IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Allochtonen deel 2. Vorige pagina | Volgende pagina
campske666
Usericon van campske666
Posted 18-02-2004 10:10 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 10:05 schreef attila_de_hun het volgende:
maar als ik het goed heb begrepen is extremisme juist ontstaan door dingen te verbieden. zo had ik er zelf nog niet overgedacht. Ik vind het best logisch want een menseklijk reactie is iets juist wel willen doen als het niet mag en dan in een extreme versie. ingewikkeld probleem.


Dus, ga je diefstal niet verbieden omdat het aanzet tot meer stelen ? Lijkt me ook geen oplossing. Als ze nu in frankrijk zouden zeggen dat en dat mag, maar dat en dat niet, en die mensen in dat dorpje overtreden deze regels, dan moeten er sancties getroffen worden. Iedereen gelijk voor de wet!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-02-2004 10:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 10:10 schreef campske666 het volgende:
Dus, ga je diefstal niet verbieden omdat het aanzet tot meer stelen ? Lijkt me ook geen oplossing. Als ze nu in frankrijk zouden zeggen dat en dat mag, maar dat en dat niet, en die mensen in dat dorpje overtreden deze regels, dan moeten er sancties getroffen worden. Iedereen gelijk voor de wet!


nee, dat bedoel ik niet. het gaat om uiting van religie en de gevolgen hiervan. als ze een "beetje " moslim mogen zijn gklijden ze mogelijk niet af naar extremisme.

maar dit is slechts een gedachte van me, ik zelf zou bijn tanken over dat dorp laten rijden.


campske666
Usericon van campske666
Posted 18-02-2004 10:16 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 10:13 schreef attila_de_hun het volgende:
nee, dat bedoel ik niet. het gaat om uiting van religie en de gevolgen hiervan. als ze een "beetje " moslim mogen zijn gklijden ze mogelijk niet af naar extremisme.

maar dit is slechts een gedachte van me, ik zelf zou bijn tanken over dat dorp laten rijden.


Van mij part mogen ze allemaal moslim zijn, zolang ze dat maar in hun eigen woonkamer houden, en er niet mee de straat opgaan. En ZEKER niet niet-moslims ermee lastig vallen.


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 18-02-2004 11:41 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 10:16 schreef campske666 het volgende:
Van mij part mogen ze allemaal moslim zijn, zolang ze dat maar in hun eigen woonkamer houden, en er niet mee de straat opgaan. En ZEKER niet niet-moslims ermee lastig vallen.


Hmm..heb nog nooit een moslim aan de deur gehad om bij te gaan bekeren, maar er staat hier in deventer wel een van de grootste moskeeen van Nederland midden in een woonwijk..blij dat ik daar niet woon


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 18-02-2004 11:50 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Maandag stond er in de krant(trouw) een artikel over dat hoofddoekjes en sluiers. Een Franse dame afkomstig uit Iran die vergelijk hoofddoekjes en sluiers met jodensterren en vergeleek de mannen die eraan meewerkten met de kapo's en de Blöckaltesten van de holochaust.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 18-02-2004 12:16 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 11:50 schreef arrebar het volgende:
Maandag stond er in de krant(trouw) een artikel over dat hoofddoekjes en sluiers. Een Franse dame afkomstig uit Iran die vergelijk hoofddoekjes en sluiers met jodensterren en vergeleek de mannen die eraan meewerkten met de kapo's en de Blöckaltesten van de holochaust.


Een vergelijking die slaat als een lul op een drumstel..


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 18-02-2004 12:18 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 10:13 schreef attila_de_hun het volgende:
nee, dat bedoel ik niet. het gaat om uiting van religie en de gevolgen hiervan. als ze een "beetje " moslim mogen zijn gklijden ze mogelijk niet af naar extremisme.

maar dit is slechts een gedachte van me, ik zelf zou bijn tanken over dat dorp laten rijden.


Dat is één oplossing. Van de andere kant vraag ik me af waar onze belastingcenten heengaan als zo'n prbleem niet kordaat kan worden aangepakt.
Wat Autochtone West-Europeanen eens moeten leren is meer haar op hun tanden krijgen, want zoulke verdraaide situaties ontstaan omdat de lokale bevolking het zo ver laat komen.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-02-2004 12:29 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 11:50 schreef arrebar het volgende:
Maandag stond er in de krant(trouw) een artikel over dat hoofddoekjes en sluiers. Een Franse dame afkomstig uit Iran die vergelijk hoofddoekjes en sluiers met jodensterren en vergeleek de mannen die eraan meewerkten met de kapo's en de Blöckaltesten van de holochaust.


Wat me zo opvalt aan die discussie is dat niemand er op let dat het helemaal niet om het hoofddoekje gaat.
Frankrijk wil opleiding en religie niet vermengen, een prima streven naar mijn mening. In Frankrijk houd dat dus in dat religieuze symbolen op scholen verboden zijn, dus ook het kruisje om de nek of een pentagrammetje om je nek.

Die islamietjes schreeuwen dan meteen discriminatie terwijl het juist DE manier is om mensen onbevooroordeeld met elkaar om te laten gaan.


campske666
Usericon van campske666
Posted 18-02-2004 13:09 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Ben ik ook volledig voor, kruisjes verbieden in scholen en openbare gebouwen.
Meer nog, het wordt tijd dat de "scheiding tussen kerk en staat" eens écht wordt doorgevoerd, en dat al die subsidies van de staat (onze belastingen dus) aan de officiele religies worden opgehoffen. Dat hun eigen schaapjes maar het geld ophoesten Godverdomme (blaphemy intended).


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 18-02-2004 13:51 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 18 februari 2004 12:16 schreef Borgia II het volgende:
Een vergelijking die slaat als een lul op een drumstel..
Dat neemt niet weg dat het een boeiend artikel was.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 18-02-2004 15:07 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 10:01 schreef campske666 het volgende:
Wat de Fransen ermee doen, is hun probleem. Ik vind dat we het probleem in de kiem moeten smoren. Dat hier immigranten zitten, is niets aan te doen, dat die islam zijn is hun recht als vrije burgers (hoe ironisch dat ook mag zijn in essentie), maar ik vind wel dat we ze tenminste kunnen "onderwerpen" aan de wetten van ons land. Daarom moeten we die kleine "rechten" die ze nu aan het bij elkaar rapen zijn niet geven => hoofdoek verbieden in scholen, openbare gebouwen en pas-foto's, geen stemrecht voor niet belgen/nederlanders, subsidies voor hun religie afnemen (en die van andere religies ook), abouh jah jah-achtige dingen strenger aanpakken,...

Maarja, nu ben ik weer racist zeker ?


Niet-Nederlanders mogen ook niet stemmen in Nederland. Na vijf jaar mogen ze zich pas naturaliseren en krijgen ze het bijbehorende stemrecht.

Ik ben tegen elke vorm van fundamentalisme. Maar het verbieden wekt alleen maar ergernis in de hand. Ik denk dat je het daarmee alleen maar erger maakt. Moslims die hier wonen zullen zich militanter opstellen, dan dat ze in het verleden gedaan hebben. Misschien moeten we ook maar eens een meldpunt discriminatie voor autochtonen in het leven roepen. Eens kijken hoeveel klachten er van Nederlanders t.o.v. buitenlanders zijn.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-02-2004 15:11 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 15:07 schreef Jezebel het volgende:
Niet-Nederlanders mogen ook niet stemmen in Nederland. Na vijf jaar mogen ze zich pas naturaliseren en krijgen ze het bijbehorende stemrecht.



Je mag als niet genaturaliseerd NLer ook aan lokale verkiezingen deelnemen. Zou ook niet moeten mogen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


campske666
Usericon van campske666
Posted 18-02-2004 15:15 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 15:11 schreef Chelman het volgende:
Je mag als niet genaturaliseerd NLer ook aan lokale verkiezingen deelnemen. Zou ook niet moeten mogen.


Dat zijn ze nu in Belgie aan het doorvoeren, ondaks dat 2/3 van de bevolking er tegen is .


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 18-02-2004 15:29 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 15:15 schreef campske666 het volgende:
Dat zijn ze nu in Belgie aan het doorvoeren, ondaks dat 2/3 van de bevolking er tegen is .


Er is een groot verschil tussen wat de regering politiek correct vindt en dus doorvoert, en dat wat de gemiddelde burger wil. Ik ben al heel lang geleden gestopt met het proberen er iets van te begrijpen. Al blijf ik het wel interessant vinden.






campske666
Usericon van campske666
Posted 18-02-2004 15:30 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 15:29 schreef Jezebel het volgende:
Er is een groot verschil tussen wat de regering politiek correct vindt en dus doorvoert, en dat wat de gemiddelde burger wil. Ik ben al heel lang geleden gestopt met het proberen er iets van te begrijpen. Al blijf ik het wel interessant vinden.




Idd, maar dat ze het dan tenminste ophouden met dit stelsel een democratie te noemen, want dat is gewoon ronduit een belediging voor het democratisch principe.


BlueDuck
Hail Jesmurfa!
Usericon van BlueDuck
Posted 18-02-2004 15:36 by BlueDuck Wijzig reactieProfiel van BlueDuckQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 15:30 schreef campske666 het volgende:
Idd, maar dat ze het dan tenminste ophouden met dit stelsel een democratie te noemen, want dat is gewoon ronduit een belediging voor het democratisch principe.


Voorstel:
"Een politiek correcte autocratie met parlementair stelsel"


Ik begrijp wat je bedoeld, het is ook goed dat je het zegt, maar daar gaat het nu niet om.


campske666
Usericon van campske666
Posted 18-02-2004 15:39 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 15:36 schreef BlueDuck het volgende:
Voorstel:
"Een politiek correcte autocratie met parlementair stelsel"


Klinkt idd meer waarheidsgetrouw.

Ik krijg net trouwens je avatar-tekstje in de gaten. héhé, dat is dat stripje waar die smurf z'n broek achterstevoren aanheeft hé.
Daar heb ik me daal van gelachen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-02-2004 15:41 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 15:36 schreef BlueDuck het volgende:
Voorstel:
"Een politiek correcte autocratie met parlementair stelsel"



"Een naar huidige (2004) zeitgeist politiek correcte autocratie met parlementair stelsel"

is correcter....politiek correct is namelijk een verschuivend begrip....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 18-02-2004 17:37 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 13:09 schreef campske666 het volgende:
Ben ik ook volledig voor, kruisjes verbieden in scholen en openbare gebouwen.
Meer nog, het wordt tijd dat de "scheiding tussen kerk en staat" eens écht wordt doorgevoerd, en dat al die subsidies van de staat (onze belastingen dus) aan de officiele religies worden opgehoffen. Dat hun eigen schaapjes maar het geld ophoesten Godverdomme (blaphemy intended).

In hoeverre kan je nog spreken van een scheiding tussen kerk en staat als er van overheidswege een verbod op het dragen van religieuze symbolen wordt opgelegd?


Touché, pussycat!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-02-2004 17:38 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 17:37 schreef Sporty Voleg het volgende:
In hoeverre kan je nog spreken van een scheiding tussen kerk en staat als er van overheidswege een verbod op het dragen van religieuze symbolen wordt opgelegd?
Een verbod op het dragen van religieuze symbolen in overheidsinstanties en door overheidsfunctionarissen. Ik denk dat je dan over een correcte scheiding tussen kerk en staat praat.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-02-2004 21:56 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 17:38 schreef Misanthrope het volgende:
Een verbod op het dragen van religieuze symbolen in overheidsinstanties en door overheidsfunctionarissen. Ik denk dat je dan over een correcte scheiding tussen kerk en staat praat.


Jep daar ben ik mee eens....probleem is dat in Frankrijk ook de leerlingen geen hoofddoekje/kruisje/keppeltje mogen dragen....dat vind ik dan weer wat minder.

Bovendien vind ik dat je dan consequent moet zijn en alle rasta kleurtjes verbieden, pentagrammetjes (met puntje omlaag of omhoog), mjollnirs, zonnecrikels (dat mag waarschijnlijk toch al niet), vishnu plaatjes, Marduk en Tiamat T-shirts (ja het zijn beide religieuze figuren) etc. etc. etc. etc...


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-02-2004 22:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Vergeet Altar niet

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 18-02-2004 22:06]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-02-2004 22:08 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

weg met religie, de middeleeuwen zijn gvd al geruime tijd voorbij!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-02-2004 22:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

lul op een drumstel?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-02-2004 22:09 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 22:08 schreef ghoulliette het volgende:
weg met religie, de middeleeuwen zijn gvd al geruime tijd voorbij!


Vrij land, vrije keuzes voor mensen om hun levens in te vullen....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen