IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Het grote roleplay topic Vorige pagina | Volgende pagina
De Demoon
Usericon van De Demoon
Posted 12-05-2003 15:00 by De Demoon Wijzig reactieProfiel van De DemoonQuote dit bericht

Hoe werkt dat speltechnisch... je kunt geen dobbelstenen gooien en dus niet echt statistieken van je popje bepalen, vechten en andere acties doen...? Je kunt hooguit reageren op situaties en dan opschrijven wat je doet... maar hoe weet je (de DM/GM) of het lukt?


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 12-05-2003 15:03 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Eigenlijk moet je gewoon goede vrienden zijn om zoiets te laten werken. Dit klinkt raar maar de regel is dat niemand je personage kan beinvloeden als jij dat niet wil. Dus als jij mij aanvalt, bepaal ik of jij mij raakt. Als je met volwassen, realistische spelers bent, kan dat vrij leuk zijn...


De Demoon
Usericon van De Demoon
Posted 12-05-2003 15:06 by De Demoon Wijzig reactieProfiel van De DemoonQuote dit bericht

En wordt het spel ook door een bepaalde persoon (DM/GM) geleid? (Dus: het verhaal bedacht / de situatie geschetst)


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 12-05-2003 15:10 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Heb ik nog niet gezien nee. Meestal is het degene die een topic opent die een situatie schept, en eventuele regels nog wat uitlegt, en daarna doet iedereen gewoon maar wat mee. Ik heb nog maar een paar keer meegedaan in spelletjes zoals deze, en één keer eens eentje begonnen en over het algemeen heb ik nog geen problemen gehad. Er was ooit eens iemand die plotseling personages van een ander deed sterven, maar die zijn post werd door iedereen genegeerd...

Hier is een voorbeeldje van het spel dat ik begonnen was... nogal lang, naar het einde nog saai ook... The Mental Asylum

Ik neem aan dat het met een GM ook wel mogelijk is... als scheidsrechter bij conflicten dan.


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 04-06-2003 16:19 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Vanavond ga ik met Dungeons and Dragons (proberen) te beginnen, lijkt me erg leuk
Ben Benieuwd!


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 05-06-2003 1:17 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

ik doe er zelf niet aan mee maar ik geloof dat http://www.realmsofkaos.com/ tegenwoordig wel the thing to do is.


Follow the freezing moon...


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 09-06-2003 21:12 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2003 16:19 schreef Moordlustige Hamster het volgende:
Vanavond ga ik met Dungeons and Dragons (proberen) te beginnen, lijkt me erg leuk
Ben Benieuwd!

Damn, best gaaf! Bijna hele weekend (behalve Zaterdag) door gespeeld. Echt gaaf


schaap
Evil Blaat
Usericon van schaap
Posted 09-06-2003 22:24 by schaap Wijzig reactieProfiel van schaapQuote dit bericht

met een goede dm wordt het wel een stuk leuker, ik speelde eerst met 1 die er niet erg veel boeiends in bracht :S
Ook al geprobeer Neverwinter Nights online te spelen ? sommige van die servers zijn beswel erg cool.


HET IS ZO FIJN OM EEN SCHAAPJE TE ZIJN ! BLAAT MEKKER BLAAT !


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 17-06-2003 8:48 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Bah Neverwinter Nights... Wat een zuigspel is dat zeg! Ik heb er erg naar uitgekeken en het toen het uit was gelijk uit Amerika besteld, maar wat valt dat spel tegen. Ik had een verhaal a la Baldurs Gate verwacht, ik had een engine verwacht die het spel alleen maar spannender zou maken, ik had boeiende personages verwacht. Maar helaas niks van dat alles.

De engine zuigt en is niet vooruit te branden. Het verhaal is flinterdun, welke personages?!?! ...

En tja D&D staat voor mij helaas ook op een laag pitje. Nog spelers hier in de buurt van Alkmaar/Amsterdam?

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Morgoth op 17-06-2003 8:49]


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


R.
Usericon van R.
Posted 17-06-2003 9:43 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

final fantasy, nr 1.........geweldig


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 17-06-2003 12:53 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

Kent iemand het kaartspel Munchkin?

Is geweldig. Is een humorische kaartversie van een soort D&D


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 17-06-2003 13:04 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Hmm wie zou dat ook al weer voor mij kopen? *denk* *denk* *denk*


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 17-06-2003 15:19 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Hey, dat zag ik toevallig liggen in 't Labyrinth vandeweek. Toch maar eens uitchecken dan (zodra Het Schip binnen is)..


I'm not being rude. You're just insignificant.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 30-06-2003 17:41 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Ahum.. hier een D&Der die ervaring heeft met het opvoeden van een witte draak (inherent evil) toevallig? Mijn character heeft min of meer een hatchling met zich mee lopen


I'm not being rude. You're just insignificant.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 30-06-2003 18:04 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2003 8:48 schreef Lord Morgoth het volgende:
Bah Neverwinter Nights... Wat een zuigspel is dat zeg! Ik heb er erg naar uitgekeken en het toen het uit was gelijk uit Amerika besteld, maar wat valt dat spel tegen. Ik had een verhaal a la Baldurs Gate verwacht, ik had een engine verwacht die het spel alleen maar spannender zou maken, ik had boeiende personages verwacht. Maar helaas niks van dat alles.

De engine zuigt en is niet vooruit te branden. Het verhaal is flinterdun, welke personages?!?! ...

En tja D&D staat voor mij helaas ook op een laag pitje. Nog spelers hier in de buurt van Alkmaar/Amsterdam?


hij is idd erg slecht, dun verhaal, maar nog erger is de steeds herhalende dingen die je moet doen. Niet erg afwisseld in gameplay.
Morrowind is iig 10 keer beter


"This one is older than shit, heavier than time!"


ZeroTheHero
death metal is gay en overrated
Usericon van ZeroTheHero
Posted 30-06-2003 18:25 by ZeroTheHero Wijzig reactieProfiel van ZeroTheHeroQuote dit bericht

zijn er hier nog mensen die golden sun (2) spelen>.?
zelf ben ik zowel aan 1 als 2 totaal verslaafd.
zit ook een leuk stukje alchemy in


Ik distancieer me volledig van ZM


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 07-07-2003 15:57 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Zo, vanaf volgende week start ik in een Spelljammer campaign. Iemand die daar ervaring mee heeft (als groundling?)...


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 07-07-2003 16:00 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 7 juli 2003 15:57 schreef Lord Morgoth het volgende:
Zo, vanaf volgende week start ik in een Spelljammer campaign. Iemand die daar ervaring mee heeft (als groundling?)...
Hmmm, nooit een echte spelljammer campaign gespeeld. Wel weet ik dat je altijd eerst moet controleren of je te maken hebt met een Spelljammer Helm of een Lifejammer Helm

Oh, en die schepen zijn DUUR! Niet goed als een van de magiers er een hobby van maakt om tegenstanders (inclusief simpele elven en ander klein gespuis) te rammen


I'm not being rude. You're just insignificant.


De Demoon
Usericon van De Demoon
Posted 07-07-2003 16:19 by De Demoon Wijzig reactieProfiel van De DemoonQuote dit bericht

Ja, iets met phlogiston en crystal spheres... er is iig een boel info te downloaden (bijv Kazaa).


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 08-07-2003 9:24 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2003 16:00 schreef helmet het volgende:
Hmmm, nooit een echte spelljammer campaign gespeeld. Wel weet ik dat je altijd eerst moet controleren of je te maken hebt met een Spelljammer Helm of een Lifejammer Helm

Oh, en die schepen zijn DUUR! Niet goed als een van de magiers er een hobby van maakt om tegenstanders (inclusief simpele elven en ander klein gespuis) te rammen


Hmm een magier die houdt van rammen?! Die had als dwerg geboren moeten worden!

Ach genoeg info heb ik idd al. Alles netjes op pdf formaat, ik vroeg me alleen af of er hier mensen waren die nog Spelljammer gespeeld hebben. Het lijkt mij erg leuk.

KENDERS IN SPACE! :D


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 08-07-2003 9:32 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

ik wil spelen gvd! iemand?


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 08-07-2003 12:37 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 8 juli 2003 9:24 schreef Lord Morgoth het volgende:
Hmm een magier die houdt van rammen?! Die had als dwerg geboren moeten worden!
Mja, erg frustrerend hoor. Heb je net een nieuw schip gekocht (laten maken: duur!), compleet ingericht. Bewapening er op. Je bent nog geen uur onderweg.. "Hey, daar is die klootzak van vorige week!" *schip zet duikvlucht in*

quote:
Ach genoeg info heb ik idd al. Alles netjes op pdf formaat,
Oeh! Mailen! Ik heb de boeken wel geleend van een vriend van me ooit om een keer door te lezen, alleen zijn die onderhand echt een rariteit geworden. Onbetaalbaar en niet te vinden.

quote:
KENDERS IN SPACE! :D
Oh please! We hebben natuurlijk in onze Dragonlance campaign ook een kender meelopen.. the horror.. the horror.


Nog steeds niemand die een goed opvoedingsprogramma weet voor een white dragon hatchling?


I'm not being rude. You're just insignificant.


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 08-07-2003 19:35 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Ik heb me voor de "Fun in Grunn" dag opgegeven voor roleplayen, het lijkt me wel leuk om het eens "in het echt" te doen in plaats van op de computer.


zombie
Usericon van zombie
Posted 10-07-2003 23:08 by zombie Wijzig reactieProfiel van zombieQuote dit bericht

quote:
Op 8 juli 2003 12:37 schreef helmet het volgende:
Nog steeds niemand die een goed opvoedingsprogramma weet voor een white dragon hatchling?


Leer hem zijn hand voor zijn snuit te houden als hij niest!

Speel zelf overigens een jaar of 10 AD&D en sinds een paar jaar ook live roleplay. Hoewel ik deze Summoning verstek moet laten gaan


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 11-07-2003 16:44 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 8 juli 2003 19:35 schreef B6R6A6M het volgende:
Ik heb me voor de "Fun in Grunn" dag opgegeven voor roleplayen, het lijkt me wel leuk om het eens "in het echt" te doen in plaats van op de computer.


huh? wat en waar?


Bruce Banner


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen