IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Het grote roleplay topic Vorige pagina | Volgende pagina
rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 07-01-2002 14:20 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

iemand al benieuwd naar de nieuwe TES game: Morrowind?


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 07-01-2002 14:24 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

hmm ken ik niet. Urlletje?

Ik wacht in spanning neverwinternights af!


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


GkuA
-nt
Usericon van GkuA
Posted 07-01-2002 14:27 by GkuA Wijzig reactieProfiel van GkuAQuote dit bericht

NeverWinter Nights

Wanneer is nou de officiele realese date?, ik heb verhalen gehoord dat ie weer uitgesteld zou zijn.


'I think therefore I am, I think' -Nordom the Modron


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 07-01-2002 14:31 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Geen idee... Ik kom vanuit hier niet op de site

In the mean time ben ik nog wel ff bezig met BGII en ToB


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 07-01-2002 15:08 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ik speel nu niets.. maar heb lange tijd ge AD&D'd,,, en Oge Des Meisters gespeeld

(o.a. met Rajackar en in een party met Dwaallicht)


quote:
Op 7 januari 2002 11:50 schreef rajackar het volgende:
hmm. in dat geval:
is er iemand die ook de oude darksun games op de pc heeft gespeeld. Ik was er helemaal weg van maar ik geloof dat ik de enige ben



No Fuckin' Way... die oude DSUN games ruleden hard! Lekker met je Thri-keen enzo rondraggen ... helaas zat in een van de vetste spellen bij mij destijds een bug, waardoor je niet verder kon ofzo,.,.

Andere RPG spellen waar ik aan verslaafd was:

KRONDOR
ARENA (voorloper daggerfall)
DAGGERFALL (wat een baggergraphics waren dat, zelfs voor die tijd)
DIABLO (niet echt rpg.. maar via internet heel wat nachtjes mee zoet geweest.. vooral ouwehoeren of voor zoveelste keer uitspelen ..


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 07-01-2002 15:28 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Krondor als in de Legend of Krondor? Die was iid erg gaaf ja.


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 07-01-2002 15:30 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Legend of Krondor ja... ook die kistjes met die woordraadsels.. nog vrij moeilijke zaten daartussen...


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 07-01-2002 15:31 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

zoals ik als zei: die was iid erg gaaf ja.


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 07-01-2002 15:39 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

quote:
Op 7 januari 2002 14:24 schreef Lord Morgoth het volgende:
hmm ken ik niet. Urlletje?

Ik wacht in spanning neverwinternights af!

www.morrowind.com

morrowind is het derde deel in de elder scrolls serie.
eerdere delen waren
- arena
- daggerfall
deze spellen heerschtten enorm. Maar hebben nooit de bekendheid gekregen die ze verdienen. Morrowind ziet er echt fantastisch uit. En de spelwereld is enorm groot en erg gedetailleerd. Ik zou iedereen aanraden om de filmjes ff te downen en allemaal te bekijken. Dan krijg je een goed idee van het spel.
(en niet op de uitleg stem letten, die zuigt )

[Dit bericht is gewijzigd door rajackar op 07-01-2002 15:39]


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-01-2002 15:43 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2002 14:11 schreef Lord Morgoth het volgende:
Waarom zit iedereen eigenlijk zo te zeiken op 3rd edition? Mijnsiziens is de 3rd ed. vele male gebalanceerder en logischer dan 2nd ed...


Dat kan ik je wel vertellen want ik heb het er uitgebreid met onze (heersende) DM over gehad. Onze DM is er zo een die ALLE regeltjes leest en de monsters ook daadwerkelijk ALLES laat gebruiken wat ze KUNNEN gebruiken; dus geen beesten die in een kamertje drie uur staan te wachten tot het gevecht bij de buren is afgelopen en compleet 'verrast' door de party afgeslacht worden.
2nd Edition heeft HEEL veel loopholes en onduidelijkheden en dergelijke. Bovendien is die monster/XP curve op een gegeven moment VEEL te steil. Mijn '2nd Edition' thief is nu level 10 (als eerste van de party) en lui waar je KEIHARD tegen gaat sterven (zoals een level 13 Drow party of zo) maken bar weinig uit voor de XP tussen level 10 en 11.

3rd Edition is uitgebalanceerder, sneller, heeft minder onduidelijkheden, je characters worden STOERder, de XP curve is een stuk continuer, etc. etc.
Alleen zijn veel fantasy liefhebbers (ik ben overigens geen fantasy liefhebber; ik vind roleplayen toevallig geinig en SOMMIGE boeken) het over 1 ding eens: 3rd Edition is geen ruk aan Waarom niet? Omdat een Gnome paladin/mage SLOOM is. Gewoon dat: SLOOM. Een fantasy-liefhebber (lees: onze DM) redeneert als volgt: alleen Humans kunnen Paladins worden, en dat doe je voor de rest van je leven, dat is een roeping, daar doe je niks naast. Al die half-ork fighter/bards en centaur druid/thieves... het is allemaal van die eclectische troep, en beantwoordt niet echt aan het 'Sword & Sorcery' ideaal waarmee D&D toch begon.

Tegenargument natuurlijk is dat een DM gewoon huisregels kan maken en alsnog zijn idee van Sword&Sorcery-achtige characters op een party kan forceren. Als je dat van tevoren duidelijk maakt, dan is er niets aan de hand.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 07-01-2002 16:27 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Hmm, klinkt interessant. Maar vraagje: Heb je bij D&D ook een speelbord of iets dergelijks met miniaturen?



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-01-2002 16:29 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Als je dat wil, kan dat.

Kijk, je speelt gewoon in een van te voren uitgedachte 'wereld' (hetzij door de DM, hetzij door een hoop literatuur). En in combat-situatie sta je natuurlijk helemaal vrij om het ter verhoging van de sfeer (en van de duidelijkheid!) de combat-omgeving na te bouwen, en er miniatuurtjes neer te zetten.

Mijn party speelt ook met miniatuurtjes, maar dan gewoon op een bord met vakjes, om te bepalen waar iedereen staat en hoe ver ze kunnen lopen in een tijd dat de trol jou zou kunnen slaan, etc.


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 07-01-2002 18:01 by darkscar Wijzig reactieProfiel van darkscarQuote dit bericht

ik ben bekend met dd en add en ken nog wat mensen die dat zijn


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 07-01-2002 19:56 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

eeehm...
zitten hier toevallig nog mensen die ultima online spelen?
( speel zelf op The Alter Realm, www.tar.com )


My madness, my sadness


Pandaemonaeon
Pipo is back in town
Usericon van Pandaemonaeon
Posted 07-01-2002 19:57 by Pandaemonaeon Wijzig reactieProfiel van PandaemonaeonQuote dit bericht

ik speel alleen unreal tournament online (me naam in dat spel is }DE{STORMBLAST voor als je me ooit ziet


Godverdommen..


Aragorn
Ach Welnee
Usericon van Aragorn
Posted 07-01-2002 20:14 by Aragorn Wijzig reactieProfiel van AragornQuote dit berichthttp://members.chello.nl/j.devries39/PortfolioSite/ApoProject.htm

quote:
Op 7 januari 2002 15:39 schreef rajackar het volgende:
www.morrowind.com


deze spellen heerschtten enorm. Maar hebben nooit de bekendheid gekregen die ze verdienen. Morrowind ziet er echt fantastisch uit. En de spelwereld is enorm groot en erg gedetailleerd. Ik zou iedereen aanraden om de filmjes ff te downen en allemaal te bekijken. Dan krijg je een goed idee van het spel.
(en niet op de uitleg stem letten, die zuigt )

Morrorwind gaat heerschen! wacht al een hele tijd op dat spel
en natuurlijk Neverwinter Nights!

In de nieuwe Warcraft(warcraft3) schijnen ook RPG elementen te zitten, niet zo heel complex natuurlijk(het is en blijft tenslotte een Strategy game)maar benieuwd hoe dat in zn werk gaat


I love the smell of painted miniatures in the morning


Lord Uraneck
SCHIJT!!
Usericon van Lord Uraneck
Posted 07-01-2002 20:18 by Lord Uraneck Wijzig reactieProfiel van Lord UraneckQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2002 15:43 schreef Dwaallicht het volgende:
Dat kan ik je wel vertellen want ik heb het er uitgebreid met onze (heersende) DM over gehad. Onze DM is er zo een die ALLE regeltjes leest en de monsters ook daadwerkelijk ALLES laat gebruiken wat ze KUNNEN gebruiken; dus geen beesten die in een kamertje drie uur staan te wachten tot het gevecht bij de buren is afgelopen en compleet 'verrast' door de party afgeslacht worden.
2nd Edition heeft HEEL veel loopholes en onduidelijkheden en dergelijke. Bovendien is die monster/XP curve op een gegeven moment VEEL te steil. Mijn '2nd Edition' thief is nu level 10 (als eerste van de party) en lui waar je KEIHARD tegen gaat sterven (zoals een level 13 Drow party of zo) maken bar weinig uit voor de XP tussen level 10 en 11.

3rd Edition is uitgebalanceerder, sneller, heeft minder onduidelijkheden, je characters worden STOERder, de XP curve is een stuk continuer, etc. etc.
Alleen zijn veel fantasy liefhebbers (ik ben overigens geen fantasy liefhebber; ik vind roleplayen toevallig geinig en SOMMIGE boeken) het over 1 ding eens: 3rd Edition is geen ruk aan Waarom niet? Omdat een Gnome paladin/mage SLOOM is. Gewoon dat: SLOOM. Een fantasy-liefhebber (lees: onze DM) redeneert als volgt: alleen Humans kunnen Paladins worden, en dat doe je voor de rest van je leven, dat is een roeping, daar doe je niks naast. Al die half-ork fighter/bards en centaur druid/thieves... het is allemaal van die eclectische troep, en beantwoordt niet echt aan het 'Sword & Sorcery' ideaal waarmee D&D toch begon.

Tegenargument natuurlijk is dat een DM gewoon huisregels kan maken en alsnog zijn idee van Sword&Sorcery-achtige characters op een party kan forceren. Als je dat van tevoren duidelijk maakt, dan is er niets aan de hand.



het klopt dat er fouten, onduidelijkheden en niet goed aansluitende regels zijn bij 2nd edition, maar geen van die dingen kan niet worden opgelost door een goede DM in combinatie met een party die ideeen inbrengt. 3rd edition is een versimpeling van zijn voorganger, en dat is nou juist wat ik niet wil. Ik wil characters die onderling totaal niet op elkaar lijken. Dit is natuurlijk in eerste instantie dat je een character speelt zoals HIJ is en niet zoals JIJ bent, maar het gevoel dat je character goed uitgebouwd is komt toch grotendeels uit stats en skills voort. 3rd edition is gemaakt zodat Wizards of the Coast weer eens wat geld kon verdienen, niet omdat ze een revolutionair systeem wilden ontwikkelen.


Ik speel bij 2 DM's (in 4 parties). De ene is een regelneef, alles wordt in de puntejes voorbereid en zijn NPC saves the day. ik speel daar niet omdat onze characters stoer zijn, maar om de gein van het spel, en het verhaal (bijna iedereen is chaotic in de AD&D party, dus het is vaak lachen)( in zijn Vampire party heeft hij goede intriges opgesteld (denk ik, want we weten nog amper meer danb toen we begonnen)

De andere DM is zelf een chaoot, hij bereidt niets voor, maar ziet wel op het moment zelf. Alleen de hoofdlijn van het verhaal heeft hij in zijn hoofd (meerendeel van de ideeen krijgt ie na wat bier)maar die lijn is ook erg wisselend. Hij laat ook monsters gooien wat ze kunnen, en onze party zit dus vaak diep in de shit want hij zal ons echt geen lvl 1 orcjes laten tegenkomen. Die party gaat binnenkort worden omgegooid naar NRS (soort door hem en wat vrienden gemaakte shadowrun kloon), en daar ben ik niet blij mee. Ik ben een powerplayer, en ik ben bang (nouwja, ik weet eigenlijk wel zeker) dat mijn character een eind van zijn bruutheid moet inleveren.


ik heb schijt aan alles, zelfs aan m'n handen


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 07-01-2002 23:43 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Ik heb net weer bezig met het leukste gedeelte van het aanmaken van een nieuw character: Het verzinnen van een background. (onder het genot van een biertje uiteraard )


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Avondmist
Damien
Usericon van Avondmist
Posted 08-01-2002 0:00 by Avondmist Wijzig reactieProfiel van AvondmistQuote dit bericht

ik heb een tijd warhammer fantasy gedaan. nu wil ik met die zelfde groep weer aan de roleplay gaan. nu willen we gaan kijken of het systeem van AD&D beter werkt.

kent iemand trouwens ook Everquest?


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 08-01-2002 0:02 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Everquest de comic bedoel je? Uiteraard ken ik die! (who doesn't?)


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Avondmist
Damien
Usericon van Avondmist
Posted 08-01-2002 0:14 by Avondmist Wijzig reactieProfiel van AvondmistQuote dit bericht

Everquest de online game


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 08-01-2002 0:15 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

die ken ik niet...


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Avondmist
Damien
Usericon van Avondmist
Posted 08-01-2002 0:19 by Avondmist Wijzig reactieProfiel van AvondmistQuote dit bericht

Welk Role-Play spel heeft het beste systeem?


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 08-01-2002 0:32 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

dat is niet te zeggen.


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 08-01-2002 7:25 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

ik speel een customized systeem , werkt ook wel lekker, (ad&d)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen