|
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Wees blij dat er maar een deel is. Bazzio Attacks!!! |
|
quote: De top van het bedrijf waar ik werk is ook griffo. Laatst vroeg 1 van de hogere bazen tijdens een etentje aan mij: "Zeg Bas, die metal muziek van je, is dat nu serieus?" Zo van steek je nu ook kerken in de fik enzo. [Dit bericht is gewijzigd door bazzio op 05-08-2003 12:02] Bazzio Attacks!!! |
|
quote: mwuhahahahaa Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
quote:Van 't weekend liep ik in de buurt van Staphorst rond.. aangezien ik toch wat onder de mensen moest komen heb ik besloten m'n Tiamat 'Sympathy for the Devil' (rug: Lucifer, Satan, Devil) shirt maar voor de laatste dag bewaard I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: LOL , ik vind dat juist wel komisch. Ik hoef me voor niemand in te houden dus ook voor hun en als ik ze dan compleet op stang jaag is dat enkel voor mijn plezier ---A little wicked this way grows---Pestis eram vivius. Moriens tua mors ero--- |
|
quote: GVD Zit ik op het GVK metal te verdedigen en dan maak ik zo'n opzichtige fout. Heb het verbeterd. THNX [Dit bericht is gewijzigd door scotfan op 11-08-2003 17:00] gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com |
|
Geen probleem, het leeft in ieder geval niet echt dat forum. Had wel flink wat geitenwollensokkenreacties verwacht als het ging om metal. Of het moet de gehele gelovige populatie voorstellen binnen Nederland, dan is het weer positief.... http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
Inderdaad jammer dat er zo weinig reacties komen, maar ik ga het toch echt niet NOG eens proberen op een ander, actiever gristenen forum. 't is wel goed zo.. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
Sommige christenen discussieren ook op het forum van http://www.lucidusnoctis.nl . Dat is een atheistische/agnostische site met veel artikelen over bijbelkritieken. gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com |
|
ff teruggekeken naar de openingspost.... Ben zelf gereformeerd-vrijgemaakt en kan misschien wat duidelijker maken over het 'gevoel' en ons 'natuurlijke gebrek aan argumenten' De eerste achtien jaar van mijn leven leefde ik zonder God. Tot ik een meisje leerde kennen dat naar de kerk ging. De rust en liefde die haar familie uitstraalde voelde (idd) ontzettend goed. Die liefde die die familie IN zich heeft ben ik bij nog niemand die niet geloofd tegen gekomen. En dan maakt het niet uit naar welke kerk je gaat. Christenen hebben idd de neiging argumenten te baseren op bijbelteksten. De feiten die in de bijbel staan, daar geloof ik voor de volle 100% van dat die waar zijn. Daarom heb ik ook geen behoefte aan een wetenschappelijke verklaring voor het ontstaan van de aarde. Ik ben wel geinteresseesrd in de betrouwbaarheid van de bijbel. Nu is daar een op cijfers gebaseerde methode voor die wetenschappers gebruiken om de betrouwbaarheid van hun (geschreven) bronnen vast te stellen. Hoe die precies is elkaar steekt kan ik nog is uitzoeken. Het gaat iig over hoe meer kopieen van een bepaald geschrift bewaard zijn gebleven en dan ook nog binnen hoeveel tijd die geschreven zijn en hoe oud ze zijn. Hoeveel schrijvers aan een boek hebben gewrkt enz enz... De bijbel verslaat hierin allerlei geschiedkundige boeken die vandaag de dag worden geraadpleegd. Daarom heeft de bijbel voor ook zeker een geschiedkundige waarde.. Niemand twijfelt eraan dat Jezus geleefd heeft. geloof je alleen dat Hij een gek was die miljoenen mensen (zelfs vandaag de dag nog) in de maling nam. Of geloof je dat hij werkelijk de Zoon van God was? Ik heb de keuze gemaakt voor het laatste |
|
quote: Hee hoo ... misschien twijfelt niemand eraan dat jezus heeft bestaan. Daar is ook geen enkele reden voor, het is gewoon een gast ... who cares eigenlijk. Maar als je met vaagheden als "Goden" gaat aankomen, dat is wel wat anders slimpie this user is dead |
|
Wat vind je vaag aan goden? een van de essentiele onderdelen van mijn geloof is dat ik Jezus als God zie. Kan me voorstellen dat je DAT vaag vind. Net zoals dat ik meer van God hou dan van mijn eigen vader (dat vind ik zelf eigenlijk meer vaag) God IS mijn vader... |
|
Pfff ... wat is er vaag aan goden... als je die vraag moet stellen ... nouja, dat is het idee van dit topic: zo valt er niks te discussieren this user is dead |
|
je hebt het over vaagheden als goden.. Als ik weet wat jij er niet aan snapt.. dan kunnen we daar over discussieren |
|
quote: Nou dat wordt het toch es tijd.... (Spreuken 13:24) Die zijn roede inhoudt, haat zijn zoon; maar die hem liefheeft, zoekt hem vroeg met tuchtiging. gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com |
|
wat wil je me vertellen met deze passage??? Spreuken bevat zoooooveeeel wijsheden... Die je zeker moet plaatsen in dat tijdsbeeld maar die voor 99% oow zo actueel zijn... vind het leuk dat je die tekst opgezocht hebt maar vertel er dan ff bij hoe je er over denkt.. |
|
Op je 18 nog vallen voor een slap gedoe als het christendom : sorry hoor, maar ik vrees dat mijn bevatting van de realiteit op die leeftijd al iets te ver gevorderd was. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Dat je een slecht mens bent als je meer van een fictief figuur houd dan van je vader..? Ja god is altijd bij je ... in je hoofd ja. this user is dead |
|
quote: Ben ik de enige die een ongemakkellijk jgevoel krijgt bij deze passage I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Als ik die passage ff doortrek naar de huidige maatschappij denk ik dat veel kinderen best wel eens een opvoedende tik mogen krijgen... of anders: ouders van nu zijn te lief voor hun kinderen. zo kan je die tekst ook zien! |
|
quote:Je mag van de bijbel maar 1 god aanbidden en dat is God, niet Jezus Christus dacht ik... quote:Ja, en bij de reclame op het perron staat dat Jezus het enige kind is van God, dus niet jij. Of je moet jezelf als Jezus zien en dus jezelf aanbidden |
|
quote:Een goede opvoeding heeft meer zin. Daar heeft een tik niks mee te maken. |
|
quote: God is 3-enig (over vaag gesproken :d) God de Vader God de Zoon en God de Heilige Geest 3 personen in één God. God de Vader, de Schepper die hemel en aarde gemaakt heeft... God de Zoon die voor mijn zonden aan het kruis is gestorven God de Heilige Geest. De kracht van God in mij.. die mij leidt door dit leven. Mij helpt bij de keuzes die ik maak... zeg maar mijn lijntje met boven. een adsl-lijn die 24uur per dag open staat. quote: Ken de reclame niet. Ga met mn brommertje op stap... kan je vertellen hoe die reclame er verder uitziet? van welke organisatie komt dat af? |
|
quote:Je draait er omheen: Volgens de Bijbel hoor je God te aanbidden, en niet Jezus. quote:erm...ik zal zaterdag even kijken, maar ik dacht dat het van een Evangelische stichting afkwam. |
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |