IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Het grote roleplay topic Vorige pagina | Volgende pagina
Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 06-05-2003 23:48 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Willow mist haar lieve Schors!!!!


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 06-05-2003 23:58 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 6 mei 2003 23:48 schreef Vampie het volgende:
Willow mist haar lieve Schors!!!!
Zo ken ik er nog wel een paar...

- Gurd (fighter, lvl 3) mist z'n soldaten
- Mandaras (bladesinger, lvl 4/3) wacht vol spanning op nieuwe orders van de koning
- Estraven (illusionist, lvl 5) zit vol kinderlijke voldoening in een van z'n twee keeps (lang leve het Deck of Many Things)
- Cinder (fire elementalist, lvl 9) vraagt zich af waar ie terecht gekomen is toen de plane om hen heen explodeerde (nooit een postlude gehad)
- Robert Storm (Mage, Virtual Adept) is naarstig op zoek naar het volgende om te laten mislukken
- Andre (8e gen. Brujah) vraagt zich af wie ie nu in elkaar mag gaan rossen
- hoeheetieookalweer (12e gen. Ventrue) is op zoek naar de volgende vampier om te diableriseren.

En dan maak ik nog maar een begin


I'm not being rude. You're just insignificant.


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 07-05-2003 11:59 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Syrio mist mensen met geldbuidels...


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 07-05-2003 13:34 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 7 mei 2003 9:15 schreef Claw het volgende:
Noem eens wat meer RPG's. Ik ben de naam van 1 kwijt
(A)D&D, Vampire (the Masquerade, Sabbat, Dark Ages), Mage (the Ascension, Dark Ages, Technocracy), Werewolf, Wraith, Inquisition, Hunter, Call of Cthulu, MERP... zoiets?


I'm not being rude. You're just insignificant.


De Demoon
Usericon van De Demoon
Posted 07-05-2003 13:56 by De Demoon Wijzig reactieProfiel van De DemoonQuote dit bericht

MERP hebbik ook 2 jaar gespeeld, maar dat spelsysteem zuigt! Geef mij maar (A)D&D (speel dat al zo'n 9-10 jr!)


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 07-05-2003 14:07 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Vroeger een aantal keren met vrienden Warhammer Roleplaying gespeeld, was best gaaf helaas is dat spel nooit verder doorgezet geloof ik. Ga vrijdag voor het eerst serieus D&D spelen


Witchking
Usericon van Witchking
Posted 07-05-2003 14:12 by Witchking Wijzig reactieProfiel van WitchkingQuote dit bericht

Mij lijkt Vampire the Masquerade leuk om te doen maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe het gaat..ff op internet zoeken.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 07-05-2003 14:14 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 7 mei 2003 14:12 schreef Witchking het volgende:
Mij lijkt Vampire the Masquerade leuk om te doen maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe het gaat..ff op internet zoeken.
Oef, tenzij je gewoon een digitale versie van het handboek download denk ik niet dat je zo een, twee, drie op het internet kunt vinden hoe dat spel in z'n werk gaat. Er zit namelijk enorm veel achtergrondinformatie die van belang is in de World of Darkness.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Witchking
Usericon van Witchking
Posted 07-05-2003 14:21 by Witchking Wijzig reactieProfiel van WitchkingQuote dit bericht

Als ik Vampire wil spelen waar moet ik dan beginnen?


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 07-05-2003 14:28 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 7 mei 2003 14:21 schreef Witchking het volgende:
Als ik Vampire wil spelen waar moet ik dan beginnen?
http://secure.white-wolf.com/catalog/default.tpl?point=02300

Daar?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 07-05-2003 14:32 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2003 13:56 schreef De Demoon het volgende:
MERP hebbik ook 2 jaar gespeeld, maar dat spelsysteem zuigt! Geef mij maar (A)D&D (speel dat al zo'n 9-10 jr!)


Zuigen? Het Rolemaster/MERP systeem is zo ongeveer het beste systeem dat er is!!!

Wat vind jij er zo slecht aan?


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


De Demoon
Usericon van De Demoon
Posted 07-05-2003 14:47 by De Demoon Wijzig reactieProfiel van De DemoonQuote dit bericht

Al die losse tabellen... een beetje gevecht afwikkelen kost je uren tijd!
Je rolt eerst 1d100, dan moet je in een tabel kijken of het raak is, vervolgens wat de schade en het effect is... en dan ook nog es die XP tabel!
Bij D&D is het slechts een simpel rekensommetje en klaar!


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 07-05-2003 15:00 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2003 14:47 schreef De Demoon het volgende:
Al die losse tabellen... een beetje gevecht afwikkelen kost je uren tijd!
Je rolt eerst 1d100, dan moet je in een tabel kijken of het raak is, vervolgens wat de schade en het effect is... en dan ook nog es die XP tabel!
Bij D&D is het slechts een simpel rekensommetje en klaar!


Tja dat is nou juist de kracht van het systeem!! D&D is totaal onrealistisch. Een tegenstander die op nog maar op 1 van zijn toaal 100 hitpoints staat slaat bijvoorbeeld nog even accuraat en hard als toen íe aan het gevecht begon... Da's toch niet logisch?

Bij MERP zijn de criticals die je uitdeelt tenminste nog wat waard. Tegenstanders gaan bijna nooit dood aan gebrek aan hitpoints maar veelal aan de gevolgen van de criticals! Bijvoorbeeld: een critial kan een steekwond aan de zwaardarm, schade door bloedverlies etc. ten gevolge hebben om maar wat te noemen.

Ja het is wat meer rekenwerk, maar daar heb je als speler niet zoveel mee te maken, daar heb je je DM voor.


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 07-05-2003 15:01 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

gewoon games spelen op pc/console, geen rekenwerk, voila


"This one is older than shit, heavier than time!"


Witchking
Usericon van Witchking
Posted 07-05-2003 15:02 by Witchking Wijzig reactieProfiel van WitchkingQuote dit bericht

Ben weer eens NWN aan het installeren..


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 07-05-2003 15:05 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 7 mei 2003 15:00 schreef Lord Morgoth het volgende:
Tja dat is nou juist de kracht van het systeem!! D&D is totaal onrealistisch. Een tegenstander die op nog maar op 1 van zijn toaal 100 hitpoints staat slaat bijvoorbeeld nog even accuraat en hard als toen íe aan het gevecht begon... Da's toch niet logisch?
Dat vind ik inderdaad ook een van de grote nadelen van D&D. Bij White-Wolf spellen zit je veelal met een zeer beperkte health tabel (Normal tot en met Incapacitated) die ook aangeeft hoe groot de penalties (0 tot en met -5) tot en met op je acties zijn.

quote:
Bij MERP zijn de criticals die je uitdeelt tenminste nog wat waard. Tegenstanders gaan bijna nooit dood aan gebrek aan hitpoints maar veelal aan de gevolgen van de criticals! Bijvoorbeeld: een critial kan een steekwond aan de zwaardarm, schade door bloedverlies etc. ten gevolge hebben om maar wat te noemen.
Maar dat is dan ook weer een nadeel. Door die grote factor van wonden is het voor de DM een stuk lastiger om in te schatten wie of wat wanneer dood gaat en dat maakt het erg pittig om een gebalanceerd gevecht neer te zetten.

Met een beetje peg slaat de fighter in een klap een slagader aan gort waardoor je kickass monster in een keer ter aarde stort.. het systeem wordt er niet beheersbaarder op.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 07-05-2003 15:21 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2003 15:05 schreef helmet het volgende:
...
Maar dat is dan ook weer een nadeel. Door die grote factor van wonden is het voor de DM een stuk lastiger om in te schatten wie of wat wanneer dood gaat en dat maakt het erg pittig om een gebalanceerd gevecht neer te zetten.

Met een beetje peg slaat de fighter in een klap een slagader aan gort waardoor je kickass monster in een keer ter aarde stort.. het systeem wordt er niet beheersbaarder op.


Tja, het DM'en van een MERP party vereist inderdaad meer roleplay ervaring (eveneens als voor de spelers).

btw. voor een slagader aangort heb je een flinke D critical nodig en geloof me da's lastiger dan het lijkt


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 07-05-2003 15:38 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

D&D is express iets onrealistisch. Dat is juist de kracht van het systeem. Als je een beetje een goede DM hebt, heb je een combinatie van roleplaying en combat. Combat in D&D is versimpeld om het sneller te laten verlopen. (ik gebruik liever het d20 systeem dan het systeem van rolemaster bv. )

Oh, en voor mensen die op zoek zijn naar mede-spelers raad ik aan eens langs de lokale games-shop te gaan. In Utrecht is bv. de Elf (vroeger de Cave) en de Joker waar je een soort van 'advertenties' kan ophangen. (DM wanted, players wanted, etc.)


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


De Demoon
Usericon van De Demoon
Posted 07-05-2003 15:50 by De Demoon Wijzig reactieProfiel van De DemoonQuote dit bericht

D&D heeft in de 2e editie ook een MERP-achtig critical hit systeem gehad met vele tabellen ("combat & tactics" geloof ik) en dat werkte ook voor geen meter.
Het onrealistische bij D&D wordt wel een beetje opgevangen door de 0 tot -10 hirpoints regel; maar dat is inderdaad nog niet realistisch. Toch ben ik voor snelle gevechten; gevechten vind ik nl niet het belangrijkste van het spel (wel: verhaal & dialoog)


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 07-05-2003 16:06 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 7 mei 2003 15:38 schreef Astaroth het volgende:
D&D is express iets onrealistisch. Dat is juist de kracht van het systeem. Als je een beetje een goede DM hebt, heb je een combinatie van roleplaying en combat.
Dat ben ik het dan weer niet helemaal met je eens. Ik ben een enorme fan van echt roleplayen en minder van gevechten, maar daarvoor moet je dan dus echt net het D&D systeem hebben, want dat is juist heel erg combat georienteerd.

quote:
Combat in D&D is versimpeld om het sneller te laten verlopen. (ik gebruik liever het d20 systeem dan het systeem van rolemaster bv. )
Rolemaster ken ik niet, maar ik vind het d20 systeem dus ook echt niet snel. Dan speel ik liever met het White-Wolf systeem (of het MERP systeem, want dat is principe hetzelfde, alleen dan met d6 ipv d10) omdat het zo veel sneller is.

quote:
Op 7 mei 2003 15:50 schreef De Demoon het volgende:
D&D heeft in de 2e editie ook een MERP-achtig critical hit systeem gehad met vele tabellen ("combat & tactics" geloof ik) en dat werkte ook voor geen meter.
Het onrealistische bij D&D wordt wel een beetje opgevangen door de 0 tot -10 hirpoints regel; maar dat is inderdaad nog niet realistisch.
LOL! Typisch twee van mijn huisregels:

- Critical Miss (Fumble) systeem is een zelfgeschreven (d100) tabel. Ludieke en frustrerende resultaten, maar geen echt ernstig.

- Als je onder de 0 HP raakt raak je bewusteloos. Per beurt raak je 1 HP kwijt totdat je verbonden wordt. Als je onder het negatieve aantal van je hitpoints (met minium -10) komt ben je echt dood.

En verder is het critical hit systeem niet met tabellen in D&D hoor. 20 is critical hit, double damage en not een hitroll. Op die hitroll 20 of 19 is triple damage en nog een hitroll, op die hitroll 20, 19 of 18 is quadruple damage.. etc.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 07-05-2003 16:27 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Kan iemand een lijst posten met namen van RPG's. Ik ben ernstig de naam kwijt van 1 spel wat ik 5 jaar geleden eens wilde gaan proberen.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 07-05-2003 16:28 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 7 mei 2003 16:27 schreef Claw het volgende:
Kan iemand een lijst posten met namen van RPG's. Ik ben ernstig de naam kwijt van 1 spel wat ik 5 jaar geleden eens wilde gaan proberen.

quote:
Op 7 mei 2003 13:34 schreef helmet het volgende:
(A)D&D, Vampire (the Masquerade, Sabbat, Dark Ages), Mage (the Ascension, Dark Ages, Technocracy), Werewolf, Wraith, Inquisition, Hunter, Call of Cthulu, MERP... zoiets?

Middle-Earth RPG (geen idee of dat de officiele naam is), Warhammer, Star Wars, Star Trek

[Dit bericht is gewijzigd door helmet op 07-05-2003 16:29]


I'm not being rude. You're just insignificant.


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 07-05-2003 16:28 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Mij lijk D&D ook wel leuk om te doen, maar hoe begin je er mee?


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 07-05-2003 16:37 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 7 mei 2003 16:28 schreef Moordlustige Hamster het volgende:
Mij lijk D&D ook wel leuk om te doen, maar hoe begin je er mee?
HEt makkelijkste is spelen met een DM en andere spelers die ervaring met het spel hebben, want met een compleet nieuwe groep alles uitzoeken is een hels (lees: demotiverend) karwei.

Zoals eerder al gezegd is, stap je lokale spellenwinkel in en kijk op het prikbord of ga op zoek op verschillende fora.


I'm not being rude. You're just insignificant.


SQT
Usericon van SQT
Posted 07-05-2003 16:40 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 7 mei 2003 16:27 schreef Claw het volgende:
Kan iemand een lijst posten met namen van RPG's. Ik ben ernstig de naam kwijt van 1 spel wat ik 5 jaar geleden eens wilde gaan proberen.

Wat is het ongeveer voor iets?


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen