IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Discussies met "gelovigen" Vorige pagina | Volgende pagina
Kramy
Usericon van Kramy
Posted 13-08-2003 16:29 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Ach flikker toch op, wat een of andere verveelde aap 9793046893 jaar terug geschreven heeft klopt wel en wat 37493 wetenschappers onderzocht hebben daar klopt helemaal geen fuck van.

BUUUUUUUUUURN!

BY THE CROSS!




Sarah
Thor
Usericon van Sarah
Posted 13-08-2003 16:36 by Sarah Wijzig reactieProfiel van SarahQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 16:25 schreef meisje het volgende:
ik geef het helemaal niet op om het te snappen. ik heb op het internet al ontzettend veel gelezen over de evolutie, en vooral veel bewijzen dat het niet klopt.
maar dat betekend natuurlijk niet dat God dan maar alles gemaakt heeft, maarja dat geloof ik nou eenmaal wel. juist door de schoonheid en het complexe.



Ik vraag me altijd af wat mensen voor beeld hebben bij god.
Een man met een baard die op een wolk een jointje zit te roken en hier en daar wat bevelen uit deelt?

Echt een onbegrijpelijk sprookje vind ik het. Dat mensen niet logisch nadenken ... ik bedoel iemand kan niet in de wolken zitten, ivm zwaartekracht. Niemand kan toch een beetje de wereld scheppen. Tovenaars zijn toch ook verzonnen. Die toveren. In feite deed/doet God dat ook




[Dit bericht is gewijzigd door Sarah op 13-08-2003 16:37]


LAI LAI HEI


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 13-08-2003 16:39 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 16:25 schreef meisje het volgende:
ik geef het helemaal niet op om het te snappen. ik heb op het internet al ontzettend veel gelezen over de evolutie, en vooral veel bewijzen dat het niet klopt.
maar dat betekend natuurlijk niet dat God dan maar alles gemaakt heeft, maarja dat geloof ik nou eenmaal wel. juist door de schoonheid en het complexe.


Alle bestaande wetenschappelijke theorieen hebben zich gevormd vanaf het stadium "klopt niet veel van" tot "zo zou het echt kunnen zijn". Momenteel zijn er nog verscheidene theorieen waarvan men weet dat ze eigenlijk niet kunnen kloppen, maar totdat een betere theorie gevonden wordt, wordt er dan toch maar aan vastgehouden. Met andere woorden, de evolutietheorie is nu nog verre van perfect, maar ooit zal er een (nagenoeg) perfecte versie van de evolutietheorie komen. En dat gebeurt alleen maar omdat wetenschappers een bepaalde theorie niet bij voorbaat al verwerpen, omdat hij niet voor de volle honderd procent klopt, maar aan een bepaalde theorie vast blijven houden totdat er een betere is. Zeggen de begrippen confirmatie/falsificatie in deze context je iets?

Kortweg als de hele wereld gelovig was, dan begrepen we nu bijvoorbeeld de zwaartekracht nog steeds niet of dachten we nog steeds dat de aarde plat is.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 13-08-2003 16:39 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 13 augustus 2003 16:36 schreef Sarah het volgende:
Ik vraag me altijd af wat mensen voor beeld hebben bij god.
Een man met een baard die op een wolk een jointje zit te roken en hier en daar wat bevelen uit deelt?

Echt een onbegrijpelijk sprookje vind ik het. Dat mensen niet logisch nadenken ... ik bedoel iemand kan niet in de wolken zitten, ivm zwaartekracht. Niemand kan toch een beetje de wereld scheppen. Tovenaars zijn toch ook verzonnen. Die toveren. In feite deed/doet God dat ook





Hmmz, ik geloof ook in een hogere macht, maar ik beeld me daar eigenlijk niets bij in, het is gewoon een soort kracht, die kan je ook niet zien, maar is er wel. Die hogere macht is voor mij ook niet zozeer iemand die alles creert, regelt en onder controle houdt enzo, maar meer de kracht van de natuur en de evolutie enzovoorts. Ik vat dat op als een hogere macht.



Sarah
Thor
Usericon van Sarah
Posted 13-08-2003 16:42 by Sarah Wijzig reactieProfiel van SarahQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 16:39 schreef Kramy het volgende:
Hmmz, ik geloof ook in een hogere macht, maar ik beeld me daar eigenlijk niets bij in, het is gewoon een soort kracht, die kan je ook niet zien, maar is er wel. Die hogere macht is voor mij ook niet zozeer iemand die alles creert, regelt en onder controle houdt enzo, maar meer de kracht van de natuur en de evolutie enzovoorts. Ik vat dat op als een hogere macht.



JA zeker is dat er! Maar geen God zoals de helft van de wereldbevolking denkt.
Waarom zou de hele evolutie er zijn van kleine algen tot dino's tot mensenapen tot mensen die we nu zijn.
Daar zit logica in. Dat is niet verzonnen maar met de wetenschap onderzocht.

Maar niet gecreeerd door een of ander menneke die in 6 dagen de wereld ff toverde. Toch?


LAI LAI HEI


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 13-08-2003 16:48 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 13 augustus 2003 16:42 schreef Sarah het volgende:
JA zeker is dat er! Maar geen God zoals de helft van de wereldbevolking denkt.
Waarom zou de hele evolutie er zijn van kleine algen tot dino's tot mensenapen tot mensen die we nu zijn.
Daar zit logica in. Dat is niet verzonnen maar met de wetenschap onderzocht.

Maar niet gecreeerd door een of ander menneke die in 6 dagen de wereld ff toverde. Toch?


Dat hoef je mij niet uit te leggen hoor

Maar je hebt gelijk ja... is onzin... Maar als mensen dat willen geloven dan mogen ze dat van mij. Ze mogen dan wel botte reacties op leeghoofdige reacties terug verwachten. Maar zolang ze geen domme opmerkingen maken hebben ze al mijn respect. Dus domweg christenen afzeiken vind ik dan ook weer nergens op slaan.



Macguinness
Usericon van Macguinness
Posted 13-08-2003 16:50 by Macguinness Wijzig reactieProfiel van MacguinnessQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 16:39 schreef altx het volgende:
Alle bestaande wetenschappelijke theorieen hebben zich gevormd vanaf het stadium "klopt niet veel van" tot "zo zou het echt kunnen zijn". Momenteel zijn er nog verscheidene theorieen waarvan men weet dat ze eigenlijk niet kunnen kloppen, maar totdat een betere theorie gevonden wordt, wordt er dan toch maar aan vastgehouden. Met andere woorden, de evolutietheorie is nu nog verre van perfect, maar ooit zal er een (nagenoeg) perfecte versie van de evolutietheorie komen. En dat gebeurt alleen maar omdat wetenschappers een bepaalde theorie niet bij voorbaat al verwerpen, omdat hij niet voor de volle honderd procent klopt, maar aan een bepaalde theorie vast blijven houden totdat er een betere is. Zeggen de begrippen confirmatie/falsificatie in deze context je iets?

Kortweg als de hele wereld gelovig was, dan begrepen we nu bijvoorbeeld de zwaartekracht nog steeds niet of dachten we nog steeds dat de aarde plat is.


Je kunt alle wetenschappers van de wereld bijelkaar zetten en alle computers aanelkaar koppelen en nog eens 100.000 jaar wachten en berekenen, maar ze zullen er niet uitkomen.

Wat ik me eigenlijk nog afvraag is waarom het voor de wetenschap zo belangrijk is hoe de aarde onstaan is, stel dat er iemand is die het eindelijk ontdekt heeft, kan hij daarmee zijn leven verlengen ?
Dood is toch dood ? Wat maakt het dan allemaal nog uit hoe de aarde onstaan is.

P.S Jij denkt dat er geen Christelijke wetenschappers bestaan ?


Sarah
Thor
Usericon van Sarah
Posted 13-08-2003 16:51 by Sarah Wijzig reactieProfiel van SarahQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 16:48 schreef Kramy het volgende:
Dat hoef je mij niet uit te leggen hoor

Maar je hebt gelijk ja... is onzin... Maar als mensen dat willen geloven dan mogen ze dat van mij. Ze mogen dan wel botte reacties op leeghoofdige reacties terug verwachten. Maar zolang ze geen domme opmerkingen maken hebben ze al mijn respect. Dus domweg christenen afzeiken vind ik dan ook weer nergens op slaan.



Ik vind het ook heel raar dat mensen overal en altijd hun geloof mogen verkondigen. Maar als satanisten dat doen is het in het nieuws en opeens een schande.
Niet dat ik daarin geloof ofzo hoor, ik heb geen geloof.
Maar dat begrijp ik dan niet. Deze hele wereld leeft in een waas waar alles goed zal komen en goed voor ons zou zorgen enzo.

Waarheid is hard.


LAI LAI HEI


Sarah
Thor
Usericon van Sarah
Posted 13-08-2003 16:52 by Sarah Wijzig reactieProfiel van SarahQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 16:50 schreef Macguinness het volgende:

Wat ik me eigenlijk nog afvraag is waarom het voor de wetenschap zo belangrijk is hoe de aarde onstaan is, stel dat er iemand is die het eindelijk ontdekt heeft, kan hij daarmee zijn leven verlengen ?
Dood is toch dood ? Wat maakt het dan allemaal nog uit hoe de aarde onstaan is.





SO true!!!


LAI LAI HEI


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 13-08-2003 16:55 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 13 augustus 2003 16:50 schreef Macguinness het volgende:
Je kunt alle wetenschappers van de wereld bijelkaar zetten en alle computers aanelkaar koppelen en nog eens 100.000 jaar wachten en berekenen, maar ze zullen er niet uitkomen.

Wat ik me eigenlijk nog afvraag is waarom het voor de wetenschap zo belangrijk is hoe de aarde onstaan is, stel dat er iemand is die het eindelijk ontdekt heeft, kan hij daarmee zijn leven verlengen ?
Dood is toch dood ? Wat maakt het dan allemaal nog uit hoe de aarde onstaan is.

P.S Jij denkt dat er geen Christelijke wetenschappers bestaan ?



Als de mens niet zo nieuwsgierig was als dat hij is dan waren wij nooit zover ontwikkeld, ik zeg niet dat het goed is dat we nu zoveel weten, integendeel, maar zo is het gewoon. De mens wou steeds meer weten, gaat over steeds meer dingen nadenken, en in de evolutie werd het vermogen tot nadenken (hersen-capaciteit) steeds groter enzovoorts....



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 13-08-2003 16:55 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 16:50 schreef Macguinness het volgende:
Je kunt alle wetenschappers van de wereld bijelkaar zetten en alle computers aanelkaar koppelen en nog eens 100.000 jaar wachten en berekenen, maar ze zullen er niet uitkomen.

Wat ik me eigenlijk nog afvraag is waarom het voor de wetenschap zo belangrijk is hoe de aarde onstaan is, stel dat er iemand is die het eindelijk ontdekt heeft, kan hij daarmee zijn leven verlengen ?
Dood is toch dood ? Wat maakt het dan allemaal nog uit hoe de aarde onstaan is.


Ja, met zo'n instelling hadden we nu allerlei natuurkundige verschijnselen nog steeds niet gesnapt (en dus ook geen gebruik van kunnen maken).

quote:
Op 13 augustus 2003 16:50 schreef Macguinness het volgende:
P.S Jij denkt dat er geen Christelijke wetenschappers bestaan ?



Die zullen er best wel zijn, maar die zullen toch ff hun geloof opzij moeten zetten als ze aan een wetenschappelijke theorie aan het werken zijn...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 13-08-2003 16:56 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 13 augustus 2003 16:11 schreef JFrost het volgende:
Bill Gates heeft meer goeds gedaan dan jij ooit zult bereiken. Die gast is gewoon fucking de rijkste man van de wereld, dus hij moet wel geniaal zijn.



De katholieke kerk is gewoon fucking de rijkste kerk ter wereld, dus die moet wel geniaal zijn.

GW Bush verdient tonnen meer geld dan eender welke andere president, dus hij moet wel geniaal zijn.



Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-08-2003 16:59 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 16:48 schreef Kramy het volgende:
Dat hoef je mij niet uit te leggen hoor

Maar je hebt gelijk ja... is onzin... Maar als mensen dat willen geloven dan mogen ze dat van mij. Ze mogen dan wel botte reacties op leeghoofdige reacties terug verwachten. Maar zolang ze geen domme opmerkingen maken hebben ze al mijn respect. Dus domweg christenen afzeiken vind ik dan ook weer nergens op slaan.


Het slaat idd nergens op en is eigenlijk ook een soort omgekeerde geloof...maar het gebeurt wel. Het valt me allang op dat de de zogenaamd tolerante en individualistische metalheads al gauw iets proberen af te zeiken wat niet met hun ideen strookt.

Ik noem maar de 'je bent dom want je luistert naar Cradle', 'je bent dom want je hebt je haar afgeknipt' of de scheldkanonades van enkele niet nader te noemen individuen alleen maar omdat iemand (ik) niet de 'gangbare' politieke voorkeur heeft...

Maar ja...such is life.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-08-2003 17:01 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 16:56 schreef mislyd het volgende:


GW Bush verdient tonnen meer geld dan eender welke andere president, dus hij moet wel geniaal zijn.




Dat is natuurlijk ook een soort geloof want niet gebaseerd op enige feiten...


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 13-08-2003 17:03 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 13 augustus 2003 16:59 schreef Chelman het volgende:
Het slaat idd nergens op en is eigenlijk ook een soort omgekeerde geloof...maar het gebeurt wel. Het valt me allang op dat de de zogenaamd tolerante en individualistische metalheads al gauw iets proberen af te zeiken wat niet met hun ideen strookt.

Ik noem maar de 'je bent dom want je luistert naar Cradle', 'je bent dom want je hebt je haar afgeknipt' of de scheldkanonades van enkele niet nader te noemen individuen alleen maar omdat iemand (ik) niet de 'gangbare' politieke voorkeur heeft...

Maar ja...such is life.


Hmmz jij bent op zich ook best dom als je niet allang doorhebt dat metalheads, precies hetzelfde zijn dan alle andere mensen

Er zitten een aantal weldenkende, niet bekrompen mensen in, maar ook genoeg kortzichtige mensen, net als in ieder genre.



Macguinness
Usericon van Macguinness
Posted 13-08-2003 17:04 by Macguinness Wijzig reactieProfiel van MacguinnessQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 16:55 schreef altx het volgende:
Ja, met zo'n instelling hadden we nu allerlei natuurkundige verschijnselen nog steeds niet gesnapt (en dus ook geen gebruik van kunnen maken).





Misschien was dat im sommige gevallen ook wel goed geweest als de wetenschap even een stapje terug had gedaan...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-08-2003 17:09 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 17:03 schreef Kramy het volgende:
Hmmz jij bent op zich ook best dom als je niet allang doorhebt dat metalheads, precies hetzelfde zijn dan alle andere mensen

Er zitten een aantal weldenkende, niet bekrompen mensen in, maar ook genoeg kortzichtige mensen, net als in ieder genre.



Metalheads zijn mensen?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-08-2003 17:10 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 17:04 schreef Macguinness het volgende:
Misschien was dat im sommige gevallen ook wel goed geweest als de wetenschap even een stapje terug had gedaan...


Bijvoorbeeld?



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Macguinness
Usericon van Macguinness
Posted 13-08-2003 17:12 by Macguinness Wijzig reactieProfiel van MacguinnessQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 17:10 schreef Chelman het volgende:
Bijvoorbeeld?




Je lijkt me een inteligent mens, bedenk maar een paar foute uitvindingen, ik zal je een hint geven: het zit in de sheikundige hoek.



Kramy
Usericon van Kramy
Posted 13-08-2003 17:14 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 13 augustus 2003 17:09 schreef Chelman het volgende:
Metalheads zijn mensen?


Tjah, sommige vertonen ook redelijk veel kenmerken van onze verre voorouders, daar geef ik je gelijk in, maar ze zullen genetisch gezien toch wel mens zijn...



Kramy
Usericon van Kramy
Posted 13-08-2003 17:14 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 13 augustus 2003 17:12 schreef Macguinness het volgende:
Je lijkt me een inteligent mens, bedenk maar een paar foute uitvindingen, ik zal je een hint geven: het zit in de sheikundige hoek.




bier?

Maar inderdaad, in plaats van gebruik maken van onze kennis maken we er vaak misbruik van, ofja, het gaat tenkoste van de natuur of andere mensen.

[Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 13-08-2003 17:15]



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-08-2003 17:18 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 17:12 schreef Macguinness het volgende:
Je lijkt me een inteligent mens, bedenk maar een paar foute uitvindingen, ik zal je een hint geven: het zit in de sheikundige hoek.




Ik kan niet op 'foute' uitvindingen komen. Wel kan ik op foute TOEPASSINGEN van bepaalde uitvindingen komen.......


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 13-08-2003 17:25 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 13 augustus 2003 17:12 schreef Macguinness het volgende:
Je lijkt me een inteligent mens, bedenk maar een paar foute uitvindingen, ik zal je een hint geven: het zit in de scheikundige hoek.




A-bomb en H-bomb???



Bruce Banner


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-08-2003 17:28 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 17:25 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
A-bomb en H-bomb???




Is meer natuurkundig dan scheikundig...

Maar zoals ik net zei vind ik de kernwapens een gevolg van een wetenschappelijke vinding die dus wel goed ingezet kan worden (denk aan kernenergie). Dat mensen een goedbedoelde vinding verder misbruiken om voor hun snode ideetjes zou geen reden moeten zijn voor de wetenschap om een stapje terug te doen...


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 13-08-2003 19:05 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 16:56 schreef mislyd het volgende:


De katholieke kerk is gewoon fucking de rijkste kerk ter wereld, dus die moet wel geniaal zijn.

GW Bush verdient tonnen meer geld dan eender welke andere president, dus hij moet wel geniaal zijn.




De Kerk is geen persoon. En George Bush zou inderdaad wel geniaal moeten zijn ja...


this user is dead


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen