IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Het grote roleplay topic Vorige pagina | Volgende pagina
Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 30-05-2002 17:55 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

Met Ragnarok online, ben ik een tovenaar lvl 97. 1 van de hoogste in het spel denk ik. Ik hoe alleen maar tunder te doen, en er gaat al 600 leven vanaf.


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 30-05-2002 17:57 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Alleen maar tunder?? 600 leven?

Shit zeg, was het leven altijd maar zo makkelijk.


StratoS
hail discortia!
Usericon van StratoS
Posted 30-05-2002 18:03 by StratoS Wijzig reactieProfiel van StratoSQuote dit berichthttp://www.stratos.mirrorz.com

er was gegooid voor spot en knolege nature
maar bijde haalde hij niet.




Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 30-05-2002 18:04 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2002 17:57 schreef Dwaallicht het volgende:
Alleen maar tunder?? 600 leven?

Shit zeg, was het leven altijd maar zo makkelijk.


ow.. ik bedoel IK HOEF ALLEEN MAAR TUNDER TE DOEN


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 30-05-2002 22:26 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Ik doe een ander soort roleplaying. Furcadia genaamd. Het is een soort grafische chat waarin je je rol speelt... Freeform roleplay noemen ze da ook wel eens. Ik vind dit zeker een aanrader: http://www.furcadia.com

quote:
Of "wat ben jij een nicht zeg" (als je een female char speelt).


Volledig mee akkoord. Ik speel veeeeel female characters op Furcadia en reacties dat ik some krijg.. Blah. Ok, misschien omdat ik als females dan ook vaak sexuele situaties uitspeel maar that's besides the point.

Dit is mijn character website, voor de geinteresseerden: http://users.pandora.be/xorcist/furc/jane.htm

en hier is een voorbeeldje van zo'n roleplay sessie (deze duurder ongeveer 2 uur): http://users.pandora.be/xorcist/furc/janerp2.htm


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 30-05-2002 23:10 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2002 17:52 schreef Dwaallicht het volgende:
Bwargh dat soort geintjes vind ik altijd vreselijk flauw.



het licht eraan hoe de DM dat kan brengen. Die DM van mij kan dat op zo'n levendige manier brengen, dat je er heilig in gelooft dat het je eigen fout was en dat er niets vreemds aan was. Dat maakt het alleen maar leuk, dat er altijd van alles kan gebeuren. Je moet het natuurlijk niet overdrijven, maar het houdt het wel leuk. Ook als de party de hele tijd nix staat te doen (dus niet ingame uren discussieren over de kleur van je robe ofzo), maar er gewoon een uur over doet om te kiezen welke kant je opgaat ofzo. En dan VAMMES, dan komt er weet ik veel wat aan ofzo


StratoS
hail discortia!
Usericon van StratoS
Posted 31-05-2002 1:09 by StratoS Wijzig reactieProfiel van StratoSQuote dit berichthttp://www.stratos.mirrorz.com

quote:
Op 30 mei 2002 22:26 schreef Volledig mee akkoord. Ik speel veeeeel female characters op Furcadia en reacties dat ik some krijg.. Blah. Ok, misschien omdat ik als females dan ook vaak sexuele situaties uitspeel maar that's besides the point.



lol, klinkt redelijk bekend,
ik heb veel op mud/mushes gespeelt en speel aventoe er nog wel op.
maar ik heb het nu al 2 keer gehad dat 1 of andere grapjurk iets met mij wou.
(outgame)
dat vind k dan weer een plusje voor mijn RP skills.
maarja dat komt er ook van zeg maar als je in de chats van mud's en mushes ook gewoon je char blijft.



Lord Uraneck
SCHIJT!!
Usericon van Lord Uraneck
Posted 31-05-2002 5:20 by Lord Uraneck Wijzig reactieProfiel van Lord UraneckQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2002 16:38 schreef General Skullfucker het volgende:
Het probleem in deze is dat je altijd een balans zoekt tussen realisme en speelbaarheid. Een enorm realistisch vecht-systeem is gewoon niet speelbaar. Een enorm makkelijk speelbaar vecht-systeem zal nooit realistisch zijn. Dat is ook de reden dat ik tegenwoordig altijd zonder dobbelstenen speel. Als je zelf een systeem wilt maken en/ of wilt combineren moet je eerst nadenken over hoe je de balans tussen realsme en speelbaarheid wilt hebben. Daarna kun je heb beste gaan bedenken hoe je het wilt gaan spelen. Teveel nadruk op het vechten lijdt namelijk af van het rollenspelen en het avontuur. Daarom kun je imho het beste een vorm van critical hits gaan toevoegen en het moeilijker maken om vitale locaties te raken. Spelers moeten het gevoel krijgen dat elk gevecht fataal kan aflopen, dat is in het echt namelijk ook zo.



Mee eens, het belangrijkste is natuurlijk het rollenspel zelf, niet de comabt, maar daar het toch echt wel (tenzij de players het uit de weg gaan natuurlijk) een campaign MET fysieke confrontaties gaat worden, kan je beter een goed combatsystem gebruiken. Vandaar mijn keuze voor het MERP combatsystem: het is goed speelbaar als je het eenmaal onder de knie hebt en het is vrij realistisch (voor zover mogelijk in een fantasygame)

@ Dwaalie ja klopt, je speelt ook om zo megalomaan mogelijk over een fantasy wereld rond te lopen, maar door toch een aantal zaken wat realistischer te maken wordt IMHO wel het speelplezier verhoogt. Al blijft het natuurlijk fantasy, en is in principe alles mogelijk

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Uraneck op 31-05-2002 5:40]


ik heb schijt aan alles, zelfs aan m'n handen


Lord Uraneck
SCHIJT!!
Usericon van Lord Uraneck
Posted 31-05-2002 5:26 by Lord Uraneck Wijzig reactieProfiel van Lord UraneckQuote dit bericht

In een van de parties waarin ik speel is het op dit moment amper de DM die ons scherp houdt, maar wij (de spelers) die de DM scherp houden. Hij is nogal een regelneef, en met een stel raschaoten als players kan je het dan toch af en toe wat lastig krijgen. gelukkig kan hij er zelf wel om lachen


ik heb schijt aan alles, zelfs aan m'n handen


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 31-05-2002 10:03 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

CoC blijft voor mij het leukste role-playing game. Het is veel uitdagender dan AD&D en aanverwanten. Als het op LARP aankomt, prefereer ik dan weer de oude fantasy format.


Tum podem extulit horridulum...


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 31-05-2002 10:04 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

Nu speel ik online: Asheron's Call en Dark Age of Camelot


Binnenkort: World of Warcraft, Neverwinter Nights


Tum podem extulit horridulum...


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 31-05-2002 11:50 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

Ik ben mijn spullen weer aan het inpakken want ik ga dit weekend liveroleplayen in zeeland.



DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 31-05-2002 14:03 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

quote:
ik heb veel op mud/mushes gespeelt en speel aventoe er nog wel op.
maar ik heb het nu al 2 keer gehad dat 1 of andere grapjurk iets met mij wou.
(outgame)


Hehe, ken ik. Overlaats gaf iemand zijn vriendin mij nog problemen omdat mijn (female) character een verkrachtingsscene aan't spelen was met die persoon. Niet echt leuk, moet ik zeggen. Maar ja, Amerikanen he


Koud
Usericon van Koud
Posted 03-06-2002 22:24 by Koud Wijzig reactieProfiel van KoudQuote dit bericht

Kent iemand hier trouwens Alleria?

Tis een play-by-post rpg, wat dus inhoud dat het gewoon een forum is waar je kan role playen. De Non Player Events worden gecreeerd door de Game Masters en daar kan jij op reageren. Er wordt natuurlijk wel van je verwacht dat je in je rol blijft enzo. Het komt er in middels op neer dat er een aantal steden zijn waar van alles en nogwat door elkaar woont, en waar iedereen alles post wat hij aan het doen is. Een soort Big Brother in Fantasy style, waar je aan mee kan doen. Lachen dus.


Opdat mijn dode droom niet moge staven dat uw schijnwijsheid eindlijk triumfeert, en niet een vuige bent van schurftge slaven zich tegen hunne heer en meester keert.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 03-06-2002 22:29 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 31 mei 2002 14:03 schreef DarknessThere het volgende:
Hehe, ken ik. Overlaats gaf iemand zijn vriendin mij nog problemen omdat mijn (female) character een verkrachtingsscene aan't spelen was met die persoon. Niet echt leuk, moet ik zeggen. Maar ja, Amerikanen he
Huh? WTF? En dit is allemaal online?



TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 03-06-2002 22:29 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2002 22:24 schreef Koud het volgende:
Kent iemand hier trouwens Alleria?

Tis een play-by-post rpg, wat dus inhoud dat het gewoon een forum is waar je kan role playen. De Non Player Events worden gecreeerd door de Game Masters en daar kan jij op reageren. Er wordt natuurlijk wel van je verwacht dat je in je rol blijft enzo. Het komt er in middels op neer dat er een aantal steden zijn waar van alles en nogwat door elkaar woont, en waar iedereen alles post wat hij aan het doen is. Een soort Big Brother in Fantasy style, waar je aan mee kan doen. Lachen dus.


Ik heb verhalen gehoord over mensen die helemaal obsessed zijn met Alleria. Die gewoon in hun dagplanning opnemen om "nog even dit en dat te doen bij Alleria".


Koud
Usericon van Koud
Posted 03-06-2002 22:41 by Koud Wijzig reactieProfiel van KoudQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2002 22:29 schreef TNightmare het volgende:
Ik heb verhalen gehoord over mensen die helemaal obsessed zijn met Alleria. Die gewoon in hun dagplanning opnemen om "nog even dit en dat te doen bij Alleria".


Mja, zo ben ik dus *nog* niet , maar ik kan het opzich wel voorstellen. Je maakt een boek waar je zelf in mee speelt, dus dat kan best verslavend zijn.


Opdat mijn dode droom niet moge staven dat uw schijnwijsheid eindlijk triumfeert, en niet een vuige bent van schurftge slaven zich tegen hunne heer en meester keert.


Eternal Darkness
Usericon van Eternal Darkness
Posted 04-06-2002 8:59 by Eternal Darkness Wijzig reactieProfiel van Eternal DarknessQuote dit berichthttp://-

Ik heb jaren AD&D gespeeld maar mn groepje is toen gestopt dus had ik niemand meer om om mee te spelen.Ik heb vaak Dwarf gespeeld Fighter uiteraard!en ik heb weleens een paar keer Thief gespeeld.


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 04-06-2002 9:08 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

Ik heb vroeger wel veel ad&d gespeeld maar ben daarmee gestopt toen de party steeds kutter werd. Ik speelde meestal een fighter elf of zo.


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 04-06-2002 13:05 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Ik speel sinds 2 weken D&D. Het is best grappig moet ik zeggen, als begrijp ik nogsteeds niet dat mensen er zo in op kunnen gaan.

Donderdag maar weer eens kijken of ik als wizzard half elf wat schade kan aanrichten


bla...bla...bla...


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 04-06-2002 13:11 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

We plakken die elf een baard op!!


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 04-06-2002 13:12 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

haha eens kijken of ik met me naiefiteit nog meer problemen kan veroorzaken hahaha
We laten ons niet gek maken zus

[Dit bericht is gewijzigd door Lady Rose op 04-06-2002 13:13]


bla...bla...bla...


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 04-06-2002 13:23 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

haha, we merken het donderdag wel


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 04-06-2002 13:40 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

maak je borstje maar nat halfling


bla...bla...bla...


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 04-06-2002 13:41 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

We zouden er geen natte borsten in verwerken!


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen