IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Allochtonen deel 2. Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-02-2004 14:34 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2004 14:24 schreef Elfensteen het volgende:
Nu ik erover nadenk heb je best gelijk, derde generatie is tegenwoordig 16 jaar (?) die generatie daarvoor zal wel een stuk ouder zijn ja.. En ik denk overigens dat terugsturen na hun eigen land (na geweldpleging of diefstal) een nog beter alternatief is!
Scheelt ons in de kosten.
Nou vind ik het terug sturen van latere generatie met een dubbele nationaliteit ( zeker als in het land van 'herkomst' nog familie woont) ook echt overweegbaar gezien die generatie soms nog slechter geitegreerd zijn dan de gastarbeider die hierheen kwam.
quote:
Op 9 februari 2004 14:23 schreef Elfensteen het volgende:
Uiteraard, anders krijg je een soort van derde rijk, en dat is niet echt iets waar ik op zit te wachten..
Of ik het daar mee eens ben weet ik niet. Ik ben zeker van mening dat veel straffen zowel voor autochtonen als allochtonen omhoog moeten maar ik vind dat vooral de 'allochtoonse' bevolking het wel heel bond gemaakt hebben.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Zodiac
ja
Usericon van Zodiac
Posted 09-02-2004 14:40 by Zodiac Wijzig reactieProfiel van ZodiacQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2004 14:31 schreef Dargull het volgende:
Ik ben nederlander maar ik heb wel 2 nationaliteiten telt dat ook als allochtoon? (een beetje dan )


hou je van shoarma?


This is Zodiac speaking...


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 09-02-2004 14:41 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2004 14:40 schreef Zodiac het volgende:
hou je van shoarma?


Ja met veeeeeeeeel knoflooksaus.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 09-02-2004 14:41 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2004 14:34 schreef kwelgeest het volgende:
Of ik het daar mee eens ben weet ik niet. Ik ben zeker van mening dat veel straffen zowel voor autochtonen als allochtonen omhoog moeten maar ik vind dat vooral de 'allochtoonse' bevolking het wel heel bond gemaakt hebben.


Tja, dat is meten met 2 maten. En dat is nogal onverenigbaar met het feit dat in Nederland de burgers volgens de wet allen gelijk zijn.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Zodiac
ja
Usericon van Zodiac
Posted 09-02-2004 14:45 by Zodiac Wijzig reactieProfiel van ZodiacQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2004 14:41 schreef Chantalie het volgende:
Tja, dat is meten met 2 maten. En dat is nogal onverenigbaar met het feit dat in Nederland de burgers volgens de wet allen gelijk zijn.


nood breekt wet, en als je je niet weet te gedragen in dit land, nota bene als gast, hup terug naar land van herkomst!

is toch niks mis mee?


This is Zodiac speaking...


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 09-02-2004 14:46 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2004 14:45 schreef Zodiac het volgende:
nood breekt wet, en als je je niet weet te gedragen in dit land, nota bene als gast, hup terug naar land van herkomst!

is toch niks mis mee?


Tja, maar 't gros van de jonge allochtonen heeft NEDERLAND als land van herkomst!
Vreemd hoor, dat als een allochtoon iets flikt dat dat automatisch erger is dan dat een Nederlander dat doet.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-02-2004 15:04 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2004 14:45 schreef Zodiac het volgende:
nood breekt wet, en als je je niet weet te gedragen in dit land, nota bene als gast, hup terug naar land van herkomst!

is toch niks mis mee?


Probleem is dat de meeste probleem-allochtonen over een NL nationaliteit beschikken.....wordt een beetje lastig in praktijk brengen denk je niet?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 09-02-2004 15:06 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2004 14:46 schreef Chantalie het volgende:
Tja, maar 't gros van de jonge allochtonen heeft NEDERLAND als land van herkomst!
Vreemd hoor, dat als een allochtoon iets flikt dat dat automatisch erger is dan dat een Nederlander dat doet.
Hoezo is dat vreemd? Wat vindt je ervan als een Amerikaan nu een Irakees doodschiet?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 09-02-2004 15:09 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2004 15:06 schreef Misanthrope het volgende:
Hoezo is dat vreemd? Wat vindt je ervan als een Amerikaan nu een Irakees doodschiet?


Vreselijk, hoezo?


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 09-02-2004 15:09 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2004 15:04 schreef Chelman het volgende:
Probleem is dat de meeste probleem-allochtonen over een NL nationaliteit beschikken.....wordt een beetje lastig in praktijk brengen denk je niet?


Precies wat ik bedoelde.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Zodiac
ja
Usericon van Zodiac
Posted 09-02-2004 15:14 by Zodiac Wijzig reactieProfiel van ZodiacQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2004 15:04 schreef Chelman het volgende:
Probleem is dat de meeste probleem-allochtonen over een NL nationaliteit beschikken.....wordt een beetje lastig in praktijk brengen denk je niet?


yep, maar de wens is de vader van de gedachte...


This is Zodiac speaking...


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 09-02-2004 15:29 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 9 februari 2004 13:53 schreef Zodiac het volgende:
Ga eens een kijkje nemen in de gevangenis en/of jeugdgevangenis, criminaliteitscijfers, vandalisme, probleemjongeren, geweldsmisdrijven...

Dit soort cijfers geven echt een heel "gekleurd" beeld of je het nu leuk vind of niet.

En dan is het natuurlijk niet zo gek van die slechte naam enzo.
Allochtonen die hun soortgenoten ook daadwerkelijk op hun slechte gedrag aanspreken en er iets aan doen i.p.v. alleen maar klagen over de slechte naam die ze hebben zijn volstrekt in de minderheid.

Godverdomme, je lult gewoon onzin. Stel dat de meerderheid van de gevangenen allochtoon is betekend dat nog niet dat de meerderheid van de allochtonen gevangen zit. Je lult maar wat raak over dat de meerderheid slecht is maar een goed bewijs komt er niet van.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-02-2004 15:32 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2004 15:29 schreef arrebar het volgende:
Godverdomme, je lult gewoon onzin. Stel dat de meerderheid van de gevangenen allochtoon is betekend dat nog niet dat de meerderheid van de allochtonen gevangen zit. Je lult maar wat raak over dat de meerderheid slecht is maar een goed bewijs komt er niet van.



Ik denk dat waar hij op doelde zich beter zo laat samenvatten: Er zijn groepen allochtonen die extreem oververtegenwoordigd zijn in criminaliteitscijfers.

Dat klopt wel en dit probleem dient opgelost te worden. Dat betekent allerminst dat de meerderheid van allochtonen een probleem vormt.

Daarnaast is 'allochtoon' gewoon een eufemisme voor bepaalde groepen...niemand die mij ooit allochtoon noemde....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-02-2004 15:44 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Opsporing Verzocht begint ook te vervelen trouwens.

"De verdachte, een man met een getinte huidskleur"...

Ach ja.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-02-2004 15:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hey die huppelkut is niet weer geweest .. jammerrrr


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-02-2004 16:23 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Chantalie het volgende:
Tja, dat is meten met 2 maten. En dat is nogal onverenigbaar met het feit dat in Nederland de burgers volgens de wet allen gelijk zijn.
Ik ben dan ook voorstander van bepaalde voorstellen van Fortuyn o.a. wijzigingen in de grondwet.

Het moet maar eens duidelijk worden dat zulk gedrag, zeker op zo'n grote schaal, gewoon echt niet door de beugel kan en als we in de toekomst niet te maken willen krijgen met evetuele 'rassenrellen' moet de overheid is een keer hard ingrijpen.
quote:
Op 9 februari 2004 15:04 schreef Chelman het volgende:
Probleem is dat de meeste probleem-allochtonen over een NL nationaliteit beschikken.....wordt een beetje lastig in praktijk brengen denk je niet?
De meeste hebben een dubbele daar kan je ze wel op pakken met een lichte grondwet wijziging.



[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 09-02-2004 16:24]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-02-2004 16:33 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2004 16:23 schreef kwelgeest het volgende:
De meeste hebben een dubbele daar kan je ze wel op pakken met een lichte grondwet wijziging.



Dat heeft wel veel verder strekkende gevolgen. Als je een kleine aanpassing maakt (dubbele-paspoort) open je potentieel de weg om ook op basis van andere criteria mensen hun nationaliteit te ontnemen.

Ook vergeet je de kinderen die bijvoorbeeld uit een USA-NL huwelijk voortkomen...die hebben ook 2 nationaliteiten...

En: wanneer hou je op met allochtoon zijn? Na twee generaties? Drie? Vier? Als je daarvoor een grens stelt maak je het mogelijk voor iemand om die grens in de toekomst te verschuiven. En als we 10 generaties terug mogen gaan b.v. is ieedereen 'uitzetbaar'.

De praktische invulling kent gewoon veel haken en ogen....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-02-2004 16:37 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2004 16:33 schreef Chelman het volgende:
Dat heeft wel veel verder strekkende gevolgen. Als je een kleine aanpassing maakt (dubbele-paspoort) open je potentieel de weg om ook op basis van andere criteria mensen hun nationaliteit te ontnemen.

Ook vergeet je de kinderen die bijvoorbeeld uit een USA-NL huwelijk voortkomen...die hebben ook 2 nationaliteiten...

En: wanneer hou je op met allochtoon zijn? Na twee generaties? Drie? Vier? Als je daarvoor een grens stelt maak je het mogelijk voor iemand om die grens in de toekomst te verschuiven. En als we 10 generaties terug mogen gaan b.v. is ieedereen 'uitzetbaar'.

De praktische invulling kent gewoon veel haken en ogen....
Valt wel mee je kan toch kiezen om maar een nationaliteit te hebben.
En wat veel simpeler is: Kom niet met justitie in aanraking.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Zodiac
ja
Usericon van Zodiac
Posted 09-02-2004 16:47 by Zodiac Wijzig reactieProfiel van ZodiacQuote dit bericht

Dubbele paspoorten vind ik sowieso iets raars.

En voor buitenlanders die een NL paspoort willen mogen de eisen ook wel wat strenger. Je moet een NL paspoort verdienen door minstens de taal te spreken en kennis van de NL cultuur etc.

Er lopen teveel lui van buitenlandse afkomst rond die Nederland haten maar wel een NL paspoort hebben, dat slaat nergens op.


This is Zodiac speaking...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-02-2004 16:49 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2004 16:47 schreef Zodiac het volgende:
Dubbele paspoorten vind ik sowieso iets raars.

En voor buitenlanders die een NL paspoort willen mogen de eisen ook wel wat strenger. Je moet een NL paspoort verdienen door minstens de taal te spreken en kennis van de NL cultuur etc.

Er lopen teveel lui van buitenlandse afkomst rond die Nederland haten maar wel een NL paspoort hebben, dat slaat nergens op.
Klopt, wel een beetje hier uitkeringen trekken maar ondertussen sympatie hebben voor de jihad en het land van herkomst veel gaver vinden dan NL. Ga dan alsjeblieft terug zeg.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-02-2004 16:56 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2004 16:49 schreef kwelgeest het volgende:
Klopt, wel een beetje hier uitkeringen trekken maar ondertussen sympatie hebben voor de jihad en het land van herkomst veel gaver vinden dan NL. Ga dan alsjeblieft terug zeg.



ahem...niet alle allochtonen komen uit moslim landen.

Als je alle amerikanen, engelsen, duitsers, belgen, polen en weet ik veel wat als moslim ziet.....

[/muggenzifterij]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


invictis
Usericon van invictis
Posted 09-02-2004 16:59 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2004 16:56 schreef Chelman het volgende:
ahem...niet alle allochtonen komen uit moslim landen.

Als je alle amerikanen, engelsen, duitsers, belgen, polen en weet ik veel wat als moslim ziet.....

[/muggenzifterij]


ik kom uit Spanje en ben geen Moslim


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-02-2004 16:59 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2004 16:56 schreef Chelman het volgende:
ahem...niet alle allochtonen komen uit moslim landen.

Als je alle amerikanen, engelsen, duitsers, belgen, polen en weet ik veel wat als moslim ziet.....

[/muggenzifterij]
No Shit...

Maar ik geloof dat ik al een paar keer gezegd had dat het over Moslims met eventuele aanvulling van Antilianen had.
En het zijn slechts voorbeelden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-02-2004 17:01 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2004 16:59 schreef invictis het volgende:
ik kom uit Spanje en ben geen Moslim
Moslims zijn ook niet echt gelief in Spanje.
Het Spaanse leger draagt nog steeds en symbool waaronder ze hele Moslim Steden hebben uitgeroeid in zijn Spanje, alleen is het tegenwoordig meer een onderdeel van het uniform dan dat het staat voor de uitroeiing van Moslims.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 09-02-2004 17:08 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 9 februari 2004 15:32 schreef Chelman het volgende:
Ik denk dat waar hij op doelde zich beter zo laat samenvatten: Er zijn groepen allochtonen die extreem oververtegenwoordigd zijn in criminaliteitscijfers.

Dat klopt wel en dit probleem dient opgelost te worden. Dat betekent allerminst dat de meerderheid van allochtonen een probleem vormt.

Daarnaast is 'allochtoon' gewoon een eufemisme voor bepaalde groepen...niemand die mij ooit allochtoon noemde....

Mwa zoals je het nu stelt is het gewoon anders dan wat hij zegt. Hij zegt lekkerlijk dat de meerderheid van de allochtonen slecht volk, en daarna krijg ik argumenten te lezen die onder het kopje, appels met peren vergelijken passen.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen