IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Discussies met "gelovigen" Vorige pagina | Volgende pagina
Wimpie
Usericon van Wimpie
Posted 12-08-2003 22:28 by Wimpie Wijzig reactieProfiel van WimpieQuote dit berichthttp://forum.gkv.nl

om op je vraag antwoord te geven: Ja.. want dat staat in de bijbel..
Ben er van overtuigd dat God zo machtig is dat hij dat inderdaad in zeven dagen heeft gedaan (eigenlijk zes plus de rustdag)


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 12-08-2003 22:29 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 22:28 schreef Wimpie het volgende:
om op je vraag antwoord te geven: Ja.. want dat staat in de bijbel..
Ben er van overtuigd dat God zo machtig is dat hij dat inderdaad in zeven dagen heeft gedaan (eigenlijk zes plus de rustdag)
Ah, dus je ontkent de gehele revolutie van miniscuul organisme tot dinosaurier tot aap (en andere diersoorten) tot mens, terwijl dat wetenschappelijk is bewezen?


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 12-08-2003 22:30 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 21:23 schreef Wimpie het volgende:
Als ik die passage ff doortrek naar de huidige maatschappij denk ik dat veel kinderen best wel eens een opvoedende tik mogen krijgen... of anders: ouders van nu zijn te lief voor hun kinderen. zo kan je die tekst ook zien!

Een tik onder hun broek ok, maar daar stopt het, maar om dat te snappen moet je toch verdomme niet Christelijk zijn.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 12-08-2003 22:30 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 22:12 schreef Wimpie het volgende:
sja.. das ook weer zo'n onderwerp.. om ff te linken aan die link van net (www.godhatesfags.com) die gasten baseren zichzelf op losse teksten zonder ze in het verband te zien.. Als ik die tekst over die roede letterlijk neem dan kan ik alle geweld goedpraten..


De Bijbel is maar een klein deel van alles dat er geschreven is, de rest is eruit gefilterd, dus misschien ben jij ook wel niet in staat het hele verband te zien.

(@ elfensteen: ik heb die crack lang gezocht maar niet gevonden, maar als je het toch wil proberen: bedankt en succes! )


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 12-08-2003 22:33 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 22:29 schreef Elfensteen het volgende:
Ah, dus je ontkent de gehele revolutie van miniscuul organisme tot dinosaurier tot aap (en andere diersoorten) tot mens, terwijl dat wetenschappelijk is bewezen?

Voilà, daar heb je het in een notedop.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Wimpie
Usericon van Wimpie
Posted 12-08-2003 22:33 by Wimpie Wijzig reactieProfiel van WimpieQuote dit berichthttp://forum.gkv.nl

Revolutie of evolutie??
Ik vindt de evolutie theorie gewoon niet overtuigend.. ken je die afbeelding die Darwin gebruikte om de evolutie van aap tot mens te visualiseren?? de eerste figuur (de aap) en de laatste figuur (de mens) bestaan nog steeds.. de drie tussenliggende(staande) figuren komen niemand bekend voor.. daar zijn nooit resten van gevonden..


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 12-08-2003 22:35 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 22:33 schreef Wimpie het volgende:
Revolutie of evolutie??
Ik vindt de evolutie theorie gewoon niet overtuigend.. ken je die afbeelding die Darwin gebruikte om de evolutie van aap tot mens te visualiseren?? de eerste figuur (de aap) en de laatste figuur (de mens) bestaan nog steeds.. de drie tussenliggende(staande) figuren komen niemand bekend voor.. daar zijn nooit resten van gevonden..


In de Bijbel staan helemaal geen tekeningen.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 12-08-2003 22:36 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

vaker discovery channel kijken.

en als het in de bijbel staat is het waarheid? nogal kortzichtig... de bijbel is ook gewoon door mensen zoals iedereen geschreven die eeuwen doorvertelde verhalen (die dus vast en zeker door de eeuwen heen aangedikt zijn) opschreven.

bovendien, hoever was de wetenschap toen de bijbelse 'evolutietheorie' werd geschreven?


Je moeder.


Wimpie
Usericon van Wimpie
Posted 12-08-2003 22:36 by Wimpie Wijzig reactieProfiel van WimpieQuote dit berichthttp://forum.gkv.nl

darwin heeft ook geen bijbelboek geschreven


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 12-08-2003 22:36 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 22:33 schreef Wimpie het volgende:
Revolutie of evolutie??
Ik vindt de evolutie theorie gewoon niet overtuigend.. ken je die afbeelding die Darwin gebruikte om de evolutie van aap tot mens te visualiseren?? de eerste figuur (de aap) en de laatste figuur (de mens) bestaan nog steeds.. de drie tussenliggende(staande) figuren komen niemand bekend voor.. daar zijn nooit resten van gevonden..
Gozer...Ik ken inderdaad die afbeelding. Denk er wel even aan dat ze in de tijd van Darwin nog niet ZO VEEL wisten als wat ze nu weten. Hoe beschouw jij het dan als er complete skeletten van aapsoortigen onder de grond gevonden worden "net" boven een dieptelaag waar weer een (primitievere) versie van deze aapsoort is gevonden (and so on...) dit is allang wetenschappelijk aangetoont, dit bewijst dus alleen maar weer dat de Bijbel niet altijd (ja, sommige morele punten wel) gelijk heeft.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 12-08-2003 22:37 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 22:33 schreef Wimpie het volgende:
Revolutie of evolutie??
Ik vindt de evolutie theorie gewoon niet overtuigend.. ken je die afbeelding die Darwin gebruikte om de evolutie van aap tot mens te visualiseren?? de eerste figuur (de aap) en de laatste figuur (de mens) bestaan nog steeds.. de drie tussenliggende(staande) figuren komen niemand bekend voor.. daar zijn nooit resten van gevonden..
Daar zijn wel resten van gevonden.


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 12-08-2003 22:37 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 22:27 schreef Phaestus het volgende:
Probleem blijft dat, als ik zeg dat ik het NIET geloof, omdat ik God niet voel, hoor of zie en omdat wetenschappers bewijzen hebben dat de bijbel niet letterlijk kan kloppen, jij nog steeds erin gelooft.


quote:
Op 12 augustus 2003 22:28 schreef Wimpie het volgende:
Ja.. want dat staat in de bijbel..



Voor een discussie, en zeker als je er iemand mee wil overtuigen, is het handig om verschillende argumenten aan te halen.
Kan je nu, naast de bijbel, nog andere tastbare bewijzen geven voor het bestaan van een God?


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 12-08-2003 22:37 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 22:33 schreef Wimpie het volgende:
Revolutie of evolutie??
Ik vindt de evolutie theorie gewoon niet overtuigend.. ken je die afbeelding die Darwin gebruikte om de evolutie van aap tot mens te visualiseren?? de eerste figuur (de aap) en de laatste figuur (de mens) bestaan nog steeds.. de drie tussenliggende(staande) figuren komen niemand bekend voor.. daar zijn nooit resten van gevonden..

Dat er gaten zitten in de evolutietheorie, goed,...maar daarmee verantwoord je je geloof toch niet --->"het ene klopt niet, dus moet het andere wel juist zijn"...tsss


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Wimpie
Usericon van Wimpie
Posted 12-08-2003 22:39 by Wimpie Wijzig reactieProfiel van WimpieQuote dit berichthttp://forum.gkv.nl

een aantal posts terug heb ik geprobeerd uit te leggen waarom ik de bijbel voor waar aanneem.. sja ook gebaseerd op een wetenschappelijke theorie.. in combinatie met mijn gevoel.. of liever gezegd het gevoel wat de Heilige Geest mij geeft...



Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 12-08-2003 22:43 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 22:39 schreef Wimpie het volgende:
een aantal posts terug heb ik geprobeerd uit te leggen waarom ik de bijbel voor waar aanneem.. sja ook gebaseerd op een wetenschappelijke theorie.. in combinatie met mijn gevoel.. of liever gezegd het gevoel wat de Heilige Geest mij geeft...



Herstel: die theorie die jij daar aanhaalde, lijkt me eerder pseudo-wetnschappellijk,.....ik kan ook bewijzen dat een dalend aantal ooievaars in grootsteden rechtreeks verband houdt met een lager aantal geboortes (not kidding)


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 12-08-2003 22:44 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 22:39 schreef Wimpie het volgende:
een aantal posts terug heb ik geprobeerd uit te leggen waarom ik de bijbel voor waar aanneem.. sja ook gebaseerd op een wetenschappelijke theorie.. in combinatie met mijn gevoel.. of liever gezegd het gevoel wat de Heilige Geest mij geeft...




Aantal tastbare bewijzen: 0

Blijkt maar weer dat het echt nutteloos is te discussieren met gelovigen.
Ik dank u voor deze hopeloze poging tot een discussie.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Wimpie
Usericon van Wimpie
Posted 12-08-2003 22:44 by Wimpie Wijzig reactieProfiel van WimpieQuote dit berichthttp://forum.gkv.nl

tastbare bewijzen?? nee niet zo voorhanden.. kan je wel vertellen van ervaringen die ik heb.. antwoorden op gebeden.. Maar dan krijg ik gelijk de reactie: das toeval... dat geeft niet daarom heet het geloof..

ik geloof dat God zo machtig is dat hij een "kant en klare" aarde heeft gemaakt... incl de evolutieTHEORIEN. Misschien heeft Hij op de dag dat Hij de landbeesten maakte halverwege de dag wel besloten dat die dino's toch niet helemaal tussen de rest van de aardse bevolking pastte...


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 12-08-2003 22:46 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Dit heb ik al ooit es gepost maar kom:



De Bijbel en de Koran = best verkochte fantasy-boeken ooit, PUNT


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Wimpie
Usericon van Wimpie
Posted 12-08-2003 22:47 by Wimpie Wijzig reactieProfiel van WimpieQuote dit berichthttp://forum.gkv.nl

quote:
Op 12 augustus 2003 22:44 schreef Phaestus het volgende:
Aantal tastbare bewijzen: 0

Blijkt maar weer dat het echt nutteloos is te discussieren met gelovigen.
Ik dank u voor deze hopeloze poging tot een discussie.



sja.. je geeft het wel snel op...

op forum.gkv.nl kan het wel
quote:
door Lucid op 08 Aug 2003 13:24 edit: 08 Aug 2003 13:51 Beste forumbezoekers. Ik ben atheïst en ik zou graag met gelovigen van dit forum de discussie willen aangaan.

Mijn stelling: Jullie zijn zonder bewijs overtuigd van het bestaan van een god.

In mijn optiek is het te wijten aan de opvoeding. Een onschuldige vorm van indoctrinatie dus.


dit is de link: http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=1198
die draad gaat voor een groot deel ook over evolutie of niet


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 12-08-2003 22:49 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 12 augustus 2003 22:39 schreef Wimpie het volgende:
een aantal posts terug heb ik geprobeerd uit te leggen waarom ik de bijbel voor waar aanneem.. sja ook gebaseerd op een wetenschappelijke theorie.. in combinatie met mijn gevoel.. of liever gezegd het gevoel wat de Heilige Geest mij geeft...


daar hebben wij geen flikker aan, wat er in jouw hoofd zit, is niet representatief voor onze hoofden


Je moeder.


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 12-08-2003 22:50 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 22:47 schreef Wimpie het volgende:
sja.. je geeft het wel snel op...



Ik geef het niet op, ik vraag echter om tegenargumenten en die krijg ik niet.
Dan houdt het gewoon op toch?


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Wimpie
Usericon van Wimpie
Posted 12-08-2003 22:50 by Wimpie Wijzig reactieProfiel van WimpieQuote dit berichthttp://forum.gkv.nl

dr worden trouwens wel ontzettend veel bijbels verkocht... en dat voor een fantasy verhaal daar kan harrie potter wat van leren :d

hoe verklaren jullie dan dat het christendom het snelst groeiende geloof ter wereld is?? (dus niet de teruggang in kerkbezoek in nl)


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 12-08-2003 22:51 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
door Lucid op 08 Aug 2003 13:24 edit: 08 Aug 2003 13:51 Beste forumbezoekers. Ik ben atheïst en ik zou graag met gelovigen van dit forum de discussie willen aangaan.

Mijn stelling: Jullie zijn zonder bewijs overtuigd van het bestaan van een god.

In mijn optiek is het te wijten aan de opvoeding. Een onschuldige vorm van indoctrinatie dus.


dat laatste sluit ik me helemaal bij aan. waarom is iedere gelovige van alleen zijn/haar goed bewust en de rest is kut?


Je moeder.


Wimpie
Usericon van Wimpie
Posted 12-08-2003 22:51 by Wimpie Wijzig reactieProfiel van WimpieQuote dit berichthttp://forum.gkv.nl

@karnivoor die theorie wordt alom gebruikt door wetenschappers...


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 12-08-2003 22:51 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 12 augustus 2003 22:50 schreef Wimpie het volgende:
dr worden trouwens wel ontzettend veel bijbels verkocht... en dat voor een fantasy verhaal daar kan harrie potter wat van leren :d

hoe verklaren jullie dan dat het christendom het snelst groeiende geloof ter wereld is?? (dus niet de teruggang in kerkbezoek in nl)


indoctrinatie, zendelingen.


Je moeder.


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen