IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Hoe ben je eigenlijk aan de metal geraakt? Vorige pagina | Volgende pagina
EvilPietje
MatrassenkoninG
Usericon van EvilPietje
Posted 17-09-2002 14:23 by EvilPietje Wijzig reactieProfiel van EvilPietjeQuote dit bericht

Bij mij begon het eigelijk allemaal toen ik een jaar of 10/11 was, ik luisterde al wel naar Rolling Stones, Doors en meer van dat gerei (met dank aan mijn moeder). En op een dag kwam ik bij mijn oom over de vloer, en zag bij hem in het rek Guns N' Roses (appetite for destruction), Iron Maiden (life after death) en Bon Jovi (slippery when wet) staan. Heb ik toen van hem geleend, en zo is het "gegroeid". Daarna kwam al vlug Metallica en Megadeth, en toen zag ik een keer op tv een clip van Sadist. En toen kwamen de Gorefest's en Sepultura's al gauw. Daarna een stel oudere metalheads leren kennen, en toen ben ik al gauw in contact gekomen met oude trash, zoals bv Testament, Forbidden, Kreator enz.enz. Nog steeds één van de meest gave genres in de metal !! Nu is het vrijwel alleen maar death metal in de stijl van Suffocation, Nile, Dying Fetus. Maar eigelijk vind ik BIJNA alles in de metal gaaf


BLASTBEATS FOREVER


istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 17-09-2002 14:51 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

mijn complete verhaal...

Mijn vader had een ouwe plaat van iron maiden "piece of mind" liggen die ik als kleine koter van 8 elke dag erop had...samen met de live 1971 lp van uriah heep (die nog steeds ERUG goed is!)

Tevens kreeg ik van een maat van mijn broer een stel cassetes van metalica (And justice for all and Kill them all)

Als 8/9 jarige had je natuurlijk helemaal geen geld om j'n eigen lp's en dergelijke te kopen..dus gaf mijn oom zijn 2 motorhead lp's (bomber en another perfect day) aan mij toen hij hoorde dat ik harde muziek mooi vond...kheb zelfs die u bastard nog op school nagedaan op de playback show

Het enige wat is zelf ooit had gekocht in die tijd was de eerste cd van nivana toen ie net uit was en de singeltje van iron maiden "be quick or be dead" en de metallica singel "nothing else matters"

Enige tijd later was ik verslaafd geraakt aan hardcore muziek zoals de meeste in die tijd..maar naar 2 jaar vond ik het
(kheb de ouwe thunderdome 2 en 3 nog voor de liefhebbers....)

En toen was ik weer in den metal gerold, eerst heavy/power metal, toen Black/death...tja...nu nog steeds





Muilkorfje
Usericon van Muilkorfje
Posted 17-09-2002 15:03 by Muilkorfje Wijzig reactieProfiel van MuilkorfjeQuote dit bericht

Rond mijn 14e.
Kreeg 1 cd'tje in mijn handen en sindsdien is het achteruit gegaan...


PsYcHo
Cowboy From Glasgow
Usericon van PsYcHo
Posted 17-09-2002 15:04 by PsYcHo Wijzig reactieProfiel van PsYcHoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/foryoursins

via muziek van cypress hill



Ice Princess
Usericon van Ice Princess
Posted 17-09-2002 15:18 by Ice Princess Wijzig reactieProfiel van Ice PrincessQuote dit berichthttp://home.planet.nl/~jan86969/website/home.htm

uhmm...tot mijn 11e/12e eigenlijk alleen van die jaren '80/'90 rock (daar luisterde m'n moeder naar)
daarna ging ik zelf andere muziek ontdekken...voor mij was er eerst no doubt, silverchair, korn en de backstreetboy's (vraag me niet wat die er tussen doet wat dat begrijp ik zelf eigenlijk ook nog steeds niet ) daarna ging ik steeds meer naar korn-achtige muziek luisteren en zo kwam ik bij heavy metal terecht (ik was toen net 14 jaar)
en zo'n 1,5 jaar gelden kreeg m'n mammie een vriend en dat was een metalmeneertje en via hem ben ik ook meer andere metal gaan luisteren


Dryadd
Usericon van Dryadd
Posted 17-09-2002 21:11 by Dryadd Wijzig reactieProfiel van DryaddQuote dit bericht

Ik ben er ingerold door mijn beste vriendin (7 jaar geleden). Zij luisterde o.a. naar Nirvana, Hole, L7, Cranberries, Greenday en nog een aantal andere bandjes.

De eerste tijd moest ik er nix van weten maar hoe langer ik er naar luisterde
hoe interessanter ik het vond.
En doordat zij haar vriend leerde kennen
die een Zware Metale was (is), waardoor ik beetje bij beetje HeavyMetal
heb leren aanhoren
(en de opvoeding still continues.... )


A dead body, a severed limb, an oozing pustule,a sunken socket, it's all just for the shock value.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-09-2002 21:17 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2002 21:11 schreef Dryadd o.a. het volgende:
-knip-

En doordat zij haar vriend leerde kennen
die een Zware Metale was (is), waardoor ik beetje bij beetje HeavyMetal
heb leren aanhoren
(en de opvoeding still continues.... )



Luisteren kreng

Zal ik je nog wat "Fuck I'm dead" sturen Das pas een stoomcursus hehehehehe


Innerlogic
Usericon van Innerlogic
Posted 18-09-2002 11:55 by Innerlogic Wijzig reactieProfiel van InnerlogicQuote dit berichthttp://www.innerlogicmusic.com

Begon toen ik een jaar of elf was en op een zomerkamp met een toenmalige vriend steeds teepjes begon te luisteren met bands als Dio, Judas Priest en Whitesnake. Toen kwam de brugklas en luisterde vooral naar Guns n Roses, Whitesnake, Van Halen en Queen. Een jaar later was dat al Megadeth, Savatage, Metallica en Slayer. Vervolgens, k was een jaar of vijftien, begon ik gitaar te spelen en luisterde vanaf toen eigenlijk alleen maar naar Steve Vai, Joe Satriani en hele technische shit als Dream Theater en vooral Pestilence en Cynic

Om het verhaal nog schizofrener te maken ontwikkelde ik tegelijkertijd (in die gitaartechniekperiode van zes uur per dag spelen) ook nog een voorliefde voor alternatieve/independent rockmuziek als compensatie voor alle ingewikkelde muziek en fusion waar ik in die tijd naar luisterde. Bands als Pearl Jam, Alice in Chains, Soundgarden en weer wat later Weezer en aanverwante bands. Kortom ik werd een muzikale omnivoor.

Tegenwoordig luister ik niet meer zoveel naar metal als vroeger, maar toch genoeg om de scene te kunnen bijhouden. Heb namelijk ook een voorkeur voor indierock bandjes (zoals The Breeders, Motorpsycho en AndYouWillKnowUsByTheTrailOfDead), Zappa-achtige toestanden en zelfs pure jazz ontwikkeld.

Op heavy gebied zijn er echter nog steeds bandjes die me blijven boeien zoals bv. The Dillinger Escape Plan en een hele rits Gothenburg-afgeleide bands als Darkane, Soilwork en Dark Tranquility



Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 18-09-2002 18:32 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

In our blood it is..


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Dryadd
Usericon van Dryadd
Posted 18-09-2002 20:14 by Dryadd Wijzig reactieProfiel van DryaddQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2002 21:17 schreef Snaack het volgende:
Luisteren kreng

Zal ik je nog wat "Fuck I'm dead" sturen Das pas een stoomcursus hehehehehe


Neeeeeee, kwil nie

was ist das für eine schweinerij?



A dead body, a severed limb, an oozing pustule,a sunken socket, it's all just for the shock value.


Filthgrinderr
Usericon van Filthgrinderr
Posted 18-09-2002 20:58 by Filthgrinderr Wijzig reactieProfiel van FilthgrinderrQuote dit bericht

Nah okee..

Mijn verhaaltje dan maar..
Net als velen van jullie.. mede door mijn papa.. :D
Hij luisterde vooral symfonische rock, hardrock zoals Yes, Uriah Heep, maar ook Motorhead en Black Sabbath, enz enz..

Toen ik 8/9 was ofzo vond ik dat allemaal maar niets en moest en zou ik keiharde techno horen.. de gabbertijd was toen in..

Na n tijdje vond ik dat allemaal niet meer interessant en ben ik LPtjes van Led Zeppelin, Black Sabbath enz naar mn kamertje gaan slepen.. Dat was veel leuker dan wat er op de radio kwam.. :D

Toen ik op de brugklas kwam was ik geloof ik n beetje "alto" ofzo.. luisterde ik Nirvana, Korn en al die soort zooi.. ik heb nog n week geprobeerd er bij te horen op school.. maar dat lukte niet echt..

Halverwege de brugklas kwam ik een jongen tegen met Cradle shirtjes aan...
Ik heb al zijn oude Cradle cd's op bandje overgenomen..

Toen heb ik ooit eens een groepje mensen leren kennen die me bandjes van Mayhem, Burzum, Satyricon, Carpathian Forest, Thyrfing, enz gaven..
Want ik was zo'n lief klein meisje..
Maar die kwamen niet uit mijn boerendorpje.. dus ik heb nooit uitleg bij die bandjes ofzo gehad.. alleen maar een bandnaam..

Maar op mn 14de leerde ik dus black metal kennen..
Later via internet en via vrienden ben ik veel meer bands gaan leren kennen..
Maar ik ben eigenlijk in de black metal sferen blijven hangen..

Ik was trouwens ook 14 toen ik naar mn eerste echte concert mocht.. AC/DC..
Was wel heel andere muziek.. maar ik vond hardrock enzo af en toe ook wel leuk...

Ik heb nog n "gothic" periodetje gehad.. qua kleren dan.. (schaaaam )
En ik ben later ook naar wat Death metal en Industrial gaan luisteren..
Maar echt Heavy en Power metal hebben mij nooit geboeid..

[Dit bericht is gewijzigd door Filthgrinderr op 18-09-2002 21:02]


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 10-12-2002 15:26 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

ga hier maar verder


King of the Damned
Usericon van King of the Damned
Posted 10-12-2002 15:27 by King of the Damned Wijzig reactieProfiel van King of the DamnedQuote dit berichthttp://blaaaaaaaaaaaaaaaaat

het begon met the offspring, toen s.o.a.d. (jaartje of anderhalf geleden) en toen maar dooooor.........


fear my moo of wrath


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 10-12-2002 15:28 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2002 15:27 schreef King of the Damned het volgende:
het begon met the offspring, toen s.o.a.d. (jaartje of anderhalf geleden) en toen maar dooooor.........
Eindigend bij?


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 10-12-2002 15:28 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Cradle of Filth

reactie op slechtheid

[Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 10-12-2002 15:28]


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 10-12-2002 15:31 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 10 december 2002 15:28 schreef aerodis het volgende:
Cradle of Filth

reactie op slechtheid


LoL! Inderdaad ja...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-12-2002 15:32 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ze hebben me een pilletje gegeven, en sindsdien hou ik van metal

dat langharig tuig ook


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 10-12-2002 15:33 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Kut he? Metal is gewoon kut!


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 10-12-2002 15:35 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 10 december 2002 15:32 schreef Snaack het volgende:
dat langharig tuig


Nou... Daar heb jij toch niet zo'n last van? Zo te zien


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-12-2002 15:37 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2002 15:35 schreef Inside-Lie het volgende:
Nou... Daar heb jij toch niet zo'n last van? Zo te zien


Niet meer nee!

Dus ik vermoed dat het pilletje langzaam maar zeker zijn werking begint te verliezen! Ooit zal ik weer naar echte muziek zoals Jantje Smit, Gerard Joling, André Hazes, Frans Bauer e.d. kunnen luisteren


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 10-12-2002 17:11 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

kwas eerst een ventje dat aleen maar dimmu en sepultura kende, en toen zag ik een destruction cd ligge, effe luisteren, en ik was over. btw vreemd genoeg heb ik nooit iets van cradle korn of slipkots gekocht, gelukkig maar


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 10-12-2002 17:24 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

Op de basisschool luisterde ik Aerosmith en vooral Bon Jovi. Toen ik naar de middelbare school ging kwam ik met Nirvana en Offspring en wat later Korn ed in aanraking, dat heb ik ff geluisterd en op een keer hoorde ik bij de zus van een vriend van me Metallica. Ben Metallica en Pantera cd's gaan kopen en daarna cd's van Slayer, Death, Fear Factory, Maiden, Exodus enz


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 10-12-2002 17:31 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

I fell and hit my head


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 10-12-2002 18:22 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

Beetje vreemd gegaan...

Luisterde vroeger veel naar Rock (Denk inderdaad bands zoals Queen, Rolling Stones, Aerosmith, Guns 'n Roses, en jaren 70 "tour of duty"-type muziek.) en natuurlijk Pop. Daarna een periode gehad dat ik naar Rap luisterde (toen 14-15 jaar ofzo), en daarna naar Dance (16 ofzo).

Toen ik naar HBO onderwijs ging kwam ik iemand tegen die helemaal metal fan was. Tijdens projecten waar we samenwerkte (en dat waren er best veel, omdat we het goed met elkaar konden vinden) stond er dan telkens weer een andere metal CD op. Ik vond de muziek wel cool en heb uiteindelijk de CD van Orphanage (By Time Alone) gekocht. Da's dus ook mijn eerste echte metal CD die ik kocht. Daarna is het alleen maar erger geworden.

Ik weet nog goed dat ik in het begin Kill em All van Metallica en CDs van Slayer k*therrie vond. Wel grappig hoe je smaak in muziek veranderd.

[Dit bericht is gewijzigd door Astaroth op 10-12-2002 18:23]


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 10-12-2002 19:41 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

Hoe ben je eigenlijk aan de metal geraakt?

Ik werd geboren vanaf dat punt ging het allemaal vanzelf

(Dank je pappa en mamma )


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen