IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Hoe ben je eigenlijk aan de metal geraakt? Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-08-2002 13:06 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 12:56 schreef Azagthoth het volgende:
Ik luisterde eerst veel Bon Jovi en toen liet iemand mij een nummer horen van Limp Bizkit. En sindsdien ben ik mij gaan interesseren in de hardere muziek. Nu luister ik Slipknot, Slayer, Within Temptation enzo.

Metal RuleZ!!!
Haha, poser, wacht maar tot je black metal ontdekt, da's nog een stuk bruter (Soilwork enzo).


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 05-08-2002 13:09 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Toen ik een jaar of 11 was hoorde ik Metallica uit mijn broer z'n kamer komen, en dat luste ik wel! Vervolgens wat Metallica en Maiden en Sabbath CD's kopen en vervolgens in aanraking komen met DEATH!!!! Tja, er ging een wereld voor mij open en de brutere kant van de metalscené begon door mijn aderen te stromen. En nu ben ik verslaaft aan metal geraakt.

That's The Story Morning Glory


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 05-08-2002 13:10 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 5 augustus 2002 13:06 schreef Dwaallicht het volgende:
Haha, poser, wacht maar tot je black metal ontdekt, da's nog een stuk bruter (Soilwork enzo).

Ik ben al blackmetaller, ik luister al bijna 2 jaar Cradle Of Filth.



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 05-08-2002 13:13 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 5 augustus 2002 13:10 schreef Azagthoth het volgende:
Ik ben al blackmetaller, ik luister al bijna 2 jaar Cradle Of Filth.
En nog steeds niet doof?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 05-08-2002 13:18 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 5 augustus 2002 13:13 schreef helmet het volgende:
En nog steeds niet doof?

Wat ?!? Als jij niet naar black metal luistert is dat jouw probleem. CoF rules gewoon. <- punt

Black fukkin metal!!



rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 05-08-2002 13:24 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

sorry azzy maar ik moet zeggen dat ik dimmu borgir tovh meer black vind. De sfeer is gewoon veel duisterder. En de teksten gaan tenminste echt over satan.
Verder is CoF natuurlijk wel supergaaf maar gewoon niet zo EVIL als DB.
Stay black, evil brother!!!


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 05-08-2002 13:25 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 5 augustus 2002 13:24 schreef rajackar het volgende:
sorry azzy maar ik moet zeggen dat ik dimmu borgir tovh meer black vind. De sfeer is gewoon veel duisterder. En de teksten gaan tenminste echt over satan.
Verder is CoF natuurlijk wel supergaaf maar gewoon niet zo EVIL als DB.
Stay black, evil brother!!!


ach wat weet jij nou van black metal!? je hebt nog niet eens corpse/war paint op en je vind wicca niet eens interessant! poser!



suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 05-08-2002 13:27 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Hoewel bovenstaande enorm grappig is...graag een beetje serieus


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 05-08-2002 13:29 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

edit: *oops* sorry suzanne.

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 06-08-2002 0:53]



sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 05-08-2002 13:47 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

Nou had ik helemaal in het begin van dit topic al eens geantwoord, maar dat antwoord zegt helemaal niets.
Laatst was ik in de king-kong (cd-winkel) en toen vroeg die verkoper hoe ik eigenlijk ertoe kwam deze muziek te luisteren. (normaal --> meisjes --> gothic -->blablabla) Maar ik weet het eigenlijk helemaal niet meer! Waarschijnlijk via vrienden ofzo?


zo, dat was mijn beurt dan weer


Malagthot
Grindkøre
Usericon van Malagthot
Posted 05-08-2002 23:03 by Malagthot Wijzig reactieProfiel van MalagthotQuote dit bericht

om het van mij maar es te vertellen...
ik begon me eigenlijk pas echt in muziek te verdiepen toen ik een jaar of 11 / 12 was.
ik luisterde toen een beetje alles want ik had echt de balle verstand van muziek.
en toen ik zo'n beetje 14 was hoorde ik een muziek wat men gabber noemt ben ik dus 2 jaar geweest en toen ging dat zo'n beetje dood en ik kende het allemaal wel zo ongeveer want dat klonk ECHT allemaal hetzelfde op gegeven moment.

en toen was ik dus 16 en ik had het genoegen kennis te mogen maken met het fenomeen PUNK von ik wel gaaf, maar niet alle punk beetje herrie zoals heideroosjes, offspring enzo en in die periode luisterde ik echt alles wat ik maar voorgeschoteld kreeg.
en toen werd het langzamerhand een beetje nu metal zo hier en daar ik begon me steeds meer aangetrokken te voelen door het scheurende geluid van gitaren en het geweld van drums en toen kocht ik dus mee eerste 'metal' cd en dat van die van Slipknot (vond ik toen nog hard )
en later werden het meer van die NUMETAL schijfjes... en zo af entoe es een keer een soft black metal nummertje erdoor...
en toen brak de dag aan dat ik met eerste black metal cd kocht (cradle of filth - cruelty and the beast celtic cross version) was dus wel geinig en op die manier begon ook mijn verdere cdcollectie zich heftig uit te breiden...
en ik luister nu dus echt alle soorten metal.
van die hele softe melodische/symphonische gothicshit tot de ranzigste grindbagger.....dusch!

enzo werd ik een metaalhoofdje!!


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 06-08-2002 1:29 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

In den beginne luisterde ik naar de standaard popmuziek en rond mijn 12e/13e ben ik naar gangstarap etc. gaan luisteren. op een gegeven moment had Public Enemy een nummer met Anthrax, Bring The Noise en dat vond ik supervet. Een vriend van me die altijd al naar Queen etc luisterde begon net Iron Maiden en Slayer te luisteren en dat kon ik ook wel waarderen. En toen is het eigenlijk wel begonnen met de teringherrie


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 06-08-2002 1:40 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

De oude werden wel eens gehoord maar ben pas echt beginnen opzoeken na dat mijn overbuur mij de cd...."In The Nightside Eclipse" van EMPEROR meegaf, vond ik direct zalig, heb de teksten volledig doorgenomen en dan ben ik me echt wel gaan verdiepen erin, kreeg o.a. een cd van Dimmu Borgir mee van een vriendin, een deel cd's van mijn neef, Sear Bliss, Amorphys, Cradle of Filth (Cruelety and the Beast en Dusk and Here Embrace), Within Temptation Enter en die rode cd van Trail of Tears, toen is het manuele opzoekingswerk begonnen met de laatste programmas van Metaloppolis te beluisteren, dan iemand op mijn school ontdekt die enorm veel black metalcd's heeft, heb veel cd's meegekregen, heb eens een Ablaze meegekregen van hem, zo ng bands leren kennen, Count Usher helpt mij nu veel groepen te kennen, ben hem daarvoor heel dankbaar


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


humanator
spectre
Usericon van humanator
Posted 06-08-2002 1:48 by humanator Wijzig reactieProfiel van humanatorQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

het zit in je, je wordt het niet, je bent het

[Dit bericht is gewijzigd door humanator op 06-08-2002 1:48]


Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-08-2002 1:59 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Hmm had m'n verhaal niet echt afgemaakt in het begin: begon dus met de aanschaf van Somewhere in time; daarna op aanraden van een dude uit de buurt Metallica (Justice) -en via Headbanger's ball Megadeth - rust in peace en Suicidal Tendencies - Light camera revolution lp's- en vele cd's wezen kopieren vanuit de bibliotheek en later via de bands die mijn interesse opwekten vanuit de Aardschok ben ik mij helemaal de pleuris gaan bestellen bij Large en Displeased. etc etc

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 06-08-2002 2:23]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Warlock
Usericon van Warlock
Posted 06-08-2002 2:21 by Warlock Wijzig reactieProfiel van WarlockQuote dit bericht

Ik ben nog niet zo oud, dus ik heb (waarschijnlijk) een andere historie als de meesten hier .

Ik heb eigenlijk tot mijn 14e (2 / 2.5 jaar terug) nooit zo van muziek gehouden; het enige wat je kreeg te horen was Pop, R&B, Rap, en daar hield het wel op. Van Metal had ik eigenlijk nooit gehoord toen; Rock wel, maar dat vond ik ook niet zo boeiend. Hier in Hoogvliet is 99% van de jeugd ook R&B / Rap liefhebber...helaas.

Tot ik 2 jaar geleden tegen Metallica opstootte op MTV (met het nummer Whiskey in the Jar geloof ik), heel toevallig tijdens het zappen eigenlijk. Ik begon wat meer geinteresseerd in de band te raken en downloadde wat nummers van hen. Ik vond het best oké destijds. Ook kwamen de Nu-Metal bandjes in het licht, ik kan me nog herinneren dat er een berg Linkin Park op m'n schijf stond .

Nu Metal werd me snel beu (te saai en te eentonig) en toen ik wat eerdere nummers van Metallica downloadde, was ik er helemaal weg van. Ik sweepte heel mijn MP3 map leeg, en ben toen naar bands als Metallica, Exodus, Anthrax, Megadeth en Slayer gaan luisteren. Daarna stroomde ik de wat meer Death stroming in, daarna Black en Doom...Zo is ongeveer mijn historie gegaan .


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 06-08-2002 12:05 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

Zoals nen mens aan sigaretten verslaafd geraakt zekerst. Simpelweg door nen maat die zei "Kom, ge moe da ne keer proberen!" En vlamme, verslaafd eh! En wat voor een 'verslaving'!


Je kan me de bout hachelen!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 06-08-2002 15:53 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Hmmm... ik liusterde in groep 8 van de basisschool of zo naar bands zoals queen, u2 en nirvana. Vanaf mn 13/14e begon ik steeds meer metalbands te kennen en me er steeds meer in te verdiepen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Superfly
Usericon van Superfly
Posted 31-08-2002 17:33 by Superfly Wijzig reactieProfiel van SuperflyQuote dit berichthttp://www.clubs.nl/community/default.asp?club=Lady+jane8

Denk dat het bij mij ook rond mijn 12e begon...
Mijn broer zat al aardig in dat wereldje...nu al helemaal...en tsja...als je die geluidjes hoort....en er enigszins iets voor voelt Zit dat zo in je aders....

En tsja ben er nu 31 en ik hou er nog altijd van

Ben het zeer trouw gebleven..met plezier


Enigma
Usericon van Enigma
Posted 31-08-2002 17:54 by Enigma Wijzig reactieProfiel van EnigmaQuote dit bericht

Vroeger luisterde ik nooit muziek, omdat ik er geen reet aan vond...
Maar vorig jaar kwam een maat aanzetten met limp bizkit enzo... was wel leuk maar na 1x luisteren was de pret er ook af.
Toen zag ik inside-lie ergens iets over darkthrone posten en daar ben ik toen wat nummers van gaan downloaden.
Transylvanian hunger werd toen mijn favo nummer en sindsdien verdiep ik me er meer in.
Met wat behulp van inside-lie hehe


nightshadow
Usericon van nightshadow
Posted 31-08-2002 20:02 by nightshadow Wijzig reactieProfiel van nightshadowQuote dit bericht

Toen ik 12 was luisterde ik naar popmuziek. Daar vond ik al snel niks meer aan, en begon ik te luisteren naar bon jovi, red hot chilli peppers en nog meer van dat soort muziek.
Toen hoorde ik een keer iets van metallica, en daarna luisterde ik alleen nog maar naar metallica, guns n' roses, iron maiden enzovoort.
Nu luister ik veel black, death en trash.


dead greets me warm, now I will just say goodbye


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 31-08-2002 20:16 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Ikke door de band Slipknot( ) (jah...die kl*te band ) maar die luister ik nu (gelukkig) niet meer....ik ben nog maar 15 en hoorde Slipknot rond deze tijd vorig jaar en vond ze wel goed...maar later ben ik over gestapt van Slipknot op Black en Death Metal en zow (nog maar 3 á 4 maanden) en heb ik mijn 'Slipknot Periode' achter me gelaten...zow ben ik in de Metal geraakt


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 31-08-2002 20:19 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Metal zit in je borstkas.
je hebt of of je hebt het niet.


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 31-08-2002 20:21 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2002 17:33 schreef Superfly het volgende:
Denk dat het bij mij ook rond mijn 12e begon...
Mijn broer zat al aardig in dat wereldje...nu al helemaal...en tsja...als je die geluidjes hoort....en er enigszins iets voor voelt Zit dat zo in je aders....

En tsja ben er nu 31 en ik hou er nog altijd van

Ben het zeer trouw gebleven..met plezier


Zoiets is het bij mij ook gegaan alleen mijn broer is toen gabber geworden
En ik ben nog maar 25


statansboy
Usericon van statansboy
Posted 17-09-2002 13:02 by statansboy Wijzig reactieProfiel van statansboyQuote dit bericht

ik ben aan metal geraakt door vrienden eerst was het eentje die begon metal te luisteren en ging veel naar feesten daarna heb ik gewoon cds van metal geleend van hem en geluisterd en nu hou ik ook van metal mijn fafo band is manowar manowar rules


Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen