IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Hoe ben je eigenlijk aan de metal geraakt? Vorige pagina | Volgende pagina
Namtillaku
The most secret and potent lord
Usericon van Namtillaku
Posted 12-12-2002 22:40 by Namtillaku Wijzig reactieProfiel van NamtillakuQuote dit bericht

Ik luisterde op de middelbare school nog naar pop-muziek enzo en vond gabber erg cool. Kon me niet hard genoeg zijn. Toch gaf het me niet de complete voldoening die ik zocht. Toen kwam Pantera's "Vulgar Display of Power" uit en hoorde ooit eens op TV een fragment van "Mouth for War", volgende dag naar de CD-winkel rennen. 'Nuff said :-)


Do some!


Gwath
Usericon van Gwath
Posted 13-12-2002 0:19 by Gwath Wijzig reactieProfiel van GwathQuote dit bericht

Het is eigenlijk begonnen met een fascinatie voor Headbangers Ball op MTV met name het 2e uur (Into the Pit heette dat geloof ik) voor het 'ruigere' werk, maar daar heb ik nooit wat mee gedaan. Pas na het zien van de BBC docu over Metallica heb ik The Black Album aangeschaft en langzamerhand ook de rest van hun CD's. Daarna veel (te veel) zanikerige alternatieve bands geluisterd, tot een vriend me Slayer - Reign in Blood liet horen, ook Death - Human, Napalm Death - Harmony Corruption, Cynic - Focus.. daar bleef het bij tot de komst van het internet en daarmee de mogelijkheid om met MP3's te experimenteren en de rest zelf uit te vinden


The only measure of reality is nature. When people defy nature, whether through technology, insane religions, or misguided ideologies, they only increase the eventual suffering that will inevitably result. - Jesus


ToxicTrace
Need Money For Beer
Usericon van ToxicTrace
Posted 13-12-2002 8:59 by ToxicTrace Wijzig reactieProfiel van ToxicTraceQuote dit bericht

De Golden Earring is er door mijn vader met de paplepel ingegoten, toen ik 8 was nam hij me voor het eerst mee naar hun concert.
In '86 leerde ik Bon Jovi en Europe kennen, helemaal cool, een paar jaar later Guns 'N' Roses en Skid Row.
In '91 liet een klasgenoot me op z'n walkman Metallica en Megadeth horen en een paar weken later kocht hij een Tankard CD en een verzameler van Noise Records met Helloween, Gamma Ray, Celtic Frost, Kreator en Rage.
Sindsdien zijn thrash- en power metal voor mij een "total addiction"...


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 13-12-2002 9:10 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Ik heb denk ik nooit iets andersgeluisterd. Het is pas nu dat ik andere dingen koop. Onddertussen heb ik een vrij diverse collectie, tenminste in mijn opinie.

Naast metal heb ik klassiek (#2), rock, folk, musicals, ambient/new age,...


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Nightraven
De Haardos
Usericon van Nightraven
Posted 13-12-2002 19:33 by Nightraven Wijzig reactieProfiel van NightravenQuote dit berichthttp://www.x-tinxion.com

Op m'n 6e ofzo was ik helemaal gek van ouwe Bruce Springsteen/Led Zeppelin/Rolling Stones en Black Sabbath platen van m'n ouders. Ik heb ergens rond die leeftijd nog Born in the USA geplaybacked, ja headbangend met bandana en gescheurde spijkerbroek enzo.
Later, toen ik een jaar of 10/11 was, vond ik Guns & Roses en Motley Crue enzo kei cool.
Vervolgens werd ik helemaal Nirvana fan, toen Nevermind uitkwam, ik luisterde toen echt naar al die grunge bandjes(nog steeds trouwens!). Tijdens de introductiedagen van de middelbare school, ik was 12, liet een jongen uit mn klas me een bandje van Maiden horen dat hij net had gehad, en toen was ik verkocht. Ik wou meer metal en zo ben ik aan kei veel andere bands gekomen...



Faceless Unknown
Brutality is Law
Usericon van Faceless Unknown
Posted 13-12-2002 22:36 by Faceless Unknown Wijzig reactieProfiel van Faceless UnknownQuote dit bericht

Ik heb dezelfde vraag op een ander forum beantwoord, maar die was in het engels. En daar ik niet in de regels heb gelezen dat engels niet mag, volgt hier mijn verhaal die ik heb gekopieerd van een ander forum:

When I was like 8 years old, my brother discovered a radiostation which broadcasted metal for 1 hour per week. He started taping those broadcast sessions in order to play them the whole week long! I remember getting headaches of that noise, he proudly called Heavy Metal. I fucking HATED it back then, screaming guitars, full blast drums, screaming voices etc. Ok, it were bands like Metallica, Iron Maiden, Saxon, Def Leppard, Slayer, King Diamond etc but still, for an eight year old who never heard metal before its a fucking nightmare!
Ok, after a few years our stereosystem broke . . .no more heavy metal!! I was blessed, I was happy! Growing up I started searching for music that could satisfy me in the way I wanted to be satisfied. I started with Roxette, MC Hammer, Snoop Doggy Dogg, 2 Live Crew etc.

Then we got a new stereo. I started raiding the house for cassettes, anything I could find to play in our new toy. I stumbled upon some cassettes with dust on them so I thought: lets listen what kinda crap there is on this cassette. I put it in the desk and listened: the sound was unbelievable, those same screaming guitars and voices, adrenaline rush drums etc . . .but this time I liked it a lot!! A new world opened to me.
Later I discovered that I was listening to the abovementioned bands. That was my frist step to damnation.

Like a drug addict I started to search for more music. I discovered Sepultura, Carcass, Grave, Megadeth, Anthrax . . .but I wanted more . . .much more. One day my brother send me a cassette from the Netherlands called: Black/Death metal. I was like: what the fuck?? Then I started listening to the tape: the first two songs were from Ancient Rites - Diabolical Serenades. When I heard the music I thought I was just loosing my mind. I was hooked!!! On that cassette were other bands like Morbid Angel, My Dying Bride, Sinister, Kataklysm, Dissection, Impaled Nazarene and Gorefest.

Two years later I came to the Netherlands and consequently expanded my taste in the Death and Black metal region.

Now here I am . . .damned to burn in hell for all eternity


There is no religion higher than Truth!


Burz
pure holocaust
Usericon van Burz
Posted 14-12-2002 11:15 by Burz Wijzig reactieProfiel van BurzQuote dit berichthttp://geen

Ik weet niet precies hoe oud ik toen was, maar ik denk 12 ofzo. Maar een vriend van me, die ging altijd met het broertje van Agamidion naar natuurwacht. Ik ging eens mee (niet naar natuurwacht, maar naar zijn huis) En toen kwam ik vaker bij zijn huis, denk ik(moet wel). Ik leende een paar cd's van hem (eerste waren deicide en dimmu borgir, dus dat begon goed ). En ik vond het gewoon meteen goede muziek. Hoewel ik nog wel in de lach schoot bij sommig geschreeuw van deicide. Toen heb ik dus de cd gekopieert. Van een andere vriend van me die metal ook goed vond de eerste cd van cradle of filth geleent, en ook een van een redelijk onbekende band die infinity heet, waarvan hij iemand kende. Die muziek vond ik dus ook goed. Daarna veel meer andere (vooral black metal cd's) geleent van Agamidion. En ik kwam ook wel vaak bij z'n huis waar bijna altijd metal aanstond (van motorhead tot immortal). Ook nog slipknot van hem geleend ik weet dat ik dat toen erg goed vind, maar nu vind ik het een beetje triest. Ook nog op zijn aanraden wet & wild gekeken. daar ondekte ik ook bands als morbid angel, maar ook black sabbath. Toen ik zag dat ozzy osbourne bij sabbath zong, werd ik nieuwschierig. Ben alles over sabbath gaan opzoeken. Toen we thuis internet kregen gelijk kazaa geinstalleerd om nummers te downloaden. En hier ben ik nu, 15 jaar. Ik vind bijna elke muzieksooort wel leuk, op nu metal na dan. Van queen tot burzum. Dus, BEDANKT AGAMIDION


I was me but now he's gone


Evelienne
Usericon van Evelienne
Posted 15-12-2002 19:28 by Evelienne Wijzig reactieProfiel van EvelienneQuote dit bericht

Ik was een jaar of 9 toen Kiss doorbrak met hun hit. Niet te zeggen dat hun schmink erg veel indruk op me maakte en ik begon complete boekwerken met plaatjes van ze aan te maken. Via Kiss kwam de naam Iron Maiden ter sprake en hun hoezen zagen er ook wel 'stoer'uit, muziek bleek ook meer dan ok te zijn, en omdat Kiss aan het wisselen was met bandleden en van hun schmink afstapte (doe maar weer op...please!!!!!) was de stap snel gezet. In die periode kwamen ook Hanneke Kappen en Alfred Lagarde op de radio met hun wekelijkse beton (!) en bij een vriend was het iedere week de BBC ontvangen met hun rockshow. Daar maakten we kennis met de Saxons en Manowars van deze wereld. Kort samengevat en jaren niet vermeld, maar als ik 1979 tot 1986 zeg zal ik vast wel in de buurt komen


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 15-12-2002 19:34 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2002 19:28 schreef Evelienne het volgende:
Ik was een jaar of 9 toen Kiss doorbrak met hun hit. Niet te zeggen dat hun schmink erg veel indruk op me maakte en ik begon complete boekwerken met plaatjes van ze aan te maken. Via Kiss kwam de naam Iron Maiden ter sprake en hun hoezen zagen er ook wel 'stoer'uit, muziek bleek ook meer dan ok te zijn, en omdat Kiss aan het wisselen was met bandleden en van hun schmink afstapte (doe maar weer op...please!!!!!) was de stap snel gezet. In die periode kwamen ook Hanneke Kappen en Alfred Lagarde op de radio met hun wekelijkse beton (!) en bij een vriend was het iedere week de BBC ontvangen met hun rockshow. Daar maakten we kennis met de Saxons en Manowars van deze wereld. Kort samengevat en jaren niet vermeld, maar als ik 1979 tot 1986 zeg zal ik vast wel in de buurt komen


Hey Evelienne.
Je bent nieuw hier ofnie heb je je al voor gesteld in het "nieuw hier" topic.
Wat voor muziek luister je nu dan ?

Nieuw hier topic: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=424888&page=24

[Dit bericht is gewijzigd door No Nonsense op 15-12-2002 19:36]


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


frostdemon
Usericon van frostdemon
Posted 05-01-2003 18:25 by frostdemon Wijzig reactieProfiel van frostdemonQuote dit bericht

het begon met guns en roses en metallica
en op een dag hoorde ik blashyrk mighty ravendark van immortal en toen was ik verkocht aan black metal


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 05-01-2003 18:59 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

Ik ben opgegroeid met jaren 70 rock. Dus Queen, ELO, Deep purple, Hokus Pokus, Kayak en die muziek vind ik tot op de dag van vandaag erg prettig om nar te luisteren (vooral E.L.O). Mijn vader (die dus die muziek draaide) kwam ooit eens thuis met "The black album" van Metallica. Ik was toen een jaar of 14/15. Toen alle cd's van metallica gekocht en kwam, bij mijn search naar metal bij Machine Head en Pantera, toen Obituary en daarna is het alleen nog maar harder geworden!



venom rules
..
Usericon van venom rules
Posted 05-01-2003 20:35 by venom rules Wijzig reactieProfiel van venom rulesQuote dit berichthttp://..

door een kennis
ik was eerst fan van trance en toen zij mijn kennis dat hij trance niks vand en ik vroeg hem wat hij leuk vond en hij zij metal toen ging ook metal luisteren en ik vond het geweldig


..


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 05-01-2003 20:39 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

in de brugklas toen ik een tering hekel kreeg aan bijna al mijn klasgenoten (lang verhaal), ben ik ze achteraf nogal dankbaar voor


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Eternal Darkness
Usericon van Eternal Darkness
Posted 05-01-2003 21:26 by Eternal Darkness Wijzig reactieProfiel van Eternal DarknessQuote dit berichthttp://-

Vrienden luisterde Iced Earth en Hammerfall.Ik vond het goede bands maar wou toch wat harder.Toen ben ik in aanraking gekomen met ZM en bijbehorende personen waardoor ik andere bands leerde kennen en me er meer voor ben gaan intresseren heb ik nu een zeer uiteenlopende eigen smaak gevormd.



Agamidion
Gayheid
Usericon van Agamidion
Posted 06-01-2003 13:42 by Agamidion Wijzig reactieProfiel van AgamidionQuote dit bericht

ik ben paar jaren gelden met metal in aanraking geraakt toen ik bij firefox was, het eerste was ManOwaR


Nagels krabten bloedend, een teken van kracht door pijn.


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 09-01-2003 21:57 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

Ik kreeg voor sinterklaas op mn 11e de geweldige RUK-cd (in vergelijking met de andere albums) S&M van MetallicA! Jeeej! Daarvoor haddik al een shirt van IM (virtual XI jaja ook al niet super) en vanaf toen ben ik me gaan verdiepen in voornamelijk MetallicA en ook wel IM maar nu wordt het toch echt een breder arsenaal! Amon Amarath, children of Bodom enz enz... maar goej, das nu dus he?! HEERSCH!!! dit jaar lekker naar metal concertjes en dat heerscht

[Dit bericht is gewijzigd door Phantom Lord op 11-01-2003 20:55]


FREEZE


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 09-01-2003 22:03 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 9 januari 2003 21:57 schreef Phantom Lord het volgende:
Ik kreeg voor sinterklaas op mn 11e de geweldige RUK-cd (in vergelijking met de andere albums) S&M van MetallicA! Jeeej! Daarvoor haddik al een shirt van IM (virtual XI jaja ook al niet super) en vanaf toen ben ik me gaan verdiepen in voornamelijk MetallicA en ook wel IM maar nu wordt het toch echt een breder arsenaal! Amon Amarath, children of Bodom enz enz... maar goej, das nu dus he?! HEERSCH!!! dit jaar lekker naar metal concertjes!!!!!!!!


Zou je je smile-gebruik wat willen verminderen, dat irriteert me namelijk..


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 09-01-2003 22:04 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 22:03 schreef Sjaan het volgende:
Zou je je smile-gebruik wat willen verminderen, dat irriteert me namelijk..
Ben ik het wel mee eens


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-01-2003 22:34 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik fake dat ik van metal hou, ik ben er dus noooooit aan geraakt

Vrienden proberen me weleens een "nu ga je van metal houden"-pil te geven, maar dan fake ik gewoon dat ik die doorslik en hoor ik voor de show weer een paar dagen die tyfusmuziek aan.

Wel vertieft trouwens om telkens als er metalvrienden langskomen mijn CD-kast om te moeten bouwen.. Alle Christina, Britney, Boyzone e.d. eruit en "true" metal erin.. Zucht..

Op een dag vertel ik het ze


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 09-01-2003 22:41 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 21:57 schreef Phantom Lord het volgende:
Amon Amarath




Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 09-01-2003 22:43 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 9 januari 2003 21:57 schreef Phantom Lord het volgende:



Ik is raar, speel vage sport en luister ALLEEN maar METAL!!!!!!!



















Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 09-01-2003 22:45 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 9 januari 2003 22:41 schreef Morgil het volgende:



Hee, als mod moet je wel een beetje vriendelijk zijn tegen nieuwelingen he


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


surrealm
guitar tech
Usericon van surrealm
Posted 10-01-2003 2:13 by surrealm Wijzig reactieProfiel van surrealmQuote dit berichthttp://surrealm.net

via de EO documentaire over "vooroordelen en metal muziek".. daar he bik een paar seconden van Celestial season; basgitaar + cello/viool gehoord en toen was ik verkocht...


i said: "drink more honey", not: "drink more, honey"


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 10-01-2003 12:22 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Ik heb ouders...


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 10-01-2003 12:56 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

dat zijn de betere manieren


Je moeder.


Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen