eerste post en daarin staat niets wat voor mij deze CD een extra dimensie zou geven.

Tekstueel vind ik het ook niet echt bijzonder meesterlijk eerlijk gezegd. Ik lees trouw alle teksten door als ik een nieuw album koop, dus daar ligt het volgens mij niet aan. En waar ik vroeger altijd luidkeels riep dat voor mij de tekst op nummer 1 stond en de muziek daaraan ondergeschikt was en ondersteunend hoort te zijn, daar ben ik tegenwoordig eerlijk gezegd volledig vanaf gestapt.

Dus in mijn ogen (en tja dat is dus inderdaad heel subjectief): leuke plaat maar er had veel meer in gezeten, gezien de kwaliteiten van Opeth.

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 25-04-2003 13:14 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 25 april 2003 12:36 schreef rvanderholst het volgende:
Ik vind dit een van de best bestede euro's van dit jaar!

Whoa! Heb je die cd voor 1 euro gekocht?

Zenial

Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 25-04-2003 14:48 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Mijn mening is 2 paginas terug al te lezen, maar samengevat vind ik het een heerlijk, pakkend en supersfeervol album. Maar ik kan ookwle wat opmerken. ALs je voorgaande cd's van opeth er bij pakt kan je opmerken dat 70% van alle rustige, akoestische stukken in "hardere" nummers verwerkt zit. Kijk eens naar de essentie van die stukken. Meestal bouwen ze de sfeer langzaam op om uiteindelijk weer bij de ruige stukken te komen, OF ze bouwen hardere nummers langzaam af. In het nieuwe album is geen hard stuk te horen, dus tijdens het luisteren WEET je al dat het niet die richting gaat. Snapt iemand wat ik bedoel? Het is darame eeen beetje doelloos geworden, en gevoelsmatig merk je dat, omdat je de "oude " opeth platen in je hoofd hebt. maar dat is denk ik een kwestie van wennen.

Tormented soul
Posted 25-04-2003 17:20 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Idd niemand snapt het

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 26-04-2003 17:23 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Ik denk wel dat ik je snap maar je had het wat moeilijk opgetypt!

Ach ik denk dat men te veel op een standaard nieuw Opeth album zaten te wachten en dan beteutert op hun neus kijken als de harde stukken er niet meer in zitten. Dit is gewoon een project wat Akerfeldt wilde doen en is dus iets nieuws.

Ik vind het een bijzonder geslaagd iets waar aan ik nog heel veel plezier zal beleven!!

(o ja de cd kostte wel wat meer dan 1 euro maar ik neem aan dat dat wel duidelijk was )

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 26-04-2003 17:25 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Ik heb hem 1x half geluisterd, maar wil hem niet in de kast hebben, ben ik bang. Het is gewoonweg Opeth niet voor mij.

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

Slave to Darkness
Usericon van Slave to Darkness
Posted 26-04-2003 19:54 by Slave to Darkness Wijzig reactieProfiel van Slave to DarknessQuote dit bericht

het vette aan opeth vind ik(en ik denk de meeste opeth fans) juist de afwisseling van zware grunts/cleane zang en brute riffs/acoustische stukken maar daar is dus geen spoor van op damnation tenminste na een zeer uitgebreide luisterbeurt heeft hij me niet echt kunnen verrassen zoals al die andere albums dat wel deden.

dan nog even een vraagje ik heb alleen My arms your hearse nog niet is die de moeite waard om te kopen?

AgonY
Usericon van AgonY
Posted 26-04-2003 20:03 by AgonY Wijzig reactieProfiel van AgonYQuote dit bericht

JA

Slave to Darkness
Posted 26-04-2003 22:44 by Slave to Darkness Wijzig reactieProfiel van Slave to DarknessQuote dit bericht

JA hm goed antwoord

en waarom??

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 27-04-2003 1:48 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Omdat "Advent" erop staat

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Slave to Darkness
Posted 27-04-2003 9:00 by Slave to Darkness Wijzig reactieProfiel van Slave to DarknessQuote dit bericht

die staat op mornigrise hoor

Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 27-04-2003 12:58 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2003 19:54 schreef Slave to Darkness het volgende:
dan nog even een vraagje ik heb alleen My arms your hearse nog niet is die de moeite waard om te kopen?

Jjjjjjjaaaaaaaaaaaa.
Maar waarom ga je 'm niet gewoon ff luisteren in de cdwinkel? Of een paar mp3tjes van 't net? Dan kan je je eigen mening vormen. Want tja, smaken verschillen he, dat bewijst dit topic toevallig trouwens weer eens.

So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 27-04-2003 22:40 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 26 april 2003 17:23 schreef rvanderholst het volgende:
(o ja de cd kostte wel wat meer dan 1 euro maar ik neem aan dat dat wel duidelijk was )

Niet voor de zeikerds onder ons

quote:
Op 26 april 2003 19:54 schreef Slave to Darkness het volgende:

Jaaaaa zeker wel! Dat vind ik persoonlijk de beste van Opeth. De nummers zijn geen eindeloze riffplakkerij maar kortere nummers met een betere structuur. Erg lekker

Hehe ik zag trouwens vanmiddag dat de Damnation nu ook in de Veronica gids beschreven stond!!! En ze waren vrij positief, dus misschien dat ze zo nog wat meer mensjes tot de metaldom kunnen bekeren hehehe

Zenial

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 28-04-2003 9:38 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2003 9:00 schreef Slave to Darkness het volgende:
die staat op mornigrise hoor

...April Ethereal

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 28-04-2003 9:45 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Ja ja ja! En in de stijl van Damnation:

Credence!! MOOI!!!

My arms Your Hearse is gewoon een wereldplaat!

Tormented soul
Posted 28-04-2003 10:47 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
En ze waren vrij positief, dus misschien dat ze zo nog wat meer mensjes tot de metaldom kunnen bekeren hehehe

Damnation kun je moeilijk metal noemen vind ik... Of is het toch wel metal?

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-04-2003 10:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

KUCH*FTP*KUCH

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 28-04-2003 13:00 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 28 april 2003 10:47 schreef Tormented soul het volgende:
Damnation kun je moeilijk metal noemen vind ik... Of is het toch wel metal?

Nee, maar dan gaat tmf-volk massaal damnation kopen, denken ze hee leuk, kopen ze massaal de hele Opeth discografie, en gaan ze allemaal metal luisteren ipv r&b hahahaha

Zenial

Tormented soul
Posted 08-05-2003 18:32 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Zit net in het boekje van "One sent from the golden hall" van Amon Amarth (Klassieker ) te kijken, zij de naam "Martin Lopez staan. En waar kennen we die gozer van?

Juist!

Drummer van Opeth! Jammer dattie niet meedeed met de rest van de cds van Amon Amarth, ze zijn allemaal slechter dan OCFTGH

Sater
Usericon van Sater
Posted 08-05-2003 18:38 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Once Cent From The Golden Hall??

[Dit bericht is gewijzigd door Sater op 08-05-2003 18:38]

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 08-05-2003 18:50 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 8 mei 2003 18:38 schreef Sater het volgende:
Once Cent From The Golden Hall??

One cent dan

Zenial

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 29-05-2003 16:25 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Zeg ik las ergens in een review van Opeth's Damnation dat Mikael Åkerfeldt een side project heeft genaamd: "Sorskögen"

Weet iemand hier meer van af? op het net valt niks te vinden namelijk....

HELP MIJ!

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 29-05-2003 18:21 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 29 mei 2003 16:25 schreef rvanderholst het volgende:
Zeg ik las ergens in een review van Opeth's Damnation dat Mikael Åkerfeldt een side project heeft genaamd: "Sorskögen"

Weet iemand hier meer van af? op het net valt niks te vinden namelijk....

Ja ik heb er een liedje van, "Mordet i grottan". Het is rustige rockmuziek. En volgens mij bestond er nog niet gek veel meer van dan dat ene liedje...

Zenial

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 30-05-2003 10:16 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

verder weinig bekend dus? wachten dus op een cd release!

maaruh is die rustige rock muziek wel mooi dan??

Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com