IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Allochtonen deel 2. Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-02-2004 16:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Naar ik meen is de Islam al flink groter ...


campske666
Usericon van campske666
Posted 16-02-2004 16:40 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Ik weet het niet. Volgens dat artikel dus nog niet.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-02-2004 16:43 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Mja, hangt er denk ik vanaf hoe het gemeten word.
Nederland wordt vaak als Christelijk land aangeduidt (en dan zou je 16.000.000 christenen hebben) maar als ze echt de christenen gaan tellen die actief christen zijn dan zijn het er een stuk minder.

Islamieten zijn over het algemeen actiever in hun religie en dan zou je er denk ik meer hebben.


campske666
Usericon van campske666
Posted 16-02-2004 16:45 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2004 16:43 schreef Jenje het volgende:
Mja, hangt er denk ik vanaf hoe het gemeten word.
Nederland wordt vaak als Christelijk land aangeduidt (en dan zou je 16.000.000 christenen hebben) maar als ze echt de christenen gaan tellen die actief christen zijn dan zijn het er een stuk minder.

Islamieten zijn over het algemeen actiever in hun religie en dan zou je er denk ik meer hebben.


Daar kon je wel eens lelijk gelijk in hebben.
Ik krijg daar dus echt schrik van, dat je weet dat er nog zoveel mensen zo een religies aanhangen, en dat dan nog de grootste groep, de achterlijkse en meest gevaarlijke religie aanhangt. Dat kan gewoon niet goed gaan


Saitanic
Usericon van Saitanic
Posted 16-02-2004 16:55 by Saitanic Wijzig reactieProfiel van SaitanicQuote dit berichthttp://www.audioscrobbler.com/user/Saitanic/

quote:
Op 16 februari 2004 16:43 schreef Jenje het volgende:
Mja, hangt er denk ik vanaf hoe het gemeten word.
Nederland wordt vaak als Christelijk land aangeduidt (en dan zou je 16.000.000 christenen hebben) maar als ze echt de christenen gaan tellen die actief christen zijn dan zijn het er een stuk minder.

Islamieten zijn over het algemeen actiever in hun religie en dan zou je er denk ik meer hebben.


Volgens CBS (centraal bureau voor de statistiek) van december 2003 zijn er 920.000 islamieten in nederland.
Het is het op 1 na grootste geloof in west-europa, na protestantisme.

http://www.cbs.nl/nl/publicaties/publicaties/maatschappij/bevolking/b-15/b-15-03-04.pdf


' '
Usericon van ' '
Posted 16-02-2004 17:06 by ' ' Wijzig reactieProfiel van ' 'Quote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/



"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-02-2004 17:08 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2004 16:55 schreef Saitanic het volgende:
Volgens CBS (centraal bureau voor de statistiek) van december 2003 zijn er 920.000 islamieten in nederland.
Het is het op 1 na grootste geloof in west-europa, na protestantisme.

http://www.cbs.nl/nl/publicaties/publicaties/maatschappij/bevolking/b-15/b-15-03-04.pdf


Iets doet mij denken dat Katholicisme voorloopt op Protestantisme.

Spanje, Italie, Portugal, Ierland en Belgie zijn nagenoeg 100% RK

Duitsland, Oostenrijk hebben ook grote RK populaties.

Alleen Nederland, VK en Sacndinavische landen zijn vlgs. mij overwegend protestants.

Ik zal jouw PDFje eens op na slaan.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-02-2004 17:18 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2004 17:08 schreef Chelman het volgende:
Iets doet mij denken dat Katholicisme voorloopt op Protestantisme.

Spanje, Italie, Portugal, Ierland en Belgie zijn nagenoeg 100% RK

Duitsland, Oostenrijk hebben ook grote RK populaties.

Alleen Nederland, VK en Sacndinavische landen zijn vlgs. mij overwegend protestants.

Ik zal jouw PDFje eens op na slaan.
het gaat om West-europ he!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-02-2004 17:18 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2004 17:18 schreef attila_de_hun het volgende:
het gaat om West-europ he!


Ik heb toch alleen west europeesche landen genoemd?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-02-2004 17:20 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2004 17:18 schreef Chelman het volgende:
Ik heb toch alleen west europeesche landen genoemd?


Italië valt toch echt buiten west europa naar mijn mening net zoals oostenrijk etc(geografische geredeneerd).


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-02-2004 17:22 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2004 17:20 schreef attila_de_hun het volgende:
Italië valt toch echt buiten west europa naar mijn mening net zoals oostenrijk etc(geografische geredeneerd).


Onder West-Europa wordt toch doorgaans de harde kaern van de EU verstaan?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-02-2004 17:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2004 17:22 schreef Chelman het volgende:
Onder West-Europa wordt toch doorgaans de harde kaern van de EU verstaan?


ja, dat weet ik ook niet hoor. ik kijk gewoon naar fysisch ligging, das al. als er andere definities bestaan zal het wel kloppen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-02-2004 17:24 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2004 17:24 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, dat weet ik ook niet hoor. ik kijk gewoon naar fysisch ligging, das al. als er andere definities bestaan zal het wel kloppen.


Maar dan is Polen bijvoorbeeld geen Oost-Europa aangezien de geografische centrum van ons continent zich ergens daar bevindt....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-02-2004 17:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2004 17:24 schreef Chelman het volgende:
Maar dan is Polen bijvoorbeeld geen Oost-Europa aangezien de geografische centrum van ons continent zich ergens daar bevindt....


een randgeval, centraal/oost europa zou ik zeggen.


Saitanic
Usericon van Saitanic
Posted 16-02-2004 17:31 by Saitanic Wijzig reactieProfiel van SaitanicQuote dit berichthttp://www.audioscrobbler.com/user/Saitanic/

West-Europa

West-Europa onderscheidt zich van Centraal en Oost-Europa door de geografie en door de verschillen in geschiedenis en cultuur.

Voor de Koude Oorlog werd "West-Europa" gebruikt als begrip om Frankrijk, Ierland, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, België en Luxemburg aan te duiden.

Tijdens de Koude Oorlog werd de term gebruikt voor de landen onder Amerikaanse invloedsferen, die deelnamen aan de NAVO, als tegenhanger van Oost-Europa, onder Sovjet invloed. De grenzen tussen Oost- en Westeuropese landen werden ook wel het IJzeren Gordijn genoemd.

Nog niet zo lang geleden kon West-Europa zonder probleem worden gebruikt voor de landen van de Europese Unie plus IJsland, Zwitserland, Liechtenstein, Andorra, Noorwegen, San Marino en Monaco. Maar vanaf mei 2004 maken Centraal- en Oosteuropese landen deel uit van de Unie, hetgeen hoogstwaarschijnlijk zal leiden tot een nieuwe verandering van de definitie van West-Europa.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 16-02-2004 17:35 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

dus het merendeel van europa wordt west-europa...

wat heeft 'west' dan nog te maken de ligging?


Je moeder.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-02-2004 17:36 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2004 17:35 schreef karnivoor het volgende:
dus het merendeel van europa wordt west-europa...

wat heeft 'west' dan nog te maken de ligging?


Weinig...maar dat is dus altijd al zo geweest eigenlijk.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 16-02-2004 17:39 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ja oke maar logisch is anders


Je moeder.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-02-2004 10:57 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

West Euroapa heeft geen kut te maken met geografie maar met de economie.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-02-2004 9:31 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

laten we hopen dat het nooit zo erg wordt bij ons :

Frans stadje in greep moslimfundamentalisten


In Frankrijk blijkt een klein voorstadje van Parijs, Trappes, verworden tot een plaats waar moslimfundamentalisten het voor het zeggen hebben. In de plaats met 28.000 inwoners, zo'n 50 kilometer ten westen van de Franse hoofdstad, heeft een radicalisering van het leven plaatsgevonden die zo snel en heftig is gegaan, dat ze nauwelijks meer terug te draaien lijkt. Vier op de vijf woningen in Trappes zijn woningwetwoningen. Zo'n 75 procent van de bewoners van die huizen is buitenlander. De politiek liet de kleine gemeente jaren aan zijn lot over, creëerde onvoldoende werkgelegenheid en de politie kreeg geen greep krijgt op de handel in drugs; de bevolking voelde zich daardoor niet meer veilig en gaf de buitenlanders daarvan de schuld.

Volgens sommigen komt de radicalisering voornamelijk omdat de voormalige communistische burgemeester ieder verzoek van de moslimgemeenschap afwees om in Trappes een moskee te bouwen. In de verkiezingscampagne van 2001 was diens grote rivaal Guy Malandain echter tot iedere concessie bereid. Jaouad Alkhaliki, een wetenschapper uit Straatsburg, zag zijn kans schoon om de Union des Muselmans de Trappes (UMT) in razend tempo om te bouwen van een algemene tot een fundamentalistische moslimorganisatie. De UMT riep alle moslims op hun stem op Malandain uit te brengen, en daardoor was het in een klap gebeurd met de communistische overheersing die het plaatsje decennia had gekend.

Geen rok meer
De ontwikkelingen in de moslimgemeenschap in Trappes hebben een dusdanig grote aantrekkingskracht op moslims elders in het land, dat de islam in Trappes inmiddels de grootste religie is geworden. Ook de UMT groeit hierdoor groter en groter. En met gevolgen; Alain Degois, die een theaterschool heeft, zag in een mum van tijd enkele getalenteerde vrouwelijke leerlingen veranderen van vrolijke comédiennes in van top tot teen gesluierde vrouwen, die hem niet meer groetten en hun ogen neersloegen als ze hem op straat tegenkwamen. Degois zegt zijn eigen geboorteplaats niet meer te herkennen. En Franse meisjes worden nu op straat uitgescholden door moslimmannen. ''Ik draag geen rok meer. Ik wil niet worden uitgescholden voor hoer'' zegt een 17-jarige scholiere.

Met de nieuwe wet op het verbod op hoofddoekjes op scholen dient zich een nieuwe escalatie aan: UMT-leider Alkhaliki heeft gedreigd die nieuwe wet aan zijn laars te lappen en alle meisjes opdracht te zullen geven gesluierd naar school te gaan. Onderwijspersoneel ziet bezorgd het nieuwe schooljaar tegemoet: ''De laatste tijd heb ik soms het gevoel alsof ik op een vulkaan leef in plaats van in Trappes,'' zegt één van de leraressen.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 18-02-2004 9:31]


testement
FRIET!!
Usericon van testement
Posted 18-02-2004 9:33 by testement Wijzig reactieProfiel van testementQuote dit bericht

damned..


zzz


campske666
Usericon van campske666
Posted 18-02-2004 9:50 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

In de wijze woorden van Metallica: Kill'em all !!!!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-02-2004 9:55 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

damned, ik zag dat het ook reeds was gepost in onzinning nieuws.

maar goed, de grote vragen zijn: hoe kunnen wij dit voorkomen in Nederland en België en hoe gaan de Fransen dit aanpakken?


campske666
Usericon van campske666
Posted 18-02-2004 10:01 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 9:55 schreef attila_de_hun het volgende:
damned, ik zag dat het ook reeds was gepost in onzinning nieuws.

maar goed, de grote vragen zijn: hoe kunnen wij dit voorkomen in Nederland en België en hoe gaan de Fransen dit aanpakken?


Wat de Fransen ermee doen, is hun probleem. Ik vind dat we het probleem in de kiem moeten smoren. Dat hier immigranten zitten, is niets aan te doen, dat die islam zijn is hun recht als vrije burgers (hoe ironisch dat ook mag zijn in essentie), maar ik vind wel dat we ze tenminste kunnen "onderwerpen" aan de wetten van ons land. Daarom moeten we die kleine "rechten" die ze nu aan het bij elkaar rapen zijn niet geven => hoofdoek verbieden in scholen, openbare gebouwen en pas-foto's, geen stemrecht voor niet belgen/nederlanders, subsidies voor hun religie afnemen (en die van andere religies ook), abouh jah jah-achtige dingen strenger aanpakken,...

Maarja, nu ben ik weer racist zeker ?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-02-2004 10:05 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 10:01 schreef campske666 het volgende:
Wat de Fransen ermee doen, is hun probleem. Ik vind dat we het probleem in de kiem moeten smoren. Dat hier immigranten zitten, is niets aan te doen, dat die islam zijn is hun recht als vrije burgers (hoe ironisch dat ook mag zijn in essentie), maar ik vind wel dat we ze tenminste kunnen "onderwerpen" aan de wetten van ons land. Daarom moeten we die kleine "rechten" die ze nu aan het bij elkaar rapen zijn niet geven => hoofdoek verbieden in scholen, openbare gebouwen en pas-foto's, geen stemrecht voor niet belgen/nederlanders, subsidies voor hun religie afnemen (en die van andere religies ook), abouh jah jah-achtige dingen strenger aanpakken,...

Maarja, nu ben ik weer racist zeker ?


maar als ik het goed heb begrepen is extremisme juist ontstaan door dingen te verbieden. zo had ik er zelf nog niet overgedacht. Ik vind het best logisch want een menseklijk reactie is iets juist wel willen doen als het niet mag en dan in een extreme versie. ingewikkeld probleem.


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen