IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Hoe ben je eigenlijk aan de metal geraakt? Vorige pagina | Volgende pagina
watery black
Usericon van watery black
Posted 20-01-2003 14:23 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

De zoon van mijn moeders vroegere beste vriendin (en de grote broer van mijn beste vriendin) ken ik al 20 jaar nu en hij was al zwaar metaal toen ik geboren werd. hij heeft me dus eugenlijk gebrainwashed. Toen ik 4 was heeft ie me leren headbangen, toen ik 7 was duwde hij telkens zijn gitaar in mijn klauwen, vanaf mijn achtste kreeg ik bandjes van hem met sepultura enzo, op mijn 15de begon hij me gitaarles te geven (eerder mocht ik niet van mijn ouders ivm geluidsoverlast enzo, maar toen besloten ze dat ik zo veel lawaai maakte dat dat het huis misschien toch een beetje rustiger zou maken...), op mijn zestiende heeft ie me tot roadie geslagen, op mijn 17de verjaardag heeft ie me als verjaardags kadootje geleerd hoe je ECHT moet zuipen en uitgaan, en dit jaar gaat ie me autorijles geven! (hij is aant leren voor rij-instructeur!).... maar hoe het nou komt dat ik metal geworden ben...? idunno... maar het heerscht !!!


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 22-01-2003 15:01 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Hé Keu, hoe ben jij aan de metal geraakt. Ik meen je eens te hebben zien optreden op Noorderslag (?) en wat ik daar heb gehoord had niet zoveel met metal te maken (als ik het me goed herinner).


Touché, pussycat!


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 02-02-2003 20:06 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

vroeger hield ik niet van muziek maar toen ging ik weer op survival , daar hellemaal doodgeschreeuw op bloodhoundgang (chasey lain) thuisgekomen meteen overgeschakelt naar de heavy/power metal en kort daarna bijna alle metal


I am the 1%.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 02-02-2003 20:11 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2003 20:06 schreef stoomfiets het volgende:
vroeger hield ik niet van muziek maar toen ging ik weer op survival , daar hellemaal doodgeschreeuw op bloodhoundgang (chasey lain) thuisgekomen meteen overgeschakelt naar de heavy/power metal en kort daarna bijna alle metal


tsjah, wat wil je met een naam als stoomfiets


Metal
Usericon van Metal
Posted 05-02-2003 16:27 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

Ik denk dat het in de genen zit, als jongste van zes luisterde ik vooral naar die oude rockers gelijk Van Halen, Uriah Heep, Slade, ACDC, Queen, Heart, Ted Nugent, Santana, Deep Purple, Kiss .... en dan kwam langsgewaaid: Annihilator, Helloween, Metal Church, Manowar, nog meer ACDC, Metallica, Accept, Steve Vai, Dokken, Marillion (prachtige soft rock), .... dus voral gitaren bleken mijn hersenen te strelen en ben dan ook maar beginnen gitaar spelen en waar hoor je de beste gitaristen, gitaarmuziek....in de Metal wereld toch!


After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


codex4
Usericon van codex4
Posted 05-02-2003 16:42 by codex4 Wijzig reactieProfiel van codex4Quote dit berichthttp://www.gardenofexile.com

Luistere voornamelijk hardcore (nee geen gabber) toen hoorde ik een keer Tndividual Thought Patherns van Death. toen was metal ineens toch wel erg goed. nu luister ik nogsteeds beide muziek stromingen en alles wat ertussen zit



Killed Hero
Usericon van Killed Hero
Posted 23-05-2003 9:03 by Killed Hero Wijzig reactieProfiel van Killed HeroQuote dit bericht

Nouja ik luisterde als 11-12 jarige alleen maar 538 en toen kwam offspring met pretty fly for a white guy. hier werd snel greenday aan toegevoegd, nirvana, rage against the machine, korn. (offspring had ik naar 5 cd's ineens genoeg van)
toen veel newmetal als machine head, fear factory e.d.
nu vooral punk/hardcore


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 23-05-2003 10:56 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2003 14:23 schreef watery black het volgende:
De zoon van mijn moeders vroegere beste vriendin (en de grote broer van mijn beste vriendin) ken ik al 20 jaar nu en hij was al zwaar metaal toen ik geboren werd. hij heeft me dus eugenlijk gebrainwashed. Toen ik 4 was heeft ie me leren headbangen, toen ik 7 was duwde hij telkens zijn gitaar in mijn klauwen, vanaf mijn achtste kreeg ik bandjes van hem met sepultura enzo, op mijn 15de begon hij me gitaarles te geven (eerder mocht ik niet van mijn ouders ivm geluidsoverlast enzo, maar toen besloten ze dat ik zo veel lawaai maakte dat dat het huis misschien toch een beetje rustiger zou maken...), op mijn zestiende heeft ie me tot roadie geslagen, op mijn 17de verjaardag heeft ie me als verjaardags kadootje geleerd hoe je ECHT moet zuipen en uitgaan, en dit jaar gaat ie me autorijles geven! (hij is aant leren voor rij-instructeur!).... maar hoe het nou komt dat ik metal geworden ben...? idunno... maar het heerscht !!!

Haha, daar kon Goebbels nog wat van leren!!!


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 23-05-2003 12:52 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Via mijn oudere en ultra truie broer.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Klei
Goddammit!
Usericon van Klei
Posted 23-05-2003 13:49 by Klei Wijzig reactieProfiel van KleiQuote dit bericht

Luisterde vanaf m'n 9de veel naar U2, the cult en Guns 'N Roses (kreeg veel van m'n oom). 2 jaar later van een maat van me een paar tapes gekregen van Metallica, sepultura, maiden en slayer. En daarna ben ik zelf een beetje gaan rondzoeken wat er allemaal nog meer te vinden was.. Nu luister ik eigenlijk wel van alles.. van six feet under tot jimi hendrix en alles wat er onder de noemer rock/metal valt..


Hoe vol je leven ook is.. Voor bier is altijd plaats!


Vomitory
ridders stinken
Usericon van Vomitory
Posted 23-05-2003 14:01 by Vomitory Wijzig reactieProfiel van VomitoryQuote dit bericht

Op de basisschool had een van mij vrienden een oudere broer die zijn hele kamer vol hangen met Maiden posters, maakte behoorlijk wat indruk op mij. van hem heb ik toen bandjes gekopieerd van Maiden, Helloween, Overkill, Nuclear Assault. Meteen van mij zuurverdiend geld (werken bij de preiboer voor 5 gulden per uur) een LP van Motorhead gekocht. Sindsdien liefhebber, al luister ik ook veel naar hardcore en "normale" rock.


Pritt kills the Brazilian glue-scene


vitus_frank
DOOM or be DOOMED
Usericon van vitus_frank
Posted 23-05-2003 23:18 by vitus_frank (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van vitus_frankQuote dit bericht

Als jongetje van 9 vond ik lange haren al te gek. De Bee Gees waren in dat opzicht wel gaaf, maar toen ik Status Quo zag op TV was ik verkocht aan de harde muziek.
Geleidlijk aan opgebouwd via Kiss, Ted Nugent,Iron Maiden en ga zo maar door.
Ik vind lange haren nog steeds te gek, zwaar balen dat ik al tamelijk kaal ben...


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 24-05-2003 11:57 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

jah k was s bij n vriend, die had tallica aan staan en had toen om n kopietje gevraagd en toen ben k wat cd's gaan kopen jah en zo groei je dr wel in


yo yo wassup nigga bitches in da house


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-05-2003 12:12 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Hmmmpfff... zal ik dan maar degene zijn die jou voor bReEzAh gaan uitschelden?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 24-05-2003 12:34 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Via gast die vroeg me om metallica mee te drummen.


DarknessAgain
Usericon van DarknessAgain
Posted 27-05-2003 21:34 by DarknessAgain Wijzig reactieProfiel van DarknessAgainQuote dit bericht

Zat toen ik 14 was (ben nu 26) bij een vriend eens ff te kijken wat voor cassetebandjes hij had. Zat een bandje van Guns 'n Roses bij (had ik nog nooit van gehoord ), dus ik bandje gekopieerd en helemaal grijs gedraaid. Toen heeft een andere vriend van me (die was metal fan) een compilatie-bandje gemaakt voor me, en sindsdien luister ik naar metal. (Btw, compilatie bandje begon met Angel of Death van Slayer, en kant b begon met Leprosy van Death )


"Master, Apprentice, Heartborn, Seventh Seeker!"


Devastator
Usericon van Devastator
Posted 27-05-2003 22:25 by Devastator Wijzig reactieProfiel van DevastatorQuote dit berichthttp://www.damnable.nl

Ik luisterde Queen en Guns 'n Roses, en vond dat al best hard, maar toen op een dag liet een klasgenoot me de "Black Album" van Metallica horen, en "...And Justice..." Ik was meteen verkocht, ben van die muziek nu meer uitgeweken naar deathmetal, maar Metallica blijft toch altijd mijn main band!!!


Petomanen zijn ook normale mensen


Myth
Sarcastic Bitch
Usericon van Myth
Posted 27-05-2003 23:23 by Myth Wijzig reactieProfiel van MythQuote dit berichthttp://www.scarlet.tk

Ik heb eigenlijk geen flauw idee.
Door mijn vriend ben ik meer aan de metal verslaafd geraakt, maar ook daarvoor al hield ik van wat "hevigere" muziek. Nou zijn 2 van mijn oudere neven nogal stevige metalheads (geweest), dus die zullen er ongetwijfelt wat mee van doen hebben gehad..
Maar technisch gezien begon het met The Cranberries, Queen e.d.


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 27-05-2003 23:27 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Eh, ik hoorde op 12-jarige leeftijd ...And Justice for All van 'tallica (op vinyl!). Vanaf dat moment was ik verdoemd, als Michael Jackson luisterend jochie.


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 29-05-2003 21:31 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

eigenlijk pas heel laat... rond het einde van mijn tienerjaren /begin twintig denk ik.. Ik had altijd al een voorliefde voor zware gitaren maar al mijn breezah-vriendjes en vriendinnetjes vonden het maar kut en gingen ook nooit mee naar concerten... en toen ik mijn eerste tattoo liet zetten keken ze me helemaal raar aan (in de ballentent waar ik toen nog kwam ). Gelukkig heb ik na mijn jaartje in Schotland een nieuwe groep mensen leren kennen met wie ik wel op 1 lijn zat!


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


Nimmer nuchter
Usericon van Nimmer nuchter
Posted 29-05-2003 23:35 by Nimmer nuchter Wijzig reactieProfiel van Nimmer nuchterQuote dit bericht

Waarschijnlijk door korn en machine head (het spijt me)


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 15-06-2003 19:12 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

Ongeveer 11 a 12 jaar geleden hield ik van Metallica en Guns and roses.. toen ontmoette ik iemand die van deze muziek hield, en toen is de elende begonnen.. ik ben nog steeds verdoemd


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 15-06-2003 23:41 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Op een dag stond het voor de deur en ik heb het maar binnen gelaten

Nee, AC/DC's Thunderstruck opende een nieuwe werled voor mij destijds.


poisenedcandy
poisened by words
Usericon van poisenedcandy
Posted 24-07-2003 12:29 by poisenedcandy Wijzig reactieProfiel van poisenedcandyQuote dit berichthttp://www.freewebs.com/poisened-candy

Ik ben naar metal gaan luisteren door m`n pa.
Hij luisterde slayer ,queen ..metallica ,black sabbat ,en ben er mee opgegroeid.
Ik heb nooit naar andere muziek geluisterd ,want heb daar geen behoefte aan. Ik hou van metal en zal er altijd van blijven houden. Ik heb het nooit agressieve muziek gevonden en word er ook niet depri van zoals veel mensen denken.
Dus ik ben me pa erg dankbaar


obscenum
Usericon van obscenum
Posted 24-07-2003 12:39 by obscenum Wijzig reactieProfiel van obscenumQuote dit berichthttp://www.myspace.com/fracturedinsanity

kga beginne bij't begin... toenk e jaar of 6 was stond ik thuis al op de salontafel airgitaar te spelen op LP's van men ouders zoals Status Quo en CCR... op 9jarige leeftijd hoorde ik voor eerste maal Bon Jovi, Europe, Guns 'n Roses... mja dat begon toen op te komen (1986)... Later, op 14jarige leeftijd (1991) hebk Metallica leren kennen en toen volgde de rest, Sepultura, Pantera, Machine Head,... in Maart 1994 (kwas toen 16,5j) kocht ik men eerste Aardschok... die ik sindsdien elke maand koop... in 1996 kwam daar nog de Mindview bij die'k sindsdien ook maandelijks haal... Pas op men 18de benk verzot geraakt op death & black metal... vandaag de dag luister ik naar alles van southern rock tot grindcore... zolang het mij maar aanstaat... mijn voorliefde gaat toch uit naar death & black metal!!!! dat is't zo ongeveer denk ik...


Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen