IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Hoe ben je eigenlijk aan de metal geraakt? Vorige pagina | Volgende pagina
Anorexia-Nervosa
Usericon van Anorexia-Nervosa
Posted 02-08-2002 15:25 by Anorexia-Nervosa Wijzig reactieProfiel van Anorexia-NervosaQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2002 15:22 schreef the wickerman het volgende:
ik liet een scheet en toen liet iemand mij een cd van slipknot horen (die ik trouwents nog steeds zeer goed vind, fuck you haters)

laten we het maar niet over slipknot hebbe zover je het metal kunt noemen(ik noem het bagger)


beware of those fools that keep telling you god loves you, for you his son died fuck them- believe in yourself gods reality is just a lie!! CURSE THE GODS!!


Anorexia-Nervosa
Usericon van Anorexia-Nervosa
Posted 02-08-2002 15:27 by Anorexia-Nervosa Wijzig reactieProfiel van Anorexia-NervosaQuote dit bericht

ik kreeg het al toen ik jong was mee van me broers (echte slayer/metallica fans)mee
Dus ik kende niet beter ik luister sinds me 8ste echt metal nouja bijna alleen metallica de laatste 5 jaar ben ik hier in gegroeit.

HAIL to (old) MetallicA


beware of those fools that keep telling you god loves you, for you his son died fuck them- believe in yourself gods reality is just a lie!! CURSE THE GODS!!


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 02-08-2002 15:34 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

ik von hause en zo wel leuk. ik had toen een kennis die al wel metal luisterde, maar dat vonnik alleen maar schreeuwen.

In de brugklas had ik een vriend die veel greenday en offspring enz luisterde. Dat
begon ik steeds meer te waarderen.

Toen hoorde ik van sepultura door een jongen bij mij op school (in de 2e of zow). heb toen roots gekocht en daarna is het helaas nooit meer over gegaan. eerst veel death/speed tot ik cradle hoorde (vempire). Dat was helemaal geweldig

daardoor neigde ik steeds meer naar black (death en speed luister ik nu bijna nooit meer).

De laaste tijd ben ink echter steeds meer dark ambient/wave gaan luisteren



Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 02-08-2002 16:42 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

ging bij mij van metallica(load,reload) naar pantera en sepultura, toen six feet under en immortal en toen alle death/black/grind die ik nu luister


No meat is sweater


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 02-08-2002 17:46 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

toen ik een jaar of 12 was vond ik metallica als ik et op de tv zag wel heel cool maar verder nix mee gedaan,
tot ik 16 was en rhapsody op w&w zag voorbij schuiven, had toen net 2 weken internet ofzo dus ben meteen gaan soppen en van rhapsody naar andere powermetal gerold en zo ben ik bij bands als iced earth,blind guardian grave digger enzo belandt wat ik overigens nog steeds goeie bands vind
maar de laatste 6 maanden komt er ook steeds meer wat "hardere" muziek voorbij als arch enemy, dagorlad, amon amarath, pantera en ga maar door

heb overigens ook nog een tijdje (toen ik 14-15 was) limb biskit helemaal grijs gedraaid


My madness, my sadness


Neige
aargh
Usericon van Neige
Posted 02-08-2002 17:56 by Neige Wijzig reactieProfiel van NeigeQuote dit berichthttp://users.pandora.be/chiro_mariakerke

M'n eerste cd was Roots van Sepultura die ik voor m'n verjaardag kreegn, het jaar daarop Morbid Visions en daarna kocht ik alle schijfjes ertussen. Vrienden van mij zaten ook aan de metal en in m'n favoriete café (jeugdcafé in Oostende) wordt er ook veel zo'n spul gedraaid . Na een jaar in Leuven op kot te hebben gezeten en het ganse netwerk daar had afgespeurd, was m'n visie al heel wat verruimd. Nu ben ik het helaas beu aan het worden, want er zijn nog bitter weinig nieuwe releases die mij aanspreken en evenveel bands die mij kunnen blijven bekoren.


...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei


chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 02-08-2002 19:07 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

ik kocht in duitsland voor de verandering black album van metallica. het was *gelukkig* harder dan ik verwacht had, maar o zo cool vond ik het..


www.error-band.tk - Melodic Death Metal


Hippy Killer
Smell my breath and count my teeth....
Usericon van Hippy Killer
Posted 02-08-2002 19:30 by Hippy Killer Wijzig reactieProfiel van Hippy KillerQuote dit bericht

ik kreeg een bandje van white zombies van mijn neef toen ik een jaar of 12 was.... en toen dacht ik: dit soort herrie is best goed...


He man nice shot!


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 02-08-2002 19:48 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Ik heb nooit veel van muziek gehouden tot mijn 10e verjaardag ongeveer...daarna heb ik tot mijn 12e alleen nog maar thunderdome en (happy) hardcore geluisterd (wat een bras die gabber ) Tot ik op school een stuk of 10 mp3-tjes op de computer vond!!! Er zat...jawel.....slipknot - wait and bleed bij (dat toen behoorlijk bekend was) ik dacht van WOW! en binnen no time kon ik het liedje helemaal mee schreeuwen (Wat ik nu nog steeds kan alleen dan met de echte tekst en niet met wat ik ervan kon verstaan ) Ik ben toen veel muziek gaan zoeken enzo, en kwam bij red hot chili peppers en guano apes aan...nou allemaal leuk en aardig maar ik was aan iets anders toe...toen kwam ik ook nog bij system of a down en manowar enzo via vrienden die ook wel eens wat metal luisterden...maar het was nog steeds niet alles....tot ik op mijn 13e soilwork hoorde!!! het is nu nog steeds 1 van mijn favo bands! ik heb toen veel gelezen op hun site, en altijd vond ik de band in flames terug...en ja hoor ik vond in flames ook hard heerschen...ik ben toen via audiogalaxy verschillende bands tegen gekomen, dimmu borgir, old man's child, hypocrisy, morbid angel enz enz....ik ben allemaal sites gaan zoeken van al die bands en ik ben er veel over te weten gekomen...(ik wist toen nog niet wat death metal en black metal enz was) ik heb op irc nog wat gechat met metal liefhebbers, en die hadden het altijd over "de klassiekers" toen ik net 14 was had ik 10 tallen verhalen gelezen over bands als: slayer, metallica, bathory en morbid angel....het begon me steeds meer te intreseren, en ik ging de teksten beter snappen naarmate ik meer engels leerde, en toen ben ik een keer op GoT gaan vragen of er ook metal fans zaten en kwam via een ZM-er (ik geloof elessar) naar dit forum toe, waar ik wat meer bands heb leren kennen...ik noem een sacramentum, gorgoroth en vomitory

en nu luister ik al zo'n 2,5 jaar vooral melodieuze death en black metal...Ik heb ook weleens een periodetje van bandjes als blind guardian, rhapsody enz gehad, en nog een kleine periode van grind core, hard core, en het echte beuk death metal (houwitser enzo) en uit die laatste periode heb ik bands als: carcass, vader, krisiun en houwitser aan mijn favo bands lijstje toe kunnen voegen.

Ik wil nu mijn smaak nog een beetje gaan verbreden, ik denk dat ik nog wel een periodetje van vikingen metal ga inlassen en nog een wat meer gothic gericht periodetje, maar ik ben er van overtuigd dat ik toch terug zal komen op de melodieuze death/black...



winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 02-08-2002 20:01 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2002 19:48 schreef Kramy het volgende:
Ik wil nu mijn smaak nog een beetje gaan verbreden, ik denk dat ik nog wel een periodetje van vikingen metal ga inlassen en nog een wat meer gothic gericht periodetje, maar ik ben er van overtuigd dat ik toch terug zal komen op de melodieuze death/black...

jij maak plannen van naar wat je ga luisteren?


My madness, my sadness


joeri
Usericon van joeri
Posted 02-08-2002 20:05 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

errmm, ik luisterde naar top40 en al toen ik 10 was, toen ben ik naar elvis gaan luisteren. ik ben later weer top40 gaan luisteren , maar toen ik 12 was kreeg ik van een vriendin een cradle of filth mp3-tje gestuurd, later heb ik slayer ontdekt, toen was ik verkocht


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 02-08-2002 20:08 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 2 augustus 2002 20:01 schreef winters rage het volgende:
jij maak plannen van naar wat je ga luisteren?


hmmz ik ben altijd op zoek naar goede muziek, en ik ben erachter gekomen dat ik ongeveer alle richtingen van metal wel gehad heb, ik heb nu metal geluisterd maar ook grind/hard core, en in de black metal beni k ook steeds verder aan het gaan, maar ik denk niet dat ik ooit burzum ofzo ga luisteren, want dat vind ik een beetje te...ik vind het gewoon niet mooi...maar ik weet amper iets van gothic en van vikingen metal....ik wil alles een keer geprobeerd hebben in de metal genre, misschien vind ik gothic ofzo strax wel geweldig! en als ik dat niet geprobeerd heb dan zal ik daar later spijt van krijgen misschien....van de melodieuze death en black rol je niet zomaar in de gothic, ik denk dat je dat wel moet plannen of toevallig iemand meot treffen die dat veel luisterd en daar dan mee optrekken ofzo...



winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 02-08-2002 20:27 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

ik ga gewoon iets downloaden als mensen me zeggen dat iets goed is en verder zie ik wel
hoe et loopt... gewoon tussen de cds neuzen in een cd winkel isook altijd wel een goeie manier om bij muziek te komen waar je normaal niet aan zou beginnen ( zo hebbik ook de superband dagorlad ontdenkt jaartje geleden)


My madness, my sadness


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 02-08-2002 22:04 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

Ik luisterde op de basisschool naar rockbands als Nirvana, Pearl Jam, Guns N' Roses en dergelijke. In de tweede klas van de middelbare school kwam daar hoofdzakelijk punk bij, Offspring en De Heideroosjes voerden de boventoon. In diezelfde tweede klas kwam ik in contact met een zekere Alex Klapwijk, via wie ik bands leerde kennen als Sepultura, Fear Factory, Machine Head, en later Cradle Of Filth en Dimmu Borgir. Zo ben ik langzaam maar zeker de metalwereld ingerold. Pas zo'n 2 jaar later ben ik het echt op grote schaal gaan luisteren, in de tussentijd zat ik vooral in de mallcorehoek. Eerst Black en Heavy Metal, later kwamen daar Doom, Gothic en Power Metal bij. Zeer recent is daar ook Death aan toegevoegd. Nu is zo'n beetje elk Metalgenre in mijn smaak aanwezig.

[Dit bericht is gewijzigd door DimmuChild op 02-08-2002 22:05]


Black Lily
009 chick
Usericon van Black Lily
Posted 02-08-2002 22:15 by Black Lily Wijzig reactieProfiel van Black LilyQuote dit bericht

In de 3e klas(ik ga nu naar de 6e) begon ik een beetje rock en punk goed te vinden. The Offspring en Bon Jovi en zo. In de 4e klas ging dat me vervelen en werd het Korn, Nirvana, Metallica enz. Maar dat ging ook vervelen. In de zomervakantie van de 4e naar de 5e klas leerde ik toen Sjaan kennen(DE Sjaan van ZM ja), en die heeft mij kennis laten maken met bands als Nightwish, Therion, Tristania, etc. Ik moest even wennen, maar na een poosje vond ik het helemaal geweldig. En ik vind ze dus nu nog steeds goed. Dus dank Sjaan


"Jouw stem is als een suikervrij kauwgompje met xylitol" (FireFox)


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 03-08-2002 9:02 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Ik ben gewoon naar een cd winkel gegaan en heb de eerste cd gekocht.....was Iron Maiden geloof ik (Killers) daarna kocht ik al snel Cannibal corpse en ging ik naar Napalm Death Luisten (ik was toen meen ik 12/13 jaar ofzo)


chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 03-08-2002 13:14 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

ja zo'n beetje iedereen die aan metal raakt is dan 12/13/14 ha ik ook


www.error-band.tk - Melodic Death Metal


joeri
Usericon van joeri
Posted 03-08-2002 13:17 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2002 13:14 schreef chrishetmetaalhoofd het volgende:
ja zo'n beetje iedereen die aan metal raakt is dan 12/13/14 ha ik ook


ik hoor ook bij die catogorie


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 03-08-2002 14:30 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

Vroeger zat ik in chiro St jan, maar sins die gestopt zijn ben ik naar een andere chiro gegaan. en de eerste middag dat ik daar zat speelde een cd van sepeltura ( kweet niet welke, maar waarschijnlijk uit de beginperiode)

Kvond dat maar een eindeloos gebrul, maar toch zat er iets in wat zeer mooi was. Dei dag heb ik veel de naam metallica horen vallen. evenals mijn (jongere) broer die juist een cd speler gekocht had. Dus ja hij kocht een cd van metallica (kill em all, gelukkig maar anders was ik nooit metalhead geworden met load of zo). daarna koch ie nog ride the lightning.

Toen zijn we op zoek geweest naar andere bands en ben ik terecht gekomen bij pantera, marlin manson, sepeltura en een tijd later slayer (toen was ik volledig verkocht)

Maar voor hem werd het te hard en hij is nar punk beginnen luisteren (millencolin, lagwagon, satanic surfers en pennywise) en later ook naar de minder bekende new metalgroepen.

Ik ben steeds metalhead bebleven



EvilWitch666
Christianity Is Suicide
Usericon van EvilWitch666
Posted 03-08-2002 15:11 by EvilWitch666 Wijzig reactieProfiel van EvilWitch666Quote dit bericht

Hoe ik aan de metal geraakt ben.....
Uhm ja vertel dan maar...: Ik hoor al metal vanaf het moment dat ik in men moeders buik zit!!
Mijn pa en ma luisteren al hun hele leven metal dus zo komt het dusss....


See The Absence Behind My Eyes


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 05-08-2002 12:34 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Het begon allemaal met slipknot. Een vriend van mij kwam met Slipknot. Gewoon om er om t lachen. Dat domme rare geschreeuw. Maar als je die cd teeds meer gaat luisteren, op d een of andere manier gaat het j boeien. Ik begon met songteskten d downloaden. Dit was in d 1e klas. 4jaar geleden.
Daarna kreeg ik linkin park. Ik als newbie vond ik dat geweldig. En toen is dat uitgegroeid tot een enorme ziekte. Ik vond muziek altijd al heel belangrijk. En nu luister ik bijna nonstop metal. Zo ga j ook langzamaerhand ontdekken wat je favoriete genre is. Black metal en death metal hoort bij mij.
N ik luister nog steeds heel vaak die eersteSlipknot....


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 05-08-2002 12:49 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

heeel lang geleden in 1992 toen dargull nog 'n lief klein dargulletje was, gaf een of andere bruut 'm een ceedeetje van Guns 'n Roses cadeau, en toen lief klein dargullie dat leuk begon te vinden ging ie van z'n folder wijkie ook nog is 'n ceedeetje van metallica kopen en nog es eentje van iron maiden en manowar en zo beetje bij beetje ging ik steeds meer methol luisteren en dat resulteerde in mij heden ten dage.


Meulen35
Vic Rattlehead
Usericon van Meulen35
Posted 05-08-2002 12:49 by Meulen35 Wijzig reactieProfiel van Meulen35Quote dit berichthttp://www.chat4all.nl/members/strangewings

Mijn moeder hield altijd van Iron Maiden, daar ben ik dus van af mijn wieg mee opgegroeid. Killers, en Black in Black van AC DC stroomden als eerste door mijn oren...


The military intelligence, Two words combined that can\'t make sense


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 05-08-2002 12:56 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Ik luisterde eerst veel Bon Jovi en toen liet iemand mij een nummer horen van Limp Bizkit. En sindsdien ben ik mij gaan interesseren in de hardere muziek. Nu luister ik Slipknot, Slayer, Within Temptation enzo.

Metal RuleZ!!!



rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 05-08-2002 13:04 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

hehe, lol @ azzy


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen