IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Top 10 van 2003 Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 30-12-2003 0:07 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2003 0:02 schreef Chelman het volgende:
Ik heb die zeer vluchtig bij iemand geluisterd. Het klonk zeker niet onaardig, misschien dat ik het dan toch eens een uitgebriede draaibeurt moet gaan geven.

Ik heb dat album nu wel vaak genoeg geplugd bij mensen, vind het nog steeds enorm vet. Eigenlijk is het de enige metalplaat die ik nog met regelmaat luister heb al weken geen metal meer uit mezelf opgezet.

dzouwe
ouwe
Usericon van dzouwe
Posted 30-12-2003 0:07 by dzouwe Wijzig reactieProfiel van dzouweQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2003 22:31 schreef broeinest het volgende:
Okay, smaken verschillen dan. Maar je hebt ze zeker nog nooit live gezien?

Nee, haha! Maar ik had hem erbij gezet omdat er zich volgens mij voor de rest helemaal geen 2003 releases in mijn collectie bevinden m.u.v. bovenstaande 3...
Hij valt natuurlijk wel in het niets bij d666, maar hij is wel aan te horen.

changed to 'ouwe'

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 30-12-2003 0:11 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2003 0:07 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik heb dat album nu wel vaak genoeg geplugd bij mensen, vind het nog steeds enorm vet. Eigenlijk is het de enige metalplaat die ik nog met regelmaat luister heb al weken geen metal meer uit mezelf opgezet.

Damn, ik heb ook wat minder metal gedraaid laatst...

In me auto zit nu: Tenacious D, RHCP-Mother's Milk, Talking Heads-Verzamelaar, NIN-Downward SPiral en toch nog twee metol platen Graveland en Skyforger.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 30-12-2003 0:13 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Bij mij vooral Radiohead momenteel, en wat andere melodieuze pop/rock... ben op zoek naar een bepaalde 'breekbare' sound die ik nog niet gevonden heb, en die me nog wel een paar miskopen gaat kosten vrees ik .

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 30-12-2003 0:15 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2003 19:06 schreef Chelman het volgende:

Jammer genoeg was er naar mijn mening weinig boeiends op black gebied te beleven, te veel herhaling en te weinig innovatie.
pardon. Tja als je platen als die van blacklodge en de nieuwe absurd niet in huis haalt loop je wel wat mis ja.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 30-12-2003 0:15 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2003 0:13 schreef Dwaallicht het volgende:
Bij mij vooral Radiohead momenteel, en wat andere melodieuze pop/rock... ben op zoek naar een bepaalde 'breekbare' sound die ik nog niet gevonden heb, en die me nog wel een paar miskopen gaat kosten vrees ik .

Dan moet je Beulah checken. De plaat heet volgens mij: When Your Heartstrings Break.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 30-12-2003 0:17]

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 30-12-2003 0:16 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2003 0:15 schreef kwelgeest het volgende:
pardon. Tja als je platen als die van blacklodge en de nieuwe absurd niet in huis haalt loop je wel wat mis ja.

Blacklodge heb ik laatst ook gehoord, wat een grap zeg. Bweuh.

@Chel: Beulah? Klinkt als een Ethiopisch vleesgerecht.... ik ga onmiddellijk zoeken.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 30-12-2003 0:18 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2003 0:16 schreef Dwaallicht het volgende:

@Chel: Beulah? Klinkt als een Ethiopisch vleesgerecht.... ik ga onmiddellijk zoeken.

Deze zijn ook prettig:

Fetish Doll - The Worm (bijna 'doomy' rock)

Metropolitan - Side Effects (zeer melancholisch bijna soundscapeachtig met garage/punk invloeden)

Snowmen - Last Days of The Central Freeway

Zelf vind ik Yo La Tengo ook wel mooi, met name Summer Sun

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 30-12-2003 0:20]

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 30-12-2003 0:24 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Muchos Gracias, hoe ben je achter die bandjes gekomen? Je moet vast ergens over ze gelezen hebben. De Oor toch niet zeker? Of zijn die betrouwbaarder dan ik dacht?

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 30-12-2003 0:26 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2003 0:24 schreef Dwaallicht het volgende:
Muchos Gracias, hoe ben je achter die bandjes gekomen? Je moet vast ergens over ze gelezen hebben. De Oor toch niet zeker? Of zijn die betrouwbaarder dan ik dacht?

Ik was vroeger lid van emusic.com toen je voor $10/maand unlimited downloads had. Helaas is hun pricing plan nu vernaderd en heb ik mijn lidmaatschap opgezegd.

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 30-12-2003 0:35 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2003 0:16 schreef Dwaallicht het volgende:
Blacklodge heb ik laatst ook gehoord, wat een grap zeg. Bweuh.

Ach het is maar wat je smaak is. Ik ben persoonlijk mider fan van saaie simpele onvernieuwende bands als darkthrone wwarvan fans vol blijven houden dat het ''niet kunnen'' juist de bedoeling is. Blacklodge is gewoon een originele beukende band en idd niet geschikt voor mensen die, denken, in de oude ''pure'', te, zijn blijven hangen.
Maarnee de melacholische bands als nehemah, armagedda en darkthrone zelf hebben dit jaar inderdaad een sterker staaltje afgeleverd.
Nee 2003 was inderdaad niet het jaar van de controvesionele black metal maar de bands die iets verder kijken dan:''hoe blijf ik zo puur genoeg'' hebben toch wel degelijk hun best gedaan.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 30-12-2003 0:38 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2003 0:35 schreef kwelgeest het volgende:
Ach het is maar wat je smaak is. Ik ben persoonlijk mider fan van saaie simpele onvernieuwende bands als darkthrone wwarvan fans vol blijven houden dat het ''niet kunnen'' juist de bedoeling is. Blacklodge is gewoon een originele beukende band en idd niet geschikt voor mensen die, denken, in de oude ''pure'', te, zijn blijven hangen.

Oh.

Ik vond er gewoon geen ruk aan . Verder boeit die retoriek me allemaal niet. Ik ga wel weer lekker Radiohead luisteren .

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 30-12-2003 0:39 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2003 0:38 schreef Dwaallicht het volgende:
Oh.

Ik vond er gewoon geen ruk aan . Verder boeit die retoriek me allemaal niet. Ik ga wel weer lekker Radiohead luisteren .
da's al een stuk objectiver antwoord

Plop
Usericon van Plop
Posted 30-12-2003 9:11 by Plop Wijzig reactieProfiel van PlopQuote dit bericht

Stuur je jaarlijstje van 2003
naar Mindview en win !!!
Naar jaarlijkse gewoonte maken we op het eind van elk jaar de balans op van de releases van de voorbije twaalf maanden. ook dit jaar doen wij een oproep aan onze lezers om massaal hun Cd/DVD top 10 van 2003 naar mindview te sturen. Dit jaar hebben we zelfs heel wat speciale prijzen om het nieuwe jaar in te gaan. Zo geven we aan de inzenders maar liefst drie metallica 'Live 'drol' Binge & Purge' DVD-boxen weg. Natuurlijk hebben we ook nog een pak troostprijzen zoals enkele Metallica t-shirts, 10 compilatie cd's 'With Us Or Against Us Volume V' van het oostenrijkse Napalm Records met daarop alvast enkele voorproefjes van de nieuwe albums van Atrocity en Leaves Eyes, alsook een preview van de op komst zijnde DVD van Battlelore. Daarnaast trakteert Lion Music ons nog op een pakje 3-track singles van Mister Kite, "The Hunger" en dit als voorproefje voor het album 'Box Of Fire', dat in het voorjaar van 2004 in de rekken zal liggen.

Wat moet je nu doen om kans te maken om één van die prijzen in de wacht te slepen? Je stuurt jouw top 10 van 2003 voor 10 Januari 2004 naar: Mindview Pb 83 - 9120 Beveren of Pb 188 - 4560 AD Hulst. Of je gaat naar de volgende link. http://www.mindview.be/top10.html

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-12-2003 10:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

*maakt maar geen slecht grapje over Arachnica*

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 30-12-2003 10:14 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

TOP 10 of 2003
1. Life of Agony- River runs again
2. Detonation- An Epic Defiance
3. The Crown- Possessed 13
4. Grimfist- Ghouls of Grandeur
5. Dio - Evil or Divine (DVD)
6. Vital Remains- Dechristianize
7. The Haunted- One Kill Wonder
8. Defcon one- Artificial Respiration
9. Collision- Romantic Display of love
10. Kalmah- Swampsong

edit: nu heb ik gister edge of sanity crimson II geluisterd, en moet ik zeggen dat ik die erg goed vind, maar ja ik had deze lijst al gemaakt (voor de sod site)

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 30-12-2003 10:15]

Jebes
Usericon van Jebes
Posted 30-12-2003 10:16 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

Die cd van Detonation is toch al uit 2002???

Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 30-12-2003 10:18 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2003 10:16 schreef Jebes het volgende:
Die cd van Detonation is toch al uit 2002???
http://detonation.wingsofdeath.nu/disco_txt.html inderdaad!

[Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 30-12-2003 10:18]

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 30-12-2003 10:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

En die life of agony , dat zijn allemaal nog oudere nummers .... toch?

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 30-12-2003 10:20 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2003 10:20 schreef Jenje het volgende:
maar de release is 2003..

klopt wel ja

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 30-12-2003 10:21 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2003 10:18 schreef Elfensteen het volgende:
http://detonation.wingsofdeath.nu/disco_txt.html inderdaad!

opgenomen in 2002 en uitgebracht bij Osmose in 2003

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 30-12-2003 10:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2003 10:20 schreef Elfensteen het volgende:
maar de release is 2003..

klopt wel ja
Mja, dan kun je alle best off cd's ook meetellen ... en alle re-releases.

Terwijl er erg veel goede metal en hardcore is uitgekomen. Vooral metalcore was erg sterk dit jaar.
Ik mis alleen een nieuwe ringworm release.

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 30-12-2003 10:23 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Damn...nu je het zegt, ik had Slapshot ook wel in m'n lijst willen hebben. "Best of..." cd's zet ik er niet in, dat vind ik troep, live cd's vind ik dan wel weer kunnen!

@Ghoullie: Mijn nederige excuses!

[Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 30-12-2003 10:23]

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 30-12-2003 10:23 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2003 10:20 schreef Jenje het volgende:

ik denk niet dat Zware Metalen nog iets over de release van LOA mag durven zeggen na die schandalige recensie.
Echt je kunt de goede informatie gewoon vinden op het internet hoor, dan hoef je niets te verzinnen dat niet klopt.
Het is een live album plus 4 bonustracks released in 2003, nieuw dus.

Jebes
Usericon van Jebes
Posted 30-12-2003 10:23 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 30 december 2003 10:21 schreef ghoulliette het volgende:
opgenomen in 2002 en uitgebracht bij Osmose in 2003

Hmm ok, dan is het goed Ik heb thuis de cd liggen die ze zelf hebben uitgebracht en dat is in 2002 geweest vandaar.

Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -

Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com