IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Acceptatie van metalheads onder elkaar Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-07-2014 17:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2014 16:55 schreef Kvelgeest het volgende:
Ghost > ABBA




NO


signature


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 11-07-2014 17:27 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2014 17:22 schreef Kvelgeest het volgende:
In de context hier nu is het compleet uit de lucht gegrepen en een schreeuw om aandacht, net als de rest van dit gehele topic en je schopje ervan.

Sorry, maar ik ga deze woorden absoluut niet serieus nemen van iemand die topic heeft geopend voor het vereren van een politicus van een extreem-rechtse partij.

Noem het maar wat je wilt. als je niets toe te voegen hebt, onttrek jezelf van de discussie en bemoei met je eigen zaken.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-07-2014 17:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2014 17:27 schreef grindcore het volgende:
Sorry, maar ik ga deze woorden absoluut niet serieus nemen van iemand die topic heeft geopend voor het vereren van een politicus van een extreem-rechtse partij.



wie wat waar?


signature


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-07-2014 17:35 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 11 juli 2014 17:27 schreef grindcore het volgende:


Noem het maar wat je wilt. als je niets toe te voegen hebt, onttrek jezelf van de discussie en bemoei met je eigen zaken.
Zei de knul die nergens op ingaat, geen fundamentele opmerking plaatst en slechts over zichzelf oreert.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-07-2014 17:36 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 11 juli 2014 17:34 schreef Hypnos het volgende:
wie wat waar?
Hij doel op de Jan Maat-topic. Meneer is blijkbaar te dom om ook maar iets te kunnen interpreteren en relativeren. En dan nog, alsof rechts gelijkstaat aan racisme. Erg beperkt knulletje die Grindcore. Gigantisch bord voor z'n kop. Wil alleen zichzelf horen.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 11-07-2014 17:39 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2014 17:36 schreef Kvelgeest het volgende:
Hij doel op de Jan Maat-topic. Meneer is blijkbaar te dom om ook maar iets te kunnen interpreteren en relativeren. En dan nog, alsof rechts gelijkstaat aan racisme. Erg beperkt knulletje die Grindcore. Gigantisch bord voor z'n kop. Wil alleen zichzelf horen.

Whahaha. Ach, zeer typerend reactie. Als het te heet wordt vooral hard schreeuwen dat het niet aan jou ligt maar aan ander.

@Hypnos Deze dus.
http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/3665573

Trouwens, satirisch durven noemen met dit soort uitspraken?

quote:
Op 29 maart 2011 23:00 schreef kwelgeest het volgende:
Vandaag 25 jaar gedoogde linkse terreur.


Grappig ventje ben jij zeg.


[Dit bericht is gewijzigd door grindcore op 11-07-2014 17:44]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-07-2014 17:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2014 17:00 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
OK, dit gekibbel is nu voorbij. De volgende die het nodig vindt de boel op te ruien en dit topic daarmee verder te ontsporen krijgt een ban van een week

Vanaf nu iedereen 100% ontopic, ruziën doe je maar hier: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/4074562?hl=flamecage Als jullie er niets inhoudelijks meer van kunnen maken en alleen nog op elkaar kunnen mekkeren; zeg maar dan gewoon niks meer.

Ik ben nog mild geweest.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-07-2014 17:46]


Quis moderabat ipsos moderatores?


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 11-07-2014 17:52 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2014 17:45 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Vanaf nu iedereen 100% ontopic, ruziën doe je maar hier: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/4074562?hl=flamecage Als jullie er niets inhoudelijks meer van kunnen maken en alleen nog op elkaar kunnen mekkeren; zeg maar dan gewoon niks meer.

Ik ben nog mild geweest.

Dan mag je weleens je ogen open doen want ik ben de hele tijd ontopic.

Maar goed, dit is niks nieuws. Ik ontvang mijn ban graag in drievoud.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-07-2014 17:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2014 17:52 schreef grindcore het volgende:
Dan mag je weleens je ogen open doen want ik ben de hele tijd ontopic.

Maar goed, dit is niks nieuws. Ik ontvang mijn ban graag in drievoud.

Voor als je denkt dat ik het alleen over jou had: de waarschuwing was nu vooral aan kvelgeest en jou gericht. Ik heb jou ook een paar keer puur op de man zien spelen, maar goed, maakt verder niet uit.

De waarschuwing is duidelijk lijkt me. 100% ontopic nu, niet op de man spelen, niet uitdagen, enzovoorts. Klaar


Quis moderabat ipsos moderatores?


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 11-07-2014 17:58 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

Dan wil ik nog een keer bij deze de oproep doen om deze topic te sluiten, gezien verdere toevoeging niets brengt.

[Dit bericht is gewijzigd door grindcore op 11-07-2014 17:59]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-07-2014 18:03 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Je gesprek met Hérésie ging verder prima, en als hier verder niet gekloot wordt gaat het volgens ook prima Dus, we zien wel of het nog nodig is, dit topic.

Verdere opmerkingen hierover graag via de mail: moderators AT zwaremetalen.com.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 11-07-2014 18:45 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Ach, dit 'probleem' is toch van alle tijden en scenes?

Ondertussen loop ik ook alweer een jaartje of 20 concerten af (best confronterend, om dat zo op te schrijven) en ik heb er ook nooit heel metal uitgezien. Kort (en met de jaren steeds minder ) haar, nagenoeg geen shirts met onleesbare splatterlogo's en geen camouflagebroeken en met wat pech ook nog een bril op die rechtstreeks uit de 3 nerd-a-tiers zou kunnen komen. Een kantoorklerk, soms zelfs met bijbehorend overhemd als dat qua timing nou eenmaal zo te pas kwam. En dan wérd je me toch scheef aangekeken door sommigen, als je bij, zeg, Cryptopsy of Suffocation kwam kijken. Die blikken werden nog vreemder als ik dan hardcore-stijl de mosh bracht overigens, maar dat terzijde.

Op allerlei hardcore-concerten was het al niet veel beter. Al gaan de teksten soms voor 90% over unity, dan wordt er volgens mij eerder uniformity bedoeld.

En dan nog de prachtige momenten waarop we als groepje op een festival rustig voor de tent zaten te chillen met voor de afwisseling wat hiphop op de radio. Dan waren er ook altijd wel van die metal-fundamentalisten die ons kwamen melden dat we dat soort kutmuziek maar thuis moesten luisteren, want anders... Waarna er geen consequenties bleken te zitten aan onze standaard respons: gebrekkig meerappen. Kutkneuzen.


[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 11-07-2014 18:46]



grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 11-07-2014 19:29 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2014 18:45 schreef Negatieveling het volgende:
Ach, dit 'probleem' is toch van alle tijden en scenes?


Klopt enigsinds. Al heb ik elders het niet zo mee gemaakt dat er zo orthodox om gesprongen wordt met muziek zoals binnen de (extreme) metal. Hoe vaak je niet hoort dat mensen elkaar uitsluiten in de hip hop scene omdat deze of gene naar artiesten luisteren omdat het geluid 'te clean' of 'te ruig' is? Dit is toch echt een metal dingetje lijkt mij.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 11-07-2014 19:31 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2014 19:29 schreef grindcore het volgende:
Klopt enigsinds. Al heb ik elders het niet zo mee gemaakt dat er zo orthodox om gesprongen wordt met muziek zoals binnen de (extreme) metal. Hoe vaak je niet hoort dat mensen elkaar uitsluiten in de hip hop scene omdat deze of gene naar artiesten luisteren omdat het geluid 'te clean' of 'te ruig' is? Dit is toch echt een metal dingetje lijkt mij.


East Coast VS West Coast... 'nuff said toch.



Mythics
Usericon van Mythics
Posted 11-07-2014 19:49 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Om eerst even in te haken op Hérésie; ik heb wel het idee dat het Nederlandse (en Vlaamse) metal-publiek niet echt representatief is voor bijvoorbeeld Europa, simpelweg om het kansloze gehalte (qua gedrag, statements, ideeën) hier veel hoger ligt dan elders. Zelfs in Duitsland al merk je dat het publiek gemiddeld gezien ouder en beleefder is, op een aantal stereotypen inclusief bierbuik en lelijke partner na dan.

Toen ik in Lissabon was dit jaar voor een concert, was er één vrouw aanwezig. Rond jouw leeftijd schat ik, klein maar simpelweg gezegd mooi en goed gekleed. Is ook actief in het wereldje. Zo iemand zou tijdens een Nederlands concert echt geen leven hebben, maar werd daar met normaal respect behandeld; geen opdringerige mensen (nu waren er ook niet veel, maar soit) die "per ongeluk" tegen je aanbotsen enzovoorts. Had ze ook nooit meegemaakt daar. Hoor vaak negatieve verhalen over Nederlanders wel, zeker door buitenlanders die op een concert hier afkomen.

Op één of andere redenen lijkt het hier qua publiek allemaal een stuk jonger maar vooral onbeschofter te zijn. Met een sterke drang tot uniformiteit (gebaseerd op hun mening), lompe opmerkingen enzovoorts. Beetje zo'n "bier drinken en kut roepen"-mentaliteit met goedkope drank en Darkthrone t-shirt.


Daarbij heb ik wel het idee dat de mate van conformiteit tegenwoordig juist afneemt, omdat muziek luisteren ook meer en meer een individuele bezigheid geworden is. Vroeger, in een tijdperk zonder internet, downloaden enzovoorts, was de mogelijkheid tot het verkrijgen van muziek niet alleen meer beperkt, maar tevens meer socialer. Vriend 1 heeft nieuwe lp's, dus we gaan samen luisteren. Ik denk dat zo'n concept al snel leidt tot het vormen van eenzelfde mening of houding; immers, samenkomen schept een band, je wordt (onbewust) gecontroleerd op je houding en om je vriend nu direct af te kraken of zijn nieuwe (en dure) lp's? Daarbij, tegenwoordig hebben we een schier oneindig beschikbaar aanbod aan muziek, is het merendeel gratis (legaal of illegaal) te verkrijgen en zijn we qua samenleving ook meer individualistisch. Dat schept toch sneller de situatie van een eigen mening niet per se gebonden aan wat men denkt. Dat non-conformistische is soms juist de norm geworden zo lijkt het.

Ook fans van metal zich vaak nogal bekrompen opstellen; geen idee of dat echt genre-specifiek is. Ik denk dat binnen welke scene er mensen zullen zijn die zich actief bezighouden met de betreffende muziek en dus vanzelf deze als beter gaan beschouwen. Kan me best voorstellen dat sterke fans van klassieke muziek, underground rap enzovoorts ook niet snel op andere zaken zitten te wachten. Echter, doordat, wat ik eerder stelde, het niveau van de Nederlandse en Vlaamse metal-scene nogal ondermaats is qua niveau veelal, dit gewoon sneller en lomper duidelijk gemaakt wordt. Idem met het vrouw onvriendelijke (bewust en onbewust), dat zal je met andere scenes (zeker door bv. de houding van bepaalde hip-hop/rap culturen) ook daar tegenkomen.






I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 11-07-2014 20:06 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 11 juli 2014 19:31 schreef Negatieveling het volgende:
East Coast VS West Coast... 'nuff said toch.


haha ik wilde al gaan typen maar scrolde gelukkig ff naar beneden.



swag

[Dit bericht is gewijzigd door Black Jew op 11-07-2014 20:24]


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 11-07-2014 20:18 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 11 juli 2014 19:49 schreef Mythics het volgende:
Om eerst even in te haken op Hérésie; ik heb wel het idee dat het Nederlandse (en Vlaamse) metal-publiek niet echt representatief is voor bijvoorbeeld Europa, (...)
geen opdringerige mensen (nu waren er ook niet veel, maar soit) die "per ongeluk" tegen je aanbotsen enzovoorts. Had ze ook nooit meegemaakt daar. Hoor vaak negatieve verhalen over Nederlanders wel, zeker door buitenlanders die op een concert hier afkomen.

Het zijn inderdaad met name Nederlanders die zich daar schuldig aan maken ja. Zeker op Graspop is de aanwezigheid van zo'n 50% Nederlanders echt een sfeerverziekende factor. Lomp zijn, lompe opmerkingen maken, vrouwen lastigvallen. Enige keer dat ik eens echt betast ben tijdens een concert was ook op Graspop, door drie Nederlandse mannen (het begon te regenen en al het volk zat ineens muurvast doordat er tegelijk twee mensenstromen de marquee in en uit wilden, waar zij even van geprofiteerd hebben). Dat is nu wel de enige keer dat dat gebeurd is, maar alle lompe opmerkingen (toch zo'n 10 per dag op Graspop) zijn wel van Nederlanders afkomstig. Het niet kunnen verdragen dat vrouwen evenveel van muziek kennen ervaar ik dan weer niet als iets typisch Nederlands, gewoon iets waar sommige (ik zeg met opzet 'sommige') mannen last van hebben. Ik denk trouwens ook niet dat dat per se eigen is aan metal; eerder eigen aan genres waar weinig vrouwelijke artiesten in voorkomen. Dat vrouwelijk per definitie als niet-stoer wordt beschouwd en sommigen hun genre liever stoer houden is daar ongetwijfeld ook niet vreemd aan.

In Portugal ben ik nog niet geweest, maar op Hellfest (nochtans ook een zeer groot festival) is de enorm goede, en vooral beleefde sfeer, me al vanaf de eerste avond opgevallen. Ook veel korte conversaties gevoerd met wildvreemden die daarna nog even vriendelijk groetten en doorwandelden, dat was op Wacken dan wel even anders.

quote:
Op 11 juli 2014 19:49 schreef Mythics het volgende:
Daarbij heb ik wel het idee dat de mate van conformiteit tegenwoordig juist afneemt, omdat muziek luisteren ook meer en meer een individuele bezigheid geworden is. Vroeger, in een tijdperk zonder internet, downloaden enzovoorts, was de mogelijkheid tot het verkrijgen van muziek niet alleen meer beperkt, maar tevens meer socialer. Vriend 1 heeft nieuwe lp's, dus we gaan samen luisteren. Ik denk dat zo'n concept al snel leidt tot het vormen van eenzelfde mening of houding; immers, samenkomen schept een band, je wordt (onbewust) gecontroleerd op je houding en om je vriend nu direct af te kraken of zijn nieuwe (en dure) lp's? Daarbij, tegenwoordig hebben we een schier oneindig beschikbaar aanbod aan muziek, is het merendeel gratis (legaal of illegaal) te verkrijgen en zijn we qua samenleving ook meer individualistisch. Dat schept toch sneller de situatie van een eigen mening niet per se gebonden aan wat men denkt. Dat non-conformistische is soms juist de norm geworden zo lijkt het.

Zou er zeker voor iets kunnen tussenzitten, zo had ik het nog niet bekeken. Denk los daarvan ook wel (en waarschijnlijk vertel ik hiermee niks nieuws, maar goed) dat het individualistische, het 'uniek' zijn ook gewoon erg verheerlijkt wordt de laatste jaren - denk maar aan het succes van unieke, handgemaakte accessoires e.d.



Willekeur en dictatuur!


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 12-07-2014 9:57 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 11 juli 2014 19:49 schreef Mythics het volgende:


Toen ik in Lissabon was dit jaar voor een concert, was er één vrouw aanwezig. Rond jouw leeftijd schat ik, klein maar simpelweg gezegd mooi en goed gekleed. Is ook actief in het wereldje. Zo iemand zou tijdens een Nederlands concert echt geen leven hebben,



Pertinente onzin. Gisteren nog bij FitV stikte het van de kleine, jonge en mooie meisjes. Niet opgemerkt dat er ook maar raar opgekeken werd. Een Silence had gisteren niet eens zwart aan. Echt niet dat zij daar ook maar enigszins hinder van heeft ondervonden.
Ik kan niet spreken voor de Belgische scene; alleen 'onlangs' in Luik geweest in een soort van kraakpand voor Menace Ruine. Laatste keer dat ik in Gent naar een concert was is zo'n tien jaar geleden, maar het beeld dat jullie hier schetsen van Nederlandse concerten is niet mijn beeld ervan. Of er moet op heavy, death en grind core concerten anders volk afkomen dan op black, stoner hipsterverantwoorde evenementen.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 12-07-2014 10:38 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Op veel Roadburnachtige concerten (om er maar een naam op te plakken) zie je ook meer en meer witte hemdjes passeren. Erg hipsterverantwoord inderdaad, maar ke hoeft er dus niet meer als metalhead uit te zien op metalconcerten. Wat goed is.

Ook bij hardcore is dat het geval. Ok, bij typische moshbands zie je nog veel petten en joggingbroeken, maar dat is niet het enige soort volk dat er staat. Het gaat er hier in Gent en omstreken erg verdraagzaam aan toe, denk ik.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 12-07-2014 10:58 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2014 9:57 schreef Kvelgeest het volgende:
Pertinente onzin. Gisteren nog bij FitV stikte het van de kleine, jonge en mooie meisjes. Niet opgemerkt dat er ook maar raar opgekeken werd. Een Silence had gisteren niet eens zwart aan. Echt niet dat zij daar ook maar enigszins hinder van heeft ondervonden.
Ik kan niet spreken voor de Belgische scene; alleen 'onlangs' in Luik geweest in een soort van kraakpand voor Menace Ruine. Laatste keer dat ik in Gent naar een concert was is zo'n tien jaar geleden, maar het beeld dat jullie hier schetsen van Nederlandse concerten is niet mijn beeld ervan. Of er moet op heavy, death en grind core concerten anders volk afkomen dan op black, stoner hipsterverantwoorde evenementen.


Footprints in the Void, net als bij bijvoorbeeld een Violence Action (ook in DB's) vallen nu niet echt onder de categorie van standaard (black) metal concerten. Andere sfeer, andere insteek, ander publiek. Bij Violence Action stond er meer publiek zonder zwarte (en 'metal verantwoorde') kleding dan met volgens mij. Footprints in the Void idem, heeft meer een 'hipster / indie' insteek ergens, ook af te zien aan de (meeste) bands die er optreden. Niet echt representatief mijns inziens.

En inderdaad, er komt ander volk af op de 'black, stoner hipsterverantwoorde concerten' dan op de meer doorsnee metal evenementen.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 12-07-2014 11:00 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 12 juli 2014 9:57 schreef Kvelgeest het volgende:
Pertinente onzin. Gisteren nog bij FitV stikte het van de kleine, jonge en mooie meisjes. Niet opgemerkt dat er ook maar raar opgekeken werd. Een Silence had gisteren niet eens zwart aan. Echt niet dat zij daar ook maar enigszins hinder van heeft ondervonden.
Ik kan niet spreken voor de Belgische scene; alleen 'onlangs' in Luik geweest in een soort van kraakpand voor Menace Ruine. Laatste keer dat ik in Gent naar een concert was is zo'n tien jaar geleden, maar het beeld dat jullie hier schetsen van Nederlandse concerten is niet mijn beeld ervan. Of er moet op heavy, death en grind core concerten anders volk afkomen dan op black, stoner hipsterverantwoorde evenementen.


Big Ass Metal, jongeman!


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 12-07-2014 11:05 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

@ Hérésie: dank voor je bijdragen, lijkt me flink frustrerend ook allemaal. Qua vrouwen; enerzijds heb je zeker een punt (genre met weinig vrouwen, andere sekse wordt niet stoer bevonden) maar tegelijkertijd zie je voldoende groepen mannen per definitie helemaal lyrisch zijn over het 'vrouwelijk schoon' (met nadruk op de aanhalingstekens) dat zich soms in bands bevind, of al relatief gezien op leeftijd zijnde in volledige 'metal uitrustig' met partner meekomen.
Wat dat betreft denk ik dat die antipathie vooral gericht is op, wat je al stelde, meisjes die er ook niet 'metal verantwoord' uitzien. Inderdaad met zo'n, 'wat doe jij hier, ben je niet verkeerd, haha' houding. Want oh wee er zal maar zo'n meisje naar dezelfde muziek als jouw luisteren en er niet uitzien zoals je zelf van mening bent dat zo iemand zich hoort te kleden.

Met het tweede punt heb je mijns inziens wel gelijk inderdaad, waarbij ik het zelf niet per se als negatief beschouw. Soms ook noodzakelijk ergens; dat de Black Circle veel releases decideert aan de koper is ook bedoeld om snelle verkoop door de koper weer tegen te gaan. Hoewel geen idee of je dit concept ook onder je punt schaarde.



[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 12-07-2014 11:07]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 12-07-2014 12:25 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 12 juli 2014 9:57 schreef Kvelgeest het volgende:
Pertinente onzin. Gisteren nog bij FitV stikte het van de kleine, jonge en mooie meisjes. Niet opgemerkt dat er ook maar raar opgekeken werd. Een Silence had gisteren niet eens zwart aan. Echt niet dat zij daar ook maar enigszins hinder van heeft ondervonden.

Silence hoeft ook helemaal geen last gehad te hebben. Zoals ik ergens zelf al zei - maar wat misschien een beetje pletgewalst is door de rest - is dat het ook niet opgeblazen moet worden. Ik bezoek al tien jaar veel metalconcerten, en het is niet dat ik altijd en overal zulke zaken tegenkom. Na al die jaren loopt het gewoon nogal op.
Los daarvan: ik merk ook dat het bij undergroundconcerten véél minder erg is dan op andere evenementen. Op Graspop krijg ik op één dag heel wat opmerkingen; toen ik enkele jaren geleden eens naar een Mardukconcert ging (grote band) kreeg ik ook commentaar (van slechts drie idioten, maar ik heb dan ook nergens beweerd dat het hele publiek zo denkt); verder wel het afgelopen jaar al verschillende keren iets 'subtieler' uitgelachen op meer undergroudconcerten.
Maar goed. Het is dus niet dat het altijd en overal gebeurt, en dat niet het hele publiek zo denkt - dat weet ik ook wel. Het is een klein aandeel idioten dat daar verantwoordelijk voor is. Maar het zijn soms ook mensen waarvan je het niet verwacht, waarmee je gewoon wat staat te babbelen op een concert. Ik vond het wel de moeite die ergernis eens te uiten, maar dat betekent niet dat ik niet naar concerten kan gaan.


Willekeur en dictatuur!


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 12-07-2014 12:44 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 12 juli 2014 11:00 schreef Sonic Titan het volgende:
Big Ass Metal, jongeman!
Klassen zonder shirt in de mosh pit met blikken bier.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 12-07-2014 13:10 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 12 juli 2014 12:44 schreef Kvelgeest het volgende:
Klassen zonder shirt in de mosh pit met blikken bier.


En gebroken enkels.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen