IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Top 10 van 2003 Vorige pagina | Volgende pagina
Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 13-12-2003 22:49 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

Ik heb alleen maar Iron Maiden - Dance of Death gekocht... en hij klinkt goed

FREEZE

Haensjen
Usericon van Haensjen
Posted 13-12-2003 23:10 by Haensjen Wijzig reactieProfiel van HaensjenQuote dit bericht

Heb wel heel wat cdeetjes gekoch en geluisterd maar niet eg veel wat dit jaar is uitgekomen... Hou me daar niet zo me bezig. Is nog genoeg "ouwe" muziek te beluisteren
Halflijstje:

Heb es ff rondgekeken welke nieuw zijn uitgekomen (ben eigelijk de lijstjes van de rest aan het rippe )

-Windir-Likferd
-Impaled Nazarene- All that you Fear
-Katatonia- Viva Emptiness
-Graveworm- Engraved in Black
verder kom ik niet...

Snoodaert
Wijsheid voor Dwalenden.
Usericon van Snoodaert
Posted 15-12-2003 0:27 by Snoodaert Wijzig reactieProfiel van SnoodaertQuote dit bericht

1. Nattefrost -Blood&Vomit

De rest, ach... verder was er niet zoveel.

IJverzucht en drinkgelag.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-12-2003 21:27 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2003 18:41 schreef ghoulliette het volgende:
mini cd? welke moet dat zijn?

je kunt de clip bekijken op de frontpage van relapse www.relapse.com
en hij is ook in de nieuwssectie van de mastodon site te vinden. www.mastodonrocks.com

ik heb zelf wel de 7inch picture split met amercian heritage. erg mooi dingetje, kosste maar 5 euro ofzo bij conspiracy records

LIfesblood.

Battle At Sea

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

DecomposingBitch
Schwa
Usericon van DecomposingBitch
Posted 15-12-2003 22:13 by DecomposingBitch Wijzig reactieProfiel van DecomposingBitchQuote dit bericht

Hmm, ik heb ook niet zoveel cds gekocht dit jaar, maar toch wel meer dan tien, dus in mijn lijstje komen in elk geval voor:

Dying Fetus - Stop at Nothing
Nevermore - Enemies of Reality
Naglfar - Sheol
Evergrey - Recreation Day
Gorerotted - Only Tools & Corpses
Type O Negative - Life is Killing me
Edge of Sanity - Crimson II

De rest van de releases van 2003 die ik heb gekocht (o.a Aeturnus, Dimmu en Opeth) zijn wel goed, maar de oude cds vind ik dan toch een stuk beter. Goh, ik heb nog lang moeten nadenken hierover...

[Dit bericht is gewijzigd door DecomposingBitch op 15-12-2003 22:14]

"Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was."

Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 20-12-2003 16:09 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

1. Dream Theater - Train Of Tought
2. Nevermore - Enemies Of Reality
3. A Perfect Circle - Thirteenth Step
4. Hatebreed - The Rise Of Brutality
5. PP Speedrock - Lucky Bastards
6. Carpathian Forest - Defending The Throne Of Evil
7. Soilwork - Figure Number Five
8. Iron Maiden - Dance Of Death
9. Type O Negative - Life Is Killing Me
10. Krisium - Works Of Carnage

(en stiekem ook Best Of UB40...)

chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 20-12-2003 16:27 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

niet echt een top 10, maar nieuwe albums die me goed bevallen:
3 Doors Down - Away from the Sun
Dream Theater - Train of Thought
Callenish Circle - My Passion // Your Pain
Cradle of Filth - Damnation and a Day
Iron Maiden - Dance of Death

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 21-12-2003 17:15 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik doe het lekker toch! EEN TOP 20!

1. Windir - Likferd
Sinds hun debuut Soknardalr heb ik de band niet meer gevolgd. Tot ik via ZM (jawel) vernam dat hun nieuwe plaat er aan kwam en ik werd toen wel erg benieuwd. Wat een schitterende plaat! Inclusief het nummer "Martyrium" wat nmm een van de beste vikingmetal nummers ooit geschreven!
Meteen daarna natuurlijk 1184 en Arntor aangeschaft!
2. Porcupine Tree - In Absentia
Nog zo'n verrassing. De band rond zanger/gitarist/producer(Opeth)/geniale muzikant Steven Wilson! Heerlijk sfeervolle muziek zoals ooit alleen Pink Floyd dat kon. Dit met hier en daar een vette metalriff (Blackest Eyes!). Mijn collectie is inmiddels uitgebreid met nog 4 Porcupine Tree albums.
Dit is pas echt genieten!
3. Enslaved - Below the Lights
Na het voor mij ietwat tegenvallende Monumension is dit weer een ouderwetse knaller van een vikingmetal plaat verwoven met psychedelische rock. Favo nummer: As Fire Swept Clean the Earth
4. Morbid Angel - Heretic
Na Gateways, die een beetje werd verknalt door de slappe productie, is dit opnieuw een bewijs dat M.A. tot de beste death metalbands ever behoort, zo niet de beste is! Favo nummer: Stricken Arise
5. The Red Chord - Fused Together in Revolving Doors
Fucking intense metalcore vermengd met de nodige technische death metal van de bovenste plank! Band voor de toekomst!
6. Nasum - Helvete
Over intens gesproken! En dan ben ik niet eens een grindfan.
7. Aeternus - A Darker Monument
Ook al vind ik niet alle nummers even goed op deze plaat, hij staat vooral zo hoog vanwege het openingsnummer "Sword of the Earth". Dit is dan ook een van mijn meest gedraaide nummers van afgelopen jaar! Wat een geweldige riffs!
8. Moonsorrow - Kivenkantaja
Weer zo'n band die ik dit jaar pas heb ontdekt. En ze zijn wat mij betreft meteen genomineerd voor Beste Finse band. Schitterende epische viking/folk metal!
9. Deeds of Flesh - Reduced to Ashes
Beukende riffs, strakke blastbeats en een lekkere grunt. Ik heb er in ieder geval weer een favoriete death metalband bij!
10. Extol - Synergy
Technische metal met invloeden van Death en Opeth. Zo christelijk als de pest maar dat deert niet.
11. Old Man's Child - In Defiance of Existence
Wat mij betreft beter dan Dimmu's Death Cult Armageddon omdat de riffs mij beter bevallen en deze wat frisser klinkt. En natuurlijk schitterende nummers!
12.Ion Dissonance - Breathing is Irrelevant
The Dillinger Escape Plan meets The Red Chord! Cryptopsy is niet de enige Canadese band die teringherrie weet om te zetten naar kunst. Geschikt plaatje om de buren mee lastig te vallen.
13. Einherjer - Blot
Ook zo'n band die ik de laatste jaren uit het oog verloren ben en die nu weer komen met een dijk van een vikingmetal plaat!
14. Burnt By The Sun - The Perfect is the Enemy of the Good
Moddervette, originele metalcore met hier en daar een grindcore uitstapje. En dit met wat mij betreft de beste metalcore strot die er bestaat!
15. Mörk Gryning - Pieces of Primal Expressionism
Behoorlijk anders en ook moderner dan hun voorgaande werk maar zeker niet minder goed! Lekker afwisselend album. Love it or hate it!
16. Vital Remains - Dechristianize
Heerschende antichristelijk beukende en dan weer melodieuze death metal met Antichrist himself Mr. Glen Benton als gorgel-orgel. Jammer van de wat zacht in de mix staande gitaren, anders was ie nog wel wat hoger geëindigd.
17. Dimmu Borgir - Death Cult Armageddon
In tegenstelling tot Cradle of Filth blijft Dimmu gewoon pure klasse afleveren.
18. Burst - Prey on Life
Moeilijk te omschrijven band die qua genre ergens tussen de metalcore en de emocore ligt. Dat het goed is, dat staat buiten kijf! Met Nasum lid.
19. 1349 - Liberation
Ultrasnelle black metal met Frost (Satyricon) achter de drumkit. Mayhem meets Anaal Nathrakh!
20. Marduk - World Funeral
Toch flikken ze het weer! Vooral het snelle werk is geniaal! Jammer van de tragere nummers, want dat is gewoon niet hun specialiteit. (Hoewel Materialized in Stone en Dracul Va Domni Din Nou in Transsylvania nog steeds klassiekers zijn natuurlijk).

Verdere noemenswaardige releases waren van:
Opeth, Luciferion, Cult of Luna, Harakiri, Perished, Helheim, Darkthrone, Beecher, Dark Tranquillity, Falkenbach, Solefald (jammer van de zang anders had ie zeker in mijn lijst gestaan!), Serpent Eclipse, Septic Flesh, Dimension F3H, Zyklon, Kult Ov Azazel, The Mars Volta, Akercocke, Manegarm, Spawn of Possession, Severed Saviour, Melechesh, Enthral, Gorgoroth, As I Lay Dying, Thou Art Lord, Thy Disease, Setherial, The Old Dead Tree en December.

Beste concert:
1. Porcupine Tree - Oosterpoort, Groningen
2. Satyricon - Vera, Groningen
3. Mastodon - Vera, Groningen
4. Porcupine Tree - Lucky & Co, Rijssen
5. The Red Chord - De Gloppe, Leeuwarden

Zo.

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

dr. brain
zeef
Usericon van dr. brain
Posted 21-12-2003 23:30 by dr. brain Wijzig reactieProfiel van dr. brainQuote dit bericht

nou, nou netjes hoor, goede keuzes

This body of mine, I gotta get out of this void, Cos I don't wanna be destroyed, And I don't wanna turn android, You've gotta help me avoid that, Brainstorm, Here I go, Brainstorm, Flying low, I'm gonna miss it, You bet I'll kiss it!

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-12-2003 23:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Geen All Out War Necrobert?

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 22-12-2003 1:27 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2003 23:34 schreef Jenje het volgende:
Geen All Out War Necrobert?
Hmmm ken ik niet echt, behalve de naam. Is dat oldschool hardcore ofzo?

shagarath666
N00B Black/Death/Grindcore
Usericon van shagarath666
Posted 22-12-2003 13:22 by shagarath666 Wijzig reactieProfiel van shagarath666Quote dit bericht

1 Dimmu Borgir - Death Cult Armageddon
2 Aborted - Goremageddon
3 Cradle of Filth - Damnation And A Day
4 Arch Enemy - Anthems of Rebellion
5 Six Feet Under - Bringer of Blood
6 Misery Index - Retaliate
7 Impaled Nazerene - All That You Fear
8 The Crown - Possesed 13
9 The Haunted - One Kill Wonder
10 Dew-Scented - Impact

Soon all will burn and die! Burn for honor, glory, death in fire! - Amon Amarth - Death In Fire

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 23-12-2003 19:25 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2003 23:30 schreef dr. brain het volgende:
nou, nou netjes hoor, goede keuzes
Thanx!

BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 24-12-2003 12:05 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

tsjesus Robert! heb je dat lange lijstjes maken soms van mijn broer ofzo? hier komt mijn lijst:

nee...volgens mij is er niet veel intressants uitgekomen dit jaar

Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.

Orion
Usericon van Orion
Posted 24-12-2003 15:07 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

ik denk dast de nieuwe deicide wel te gek vist want hij klinkt als legion (volgens onze glen dan)

[Dit bericht is gewijzigd door Orion op 24-12-2003 15:08]

Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?

BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 24-12-2003 15:27 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

maar het gaaat nu om 2003 toch...maar inderdaad, volgend jaar zal deicide wel de enigste intressante plaat hebben uitgebracht

Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.

Orion
Usericon van Orion
Posted 24-12-2003 15:28 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

eeej kest zaterdag ff een biertsje komen drinken bij mij?

BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 24-12-2003 15:30 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

vrijdag is beter,maar zaterdag ken wel

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 24-12-2003 15:34 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 12:05 schreef BARABAS het volgende:
tsjesus Robert! heb je dat lange lijstjes maken soms van mijn broer ofzo?
Nee, Marty is nog veel erger. Kijk maar 's op muzzy...

BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 24-12-2003 15:41 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Muzzy? is dat niet een of andere cursus van de bbc

Orion
Usericon van Orion
Posted 24-12-2003 15:43 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

LOL

uuuuhhhh i .... am ... muzzy

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 24-12-2003 15:45 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 15:41 schreef BARABAS het volgende:
Muzzy? is dat niet een of andere cursus van de bbc
lul, praat 's wat vaker met je grote broer.
Muzzy = musicfrom.nl

BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 24-12-2003 15:47 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

HAHAHAHAHAHAAA, Ik heb HUMAN vandaag gekocht!!!!al het 3e exemplaar wat ik gekocht heb in m'n leven!

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 24-12-2003 15:49 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 15:47 schreef BARABAS het volgende:
HAHAHAHAHAHAAA, Ik heb HUMAN vandaag gekocht!!!!al het 3e exemplaar wat ik gekocht heb in m'n leven!
dat is toch niet Human meer... (leuk woordgrapje dacht ik zo )

BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 24-12-2003 15:52 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com