IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Discussies met "gelovigen" Vorige pagina | Volgende pagina
mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 13-08-2003 14:56 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 13 augustus 2003 14:49 schreef altx het volgende:
Word alsjeblieft ff wakker...

Moet je bijvoorbeeld eens in Amerika gaan kijken.

Of gewoon naar onze geschiedenis.. (arm-rijk, vrouw-man, homo-hetero, gelovig-ketter, alleen mannelijke priesters etc etc..).

De Kerk vindt gelijkheid iig des duivels (als in 'communisme').


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 13-08-2003 15:02 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 13 augustus 2003 14:54 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
hey met alle respect, maar dat hele "Darwin-sterfbed verhaal" lijkt mij eerlijk gezegd een verhaaltje dat een christen uit zijn/haar linkerduim heeft gezogen om (nadat de heer Darwin was overleden) de evolutietheorie af te kraken en "het geloof" te laten zegevieren.



En als het waar is, was het vast omdat hij bang was om naar de hel te gaan (al die hersenspoeling door de jaren heen kan je serieus traumatiseren he).

Darwin is trouwens priester geworden, omdat hij daardoor tijd zat had om te studeren en te onderzoeken. Het is niet ondenkbaar dat hij zo'n verklaring aflegde onder druk.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 13-08-2003 15:04 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 13 augustus 2003 15:02 schreef mislyd het volgende:
(al die hersenspoeling door de jaren heen kan je serieus traumatiseren he).



quote:
Darwin is trouwens priester geworden, omdat hij daardoor tijd zat had om te studeren en te onderzoeken. Het is niet ondenkbaar dat hij zo'n verklaring aflegde onder druk.


...de spreekwoordelijke aap komt uit de spreekwoordelijke mouw, zullen we maar zeggen...


Bruce Banner


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-08-2003 15:06 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 14:45 schreef Chelman het volgende:
Voor zover ik weet, heeft het Christelijke geloof echt niks met dieren en de superioriteit/inferieuriteit/gelijkheid ervan...

Ik ben niet gelovig en toch voel ik me superieur aan de overige diersoorten op aarde. Dat komt door een aantal kenmerken die de mens bezit zoals: leervermogen, emoties en met name de kunde om kennis te vermeerderen en verspreiden (anders dan door instinctieve handelingen zoals 'kennis' bij dieren verspreid wordt).

Voor de rest ben ik gewoon anthropocentrisch en dat is volgens mij niet meer dan natuurlijk, alle diersoorten stellen hun soort eerst. (hetzij instinctief, hetzij bewust)

Hoe het geloof tegenover niet-gelovigen staat is toch door de geschiedenis wel aangetoond?

En je mag jezelf van mij gerust superieur aan dieren voelen. Maar jij noemt als criteria juist die criteria die wij hebben. Waarom ben je niet superieer als je kan vliegen? Of door het aantal poten dat je hebt? Een collega van mij kwam in de VS eens een Grizzly beer tegen. Mijn superieure collega ging toch voor deze inferieur soort op de loop. Zijn wij superieur omdat we de wereld geheel gekoloniseerd hebben? Dat hebben al soorten gedaan voordat wij erkwamen(en dan met name planten).
En als wij er morgen er niet meer zijn dan draait de wereld gewoon door. Maar mochten de mieren, of regenwormen, er morgen niet meer zijn dan komt de wereld in serieuze problemen (ik verzin dat niet lees maar bijvoorbeeld een boeken van E.O. Wilson ofzo). Door zulke dingen te lezen voel ik me toch iets nederiger.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 13-08-2003 15:11]


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 13-08-2003 15:08 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

ik meen mij te herinneren ergens gelezen te hebben dat de vriendin/partner van Darwin zelf wel gelovig was en zeer ontdaan was door zijn evolutie theorie, maar dit weet ik allemaal niet zeker.

edit terwijl ik hier iets over zocht op google stuitte ik hier op:
quote:
It has been supposed that Darwin renounced evolution on his deathbed. Shortly after his death, temperance campaigner and evangelist Lady Elizabeth Hope claimed she visited Darwin at his deathbed, and witnessed the renunciation. Her story was printed in a Boston newspaper and subsequently spread. Lady Hope's story was refuted by Darwin's daughter Henrietta who stated, "I was present at his deathbed ... He never recanted any of his scientific views, either then or earlier."


voor de liefhebber : http://www2.lucidcafe.com/lucidcafe/library/96feb/darwin.html

en
http://web.clas.ufl.edu/users/rhatch/pages/

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 13-08-2003 15:13]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Macguinness
Usericon van Macguinness
Posted 13-08-2003 15:37 by Macguinness Wijzig reactieProfiel van MacguinnessQuote dit bericht

De evolutietheorie is voor mij geen enkele optie, het verhaal van Darwin komt bij mij niet echt geloofwaardig over, ten eerste dat er toevallig een bigbang was en dat er dan toevallig leven is onstaan en ook nog eens een verschil in zoogdieren en vogels en reptielen.

Het lijkt allemaal wel heel erg logisch, en heel veel dieren hebben ook overeenkomsten, de mens lijkt inderdaad het meest op de aap.

Maar ik denk toch echt dat het leven bedacht en gemaakt is door God, het zit mij allemaal wat te mooi inelkaar.
In de bijbel staat dat God de aarde in 6 dagen gemaakt heeft, menselijker wijs kan dat ook niet, sommige mensen zeggen dat óók God dat niet kan en dat God misschien de aarde wel gemaakt heeft, maar dat dat ook miljoenen jaren heeft geduurd.

Ik geloof in een God die de aarde in zes dagen gemaakt heeft omdat Hij dat kan.

Het feit dat er iedere keer weer een nieuw leven geboren wordt is voor mij bewijs genoeg voor het bestaan van God.

Mac.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-08-2003 15:38 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 15:06 schreef attila_de_hun het volgende:
Hoe het geloof tegenover niet-gelovigen staat is toch door de geschiedenis wel aangetoond?


Maar daar heb ik niks over gezegd in mijn post

Overigens ben ik wel van mening dat het niet het geloof op zich de oorzaak van alle ellende was maar de georganiseerde kerken eromheen. Maar dat terzijde.

quote:

En je mag jezelf van mij gerust superieur aan dieren voelen. Maar jij noemt als criteria juist die criteria die wij hebben. Waarom ben je niet superieer als je kan vliegen? Of door het aantal poten dat je hebt? Een collega van mij kwam in de VS eens een Grizzly beer tegen. Mijn superieure collega ging toch voor deze inferieur soort op de loop. Zijn wij superieur omdat we de wereld geheel gekoloniseerd hebben? Dat hebben al soorten gedaan voordat wij erkwamen(en dan met name planten).


Het is juist onze aanpassingsvermogen die ons superieur maakt. We kunnen van nature niet vliegen...maar kunnen een vliegtuig bouwen. We kunnen moeilijk met een Grizzly worstelen...maar in nood kunnen we wapens/vallen bouwen om hem te verslaan (al dan niet met de dood van de Grizzly tot gevolg). Dit brengt mij op een andere punt: als de grizzly zich bedreigd voelt zal hij aanvallen en doden, punt. Wij kunnen wel inzien dat de grizzly niet voor de lol aanvalt en kunnen hem bijvoorbeel gevangen nemen om vervolgens ergens anders vrij te laten. (dat het in het verleden niet vaak gebeurde is een ander punt, doch hier komt het 'leren'aan te pas...)
quote:

En als wij er morgen er niet meer zijn dan draait de wereld gewoon door. Maar mochten de mieren, of regenwormen, er morgen niet meer zijn dan komt de wereld in serieuze problemen (ik verzin dat niet lees maar bijvoorbeeld een boeken van E.O. Wilson ofzo). Door zulke dingen te lezen voel ik me toch iets nederiger.


Soorten stierven altijd uit. Soorten zullen altijd uisterven (al dan niet door onze toedoen). Het uitsterven van een enkele soort zal nooit globale consequenties hebben voor de natuur. Het zou natuurlijk anders zijn als opeens ALLE insecten soorten zouden uitsterven, maar die kans is vrij nihil. Ik baseer me hier op het feit dat ondanks allerlei uitstervende soorten in de laatste jaren de biodiversiteit nu toch nog steeds veel groter is dan dat hij 1000en of 10.000en jaren geleden was. QED: het aanwezigheid of afwezigheid van een bepaalde soort heeft geen ernstige (objectieve) gevolgen voor de natuur.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 13-08-2003 15:42 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 15:37 schreef Macguinness het volgende:
De evolutietheorie is voor mij geen enkele optie, het verhaal van Darwin komt bij mij niet echt geloofwaardig over, ten eerste dat er toevallig een bigbang was en dat er dan toevallig leven is onstaan en ook nog eens een verschil in zoogdieren en vogels en reptielen.

(...)

Ik geloof in een God die de aarde in zes dagen gemaakt heeft omdat Hij dat kan.

(...)



Dus het ene is niet geloofwaardig en het andere wel? Well, I rest my case.

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 13-08-2003 15:43]


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-08-2003 15:48 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 15:37 schreef Macguinness het volgende:
Maar ik denk toch echt dat het leven bedacht en gemaakt is door God, het zit mij allemaal wat te mooi inelkaar.



Maar het steekt juist niet mooi in elkaar. Of liever gezegd de aarde is geen statische, gesloten systeem. Je ziet juist dat de natuur zich constant aanpast aan de externe factoren en tijdens dat aanpassingsproces ontstaat er ook een hele zooi aan fouten. Maar ja, jij zou dat waarschijnlijk als een 'bewijs' zien.
quote:

In de bijbel staat dat God de aarde in 6 dagen gemaakt heeft, menselijker wijs kan dat ook niet, sommige mensen zeggen dat óók God dat niet kan en dat God misschien de aarde wel gemaakt heeft, maar dat dat ook miljoenen jaren heeft geduurd.

Ik geloof in een God die de aarde in zes dagen gemaakt heeft omdat Hij dat kan.



Ik denk dat Genesis net als vele andere boeken uit de bijbel niet bedoeld zijn om letterlijk te interpreteren. Het wemelt er van metaforsiche verhalen. En zo dient het m.i. opgevat te worden (voor zover je erin gelooft)
quote:

Het feit dat er iedere keer weer een nieuw leven geboren wordt is voor mij bewijs genoeg voor het bestaan van God.



Dit is dus geen bewijs. Zeker niet in de wetenschappelijke zin. Sterker nog er is geen bewijs dat God bestaat. Dit om de simpele reden dat het niet mogelijk is. Jij GELOOFT dat God bestaat, en daar heb jij het volste recht toe. Geloof is echter geen bewijs. Mijn ouders zijn katholiek, zij geloven in God maar ook zij stellen dat er geen bewijs voor het bestaan van God is. Er zit een fundamenteel verschil tussen geloof en feit.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 13-08-2003 15:56 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 13 augustus 2003 15:42 schreef altx het volgende:
Dus het ene is niet geloofwaardig en het andere wel? Well, I rest my case.

Exactly...

Maar goed, hoedanook blijft het perfect mogelijk dat we geschapen zijn door de grote klusjesman. Er bestaat nl. ook geen tegenbewijs. Maar dat neemt niet weg dat er tegenwoordig interessantere methodes zijn om wat te weten te komen over onze geschiedenis, ipv. de bijbel en de godsdienstles.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Macguinness
Usericon van Macguinness
Posted 13-08-2003 15:59 by Macguinness Wijzig reactieProfiel van MacguinnessQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 15:42 schreef altx het volgende:
Dus het ene is niet geloofwaardig en het andere wel? Well, I rest my case.


Ja, de evolutietheorie hangt van toevalligheden aan elkaar en is óók, net zoals de schepping, niet logisch te beredeneren, met als grote verschil dat ik geloof dat God de aarde, en alles er op en er onder, perfect gemaakt heeft, niet logisch te beredeneren, want ik doe het Hem niet na, maar wel mooi.

Mac.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-08-2003 16:00 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 15:56 schreef mislyd het volgende:

Maar goed, hoedanook blijft het perfect mogelijk dat we geschapen zijn door de grote klusjesman. Er bestaat nl. ook geen tegenbewijs.


Een mede agnosticus.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 13-08-2003 16:00 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 15:56 schreef mislyd het volgende:
Exactly...

Maar goed, hoedanook blijft het perfect mogelijk dat we geschapen zijn door de grote klusjesman. Er bestaat nl. ook geen tegenbewijs. Maar dat neemt niet weg dat er tegenwoordig interessantere methodes zijn om wat te weten te komen over onze geschiedenis, ipv. de bijbel en de godsdienstles.


Daar steunt al dat geleuter op, tja bewijs maar eens dat de kertsman NIET bestaat hé....zo kan je blijven doorgaan.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 13-08-2003 16:05 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 15:59 schreef Macguinness het volgende:
Ja, de evolutietheorie hangt van toevalligheden aan elkaar (...)



Waarom hoor ik alleen gelovigen zoiets beweren?

Maar probeer jij me dan maar eens uit te leggen dat als de mens door God geschapen is, waarom er eerst dan alleen maar apen op de wereld waren, waarna de eerste aapmensen ontstonden die stapje-voor-stapje naar de Homo Sapiens zoals we die nu kennen, geevolueerd (daar heb je dat woord weer...) zijn.

En dit is een feit, want hier bestaat geschiedkundig bewijs voor.

Laat me raden: God schiep eerst de beta-versie (de apen) om ons vervolgens op de wereld los te laten (aapmensen) om daarna steeds met een nieuwe bugfix te komen...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-08-2003 16:07 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 16:05 schreef altx het volgende:
Laat me raden: God schiep eerst de beta-versie (de apen) om ons vervolgens op de wereld los te laten (aapmensen) om daarna steeds met een nieuwe bugfix te komen...


...aaah alles wordt opeens blauw! Ik zie het blauwe licht van Jezus Gates! Volgens mij heeft iemand net de Back Orifice exploit op mij toegepast....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 13-08-2003 16:08 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 13 augustus 2003 16:05 schreef altx het volgende:
Laat me raden: God schiep eerst de beta-versie (de apen) om ons vervolgens op de wereld los te laten (aapmensen) om daarna steeds met een nieuwe bugfix te komen...



hahahaha maar er zijn nog steeds fouten te ontdekken...

God heeft bill gates naar zijn evenbeeld geschapen: hij maakt ook de ene fout na de andere


Bruce Banner


Macguinness
Usericon van Macguinness
Posted 13-08-2003 16:08 by Macguinness Wijzig reactieProfiel van MacguinnessQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 15:48 schreef Chelman het volgende:
Jij GELOOFT dat God bestaat, en daar heb jij het volste recht toe. Geloof is echter geen bewijs. Mijn ouders zijn katholiek, zij geloven in God maar ook zij stellen dat er geen bewijs voor het bestaan van God is. Er zit een fundamenteel verschil tussen geloof en feit.


Ik kan inderdaad niet met keiharde bewijzen aankomen dat God bestaat, dat valt ook niet te bewijzen, maar als ik naar een pasgeboren baby kijk,(en wat er bij komt kijken voordat het geboren wordt) dan kan ik niet geloven dat dat toeval is.Voor mij is dat dan bewijs, voor jou waarschijnlijk een speling der natuur.


Mac.


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 13-08-2003 16:11 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 16:08 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
God heeft bill gates naar zijn evenbeeld geschapen: hij maakt ook de ene fout na de andere


Bill Gates heeft meer goeds gedaan dan jij ooit zult bereiken. Die gast is gewoon fucking de rijkste man van de wereld, dus hij moet wel geniaal zijn.


this user is dead


meisje
Usericon van meisje
Posted 13-08-2003 16:15 by meisje Wijzig reactieProfiel van meisjeQuote dit berichthttp://community.webshots.com/user/lisettheB

wat bij mij altijd helpt om te geloven dat wij niet uit toevalligheden zijn ontstaan, maar dat iemand ons gemaakt heeft;
is de schoonheid die wij bezitten, de natuur is hartstikke mooi, mooie planten en bloemen, we hebben zoveel insecten, en verschillende dieren.
en ook dat wij emoties hebben, we kunnen denken. we zijn allemaal anders. niemand heeft dezelfde vingerafdruk. en je hersens, die zijn zo complex! en we kunnen voortplanten, jeetje een vrouw kan gewoon een kind in haar buik hebben, en dat leeft gewoon, en dat onwikkeld zich!
sorry, maar dat zijn voor mij in ieder geval niet allemaal toevalligheden of zijn gewoon ontstaan. daar is iemand mee bezig geweest die zoveel schoonheid kent, en die heel erg intelligent is!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-08-2003 16:16 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 16:08 schreef Macguinness het volgende:
Ik kan inderdaad niet met keiharde bewijzen aankomen dat God bestaat, dat valt ook niet te bewijzen, maar als ik naar een pasgeboren baby kijk,(en wat er bij komt kijken voordat het geboren wordt) dan kan ik niet geloven dat dat toeval is.Voor mij is dat dan bewijs, voor jou waarschijnlijk een speling der natuur.





Kijk, de mens hanteert bepaalde begrippen waarvoor wij vaststaande definities hebben. Kijk eens in de Van Dale onder 'bewijs' en probeer dan te beredeneren of het feit dat jij niet kan geloven dat het zonder tussenkomst van God een bewijs is.

Jij hanteert gewoon een eigen definitie van bewijs. Voor zover ik weet wordt er in de kerk nooit over 'bewijzen' gesproken maar juist over het 'geloof'.

Overigens: nee ik denk niet dat de geboorte van een baby toeval is. Ik weet namelijk dat om dat te laten gebeuren er eerst geslachtsgemeenschap plaats heeft gehad, gevolgd door een succesvolle zaadlozing, bevruchting en de draagtijd....verre van toevallig.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 13-08-2003 16:16 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 13 augustus 2003 16:11 schreef JFrost het volgende:
Bill Gates heeft meer goeds gedaan dan jij ooit zult bereiken.


ik heb nog even de tijd. Wie zegt dat ik dat nooit zal bereiken? dan kan ik mezelf maar beter meteen afschieten

quote:
Die gast is gewoon fucking de rijkste man van de wereld


klopt, point taken

quote:
dus hij moet wel geniaal zijn.


hier zijn de meningen over verdeeld. 'T is een kwestie van het juiste ding op het juiste moment doen. (en een gedeelte genialiteit, ok da's waar)



maar daar gaat het hier niet over

Ik geloof niet in de sprookjes uit het best verkochte fantasyboek ooit. punt.


Bruce Banner


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 13-08-2003 16:17 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 16:15 schreef meisje het volgende:
wat bij mij altijd helpt om te geloven dat wij niet uit toevalligheden zijn ontstaan, maar dat iemand ons gemaakt heeft;
is de schoonheid die wij bezitten, de natuur is hartstikke mooi, mooie planten en bloemen, we hebben zoveel insecten, en verschillende dieren.
en ook dat wij emoties hebben, we kunnen denken. we zijn allemaal anders. niemand heeft dezelfde vingerafdruk. en je hersens, die zijn zo complex! en we kunnen voortplanten, jeetje een vrouw kan gewoon een kind in haar buik hebben, en dat leeft gewoon, en dat onwikkeld zich!
sorry, maar dat zijn voor mij in ieder geval niet allemaal toevalligheden of zijn gewoon ontstaan. daar is iemand mee bezig geweest die zoveel schoonheid kent, en die heel erg intelligent is!


Je geeft dus eigenlijk op om het proberen te snappen?

Het is TE complex, nouja, zal wel een God zijn dan ... zom komt het bij mij een beetje over.

[Dit bericht is gewijzigd door JFrost op 13-08-2003 16:18]


this user is dead


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-08-2003 16:19 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 16:15 schreef meisje het volgende:
wat bij mij altijd helpt om te geloven dat wij niet uit toevalligheden zijn ontstaan, maar dat iemand ons gemaakt heeft;
is de schoonheid die wij bezitten, de natuur is hartstikke mooi, mooie planten en bloemen, we hebben zoveel insecten, en verschillende dieren.


Mooi is een subjectief begrip. Ik vind de meeste dieren stinken en lelijk.

Inderdaad kort door de bocht. Maar in wezen precies wat jij net zei, oftewel geen logisch argument.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Macguinness
Usericon van Macguinness
Posted 13-08-2003 16:25 by Macguinness Wijzig reactieProfiel van MacguinnessQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 16:17 schreef JFrost het volgende:
Je geeft dus eigenlijk op om het proberen te snappen?

Het is TE complex, nouja, zal wel een God zijn dan ... zom komt het bij mij een beetje over.


Ja, het is inderdaad te complex om te begrijpen, daarom is iedereen ook zo driftig op zoek naar een logische verklaring want dat willen wij zo graag, we moeten alles kunnen begrijpen, het zal ons nooit lukken.


meisje
Usericon van meisje
Posted 13-08-2003 16:25 by meisje Wijzig reactieProfiel van meisjeQuote dit berichthttp://community.webshots.com/user/lisettheB

quote:
Op 13 augustus 2003 16:17 schreef JFrost het volgende:
Je geeft dus eigenlijk op om het proberen te snappen?

Het is TE complex, nouja, zal wel een God zijn dan ... zom komt het bij mij een beetje over.


ik geef het helemaal niet op om het te snappen. ik heb op het internet al ontzettend veel gelezen over de evolutie, en vooral veel bewijzen dat het niet klopt.
maar dat betekend natuurlijk niet dat God dan maar alles gemaakt heeft, maarja dat geloof ik nou eenmaal wel. juist door de schoonheid en het complexe.


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen