IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : vinyl of digitaal Volgende pagina
Jerome
Usericon van Jerome
Posted 19-02-2004 13:53 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

Hoe heeft u uw metal het liefst uit de speakers schallen, vanaf een plaat of vanaf een cd?

Ik prefereer zelf de aloude vinylplaat. Het is een kwestie van smaak, de cd mag misschien 'objectief' beter klinken in hertzbereik of wat dan ook, maar de klank-karakteristiek van de plaat is gewoon lekkerder. Een plaat geeft een wat meer rock en roll sound waarin de bas en drum iets meer naar voren komen dan op de cd, waar veelal de wat meer heldere tonen het hardst naar voren komen.

Oja, ik heb wel een pesthekel aan picturediscs, die klinken vaak zo kut. En dan heb je ook nog eens minder artwork.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 19-02-2004 13:58 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Ik vind het heel erg verschillen. Sommige albums klinken veel beter op vinyl. Aan de andere kant zijn er ook wel lp's die kraken en daarom zou ik die wel op cd willen hebben (bv. Judas Priest - Sad Wings Of Destiny)


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Jerome
Usericon van Jerome
Posted 19-02-2004 14:05 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

soms vind ik dat kraken (mits het niet te bont is) wel ok, gaat zo'n album lekker smerig klinken.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 19-02-2004 14:05 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Ja, ik ben het zo ongeveer wel eens met Jerome. Heb het ook niet op picture disks..

Maar vinyl klint voor mij warmer. Als ik een LP opzet is het soms bijna automatisch gezellig (hmm, ik lijk wel een wijf). Een CD is 'maar een cd'. Da's subjectief natuurlijk, maar ik prefereer Vinyl. De hoes is ook nog eens veel groter en het heeft voor mij een bepaalde verzamelwaarde.

En bovendien zijn er LP's die niet op CD te verkrijgen zijn (en vica versa) dat maakt het ook wat speciaal. En de 7"jes die leuk zijn om een band te leren kennen. Ik ben blij dat vinyl weer terug is en veel bands weer dingen op vinyl uitbrengen, da's ook nog eens voordeliger.


Ik, Wil Schuurman


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 19-02-2004 14:12 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2004 14:05 schreef Jerome het volgende:
soms vind ik dat kraken (mits het niet te bont is) wel ok, gaat zo'n album lekker smerig klinken.


Klopt, maar niet bij alle lp's. Bij die oude pink floyds vind ik kraken niet bij de muziek passen. Bij ACDC is het wel lekker.

En dat van het warme geluid van de lp klopt wel, de naald gaat ook vier kanten op (op, neer, links, rechts) ipv de eenen en nullen van de cd...


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Jerome
Usericon van Jerome
Posted 19-02-2004 14:13 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2004 14:05 schreef Snagger het volgende: Ik ben blij dat vinyl weer terug is en veel bands weer dingen op vinyl uitbrengen, da's ook nog eens voordeliger.


Wat ik altijd vreemd heb gevonden, omdat tegenwoordig de productiekosten voor cd's, naar ik aanneem, lager zijn dan voor lp's.

[Dit bericht is gewijzigd door Jerome op 19-02-2004 14:13]


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 19-02-2004 14:14 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Da's ook zo, maar ik bedoel meer dat een 7" maar 3,50 tot 5 euro kost en een demoCD vaak voor meer verkocht wordt. Dan vind ik een 7" veel leuker persoonlij


Ik, Wil Schuurman


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-02-2004 14:14 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

maar toch zijn lp's en ep's goedkoper...


Je moeder.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-02-2004 14:15 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2004 14:13 schreef Jerome het volgende:
Wat ik altijd vreemd heb gevonden, omdat tegenwoordig de productiekosten voor cd's, naar ik aanneem, lager zijn dan voor lp's.


Ja. Maar CDs gaan veel meer draaibeurten mee.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jerome
Usericon van Jerome
Posted 19-02-2004 14:16 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2004 14:14 schreef Snagger het volgende:
Da's ook zo, maar ik bedoel meer dat een 7" maar 3,50 tot 5 euro kost en een demoCD vaak voor meer verkocht wordt. Dan vind ik een 7" veel leuker persoonlij


Vind ik ook, maar ik moet wel toegeven dat voor één nummer per kant een 7" opzetten me vaak teveel moeite is . Ik moet zeg maar in een 7" bui zijn en dan draai er een heleboel achter elkaar.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-02-2004 14:16 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 19 februari 2004 14:15 schreef Chelman het volgende:
Ja. Maar CDs gaan veel meer draaibeurten mee.....


nou en, met de frequentie dat ik een lp of cd opzet gaan ze nog wel een eeuw mee


Je moeder.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 19-02-2004 14:16 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2004 14:15 schreef Chelman het volgende:
Ja. Maar CDs gaan veel meer draaibeurten mee.....


Ach, als je goed met vinyl omgaat gaan ze ook een mensenleven mee


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 19-02-2004 14:18 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Klopt.

Als je er zuinig mee omgaat is er niks aan de hand, ik heb LP's van begin jaren 70 die nog steeds perfect klinken.


Ik, Wil Schuurman


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-02-2004 14:18 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

En ik kan me CDs in de auto draaien....


En ik kan me CDs rippen om ook tijdens het computeren van muziek te genieten..... (mijn 'echte' installaties staan alleen in de slaapkamer en woonkamer)


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 19-02-2004 14:18 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ik vind ze allebei wel ok. Maar met het mes op m;n keel kies ik toch voor lp. Vooral wat betreft sfeer. bij sommige platen voegt het kraken absoluut wat toe, bijvoorbeeld bij dusk and her embrace en bij platen van aeternus. Maar ik heb bij industrial liever de cd versies omdat er toch vaak al veel verschillende geluidjes te horen zijn het gekraak niets toevoegt. Waar ik het unaniem met jerome eens ben is dat de bas en drums bij het draaien van LP veel beter uitkomt. Dat vind ik bijvoorbleed bij de platen van Aeternus heerschend het machinale komt nog beter uit. Maar zo zijn er natuurlijk talloze voorbeelden.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-02-2004 14:19 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

lp opnemen naar tape voor in de auto kan ook


Je moeder.


Jerome
Usericon van Jerome
Posted 19-02-2004 14:19 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

En cd's gaan op den duur ook verrot. Ik heb al meerdere keren gehad dat de verflaag waarin de data ligt opgesloten loskwam van de cd, of gaatjes vertoonde. En dat kwam niet omdat ik er slecht mee omging.

ps. Dat had ik trouwens bij Edge of Sanity - Purgatory Afterglow en Amorphis - The Karelian Isthmus. Iemand anders ook?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-02-2004 14:20 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Bij elektronische muziekvormen draagt een LP absoluut niks bij...tenzij je dj bent en met plaatjes moet gaan gooochelen....

alhoewel er tegenwoordig digitale (MP3) draaitafels bestaan waarmee je kan scratchen en alles.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 19-02-2004 14:20 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2004 14:18 schreef Snagger het volgende:
Klopt.

Als je er zuinig mee omgaat is er niks aan de hand, ik heb LP's van begin jaren 70 die nog steeds perfect klinken.
Maar is het niet zo dat als je je picture lp;s vaak draait daar de picture van slijt!! zonde.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-02-2004 14:20 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2004 14:19 schreef karnivoor het volgende:
lp opnemen naar tape voor in de auto kan ook


Ik heb geen tapedeck in me auto.


Ik heb uberhaupt geen tapedeck.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-02-2004 14:21 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 19 februari 2004 14:20 schreef Cadaveria het volgende:
Maar is het niet zo dat als je je picture lp;s vaak draait daar de picture van slijt!! zonde.


lijkt me vrij onmogelijk omdat de muzieklaag van de picturelp een doorzichtige laag is en het plaatje daaronder zit en daar dus doorheen schijnt..


Je moeder.


Jerome
Usericon van Jerome
Posted 19-02-2004 14:21 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

lp's naar minidisk gaat ook prima


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-02-2004 14:22 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 19 februari 2004 14:20 schreef Chelman het volgende:
Ik heb geen tapedeck in me auto.


Ik heb uberhaupt geen tapedeck.


tsja dan houdt hetop, of je koopt er één he


Je moeder.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-02-2004 14:22 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2004 14:19 schreef Jerome het volgende:
En cd's gaan op den duur ook verrot. Ik heb al meerdere keren gehad dat de verflaag waarin de data ligt opgesloten loskwam van de cd, of gaatjes vertoonde. En dat kwam niet omdat ik er slecht mee omging.



CDs gaan op termijn ook naar de klote ja. Maar niet door het afspelen wat wel met een LP het geval is (fysiek contact he)


De aluminium laag waarop de data zit, is in de CD 'verpakt' hoe kan dat loskomen?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jerome
Usericon van Jerome
Posted 19-02-2004 14:22 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

slechte persing lijkt me


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 19-02-2004 14:23 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2004 14:20 schreef Cadaveria het volgende:
Maar is het niet zo dat als je je picture lp;s vaak draait daar de picture van slijt!! zonde.


Picture Disks gaan heel snel achteruit wat kwaliteit betreft. Ik heb een originele Judas Priest - Sad wings of destiny picture disk dis is zo oud als de weg naar kralingen. ALs ik die opzet dan is het echt een chaos hehe, die is dan ook voor de sier. Ik draai nauwelijks picture disk's op één na. Maar op de een of andere manier is de muzieklaag heel kwetsbaar.


Ik, Wil Schuurman


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen