IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : staatsloterij en andere kansspelen. Vorige pagina | Volgende pagina
Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 10-07-2008 21:41 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

Alstu.


Bruce Banner


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 10-07-2008 21:43 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

Niks dus, hoe kan het ook anders
En ik dacht vandaag nog wel miljonair te worden


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-07-2008 21:43 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

5 euro, wow


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 10-07-2008 21:43 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

GEFELICITEERD!!!

[Dit bericht is gewijzigd door BerserkerWoman op 10-07-2008 21:44]


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-07-2008 21:44 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2008 21:43 schreef BerserkerWoman het volgende:
GEFELICITEERT!!!


Dankjewel!!
Laten we er tijdens Stonehenge de centen maar keihard opzuipen.

Doe maar 2 bier.


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 10-07-2008 21:45 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

en die euro die overblijft stop je bij de christenen in het collectebusje


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-07-2008 21:46 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2008 21:45 schreef BerserkerWoman het volgende:
en die euro die overblijft stop je bij de christenen in het collectebusje


Ja precies! Proost alvast!


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 10-07-2008 22:21 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Bah! Maar zeven euro.

Vast een typefout...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 10-07-2008 22:25 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Wat moet er dan staan? Ik lees zeven in je post, wat kan je daar anders van maken?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 10-07-2008 22:28 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Grrr...




Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 11-07-2008 0:00 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

..............

weer niets


nomad
Usericon van nomad
Posted 11-07-2008 0:05 by nomad Wijzig reactieProfiel van nomadQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2008 0:00 schreef Frietbal het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

..............

weer niets


+1


Toen ik mn vrouw leerde kennen, begon ik te zuipen.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 11-07-2008 0:30 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

+1, maar ik was niet zo ongelooflijk dom om een lot te kopen..


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 11-07-2008 0:35 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

Huhu wij krijgen ze per post


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 11-07-2008 1:12 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 11 juli 2008 0:35 schreef BerserkerWoman het volgende:
Huhu wij krijgen ze per post
Per post?? Oww... dan ist goed. Zo lang je maar niet zo dom bent ze te kopen



BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 11-07-2008 1:27 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 11 juli 2008 1:12 schreef Myth of Fury het volgende:
Per post?? Oww... dan ist goed. Zo lang je maar niet zo dom bent ze te kopen

Van mij hoefde die onzin in eerste instantie zowiezo niet, ik haat kansspellen/gokautomaten e.d...behalve poker


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 11-07-2008 6:17 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Edit: Het antwoord op mijn vraag al gevonden.

Staatsloterij
Gepubliceerd op dinsdag 30 oktober 2007

De Staatsloterij heeft een truc waardoor de kans op winnen van een groot bedrag wel heel erg klein wordt. Is er sprake van misleiding? De Staatsloterij geeft uitleg in de uitzending.


Staatsloterij (Achtergrond)

(Klik hier voor de uitslag van de enquête onder het Radar Testpanel over de Staatsloterij)

Niet gegarandeerde prijzen
Nu is de kans op een grote prijs dus al klein, maar de Staatsloterij maakt de kans nog iets kleiner. De Staatsloterij heeft namelijk enkele zogenaamde ‘niet-gegarandeerde’ prijzen. Hierbij trekken ze niet uit een pot met alle verkochte loten, maar uit een pot met alle verkochte en niet-verkochte loten. Deze pot bestaat uit 18 miljoen loten en wordt het ‘universum’ genoemd.

Kans op Jackpot
De Staatsloterij trekt de Jackpot en de 20 prijzen van 100.000 euro en de 20 prijzen van 50.000 euro uit dit universum. Dit betekent dat de kans op een van deze prijzen niet 1 op 3,2 miljoen is, maar slechts 1 op 18 miljoen. Bij een Jackpot is het zo dat door dit principe de spanning of de Jackpot valt, wordt opgevoerd. Als immers elke trekking voor de Jackpot uit alle verkochte loten werd getrokken, zou deze er elke trekking uitgaan en daardoor niet hoger worden. Overigens móét de Jackpot van de Staatsloterij er na zes trekkingen uit.

Bij de 20 prijzen van 100.000 en 20 prijzen van 50.000 is er echter wel degelijk iets aan de hand. De Staatsloterij spreekt immers wel in de trekkingsuitslag van 20 winnaars van 100.000 euro en 20 winnaars van 50.000 euro. En dit terwijl van die 40 ‘winnaars’ misschien maar zes daadwerkelijk op verkochte loten zijn gevallen. Immers, als je uitgaat van een gemiddelde verkoop van 3,2 miljoen loten en een totaal van 18 miljoen loten in de tombola, is de kans dat een winnend lot getrokken wordt ongeveer 1 op 6.

In Nederland hebben zeven loterijen een licentie om een loterij te mogen voeren. De Nederlandse overheid stelt in deze licentie echter een aantal verplichtingen aan de loterijen. Voor de Staatsloterij geldt dat zij 21,5 % van de inkomsten moeten afdragen aan de Nederlandse overheid. Ten aanzien van het prijzenpakket hebben ze twee verplichtingen. Ten eerste dat zij minimaal 60 % van wat er binnenkomt aan prijzengeld uitkeren in de vorm van prijzengeld aan de deelnemers. En ten tweede dat 33% van alle loten prijswinnend is. De Staatsloterij houdt zich aan beide verplichtingen en keert zelfs 65,4 % van alle inkomsten uit in de vorm van prijzengeld.

Aan je afspraken houden
Het Ministerie van Justitie en het College van Toezicht op de Wet op de Kansspelen, die de uitvoer van de Wet op de Kansspelen controleert, zeggen beiden dat zolang de Staatsloterij zich aan bovenstaande afspraken houdt, dat zij zich mogen bedienen van niet-gegarandeerde prijzen in hun prijzenpakket. Wel moeten ze hierover duidelijk communiceren naar de consument en een en ander duidelijk opnemen in hun reglement.

En daar wringt de schoen vooralsnog. De consument kan namelijk simpelweg niet weten dat de hij/zij voor deze 40 prijzen trekt uit een bak met verkochte en niet-verkochte loten. In het deelnemersreglement wordt hier niks over gemeld en ook in de reclame en promotie van de Staatsloterij is het niet te vinden. Daarnaast suggereert de term ‘winnaars’ in de trekkingsuitslag dat er daadwerkelijk 40 winnaars zijn. Ook dit is misleidend te noemen.

Niet meer 40 ‘winnaars’
De Staatsloterij heeft reeds toegezegd niet meer te zullen spreken van 40 winnaars. In de eerstvolgende trekkingsuitslag zullen ze dit aanpassen. Het Ministerie van Justitie zal de Staatsloterij gaan aanspreken op de communicatie omtrent deze prijzen.

Telefoonnummer
Voor mensen die vragen of klachten hebben over de Staatsloterij:
0900- 300 40 60 (0,10 cent per minuut)

http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&itemUid=1122

Prijs Staatsloterij valt alleen nog op verkocht lot

dinsdag 30 oktober 2007 | 19:31 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 24 april 2008 | 18:46
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten

DEN HAAG - Prijzen in de Staatsloterij vallen vanaf 1 januari alleen nog op loten die daadwerkelijk zijn verkocht. Alleen de jackpot wordt uit álle loten getrokken, dus ook de niet verkochte. Als gevolg hiervan wordt het aantal prijzen aanzienlijk verminderd. Het totale prijzenbedrag - elke maand ongeveer 26 miljoen euro - blijft ruwweg gelijk.

De Staatsloterij voert de verandering door naar aanleiding van kritiek op de huidige manier van prijzen trekken. Op dit moment doen elke maand achttien miljoen loten mee aan de trekking, terwijl er doorgaans maar ongeveer drie miljoen zijn verkocht. Als er op de onverkochte loten prijzen vallen, worden die niet uitgekeerd maar wel gepubliceerd. Veel deelnemers werden daardoor op het verkeerde been gezet. Het leek of de Staatsloterij heel veel grote prijzen uitkeert, namelijk elke maand twintig keer vijftigduizend en twintig keer honderdduizend euro.

De meeste (16 à 17 van de 20) winnende lotnummers worden echter niet verkocht. Elke maand ontvangen gemiddeld maar vier mensen daadwerkelijk vijftigduizend euro en evenveel deelnemers honderdduizend euro. In het nieuwe systeem trekt de Staatsloterij alleen nog maar winnaars uit de stapel met drie miljoen verkochte loten. Omdat het aantal winnende loten voor deze prijzen wordt verlaagd naar 4, zijn er evenveel echte winnaars als in het oude systeem. Daardoor blijft het uitgekeerde bedrag gelijk.

Voor de hoofdprijs en de jackpot heeft de verandering geen gevolgen. De hoofdprijs van één miljoen euro werd al getrokken uit daadwerkelijk verkochte loten. Bij de jackpot blijven ook de niet-verkochte loten meedoen.

De Staatsloterij is verplicht minimaal 65 procent van de inleg uit te keren. Waarschijnlijk blijven de huidige prijzenbedragen hetzelfde en komen er vier gegarandeerde prijzen van vijftigduizend euro en evenveel van honderdduizend euro.

Volgens Nathalie Brand van de Staatsloterij is nog niet duidelijk hoe het nieuwe prijzenstelsel er precies uit gaat zien. Ook de kleinere loterij van de Staatsloterij met de naam Dayzers gaat over op uitkeringen op basis van verkochte lotnummers. Dat gebeurt in het voorjaar.

Het ministerie van Justitie, bij wie de Staatsloterij vergunning moet aanvragen voor de loterij, vindt het huidige systeem van prijzen trekken te vaag. De Staatsloterij is opgedragen voor het einde van het jaar in elk geval de uitleg aan te passen, zodat elke deelnemer begrijpt hoe de trekking verloopt. Vanaf de trekking van 11 november past de Staatsloterij de uitleg al een beetje aan. De uitslag van de hoge prijzen krijgt dan niet meer het kopje 'winnaars', maar 'prijzen' om de indruk weg te nemen dat alle getrokken lotnummers ook daadwerkelijk een prijs winnen.

http://www.destentor.nl/algemeen/binnenland/article2086416.ece

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 11-07-2008 14:58]


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 11-07-2008 10:51 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Bezoekadres
Het kantoor van de Staatsloterij is gevestigd in het centrum van Den Haag, tegenover paleis Noordeinde. Op maandag tot en met vrijdag zijn we geopend van 9.00 tot 17.30 uur.

De Nederlandse Staatsloterij
Paleisstraat 5
2514 JA Den Haag



En de prijs is gevallen in regio Den Haag?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 11-07-2008 11:18 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Beetje Beserker Woman-achtig om in zulke trekkingen een complot te zien.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-07-2008 11:23 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

De uitslag klopt niet, ik heb namelijk gewonnen.

Anders moet ik godsamme mijn Range Rover weer afbestellen, dat doe je toch niet.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 11-07-2008 11:24 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2008 11:18 schreef WhiteRider het volgende:
Beetje Beserker Woman-achtig om in zulke trekkingen een complot te zien.

Auw!

[Dit bericht is gewijzigd door RrroooaaarrR op 11-07-2008 11:25]


Mo
yeuh!
Usericon van Mo
Posted 11-07-2008 12:03 by Mo Wijzig reactieProfiel van MoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vikingmo

mijn mama had een 1/5 lot voor mij gekocht en nu heb ik wel 2,90 gewonnen


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-07-2008 12:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

TRAKTEREN!!


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 11-07-2008 14:31 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

helemaal nix


wait for me dragon, we'll meet in the sky


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 11-07-2008 17:28 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 11 juli 2008 11:18 schreef WhiteRider het volgende:
Beetje Beserker Woman-achtig om in zulke trekkingen een complot te zien.



Even ter informatie, ik heb complot theoriën geboycot.

quote:
Op 11 juli 2008 11:24 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Auw!


Deed het erg pijn?


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen