IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Het grote roleplay topic Vorige pagina | Volgende pagina
Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 04-06-2002 13:44 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2002 13:41 schreef Vampie het volgende:
We zouden er geen natte borsten in verwerken!


oeps. Foutje


bla...bla...bla...


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 05-06-2002 0:53 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Euhm, ik weet niet of het hier al es werd gezegd (eventueel zelfs door mijzelf) maar ik vind roleplayen redelijk stom en belachelijk, en wel omdat het een nogal uitgesproken vorm van escapisme is, en escapisme is LAF, face dat klote leven nu maar gewoon...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-06-2002 0:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2002 0:53 schreef Asherah het volgende:
Euhm, ik weet niet of het hier al es werd gezegd (eventueel zelfs door mijzelf) maar ik vind roleplayen redelijk stom en belachelijk, en wel omdat het een nogal uitgesproken vorm van escapisme is, en escapisme is LAF, face dat klote leven nu maar gewoon...


Nha zeg, laat die mensne lekker hun spelletje spelen, wat een kutredenatie.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 05-06-2002 0:56 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Niks van, ik vind het erg bizar, kan iemand me de beweegredenen tot het deelnemen aan dit fenomeen uitleggen??


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-06-2002 0:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Men wil zeg vermaken door zich in te leven in een fantasiewereld.

Heel simpel, heeft geen ene ruk met lafheid te maken.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 05-06-2002 0:59 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Welles, de fantasiewereld is stukken leuker, aangenamer en vooral plooibaarder dan de echte wereld... daarmee.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-06-2002 1:01 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ah wel, dat kan ik je wel uitleggen. Ik heb zelf geroleplayd in een AD&D party, een paar jaar, en een vriend van me heeft het plan om weer te gaan DMen voor een party en daar zal ik ook bij zijn. Ik ben iemand die de meeste fantasy GAY!!!!111!!11!!1 vindt, maar roleplayen is toch wel leuk, mits je in een party met leuke mensen zit.
Je moet het niet benaderen als escapisme, maar als een spel. Je speelt je character, en het is leuk om met andere mensen, die ook hun characters spelen, zo te interacteren. En verder is het wel lachuh (en toegeven aan wat puberale fantasieën) om de over-the-top ork-hakker te spelen zeg maar. Het heeft gewoon wel iets om te beginnen als de een of andere f4gg0t die nog geen zwaard kan optillen en na een paar maanden virtueel uitdagingen te schreeuwen tegen een grote onvriendelijke reus om hem vervolgens met z'n allen systematisch af te maken. Lachuh!
En verder is het dus een sociale bezigheid (ik wil dan ook alleen maar roleplayen met mensen die ik goed ken).


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-06-2002 1:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Je redeneert wel erg kort door de bocht.
Het is VERMAAK, dat is datgene wat je doet in je vrjie tijd om je leven een fijne invulling te geven.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 05-06-2002 1:02 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Bizar... zeer bizar...


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 05-06-2002 1:04 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2002 0:59 schreef Jenje het volgende:
Men wil zeg vermaken door zich in te leven in een fantasiewereld.

Heel simpel, heeft geen ene ruk met lafheid te maken.


Mee eens, wat is dan jouw definitie van escapisme Asherah? Metal luisteren, bier drinken en op deze forums posten zijn in wezen ook een escapisme. Eigenlijk is alles een escapisme. Maar ja, uit deze maatschappij wil ik ook 'escapen'.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 05-06-2002 1:05 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Ja, dit forum is ook een vorm van escapisme, daar heb je zekers gelijk in, maar ik vind roleplayen een stuk verder gaan, lijkt me best ongezond..


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-06-2002 1:05 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hangt ervan af hoe serieus je het neemt he. Is het een hobby of is het een manier om de zooi om je heen te vergeten?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-06-2002 1:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2002 1:05 schreef Asherah het volgende:
Ja, dit forum is ook een vorm van escapisme, daar heb je zekers gelijk in, maar ik vind roleplayen een stuk verder gaan, lijkt me best ongezond..

Ongezond?
Roleplayen doe je in real life.
Forummen en chatten is in dat opzicht gevaarlijker, iemand beeld zichzelf op een manier af die door anderen niet te controleren is. Bij roleplayen neemt men na hjet spel gewoon de normale gedaante weer aan en gaat men verder.
Bij Forummers zie je nog al eens dat men verward is als men medeforummers echt ziet.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 05-06-2002 1:08 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ja, maar dat is gewoon jouw mening, ik zou ook niet aan zo'n spel meedoen, maar ik ga hier niet de mensen laf noemen. Escapisme is echt een breed begrip, dan ben je misschien zelfs laf als je na je werk een half uurtje op de bank gaat liggen.

Reactie op Asherah

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 05-06-2002 1:09]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 05-06-2002 1:09 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

De medeforummers die ik echt heb gezien vielen best mee hoor...
Verder blijf ik erbij dat het iets raars is... internet eigenlijk ook... aaaaaaaaaaaaaargh, wat is alles raar hier!!! Ik kan het niet meer aan!!!


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 05-06-2002 1:10 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2002 1:08 schreef Heiden het volgende:
Ja, maar dat is gewoon jouw mening, ik zou ook niet aan zo'n spel meedoen, maar ik ga hier niet de mensen laf noemen. Escapisme is echt een breed begrip, dan ben je misschien zelfs laf als je na je werk een half uurtje op de bank gaat liggen.

Reactie op Asherah


Tuurlijk is dit gewoon mijn mening, niks meer en niks minder!


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 05-06-2002 1:55 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

Roleplaying is net als een film kijken of een boek lezen. Alleen als je het goed speelt is de ervaring veel intensiever omdat je echt in die wereld zit.
Ik heb gemerkt dat er een hoop mensen zijn die het eng vinden om een keer mee te doen en daarom meteen roepen dat het niet leuk en/ of zielig is.
Door middel van het spelen van rollenspellen kun je je niet alleen enorm vermaken, je traint ook je creatieve denkvermogen en je zult op den duur makkelijker met mensen om kunnen gaan omdat je leert zien wat de beweegredenen zijn van mensen. Vaak herken je patronen die personages in een rollenspel volgen ook in de echte wereld. Door allemaal menselijke gedragingen na te spelen krijg je er hoe dan ook meer kijk op.
Ik zeg hier niet dat roleplayers betere mensen zijn, maar door middel van roleplayen kun je wel een hoop leren.
En natuurlijk is het een vorm van escapisme, maar ik denk juist dat dat goed is om de echte wereld in perspectief te blijven zien.



DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 05-06-2002 10:52 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

quote:
Roleplaying is net als een film kijken of een boek lezen. Alleen als je het goed speelt is de ervaring veel intensiever omdat je echt in die wereld zit.


Ga ik volledig mee akkoord. En ja... het is escapisme, vooral voor mij maar da kan ik mij nie aantrekken. En tijdens de examens heb ik da toch zeker een uurke per dag nodig... :p


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 11-07-2002 11:40 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ik wil Lady Rose hartelijk bedanken voor het gejoehoe! Daar kunnen we leuke dingen mee doen...hihihi


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 11-07-2002 11:43 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 5 juni 2002 0:53 schreef Asherah het volgende:
Euhm, ik weet niet of het hier al es werd gezegd (eventueel zelfs door mijzelf) maar ik vind roleplayen redelijk stom en belachelijk, en wel omdat het een nogal uitgesproken vorm van escapisme is, en escapisme is LAF, face dat klote leven nu maar gewoon...

wat is dat voor gelul een spelletje monopoly is toch ook geen escapisme! het is gewoon een spelletje, niets meer niets minder



B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 11-07-2002 12:28 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2002 1:55 schreef General Skullfucker het volgende:
Roleplaying is net als een film kijken of een boek lezen. Alleen als je het goed speelt is de ervaring veel intensiever omdat je echt in die wereld zit.
Ik heb gemerkt dat er een hoop mensen zijn die het eng vinden om een keer mee te doen en daarom meteen roepen dat het niet leuk en/ of zielig is.
Door middel van het spelen van rollenspellen kun je je niet alleen enorm vermaken, je traint ook je creatieve denkvermogen en je zult op den duur makkelijker met mensen om kunnen gaan omdat je leert zien wat de beweegredenen zijn van mensen. Vaak herken je patronen die personages in een rollenspel volgen ook in de echte wereld. Door allemaal menselijke gedragingen na te spelen krijg je er hoe dan ook meer kijk op.
Ik zeg hier niet dat roleplayers betere mensen zijn, maar door middel van roleplayen kun je wel een hoop leren.
En natuurlijk is het een vorm van escapisme, maar ik denk juist dat dat goed is om de echte wereld in perspectief te blijven zien.



helemaal mee eens

ik speel Magic: The Gathering (geen RPG),
ben bezig met Golden Sun (heb hem bijna uitgespeeld maar kan niet verder komen )
en begin binnenkort weer aan Baldurs Gate II


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 11-07-2002 12:30 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2002 12:28 schreef B6R6A6M het volgende:
helemaal mee eens

ik speel Magic: The Gathering (geen RPG),
ben bezig met Golden Sun (heb hem bijna uitgespeeld maar kan niet verder komen )
en begin binnenkort weer aan Baldurs Gate II


Golden Sun fokking heerscht!
Maar Castlevania is ook een goeie [kope? ].


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 11-07-2002 12:35 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2002 12:30 schreef Slechtheid het volgende:
Golden Sun fokking heerscht!
Maar Castlevania is ook een goeie [kope? ].


ik heb geen GBA, hij is van mijn broertje

als je Golden Sun vind heerschen, moet je Chrono Trigger downen (emulator: http://www.snes9x.com/zips/s9x1.39.zip, rom: http://www.top-roms.com/roms/snes/chrono.zip), geweldig spel

[Dit bericht is gewijzigd door B6R6A6M op 11-07-2002 13:40]


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 11-07-2002 13:55 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

quote:
Op 11 juli 2002 12:28 schreef B6R6A6M het volgende:
helemaal mee eens

ik speel Magic: The Gathering (geen RPG),
ben bezig met Golden Sun (heb hem bijna uitgespeeld maar kan niet verder komen )
en begin binnenkort weer aan Baldurs Gate II


Ik heb het hier dus NIET over die stomme computer spelletjes. Ik speel (live)roleplaying games zonder tussenkomst van een pc. Afgelopen weekend ben ik naar de Summoning geweest. Zijn daar nog meer ZM-ers wezen rollenspelen?



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 11-07-2002 13:56 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 11 juli 2002 13:55 schreef General Skullfucker het volgende:
Ik heb het hier dus NIET over die stomme computer spelletjes. Ik speel (live)roleplaying games zonder tussenkomst van een pc. Afgelopen weekend ben ik naar de Summoning geweest. Zijn daar nog meer ZM-ers wezen rollenspelen?
Summoning zuigt.. is veel te massaal en er komen idioten op af die helemaal niet voor 't spelen komen en die verzieken 't vaak voor de rest. Kleinere happenings zijn leuker imho.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen