IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Hoe ben je eigenlijk aan de metal geraakt? Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-11-2001 20:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

zoals eerder gezegd hadden mijnouders lpees van black sabbath, deep purple en de eerste van van halen (blijft een meesterwerk! ). in dezelfde periode toen ik deze platen ontdekte liet een nichtje me "whole latta rosie" van ac/dc horen en toen was het hek van de dam. verder kluste mijn vader eens in een cafeetje en daar mocht ik Lpees komen lenen. toen heb ik voor het eerst iron maiden, accept etc leren kennen en toen was er helemaal geen weg meer terug. de rolling stones werden van de eerste plaats van favoriete muziek gekegeld maar daar kwam een heel genre terug voor in de plaats! en nog niks heeft dat genre van die eerste plaats af kunnen krijgen (al zo een 16 jaar)


Surt
Duke of Niflheim
Usericon van Surt
Posted 29-11-2001 21:08 by Surt Wijzig reactieProfiel van SurtQuote dit berichthttp://www.geocities.com/nimmerlandhomepage

Ik ben eerst naar alternatieve dingetjes en punk gaan luisteren (nirvana, Heideroosjes,...) en een beetje naar Machine head.
Later cassetjes van Sepultura en Pantera, en toen een vriend een cassete van Cradle of Filth meenam op vakantie was ik verkocht.
Een anekdootje van voor mijn metalhistorie: ooit liet mijn nicht mij een (oudere)cd van Moonspell horen (nog van in de black periode)
en ze zei nog van:"na die keyboards wordt het wel hard hoor, niet verschieten."
Maar ik vond het toen best oke.


This ode to my unfading sorrow: A diary in minor-notes


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 29-11-2001 22:57 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Ik ging op de middelbare steeds meer inzien hoe triest mijn klasgenoten allemaal waren. je had 1 ventje, die was zeg maar "the man" (die jongen was op de basisschool nog mijn beste vriend btw), en de rest hing daar een beetje omheen. Daar deed ik dus absoluut niet aan mee, dus was sowieso al heel vaak alleen, kon veel nadenken en zo. Toen zag ik, op MTV, de clip van "Self Esteem" van The Offspring, hoorde "The Memory Remains" van Metallica. Dat waren dus de eerste twee cd's die ik had, Smash en een singletje van Metallica. Mijn buurman heeft toen een compilatie gemaakt van Load, Reload en black album voor mij, dat bandje heb ik helemaal grijs gedraaid. Vooral "Wasting my hate" kon ik me zeer prima in vinden, evenals "Don;t thread on me" en "King Nothing"(dat associeerde ik behoorlijk met die former beste vriend van mij). Ik had ook wel eens van Cradle of Filth gehoord, dat bleek dus allemaal nog veel sneller als Metallica (zeker het nieuwe metallica) en the offspring te zijn, dus dat was meteen goed. Toen ontdekte ik de Aardschok, ben verder gegroeid, toen Ablaze, enz.

Maar op de middelbare vond ik het ook mooi om te laten zien dat ik niet bij de rest van de triestelingen daar op school hoorde dankzij mijn uiterlijk. De behoefte om er extreem uit te zien is nu veel minder geworden, maar heb wel mijn lange haar aan die periode te danken, en mijn muzieksmaak dus.


Zeminence
Usericon van Zeminence
Posted 30-11-2001 16:12 by Zeminence Wijzig reactieProfiel van ZeminenceQuote dit bericht

Toen ik 11 was was Europe's "Final Countdown" echt het hardste dat ik kende, tot ik Vara's Vuurwerk ontdekte (jaja ik heb de eerste aflevering nog ergens op bandje staan) Europe de deur uit gekick en overgegaan op Slayer, want Dave Lombardo...
Greetzzz

[Dit bericht is gewijzigd door Zeminence op 30-11-2001 16:14]


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 30-11-2001 16:13 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

uhhhhh me ma
En nu vind ze het niks meer


Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 30-11-2001 19:03 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

Eerst skaten toen kwam er van die flutpunk en alles daar omheen, Offspring, Nirvana enz... toen hoorde ik korn, vonkwel gein... cd gekoopt, meer van die onzin opgezocht, en toen eh... oja... vakantie, hoorde ik voor het eerst van een vakantiuevriend Nightwish (eerste "metal"band die ik kende, vandaar mijn naam )en ben meer op gaan zoeken, nu ist allemaal iets harder als nightwish geworden
oftewel: Nile, Opeth, Immortal, Dissection My Dying Bride, Napaml Death, Mortician enz.. maar ook: Moonspell, After Forever, ICED EARTH, Blind Guardian, In Flames, Finntroll enz...... Metal heerscht gewoon


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 30-11-2001 19:25 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Eh, ik was eerst een soort hippie, maar ik was toen een tijd nogal depressief, en ja... toen hoorde ik per toeval ergens in een CDwinkel Type O Negative, en ik was verkocht...


vraagtekentjuh
Usericon van vraagtekentjuh
Posted 30-11-2001 20:36 by vraagtekentjuh Wijzig reactieProfiel van vraagtekentjuhQuote dit bericht

Eerst luisterde ik meer commerciële bandjes,,,, en later hoorde op school!!! Een (voor mij) onbekend nummer (k weet nog steeds niet wat voor nummer het was ) en ik ging meer zoeken over Metal. (Ow ja k ben nu duz 14 )

[Dit bericht is gewijzigd door vraagtekentjuh op 30-11-2001 20:54]


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 30-11-2001 20:49 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Wel, ik ben beginnen luisteren naar metal toen ik 18 was, ik kreeg toen van mijn overgebuur eens de CD "in the nightside eclipse" van de o zo zalige EMPEROR mee naar huis, beluisterde de CD en vondt hem wel knap, toen wist ik het, op een dag vind je dé muziek van je leven, en dan ben je weg (in het hoofd), sindsdien ben ik op zoek geweest naar de beste black, gothic, death, melodic metal bands, en moet zeggen dat ik toch al een aardig aantal groepen ken.
Wie kent eigenlijk groepen als:
- Aes Dana
- Lunar Aurora
- 187
- Godless Ophidian
- Skyclad
Metal is good
Uw dienaar
Beli


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 30-11-2001 21:11 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Goh, dit verhaal heb ik de laatste tijd al 4 X verteld op forums, maar hier gaan we nog een keer:

8 jaar geleden begon 't allemaal met soundgarden - superunknown....
je weet wel, met oa 'black hole sun' :-)

Toen ----> metallica enzo... (dat was alweer tijdje later..)

En nou meer 't leukere beukwerk...
Dissection, Emperor, Opeth, Iron Maiden, Possessed, Venom, Celtic Frost, Tom Angelripper, Slayer, Immortal, Mayhem... enzo...


Ik, Wil Schuurman


Asgorath
Praise the Tuin Kabouters
Usericon van Asgorath
Posted 04-12-2001 20:48 by Asgorath Wijzig reactieProfiel van AsgorathQuote dit berichthttp://www.doom-metal.com

Hmmmm.. toen ik kneusje van 10 was ofzo vond ik Europe heel erg goed en begon ik beetje muziek spulletjes te kopen enzo. Zo toen ik 12 ofzo was zag ik een mooie LP van een of andere band genaamd "Iron Maiden", was goedkoop en de platen hoes zag er mooi uit. Geen idee wat metal was en het was toch wel een stukje steviger dan mijn Europe bandjes.

Maar iemand die ik kende vond het wel cool dat ik Iron Maiden ondekt had en kon goedkoop aan allemaal metal tapejes komen uit indonesie. Dus ben ik met hem beetje alles gaan beluisteren en Iron Maiden begon toch ook wel lekker te klinken...

Iron Maiden 'Somewhere in Time' hangt inmiddels aan de muur omdat ik geen platenspeler meer heb. Ding kwam overigens uit de free recordshop, voor een 10tje


"Set me aflame and cast me free. Away, you wretched world of tethers. Through the endless night and day I have never wanted more." - www.doom-metal.com


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-12-2001 0:14 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 30 november 2001 19:03 schreef Wishmaster het volgende:
vakantie, hoorde ik voor het eerst van een vakantiuevriend Nightwish (eerste "metal"band die ik kende, vandaar mijn naam


Nightwish is geen metal.

Het is een kruising tussen Europe en de fabeltjeskrant! Godver, hoe vaak moet ik het nu nog zeggen.


vincent k
the self-inflicted state of mind
Usericon van vincent k
Posted 05-12-2001 16:16 by vincent k Wijzig reactieProfiel van vincent kQuote dit bericht

Ik begon met guns `n roses dat vond ik wel mooie muziek. Toen kwam daar metallica bij. Op een verjaardag kreeg ik toen een verzamel cd met daarop een nummer van iron maiden (run to the hills) Dit vond ik erg goed klinken en heb nu zo ongeveer alle cd`s van iron maiden.(live after dead ontbreekt heb ik op videoband van)
Daarna ben ik steeds verder gegaan.


the sky spit flames, armageddon has come


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 05-12-2001 16:20 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2001 0:14 schreef Dwaallicht het volgende:
Nightwish is geen metal.

Het is een kruising tussen Europe en de fabeltjeskrant! Godver, hoe vaak moet ik het nu nog zeggen.


Geen geflame in dit topic


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


-|-Black Tears-|-
Usericon van -|-Black Tears-|-
Posted 05-12-2001 16:42 by -|-Black Tears-|- Wijzig reactieProfiel van -|-Black Tears-|-Quote dit berichthttp://www.cu2.nl/princess-of-evil

vond rond m'n 11e de Lp'sz van Black Sabbath helemaal het einde toen ik 12 was, had een vriend cd's van slayer, rhapsody, canibal corps, etc. bij me lagen liggen..tja, dat vond ik leuk enzo, n zo ging het dat ik cd's ging lenen van vrienden, en zo dus ook kopen en zo ben ik dus aan de metal verzeild geraakt


The Coming Curse
Usericon van The Coming Curse
Posted 05-12-2001 16:43 by The Coming Curse Wijzig reactieProfiel van The Coming CurseQuote dit bericht

Het begon met top/40 enzo en toen Guns 'N Roses en daarna metallica en toen steeds harder en beter


Ares
Usericon van Ares
Posted 05-12-2001 20:48 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

Top 40 --> Punk --> metal -->
Bij punk: Heideroosjes, Pennywise ed
Bij metal: Via Sepultura, Slipknot, Skinlab, Fear Factory, bla bla naar mij huidige keuze
( : Dark Funeral )


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 07-12-2001 20:45 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

simpel, eerst die klote top40 7 jaar geleden. Toen mijn eerste CD
machine head - the more things change en nu cryptopsy, cannibal corpse, dissection etc.
:D


"This one is older than shit, heavier than time!"


Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 07-12-2001 21:31 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

quote:
Op 5 december 2001 0:14 schreef Dwaallicht het volgende:
Nightwish is geen metal.

Het is een kruising tussen Europe en de fabeltjeskrant! Godver, hoe vaak moet ik het nu nog zeggen.

vandaar dat ik metal tussen haakjes zette aarsch
en nu weer ontopic


G.
Usericon van G.
Posted 07-12-2001 22:32 by G. Wijzig reactieProfiel van G.Quote dit bericht

[quote]Op 29 november 2001 17:42 schreef Sjaan het volgende:
Eerst was ik zo'n punk-loser. De oude Green Day enzow ....

De oude green day? geweldig!!! Ik geloof dat ik nu echt oud begin te worden


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 08-12-2001 11:39 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 7 december 2001 22:32 schreef G. het volgende:
Op 29 november 2001 17:42 schreef Sjaan het volgende:
Eerst was ik zo'n punk-loser. De oude Green Day enzow ....

De oude green day? geweldig!!! Ik geloof dat ik nu echt oud begin te worden


Voor mij is dat heel oud hoor, ik heb Dookie uit '94 geloof ik. En dan te bedenken dat ik pas 16 ben


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Lord Uraneck
SCHIJT!!
Usericon van Lord Uraneck
Posted 12-12-2001 9:17 by Lord Uraneck Wijzig reactieProfiel van Lord UraneckQuote dit bericht

eerst luisterde ik naar guns 'n roses en Metallica, heb toen een uitstapje naar Hardcore punk gemaakt. Wat vrienden hielden van Metal en dat ben ik toen gaan luisteren en vond dat nogal gaaf. Jammer genoeg heb ik m'n zusje niet kunnen redden, die is Gabbertje geworden (niet de happy hardcore versie)


ik heb schijt aan alles, zelfs aan m'n handen


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-01-2002 18:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Is het het heel erg als je vroeger de army of lovers leuk vond ?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-01-2002 18:19 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:

Ga naar een grotere muziekzaak waar ze veel metal hebben en pak een stapel CD's waar je de titels/logo's/artwork wel leuk van vind. Ga die allemaal luisteren en koop wat je leuk vind. Vervolgens ga je op internet zoeken naar info over betreffende bands, en als je dan links vind, klik je NIET op diegene die over die band gaan, maar juist op diegene die over andere bands gaan!

Of gewoon op een site als dit rondkijken welke bands genoemd worden, op audiogalaxy opzoeken en luisteren, dan kom je vanzelf interessante dingen tegen.


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 11-01-2002 18:23 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 11 januari 2002 18:19 schreef Jenje het volgende:
Of gewoon op een site als dit rondkijken welke bands genoemd worden, op audiogalaxy opzoeken en luisteren, dan kom je vanzelf interessante dingen tegen.


Of een beetje rondbrowsen op de ftp servers van Rhodium!



Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen