|
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | ||||
Auteur: |
|
|
Met gelovige kun je niet discusiëren aangezien ze ergens in Geloven, het is dus niet onderbouwt met feiten maar met gevoelens, en daar kun je nu eenmaal niet over discusieren |
|
Dat noem je nou een blok voor hun kop. De meeste mensen durven de waarheid niet te geloven, omdat de waarheid hard is. Daarom worden ze ook boos. |
|
quote: Amen. Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Hoe kan het dan zijn dat mensen zodanig 'geindoctrineerd' worden dat je ze er met geen enkel argument uit krijgt? "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
Ze (ik roep dat niet te hard, sinds maar 1 persoon dat heb horen zeggen) schijnen ook niet te snappen dat mensen in de Metal-scene niet allemaal nazi's zijn, en dat alles wat metal "is" geassocieerd wordt met Neo-Nazisme |
|
Omdat de meeste mensen geen eigen wil hebben en schapen zijn. |
|
quote:Dude heeft niets met indoctrinatie te maken, het is een gevoelskwestie, kun je je gevoel onderbouwen met feiten, dachutnie |
|
quote:Dat is gewoon dom, die lui hebben serieus een zwaar groot bord voor hun kop idd. |
|
Een discussie met een gelovige is bij voorbaat al een verloren zaak.Met die lui valt niet te discusieren omdat idd wat Jenje zegt ze hun geloof en het waarom niet kunnen onderbouwen.Om knettergek van te worden. Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
quote:Jij laat je ook lekker van je ruimdenkende kant zien anders Je beschuldigt ze nu van iets wat je zelf doet.. |
|
quote:ja, sorry, ik kan hier gewoon zwaar opgefokt van worden. quote:Over 1 kam scheren? neehoor zie wat er een paar posts eerder tussen haakjes staat. |
|
Niet alle gelovigen volgen de kerk, sommige gelovigen staan ook open voor andere dingen als de bijbel en de kerk. Ze hebben niet allemaal een groot blok voor hun kop. Veel word er ook met de paplepel ingegoten. |
|
quote: Erbij zetten dat sommige het misschine wel goed doen spreekt je nog niet vrij hoor. Vind je reacties erg kinderachtig en stoerdoenerij. Beetje standaard metalachitg. |
|
Jammer dat hier meteen weer door iedereen bvestigd wordt dat de discussies onmogelijkzijn.. Ik had graag het tegendeel gehoord, al had ik niet geweten hoe je dat zou kunnen bereiken.. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
quote:Ja, maar denk nou eens na, hoe moet je iemand ervan overtuigen dat iets, waarvan hij zonder reden als de absolute waarheid ziet, dat dat slecht is? Dat gaat niet. Dan krijg je wellus/nietus gesprekken. |
|
quote:Wacht maar even op de antwoorden op het GVK forum. |
|
quote: Hmm...ben ik eig. wel benieuwd naar.. Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
ik ook.. maar als je die antwoorden ziet op de vragen van Claw, dan geef je bijna alle goede moed al op. http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=1177 "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
Dat noem je nou een antwoord met een blok voor je kop. |
|
Het lijkt er inderdaad op dat ze zich erg moeilijk in een ander denkbeeld kunnen inleven. Maar kunnen wij ons wel in hun denkbeeld inleven? Als je je voorsteld dat het mensen zijn die hun leven aan God wijden en leven volgens de bijbel. Zijn hun antwoorden dan nog zo raar? Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Moeilijke vraag... |
|
quote: Dat vrgaen veel te weinig mensen zich af.. Al de rest is enggeestig maar zelf zijn ze het nooit.. Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
Ik zie het zo, zij kunnen met hun geloof zonder de vrees voor de dood verder. Daarom is het voor hun gevoel beter om te geloven en niet de waarheid in te zien. Want straks zitten ze zogenaamd in de hemel. |
|
quote: Wat mij betreft heb ik dat vaak genoeg geprobeerd. Ik vind het dan ook zeer gebruikelijk dat mensen voor het onverklaarbare hun toezicht zoeken in het geloof ik God, maar als dat geloof in god strookt met voor iedereen waarneembare feiten, hoe kan je het dan zo strikt blijven volgen? Het idee van een God as schepper, mag men best verdedigen daar is nog te weinig over bekend, maar de '7-dagen-theorie' uit de bijbel klopt wetenschappelijk gezien niet. Weet iemand trouwens hoe het zit met "de schepping" in andere geloven dan het Christendom? Waar stemmen die mee overeen of zijn die weer helemaal verschillend? "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
Er zijn bijvoorbeeld heel veel verhalen over de zonvloed, die zijn bijna hetzelfde. Verhalen over de schepping van de wereld zijn meestal anders. Noorse mythology werd de wereld geschapen uit een grote reus. In het Gilgamesj epos is de wereld ook geschapen door de goden eveneens als bij de oude grieken waarbij de wereld werd geschapen door Zeus en Hera. Het komt er op neer, dat overal een god de wereld heeft geschapen. Alleen dat bij de monotheistische geloven er maar een god is. De goden bij de pantheons van de Griekse/Noorse/etc goden vertonen ook de gevoelens van mensen (boosheid, jaloersheid etc) en zijn niet perfect zoals god. |
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Volgende pagina |