IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Allochtonen deel 2. Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-06-2004 9:51 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Weer zo een bericht dat eigenlijk zegt: "steek de integratie maar fijn in je hol". Ik ben overigens benieuwd in hoeverre een marokkaan zich Amsterdammer noemt. OOK leuk zijn al die berichten van een rap groeiende percentage buitenlanders in de grote steden. In hoeverre zijn die straks nog als Nederland te beschouwen?

Etnische afkomst allochtonen steeds belangrijker

De etnische afkomst wordt voor meer en meer allochtonen steeds belangrijker. Dat blijkt uit de Burgermonitor, een jaarlijks onderzoek van Amsterdam onder 3.000 inwoners. Turkse, Marokkaanse of Surinaamse burgers voelen zich naast Amsterdammer in toenemende mate verbonden met hun achtergrond.

In één jaar tijd is de groep met een sterke verbondenheid opgelopen van 45% naar 55%. Volgens een politicoloog van de Universiteit van Amsterdam komt dat door de toenemende druk om te integreren.



Vinay
Usericon van Vinay
Posted 11-06-2004 10:11 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

.

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 11-06-2004 10:13]



adder
Obsceen reptiel
Usericon van adder
Posted 11-06-2004 10:14 by adder Wijzig reactieProfiel van adderQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2004 9:51 schreef attila_de_hun het volgende:
De etnische afkomst wordt voor meer en meer allochtonen steeds belangrijker.

Voor een aantal knuppels op dit forum is hun heidense germaanse afkomst ook belangrijk. Stoort het dat ze er een punt van maken? nie echt eeee..


Uit liefde voor ZM.


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 11-06-2004 17:32 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht



Kankerlul


nekro
Usericon van nekro
Posted 11-06-2004 20:36 by nekro Wijzig reactieProfiel van nekroQuote dit bericht

Schop ze d'r uit !! Allemaal behalve de chinees om de hoek. die mag blijven.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 11-06-2004 20:45 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Vreemd dat ze dat op hun site zetten.
Deze cijfers komen uit 2000, 4 jaar geleden alweer. Het is ook moeilijk om aan criminaliteits cijfers te komen uit 2004 heb ik gemerkt.

Er is een toename van autochtonen die uit de steden migreren en een toename van allochtonen die naar de steden gaan.
De afgelopen negen jaar is het aandeel van autochtone Nederlanders in de steden afgenomen van 64 procent naar 57 procent. Het percentage allochtone bewoners liep op tot 43, van wie meer dan tweederde afkomstig is uit niet-westerse landen (31 procent van de totale stadsbevolking). (bron CBS kwartaalblad bevolkingstrends)

Dat verklaart ook dat de stijging van de criminaliteit lijkt mij, want deze komt ook voornamelijk voor in steden.
Het beste om deze criminaliteit aan te pakken is naar mijn mening de segregratie in de steden stoppen en te zorgen dat de middenklasse uit de steden vlucht.
Een betere spreiding van autochtonen en allochtonen is van belang om het integratieproces te bevorderen. Er moet ook een campagne opgezet worden om de vooroordelen tussen autochtonen en allochtonen te verminderen.



[Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 11-06-2004 20:46]


F*ck hippies


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 11-06-2004 20:47 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2004 20:36 schreef nekro het volgende:
Schop ze d'r uit !! Allemaal behalve de chinees om de hoek. die mag blijven.
Volgensmij worden de Chinezen op grond van sociaal-economische en culturele gronden tot westerse allochtonen gerekend door het CBS.
Of rekenden ze de Japppen nou tot westerse allochtonen...


F*ck hippies


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 11-06-2004 21:06 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

Ikzelf ben allochtoon, in Chelmans land.

Tot nu toe heb ik nog geen echte problemen gehad op basis van m'n afkomst, maar het valt me wel op dat we in alles wat achteruit gesteld worden. Gemeentediensten, autoverzekeringen, zelfs de reparatie van domme dingen als internet of de filter in het zwembad duurt eeuwen.

Ik kan me voorstellen dat Turken of Marokkanen in Belgie of Nederland op dezelfde wijze achteruit gesteld worden, maar enig verschil is dat mijn ouders wel werken, en de taal wel beheersen, of althans dat al vanaf het begin proberen.
Mijn vader is hier om de Poolse economie op lange termijn stabieler en beter te maken, veel allochtonen in Belgie of Nederland doen het tegenovergestelde, op kleine basis. Als het aan mij lag - weg ermee.


"Obras son amores y no buenas razones"


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 11-06-2004 21:12 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Die hele kleine minderheid die geen positieve bijdrage brengen aan Nederland moeten natuurlijk gewoon oprotten.
En dat is als ze niks doen om te integreren (taal leren, normen & waarden, etc).
Maar het taalonderwijs vordert al.
Er komen ook steeds meer hooggeschoolde allochtonen volgens Commisie Blok.

Wat ik wel een beetje vreemd vindt, dat sommige mensen spreken over dat allochtonen de beginselen van de Nederlandse geschiedenis moeten kennen terwijl ze dit zelf niet eens kunnen. Misschien moeten sommige Nederlanders ook maar een integratie cursus nemen in dat opzicht.

Het is trouwens ook hypocriet dat Nederlanders die zelf in een land wonen met veel moslims zoals bijvoorbeeld Turkije niet integreren en de Turkse taal leren.

[Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 11-06-2004 21:14]


F*ck hippies


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 11-06-2004 21:23 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2004 21:12 schreef Manifest het volgende:
Maar het taalonderwijs vordert al.
Er komen ook steeds meer hooggeschoolde allochtonen volgens Commisie Blok.

Je spreekt over Nederland, neem ik aan? Ik denk dat er in Belgie nog wat meer werk aan de winkel is, als je Antwerpen stad of Brussel eens bekijkt.

quote:
Wat ik wel een beetje vreemd vindt, dat sommige mensen spreken over dat allochtonen de beginselen van de Nederlandse geschiedenis moeten kennen terwijl ze dit zelf niet eens kunnen. Misschien moeten sommige Nederlanders ook maar een integratie cursus nemen in dat opzicht.

Dat is inderdaad nogal dom, en hoogst onnoodzakelijk. Maar ik vind niet dat er dan ook het compleet omgekeerde gedaan moet worden (ik heb gehoord van Moslim scholen enzo in Nederland?).

quote:
Het is trouwens ook hypocriet dat Nederlanders die zelf in een land wonen met veel moslims zoals bijvoorbeeld Turkije niet integreren en de Turkse taal leren.

Er is dan ook een verschil tussen ergens gaan wonen voor je werk ofzo, en ergens immigreren omdat je nu eenmaal liever in een ander land woont - om welke reden dan ook.

Veel van de allochtonen in Belgie of Nederland zijn geemigreerd omwille van situaties in het thuisland, of de aantrekkelijkheid (economisch, politiek, ..) van bovengenoemde landen. Als het om een van die redenen draait, vind ik dat het leren van de taal en al de rest van het aanpassen nodig is. Als je nou gewoon in Nederland of Belgie wil gaan wonen om je pensioen daar te besteden; be my guest, dan doe je wat je wil zolang je niet ten laste bent.


"Obras son amores y no buenas razones"


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 13-06-2004 9:22 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2004 21:23 schreef Malekith het volgende:
Je spreekt over Nederland, neem ik aan? Ik denk dat er in Belgie nog wat meer werk aan de winkel is, als je Antwerpen stad of Brussel eens bekijkt.


Ja, ik weet natuurlijk niet hoe het in Belgie gesteld is.
quote:

Dat is inderdaad nogal dom, en hoogst onnoodzakelijk. Maar ik vind niet dat er dan ook het compleet omgekeerde gedaan moet worden (ik heb gehoord van Moslim scholen enzo in Nederland?).


Dit soort dingen moeten dus worden voorkomen. --> Segregratie.
In mijn opinie kunnen de geloofswaarden ook thuis meegegeven worden, maar hier zit volgensmij artikel 531 in de weg. Deze wet maakt het mogelijk om speciale scholen te beginnen voor Islamieten, Christenen etc.

quote:

Er is dan ook een verschil tussen ergens gaan wonen voor je werk ofzo, en ergens immigreren omdat je nu eenmaal liever in een ander land woont - om welke reden dan ook.


Dat is waar, maar als je er gaat wonen en werken, dan moet je in dat land ook kunnen functioneren. En dan heb ik het niet over als je in het buitenland je pensioen gaat uitzitten of een vakantiehuisje heb.

Wat ik wel vreemd vind is dat ze de oudere generatie van allochtonen ook willen laten integreren.
quote:

Veel van de allochtonen in Belgie of Nederland zijn geemigreerd omwille van situaties in het thuisland, of de aantrekkelijkheid (economisch, politiek, ..) van bovengenoemde landen. Als het om een van die redenen draait, vind ik dat het leren van de taal en al de rest van het aanpassen nodig is. Als je nou gewoon in Nederland of Belgie wil gaan wonen om je pensioen daar te besteden; be my guest, dan doe je wat je wil zolang je niet ten laste bent.

Agreed

[Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 13-06-2004 9:23]


F*ck hippies


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-06-2004 15:26 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2004 9:51 schreef attila_de_hun het volgende:
Weer zo een bericht dat eigenlijk zegt: "steek de integratie maar fijn in je hol". Ik ben overigens benieuwd in hoeverre een marokkaan zich Amsterdammer noemt. OOK leuk zijn al die berichten van een rap groeiende percentage buitenlanders in de grote steden. In hoeverre zijn die straks nog als Nederland te beschouwen?



Ik ben het niet met je helemaal eens. Ik vind mijn etnische afkomst ook belangrijk en ben ten allen tijden in eerste plaats een Pool. Tegelijkertijd heb ik een verbondenheid met Nederland en scheld ik elke rukker die zegt dat Nederland van Duitsland moet verliezen op het EK enorm uit. Ik zou mezelf ondanks mijn verbondenheid met mijn thuisland niet direct als een onaangepaste allochtoon bestempelen.

Misschien dat ik in een ietwat andere situatie ben aangezien ik altijd veel heb rondgetrokken en niet uit een geitenhoedersfamilie kom maar ik denk dat het zeer goed mogelijk is om je in een maatschappij te integreren zonder geassmilieerd te worden en zonder je roots te verloochenen. Uiteraard komt daar nog bij kijken dat ik een zgn. Westerse Allochtoon ben die uit een land komt die niet echt enorme cultuurverschillen met NL kent in tegenstelling tot gasten uit Noord Afrika o.i.d.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 27-06-2004 1:17 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Jep en volgensmij worden in de statistieken westerse allochtonen meestal apart gerekent.
Met criminaliteitscijfers en dergelijken


F*ck hippies


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 28-06-2004 10:27 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Gedwongen spreiding
Van der hoeven wil gemeenten verantwoordelijk stellen voor de spreiding van achterstandsleerlingen. Lambrechts: ‘Gedwongen spreiding is voor D66 een onaanvaardbare aantasting van de vrijheid van onderwijs. Bovendien vinden veel ouders goed onderwijs voor hun kinderen zó belangrijk, dat zij zullen verhuizen als zij gedwongen worden een mindere school voor hun kinderen te aanvaarden. Dat is dus geen oplossing voor de segregatie in het onderwijs, terwijl het de segregatie in de buurt verkleint’.


ik ben wel voor een soort maatschappelijke picht,waarop allochtonen op gewezen kan worden , wat betreft spreiding .
Leerplicht is bv ook bedenkelijk, het is de vraag of dit goed is voor zelfontplooiing(/ontplooiing vanuit jezelf) op alle gebieden , maar wordt desondanks als vanzelfsprekende gezien ,omdat het ontbreken van een plicht wellicht tot problemen zou leiden .
Net als leerplicht ,waar ook sprake is van dwang , voor ( de ontwikkeling van )het individu en maatschappij gunstig/noodzakelijk is ,zou dat ook kunnen gelden voor spreiding van allochtonen .
Het zou problemen op het gebied van integratie in de toekomst kunnen voorkomen .


[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 28-06-2004 15:34]



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 30-06-2004 22:23 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2004 15:26 schreef Chelman het volgende:
Ik vind mijn etnische afkomst ook belangrijk en ben ten allen tijden in eerste plaats een Pool.

Te allen tijde in de eerste plaats.

@ Manifest en "die andere wiens nick ik even kwijt ben":

Moslimscholen staan niet per definite in de weg van integratie. Net als bij Christelijk onderwijs betekent het dat er religieuze beginselen aan dat onderwijs ten grondslag liggen. Dat staat niet gelijk aan segregatie. Over de praktijk kan ik niet oordelen, maar het verschijnsel moslimschool betekent niet automatisch een belemmering voor assimilatie.


Touché, pussycat!


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 01-07-2004 0:46 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 30 juni 2004 22:23 schreef Sporty Voleg het volgende:
Moslimscholen staan niet per definite in de weg van integratie. Net als bij Christelijk onderwijs betekent het dat er religieuze beginselen aan dat onderwijs ten grondslag liggen.

er zijn veel factoren ,die een rol spelen , (ook bv allochtonen die in eenzelfde wijk/stad willen wonen , hieraan ligt,volgens mij , ten grondslag angst om niet geaccepteerd te worden door de autochtone cultuur , dit veroorzaakt op zijn beurt ,na een bepaalde periode ,meer vervreemding en angst, waardoor integratie nog meer moeite/energie en geld zal kosten van de maatschappij ),vaak wordt er een aspect door de journalisten/politici uitgelicht wat de oorzaak zou zijn , terwijl er aan alle oorzaken tegelijkertijd gewerkt zal moeten worden ,denk ik , om een snel resultaat te bereiken .

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 01-07-2004 0:46]



Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 01-07-2004 1:03 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Misschien komt het door dit gedoe:
“*** Moslim schrikt van slecht imago bij autochtonen ***

Moslimorganisaties in Nederland zijn enorm geschrokken van de resultaten van het TNS NIPO-onderzoek naar het autochtone gevoel over moslims dat de Volkskrant zaterdag publiceerde....” Uit de volkskrant.

De angst van de autochtonen komt natuurlijk ook door de toename van terrorisme en fundamentalisme. Aan de ene kant hebben ze gelijk, want er zal naar alle waarschijnlijkheid nog veel meer fundamentalisme komen.

Aan de andere kant, als de media zich positiever gaat opstellen tegenover allochtonen en de autochtonen geen angst meer hebben. Zullen islamitische allochtonen inzien dat de autochtonen net zo graag willen om gewoon normaal met elkaar samen te leven.
Daarom moet er een positievere reclame/inlichting campagne komen om verdere verrechtsing tegen te gaan.

quote:
Op 30 juni 2004 22:23 schreef Sporty Voleg het volgende:Moslimscholen staan niet per definitie in de weg van integratie. Net als bij Christelijk onderwijs betekent het dat er religieuze beginselen aan dat onderwijs ten grondslag liggen. Dat staat niet gelijk aan segregatie. Over de praktijk kan ik niet oordelen, maar het verschijnsel moslimschool betekent niet automatisch een belemmering voor assimilatie.


Op zich hoeven moslimscholen niet in de weg te staan van de integratie. Maar of je het nou wilt of niet. Europa heeft christelijke normen en waarden. Het is dus de vraag of moslimscholen dezelfde normen en waarden verspreiden.
School is niet alleen leergericht, maar ook opvoedkundig. De ouders van moslimkinderen kunnen de kinderen altijd nog bijles geven of meer vertellen over de Islam. Zodat ze de normen en waarden van 2 kanten hebben.


[Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 01-07-2004 1:04]


F*ck hippies


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 03-07-2004 23:18 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

ja , Xenophobie komt bij mensen uit zowel autochtone groep als allochtone groep voor , daarom is het zo belangrijk dat de vooroordelen ,over en weer ,ontzenuwd worden, op het werk , school etc , door samen te werken aan projecten etc .

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 03-07-2004 23:20]



Morghodius
Usericon van Morghodius
Posted 14-04-2006 7:25 by Morghodius Wijzig reactieProfiel van MorghodiusQuote dit bericht

*

[Dit bericht is gewijzigd door Morghodius op 12-04-2007 1:59]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-04-2006 8:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

En de blanken die overlast bezorgen?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 14-04-2006 11:19 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Die zijn er niet.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-04-2006 11:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wellus!


Morghodius
Usericon van Morghodius
Posted 14-04-2006 13:56 by Morghodius Wijzig reactieProfiel van MorghodiusQuote dit bericht

*

[Dit bericht is gewijzigd door Morghodius op 12-04-2007 1:59]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-04-2006 14:04 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2006 7:25 schreef Morghodius het volgende:
hopla

ik weet zelf niet waar ik meer een pesthekel aan heb

die buitenlanders die voor overlast zorgen


Dus je hebt geen hekel aan autochtonen die voor overlast zorgen?

quote:

of die mensen die beweren dat de multi kul leuk en goed is terwijl ze zelf in blanke dorpen wonen.


Ik heb empathie voor je aversie jegens de multiculturele samenleving, maar enige vorm van bearugmentatie is wenselijk. Dit is een discussieforum namelijk.

En, misschien weet je zelf wel helemaal niet waarom je er tegen bent en lul je anderen na, wat op jouw leeftijd niet ongebruikelijk is onder de VMBO-jeugd waar jij klaarblijkelijk toe behoort.

Zelf nadenken is fijn, probeer het eens.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-04-2006 14:05 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2006 13:56 schreef Morghodius het volgende:
ja die noemen we wiggers

Nee dat is ook gewoon tuig ... jij staart je wel erg blind op een kleurtje, waardoor je nogal dom en kinderachtig overkomt. Probeer eens zelf een mening te vormen zonder je helden na te praten ...


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen