IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Allochtonen deel 2. Vorige pagina | Volgende pagina
SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 26-03-2004 13:16 by SiQDiZ Wijzig reactieProfiel van SiQDiZQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2004 12:46 schreef attila_de_hun het volgende:
Neen, vertel eens aub???

overigens weer een schitterende aanval van PC-ness.


Begrip 'allochtoon' taboe in Den Haag

De gemeente Den Haag zal als één van de eerste gemeenten in Nederland in al haar ambtelijke stukken geen gebruik meer maken van het woord allochtoon. De Haagse gemeenteraad vindt dat dit woord te veel geassocieerd wordt met negatieve kenmerken.

In plaats van het woord allochtoon zullen alle inwoners van de Hofstad voortaan aangeduid worden als Hagenaar. De Raad hoopt dat leidt tot meer onderling begrip in de multiculturele samenleving.

Het schrappen van het woord allochtoon is een voorstel van de PvdA-raadslid Chandoe. Mocht Den Haag door het schrappen van het begrip allochtoon subsidies mislopen, dan zal in de toekomst het woord wel gewoon weer gebruikt worden. Bovendien zullen Hagenaars soms worden aangeduid met toevoegingen als Turks of Surinaams daarvoor.




Buitenlander danmaar... of Auslander... of gaan we iedereen gewoon NEGER noemen


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-03-2004 13:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

"he jij daar, geef mij fiets terug" lijkt me een goeie


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 26-03-2004 13:18 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Laten we gewoon een onderscheid maken tss mensen en übermensen.


mvg wk10


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-04-2004 16:18 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

De LPF plannen met betrekking op allochtonen.

van FOK:

Als het aan de Lijst Pim Fortuyn ( LPF ) ligt, dan zullen in de toekomst alle sociale uitkeringen, zoals de bijstand en de wao, alleen nog worden verstrekt aan Nederlanders. Voor toekomstige immigranten zal dan moeten gelden dat ze werk hebben, of een goedverdienende partner, om zich in Nederland te kunnen vestigen.

Dat blijkt uit een gepresenteerd integratieplan van de LPF, welke veel rigoreuzer is dan die van de PvdA, eerder deze week. Wat de LPF betreft verkrijgt een allochtoon enkel nog de Nederlandse nationaliteit, indien aan strenge eisen is voldaan. Deze luiden: tien jaar legaal in Nederland wonen, waarvan minimaal zeven jaar met legaal werk, en geen strafblad. Daarnaast dient een allochtoon met succes een staatsexamen inburgering af te leggen en hij/zij aantoonbaar respect tonen voor de hier geldende normen en waarden.

Zodra een allochtoon aan deze eisen heeft voldaan, gaat vervolgens een proeftijd van vijf jaar in. Daarbij moet men plechtig beloven zich te houden aan onze wetten en de gelijkheid van man en vrouw en hetero's en homo's. Dit wordt vastgelegd middels een contract met de staat. Wanneer betreffend persoon zich hier niet aan houdt, is er volgens de LPF sprake van contractbreuk en kan de allochtoon het land uitgezet worden.

LPF-Kamerlid en oud-minister Nawijn pleitte tevens voor een volledige opheffing van de subsidies aan Turkse en Marokkaanse organisaties. Zo zegt Nawijn: "We moeten met een schone lei beginnen." Nawijn hekelde ook de in groten getale aanwezige schotelantennes in veel wijken in de grote steden. "Kijken naar buitenlandse zenders is slecht voor de integratie. Tegen die schotels moet wat worden gedaan", aldus Nawijn.
Nawijn: "Een sterke vermindering van de immigratie is een noodzakelijke voorwaarde voor echte integratie. Als het zo doorgaat, telt ons land volgens het CBS in 2050 vijf miljoen inwoners van allochtone afkomst en dat is funest voor de integratie." Bovendien moet het aantal importhuwelijken fors beperkt worden, ook door middel van het opschroeven van de eisen hiervan. Zo moeten allochtonen die een partner uit het buitenland willen halen in ons land over een eigen woonruimte beschikken en 24 in plaats van de huidige achttien jaar zijn.

Andere punten uit het LPF-plan: het afschaffen van de dubbele nationaliteit, de aanpak van huisjesmelkers en de uitzetting en eventueel het afnemen van de Nederlandse nationaliteit van terroristen na hun gevangenschap.


Het is hard maar duidelijk.er zitten echter wel een hele reeks haken en ogen aan. bijvoorbeeld: hoe kun je nou schotels verbieden?


campske666
Usericon van campske666
Posted 02-04-2004 16:20 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Dat van die schotels is idd onzin, maar als ik in Nederland woonde hadden ze m'n stem.


Zodiac
ja
Usericon van Zodiac
Posted 02-04-2004 16:23 by Zodiac Wijzig reactieProfiel van ZodiacQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2004 16:20 schreef campske666 het volgende:
Dat van die schotels is idd onzin, maar als ik in Nederland woonde hadden ze m'n stem.


Dat van die schotels is geen onzin, ben jij wel eens in een grote stad geweest?

Ziet er echt niet uit...


This is Zodiac speaking...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-04-2004 16:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2004 16:20 schreef campske666 het volgende:
Dat van die schotels is idd onzin, maar als ik in Nederland woonde hadden ze m'n stem.

nou, er zijn nog meer belangrijke dingen om je stemgedrag op te baseren (milieu bijv.)en de LPF heeft weing zinning te melden over deze andere punten.

Stem jij op het Blok? (puur nieuwsgierigheid)


campske666
Usericon van campske666
Posted 02-04-2004 16:25 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 2 april 2004 16:23 schreef Zodiac het volgende:
Dat van die schotels is geen onzin, ben jij wel eens in een grote stad geweest?

Ziet er echt niet uit...


Ja, dat weet ik wel, en ze hebben ook gelijk dat al die buitenlandse zenders de integratie niet bevorderen.
Maar je kan niet zomaar zeggen "jij bent een immigrant, dus jij krijgt geen schotelantenne". (van mij wel natuurlijk, maar dat gaat nooit aanvaard worden).

Kunnen ze beter die buitenlandse zenders blokkeren, dan zwieren die gasten die schotels vrijwillig weg


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-04-2004 16:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2004 16:23 schreef Zodiac het volgende:
Dat van die schotels is geen onzin, ben jij wel eens in een grote stad geweest?

Ziet er echt niet uit...


ja, maar dan kun je het nog niet verbieden. er zullen toch ook wel autochtonen met een schotel antenne zijn? en het is ook makkelijk. als je voor een flatje gaat kijkren hoef je maar effe de schotelantennes te tellen en je weet dan dat je eventueel weer verder moet zoeken (als je een woning wilt)


Zodiac
ja
Usericon van Zodiac
Posted 02-04-2004 16:25 by Zodiac Wijzig reactieProfiel van ZodiacQuote dit bericht

Al die schotels is pure milieuvervuiling!


This is Zodiac speaking...


campske666
Usericon van campske666
Posted 02-04-2004 16:26 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 2 april 2004 16:24 schreef attila_de_hun het volgende:
nou, er zijn nog meer belangrijke dingen om je stemgedrag op te baseren (milieu bijv.)en de LPF heeft weing zinning te melden over deze andere punten.

Stem jij op het Blok? (puur nieuwsgierigheid)


Blok: Ja

Waarom: omdat het "cordon sanitair" IMO een belediging is voor de term democratie, net zoals de doorvoering van het vreemdelingenstemrecht. Daarbij komt nog dat ik vind dat het gerecht veel strenger moet optreden (tegen iedereen, niet alleen vreemden). En natuurlijk is de scheiding tussen een vlaamse en waalse regering te stom om los te lopen.


Zodiac
ja
Usericon van Zodiac
Posted 02-04-2004 16:30 by Zodiac Wijzig reactieProfiel van ZodiacQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2004 16:25 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, maar dan kun je het nog niet verbieden. er zullen toch ook wel autochtonen met een schotel antenne zijn? en het is ook makkelijk. als je voor een flatje gaat kijkren hoef je maar effe de schotelantennes te tellen en je weet dan dat je eventueel weer verder moet zoeken (als je een woning wilt)


Autochtonen met schotelantenne? nou, weinig!

Je zal als bejaarde maar (nota bene dit land wederopgebouwd) tussen de schotels zitten... Da's lekker, dan voel je je ook helemaal niet in de steek gelaten als je directe omgeving verloederd tot een Turks schotelpark.


This is Zodiac speaking...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-04-2004 16:30 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2004 16:23 schreef Zodiac het volgende:
Dat van die schotels is geen onzin, ben jij wel eens in een grote stad geweest?

Ziet er echt niet uit...


....en autochtonen die een schotel hebben? Of mensen die op het platteland wonen en geen kabel hebben?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-04-2004 16:31 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2004 16:26 schreef campske666 het volgende:
Blok: Ja

Waarom: omdat het "cordon sanitair" IMO een belediging is voor de term democratie, net zoals de doorvoering van het vreemdelingenstemrecht. Daarbij komt nog dat ik vind dat het gerecht veel strenger moet optreden (tegen iedereen, niet alleen vreemden). En natuurlijk is de scheiding tussen een vlaamse en waalse regering te stom om los te lopen.


Ik zou nooit op het blok stemmen (mocht ik plots in een vlaming veranderen) ook al ben ik ook niet echt blij met te grote aantallen noordafrikanen en arabieren. maar wat heeft het blok nu op bijv. milieu gebied te melden. naar mijn mening is het teveel een one-issuepartij. het cordon sanitair is natuurlijk een ultieme uiting van PC-ness die de poltiek verder volledig lam legt door onzinninge coalities(in nederland bijv een groenlinks-VVD coalitie ). dat kunnen ze niet lang meer volhouden denk ik . maar aan de andere kant. het aantal blokstemmers is ook gestegen door dit C.S. want ze zijn nog nooit op resultaten hoeven te worden beoordeeld.


Zodiac
ja
Usericon van Zodiac
Posted 02-04-2004 16:31 by Zodiac Wijzig reactieProfiel van ZodiacQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2004 16:26 schreef campske666 het volgende:
Blok: Ja

Waarom: omdat het "cordon sanitair" IMO een belediging is voor de term democratie, net zoals de doorvoering van het vreemdelingenstemrecht. Daarbij komt nog dat ik vind dat het gerecht veel strenger moet optreden (tegen iedereen, niet alleen vreemden). En natuurlijk is de scheiding tussen een vlaamse en waalse regering te stom om los te lopen.


Waarom komen jullie Vlamingen niet lekker bij ons blanke Nederlanders?
Dan mogen de Walen de allochtonen hebben!


This is Zodiac speaking...


Zodiac
ja
Usericon van Zodiac
Posted 02-04-2004 16:34 by Zodiac Wijzig reactieProfiel van ZodiacQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2004 16:30 schreef Chelman het volgende:
....en autochtonen die een schotel hebben? Of mensen die op het platteland wonen en geen kabel hebben?


je zou schotels op flat balkonnetjes kunnen verbieden of in ieder geval regelgeving daarvoor maken.


This is Zodiac speaking...


campske666
Usericon van campske666
Posted 02-04-2004 16:35 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 2 april 2004 16:31 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik zou nooit op het blok stemmen (mocht ik plots in een vlaming veranderen) ook al ben ik ook niet echt blij met te grote aantallen noordafrikanen en arabieren. maar wat heeft het blok nu op bijv. milieu gebied te melden. naar mijn mening is het teveel een one-issuepartij. het cordon sanitair is natuurlijk een ultieme uiting van PC-ness die de poltiek verder volledig lam legt door onzinninge coalities(in nederland bijv een groenlinks-VVD coalitie ). dat kunnen ze niet lang meer volhouden denk ik . maar aan de andere kant. het aantal blokstemmers is ook gestegen door dit C.S. want ze zijn nog nooit op resultaten hoeven te worden beoordeeld.


Ze zijn niet echt een one-issue partij, ze worden altijd alleen maar op dat standpunt aangesproken.
Ze hebben idd niks te zeggen op milieu gebied, maar als je ziet dat Groen! met alleen sociale punten naar de verkiezingen gaat, en niks zegt over het milieu, dan stel ik me ook vragen.
Ik ga belange niet akkoord met alle punten van het blok, en ze hebben idd geen punten over belangrijke issues. Maar ik ga nog minder akkoord met de grote partijen en met de linkse partijen.
En, dat cordon geeft voor mij de doorslag. Ik zal waarsch altijd op de "underdog" blijven stemmen die tegen de populaire mening ingaat. maw, als het vlaamsblok aan de macht zou zijn, ga ik dan waarsch op een andere minderheidspartij stemmen (behalve als ze het echt goed zouden doen, wat ik betwijfel).

Jammer, maar moet naar huis nu


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-04-2004 16:38 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2004 16:34 schreef Zodiac het volgende:
je zou schotels op flat balkonnetjes kunnen verbieden of in ieder geval regelgeving daarvoor maken.


Rot toch op man. De overheid zit al overal kutregeltjes voor te verzinnen. Dit moeten we nog bij krijgen zeg.

Daarlijk krijg ik nog te horen welke krant ik dagelijks moet gaan lezen of dat ik met links mijn aarsch moet afvegen.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Zodiac
ja
Usericon van Zodiac
Posted 02-04-2004 16:39 by Zodiac Wijzig reactieProfiel van ZodiacQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2004 16:38 schreef Chelman het volgende:
Rot toch op man. De overheid zit al overal kutregeltjes voor te verzinnen. Dit moeten we nog bij krijgen zeg.

Daarlijk krijg ik nog te horen welke krant ik dagelijks moet gaan lezen of dat ik met links mijn aarsch moet afvegen.




Met links moet je inderdaad je aars afvegen!



This is Zodiac speaking...


robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 02-04-2004 16:56 by robbemans Wijzig reactieProfiel van robbemansQuote dit berichthttp://www.snakes-reptiles.com

quote:
Op 2 april 2004 16:38 schreef Chelman het volgende:
Rot toch op man. De overheid zit al overal kutregeltjes voor te verzinnen. Dit moeten we nog bij krijgen zeg.

Daarlijk krijg ik nog te horen welke krant ik dagelijks moet gaan lezen of dat ik met links mijn aarsch moet afvegen.


die Polen van tegenwoordig


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-04-2004 17:22 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2004 16:56 schreef robbemans het volgende:
die Polen van tegenwoordig


Ga asperges steken joh


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-04-2004 17:27 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 2 april 2004 16:18 schreef attila_de_hun het volgende:
LPF-Kamerlid en oud-minister Nawijn pleitte tevens voor een volledige opheffing van de subsidies aan Turkse en Marokkaanse organisaties. Zo zegt Nawijn: "We moeten met een schone lei beginnen." Nawijn hekelde ook de in groten getale aanwezige schotelantennes in veel wijken in de grote steden. "Kijken naar buitenlandse zenders is slecht voor de integratie. Tegen die schotels moet wat worden gedaan", aldus Nawijn.



Wat een simplistische prutser is die Nawijn toch. Typisch een geval van klok/klepel. Ik vind staatsexamen en vermindering van immigratie e.d. echt een prima idee, maar de LPF verprutst het weer door o.a. deze bovenstaande quote.
Naar buitenlandse zenders kijken slecht voor de integratie...

- alsof er zoveel NL materiaal op NL zenders te zien is
- hij bedoelt natuurlijk Turkse en Marokkaanse zenders ipv (bijv.) CNN of TV5 of zelfs Canvas!
- wil hij ook buitenlandse websites gaan verbieden oid?

Wat een mafkees...


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 02-04-2004 17:29 by robbemans Wijzig reactieProfiel van robbemansQuote dit berichthttp://www.snakes-reptiles.com

quote:
Op 2 april 2004 17:22 schreef Chelman het volgende:
Ga asperges steken joh


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 02-04-2004 17:36 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

Mijn ouders zijn allebei niet Nederlands, zij zijn Wederlands. (Wannabee Nederlands)


I am the 1%.


robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 02-04-2004 17:39 by robbemans Wijzig reactieProfiel van robbemansQuote dit berichthttp://www.snakes-reptiles.com

quote:
Op 2 april 2004 17:36 schreef stoomfiets het volgende:
Mijn ouders zijn allebei niet Nederlands, zij zijn Wederlands. (Wannabee Nederlands)
dus dat maakt jou een Nederbee ofzo?


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen