IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Hoe ben je eigenlijk aan de metal geraakt? Vorige pagina | Volgende pagina
she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 10-12-2002 19:48 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

toen ik met mijn 2 jaartjes de gitaar van mijn oom smashte was het al te zien aan mij, maar toen kwam er een duistere periode van een jaar of 12/13 tussen voordat ik doorhad dat ik een metalhead was


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Orion
Usericon van Orion
Posted 10-12-2002 19:54 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

ik kreeg het in de wieg al te horen ,me 2 broers die toen metalhead waren lange haren leren jasjes hehe
altijd metallica op .
dus ja toen ik op mijn 8ste me eerste radio cd speler kreeg was de eerste plaat die ik opzette ride the lightning.
maar ja ook de enige want daarna alleen maar van dat nederlandstalig enzo.
tot ik 12/13 was en toen was het weer back to metallica en iron maiden nou ja en daar kwamen bands bij enz enz.


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Child of bodom_PU
Usericon van Child of bodom_PU
Posted 10-12-2002 21:20 by Child of bodom_PU Wijzig reactieProfiel van Child of bodom_PUQuote dit bericht

Ik ben begonnen met luisteren naar PUNK tijdens de wederopstanding van THe Offspring (met pretty fly...). Na een jaar BAd Religion, Pennywise, Ignite enzo te hebben geluisterd kocht ik 2 cd's: White Pony-Deftones en Black Album - Metallica. Door Deftines ging ik naar NU metal luisteren zoals Spine Shank en werd al direct fan van Metallica. EErst een hele tijd alleen maar Metallica geluisterd en daarna kwamen langzamerhand andere bands zoals Iced Earth, Sonata Arctica voordat ik me aan het zwaardere werk waagde. Ik kocht op een gegeven moment de cd SONS OF NOTHERN DARKNESS van Immortal en Follow the Reaper van CoB en ik was verkocht. Black metal heerst. SIndsdien luister ik muziek zoals Dimmu Borgir, Amon Amarth, Vintersorg, Borknagar, Graveworm, Finntroll enzo, met nog stedes een stevige dosis SOnata en Metallica. Maar ik ontdek de laatste tijd ook bands zoals Iron Maiden en Machine Head


Wrath, hate, pain and death. The code we live by. It's in our souls. Metal is the way!


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 10-12-2002 21:23 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2002 21:20 schreef Child of bodom_PU het volgende:
Ik ben begonnen met luisteren naar PUNK tijdens de wederopstanding van THe Offspring (met pretty fly...). Na een jaar BAd Religion, Pennywise, Ignite enzo te hebben geluisterd kocht ik 2 cd's: White Pony-Deftones en Black Album - Metallica. Door Deftines ging ik naar NU metal luisteren zoals Spine Shank en werd al direct fan van Metallica. EErst een hele tijd alleen maar Metallica geluisterd en daarna kwamen langzamerhand andere bands zoals Iced Earth, Sonata Arctica voordat ik me aan het zwaardere werk waagde. Ik kocht op een gegeven moment de cd SONS OF NOTHERN DARKNESS van Immortal en Follow the Reaper van CoB en ik was verkocht. Black metal heerst. SIndsdien luister ik muziek zoals Dimmu Borgir, Amon Amarth, Vintersorg, Borknagar, Graveworm, Finntroll enzo, met nog stedes een stevige dosis SOnata en Metallica. Maar ik ontdek de laatste tijd ook bands zoals Iron Maiden en Machine Head


Gelukkig is het uiteindelijk allemaal nog een beetje goed gekomen


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 10-12-2002 21:41 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Haha!! Ik ben vet relaxt!!!
Ik ben zomaar tegen een metal CD aangelopen!!


Dit slaat nergens op.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 10-12-2002 21:47 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

In 1986 ben ik begonnen met Europe,AC/DC,Ozzy Osbourne.In 1988/1989 kwam Iron Maiden,Metallica,slayer,Anthrax Megadeth etc.Zo rond '89/'90 brak de tijd aan voor Morbid Angel,Bolt thrower,Carcass,Darkthrone,Entombed en nog veel meer brute herrie.En vanaf '90/'91 de blackmetal met bands zoals Impaled Nazarene,Masacre(Columbia),Mayhem,Beherit enz...


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Child of bodom_PU
Usericon van Child of bodom_PU
Posted 10-12-2002 22:18 by Child of bodom_PU Wijzig reactieProfiel van Child of bodom_PUQuote dit bericht

quote:

Gelukkig is het uiteindelijk allemaal nog een beetje goed gekomen




tja niet iedereen digt direct Vomitory terwijl The offspring al ruige muziek was

[Dit bericht is gewijzigd door Child of bodom_PU op 10-12-2002 22:18]


Wrath, hate, pain and death. The code we live by. It's in our souls. Metal is the way!


Shadow_buildeR
Behind The Mask
Usericon van Shadow_buildeR
Posted 10-12-2002 23:34 by Shadow_buildeR Wijzig reactieProfiel van Shadow_buildeRQuote dit bericht

Een oude kennis van me liet mij al op zeer jonge leeftijd kennis maken met Iron Maiden en dat heb ik eigenlijk nooit meer losgelaten (heb nog steedz piepkleine IM-shirtjes )
Op wat latere leeftijd maakte ik ook kennis met de betere rockbands en het hardere metal-werk.


Bring Us Love .... Let Us See ... Set Us Free


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 11-12-2002 0:10 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

Op m'n veertiende kocht ik volgens mij "Stormblast" (die ik nog steeds geregeld opzet) en dat is denk de eerste BM-plaat die ik kocht, nu 6 jaar geleden.

Daarvoor luisterde ik allerlei verschillende soorten muziek. Beegees () , Metallica, Osdorp Posse .... Ik kocht de cd eigenlijk uit nieuwsgierigheid, en sindsdien ben ik besmet!


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 11-12-2002 9:35 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

Kheb een muziekliefhebbende vader (luistert naar bands als Genesis, Kayak enz.) die z'n liefde voor muziek over wist te brengen op m'n broer: da's een metalgek (begon met Dream Theater) sinds z'n 12e, hij is nu 22.

Toen ik 14, 15 was, begon m'n muzieksmaak eindelijk lichtelijk te verbeteren: ik ging van bagger als de Backstreet Boys (erg he) naar muziek als k's Choice, Smashing Pumpkins, Skunk Anansie enz. (toch al een verbetering). Vlak voor m'n examens kocht ik een rockblaadje met daarbij een sample-cdtje ( nu ruim 2,5 jaar terug). Daar stond To Myself I Turned van Lacuna Coil: ik was er letterlijk op slag verliefd op. Dus ik kocht vlak daarna In A Reverie. M'n broer wist niet wat 'ie hoorde, sprong bijna een gat in de lucht, en loet me meteen van alles horen waarvan hij dacht dat ik het weleens leuk zou kunnen vinden: dingen als the Gathering, Anathema, Within Temptation, Paradise Lost enz. Dus dankzij m'n broer, een sample-cdtje en m'n eigen nieuwsgierigheid naar bands die ik nog niet kende ben ik een muziek (en dan voornamelijk metal) liefhebster geworden.



So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Georgie F*ck
Usericon van Georgie F*ck
Posted 11-12-2002 9:53 by Georgie F*ck Wijzig reactieProfiel van Georgie F*ckQuote dit berichthttp://www.graf-records.com

toen ik een jaat of 11 was heb ik van mijn vader een paar metalica cd's gehad ik denk dat het de eerste 3 albums waren. hij zij dat ik maar eens goede muziek moest gaan luisteren. Na een paar keer luisteren ben ik er helemaal lijp van geworden. Ondertussen is mijn smaak wel wat veranderd ik heb een hele tijd punk geluisterd en de laatste tijd luister ik veel grindcore.


Dark_child
Killing for religion, Something I don't understand
Usericon van Dark_child
Posted 11-12-2002 10:21 by Dark_child Wijzig reactieProfiel van Dark_childQuote dit bericht

Gelukkig ben ik er mee opgegroeid, het grootste deel van mijn familie is gek van metallica en iron maiden, eben er wel 2 jaar tussenuit geweest maar ben weerhelemaal terug nadat er een metalhead bij mij in de klas kwam.


Life is Just The Road To HELL, Welcome To Dying.


Sorpresa
love sucks
Usericon van Sorpresa
Posted 11-12-2002 10:38 by Sorpresa Wijzig reactieProfiel van SorpresaQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/apocalypse

Ik was 13 als ik het goed heb toen ik van een vriend van me een bandje van Metallica kreeg. Ik vond t helemaal geweldig en ging meer van Metallica luisteren. Kocht andere cd's zoals Skunk Anansie enzo. Heb een tijdje op Metallica geteerd waarna ik in aanraking kwam met andere bands zoals Dimuu en In Flames enzo...steeds leerde ik weer nieuwe bands kennen en nu nog steeds


"If God were suddenly condemned to live the life which he had inflicted on men, he would kill himself"


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 11-12-2002 12:52 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

Ben met metal opgevoed. Mijn ouders luisterden vroeger altijd al naar metal. Toen ik groter werd wilde ik mezelf een beetje gaan 'ontwikkelen' en heb ik een tijdje naar darkwave,gothic,electro geluisterd (daar luisterd ik nu ook nog steeds naar)maar ondertussen hoorde ik dus niets anders dan metal en eigenlijk luister ik er dus al van kleins af aan naar


Kankerlul


hillegom_Vullis
RAGE inside THE WOMB
Usericon van hillegom_Vullis
Posted 11-12-2002 13:40 by hillegom_Vullis Wijzig reactieProfiel van hillegom_VullisQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2002 23:34 schreef Shadow_buildeR het volgende:
Een oude kennis van me liet mij al op zeer jonge leeftijd kennis maken met Iron Maiden en dat heb ik eigenlijk nooit meer losgelaten (heb nog steedz piepkleine IM-shirtjes )
Op wat latere leeftijd maakte ik ook kennis met de betere rockbands en het hardere metal-werk.


Niet dat het me boeit ofzo maar: bekend plaatje....


Silent night..........A bod..........A HILLEGOM NIGHT!!!


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 11-12-2002 13:42 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

hoe ik aan de 'echte'() metal ben geraakt is een laaaaang verhaal


hillegom_Vullis
RAGE inside THE WOMB
Usericon van hillegom_Vullis
Posted 11-12-2002 13:43 by hillegom_Vullis Wijzig reactieProfiel van hillegom_VullisQuote dit bericht

toen ik in de brugklas zat begon het allemaal met Guns N roses, en later slipknot en ook wat alternatieve shit, toen ik in de 4e zat werd het allemaal heel duister


Silent night..........A bod..........A HILLEGOM NIGHT!!!


Darkblood
Usericon van Darkblood
Posted 11-12-2002 13:54 by Darkblood Wijzig reactieProfiel van DarkbloodQuote dit bericht

Mijn eerste tape was van Europe (ik weet het). Toen Metallica, toen Slayer, en de rest gaat vanzelf.


There Will Be None Left


Shadow_buildeR
Behind The Mask
Usericon van Shadow_buildeR
Posted 11-12-2002 20:54 by Shadow_buildeR Wijzig reactieProfiel van Shadow_buildeRQuote dit bericht

quote:
Op 11 december 2002 13:40 schreef hillegom_Vullis het volgende:
Niet dat het me boeit ofzo maar: bekend plaatje....


Hehe lol, ik had je nog geeneens gezien op het forum ... ik zal me plaatje wel ff veranderen


Bring Us Love .... Let Us See ... Set Us Free


HEUY
Die Födzenjäger
Usericon van HEUY
Posted 11-12-2002 22:26 by HEUY Wijzig reactieProfiel van HEUYQuote dit bericht

HEUY!!!!

Final Countdown van Europe.....hehehe dat was mijn eerste kennismaking met metal...daarna veel gaan luisteren naar oude Queen, Deep Purple, Black Sabbath, Led Zeppelin en Supertramp....werd steeds harder en ben steeds breder gaan orienteren in de metal / rock. Van AC/DC tot ZZ-Top.....alphabetisch gezien dan

Nu nog maar verslaafd aan twee dingen metal en bier


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 12-12-2002 13:20 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Ik ben jaren gek geweest van Neil Diamond (ja Neil Diamond ja), later kwamen de Dire Straits, zo'n twee jaar geleden Queen (dat vond ik toen best hard). Zo heb ik 't dus langzamerhand opgebouwd en zo'n anderhalf jaar geleden heb ik m'n eerste metal-cd kocht: een live-CD van Van Halen. In korte tijd alles van Van Halen en de Scorpions aangeschaft, daarna Metallica. Eind 2001 leende ik van een vriend een CD van Iced Earth, die vond ik dus meteen geweldig. Wat later kwamen Manowar (nog steeds m'n favoriete band) en HammerFall erbij. Tot de black- en death-metal ben ik geïntoduceerd, geloof 't of niet, door TMF!!! Bij het metalprogramma Wet&Wild (zijn ze mee gekapt ) werden regelmatig clips van Dimmu Borgir (Mourning Palace) en Dark Tranquillity (ThereIn) uitgezonden. Daar ook weer alle CD's van aangeschaft. En toen 't voorprogramma van Pinkpop bekend werd, ben ik van alle bands die ik niet kende maar 'ns wat nummers gaan downloaden. After Forever vond ik meteen geweldig, en toen ik de band live zag was ik helemaal verkocht. Deze zomer heb ik Ozzy, Slayer, SOiL en Tool (vond ik van tevoren niks aan, nu vind ik 't geweldig) live gezien op Ozzfest en binnenkort ga ik naar concerten van Manowar en HammerFall. Ik heb nu zo'n 700 metal-CD's (de meeste niet origineel natuurlijk)...en dan te bedenken dat ik 2 jaar geleden alleen naar Neil Diamond luisterde


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 12-12-2002 16:52 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Ik heb mijn eerste metal gehoord bij een van m'n beste vrienden (Was volgens mij Black Album van Metallica) en van hem ook de eerste cd geleend (Rammstein - Herzeleid), wat nog steeds voor mij hele fijne herinneringen heeft en mij op het pad van de ware muziek bracht.

Rammstein... ein mensch brennt... (nog steeds kippevel als ik die plaat hoor)

... hoe goed ze ooit waren , jammer van die "mutter-overkill"

P.S. @ Metaltuuplimburg : Graag gedaan


[Dit bericht is gewijzigd door Phriar op 12-12-2002 16:53]


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 12-12-2002 16:57 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

Door er naar te luisteren.


Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 12-12-2002 19:06 by Trevoc Wijzig reactieProfiel van TrevocQuote dit berichthttp://www.myrkvar.nl

Ben opgegroeid met Pink Floyd, genesis, Roger Waters en de Rolling Stones van me pa.
Laten ben ik zelf The Offspring gaan luisteren.
Toen zag ik een documantere over Metallica, en ik was verkocht. K heb meteen CD's gekocht. En toen meer van die oude metal geluisterd, en toen doorgegaan met de nieuwe metal.
Nu luister ik death, black en Viking, en natuurlijk mijn oude Metal.



Shadow_buildeR
Behind The Mask
Usericon van Shadow_buildeR
Posted 12-12-2002 22:17 by Shadow_buildeR Wijzig reactieProfiel van Shadow_buildeRQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2002 13:20 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
Wat later kwamen Manowar (nog steeds m'n favoriete band) en HammerFall erbij. en binnenkort ga ik naar concerten van Manowar en HammerFall.


Kijk, ManowaR

Volgende week Zwolle !!!! They're going to kill


Bring Us Love .... Let Us See ... Set Us Free


Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen