IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen deel 4!!!! Vorige pagina | Volgende pagina
san miguel
wankspankklankyank
Usericon van san miguel
Posted 20-12-2005 10:00 by san miguel Profiel van san miguelhttp://www.toxocara.com www.prostitutedisfigurement.com

Nee man!super!je hoort alles heel erg goed omdat t podium hol is.Slim bedacht van jörg(soundlodge).Stuitert totaal niet.



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 20-12-2005 10:05 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Cool. Dat was in de Dobbe wel even anders, of niet? Man, wat heb ik me daar zitten ergeren.


Touché, pussycat!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-12-2005 11:11 by Snaack Profiel van Snaack

Afgezien van verende drumpodia is het ook altijd feest als je je drumkleed vergeet mee te nemen

Laatst op een kunststof noppenpodium gespeeld, godkolerecrisis wat een ellende. Net een fucking ijsbaan.

Ow, that reminds me, kent iemand drumplates? Mooi systeem, maar schofterig duur.

Tjek: http://www.drumplates.com/served/index.htm

Volgens mij stelt het geen reet voor zelf zoiets in elkaar te fabrieken met wat velcro, gevulcaniseerd rubber en een perspex plaat ofzo.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 20-12-2005 12:00 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Kun je dat nog een beetje vervoeren dan? Een tapijtje lijkt op het eerste gezicht een stuk makkelijker om achter in de bus te schuiven.


Touché, pussycat!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-12-2005 13:07 by Snaack Profiel van Snaack

De afmetingen van de plaat staan op de site volgens mij..

Edit: standaard 2 platen van 120*200 volgens mij.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 20-12-2005 13:14]


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 20-12-2005 13:15 by MetalTuupLimburg Profiel van MetalTuupLimburghttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Torment Engraved zoekt nog steeds een lopende blastbeat-machine!


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 20-12-2005 19:08 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 20 december 2005 13:15 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
Torment Engraved zoekt nog steeds een lopende blastbeat-machine!

Limburg hé? Jammer... Ik wil graag eens een bandje doen met alleen maar blasten.



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 20-12-2005 19:23 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 20 december 2005 11:11 schreef Snaack het volgende:
Afgezien van verende drumpodia is het ook altijd feest als je je drumkleed vergeet mee te nemen

Laatst op een kunststof noppenpodium gespeeld, godkolerecrisis wat een ellende. Net een fucking ijsbaan.

Ow, that reminds me, kent iemand drumplates? Mooi systeem, maar schofterig duur.

Tjek: http://www.drumplates.com/served/index.htm

Volgens mij stelt het geen reet voor zelf zoiets in elkaar te fabrieken met wat velcro, gevulcaniseerd rubber en een perspex plaat ofzo.


Ken iemand die bezig is met speciale drummatten.. Ons aller Jos Zoomer
Zijn matten van rubber, en daarop glijdt je kit echt niet meer.. Spul schijnt zo'n beetje slijtvast te zijn, worden normaal daken mee eeuh.. bedakdekt Weet niet of, en zo ja wanneer ze op de markt komen, maar stiekem heb ik dr al 1 besteld


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 20-12-2005 21:04 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 20 december 2005 9:58 schreef Sporty Voleg het volgende:
Dat ziet er uit als zo'n kloterig, verend drumpodium. Lekker zitten stuiteren daar, of viel het mee?


Nee hoor heb ik ook geen last van gehad



MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 20-12-2005 23:11 by MetalTuupLimburg Profiel van MetalTuupLimburghttp://www.last.fm/user/KayMeertens

quote:
Op 20 december 2005 19:08 schreef Audiophile het volgende:
Limburg hé? Jammer... Ik wil graag eens een bandje doen met alleen maar blasten.

Alleen maar blast wordt 't hopelijk ook niet... wel nog wat afwisseling erin houden (wat mij betreft althans)


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 21-12-2005 0:46 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Zal wel een afwisseling zijn tussen polka beats en blasten, ook leuk... En veel snelle dubbelbassen, o man ik begin te kwijlen!!!



MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 21-12-2005 14:53 by MetalTuupLimburg Profiel van MetalTuupLimburghttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Tja waar wacht je op?


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 21-12-2005 15:37 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

quote:
Op 20 december 2005 11:11 schreef Snaack het volgende:
Afgezien van verende drumpodia is het ook altijd feest als je je drumkleed vergeet mee te nemen

Laatst op een kunststof noppenpodium gespeeld, godkolerecrisis wat een ellende. Net een fucking ijsbaan.

Ow, that reminds me, kent iemand drumplates? Mooi systeem, maar schofterig duur.

Tjek: http://www.drumplates.com/served/index.htm

Volgens mij stelt het geen reet voor zelf zoiets in elkaar te fabrieken met wat velcro, gevulcaniseerd rubber en een perspex plaat ofzo.


Ja, je komt inderdaad van alles tegen.
Moest een keer in Zeeuws Vlaanderen spelen. Daar was een drumpodium gemaakt van een aantal bij elkaar geschoven boxen van 2 bij 1,5.

Ik begin met soundchecken en ben net lekker aan het opwarmen, kom ik er achter, dat het podium in 2-en splijt. Snel gestopt en de boel aan elkaar getaped.

Het drumstel bleek ook niet al te stevig (niet mijn eigen kit), want tijdens de set vlogen de bekken standaards alle kanten op (van het podium dus. En het laatste nummer van de set heb ik met mijn snare op schoot zitten spelen, omdat de snare-standaard het begaf.

Op zo'n moment ben je niet blij, maar achteraf kun je er wel om lachen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-12-2005 15:48 by Snaack Profiel van Snaack

Damned, zo erg heb ik het nog niet meegemaakt.

Wel verschuivende bassdrum, pedalen, boomstands en omvallende boomstands, hehe.


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 21-12-2005 16:01 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

Ach ja, door dit soort situaties ga je voor het optreden eerst alles checken.

En dan bedoel ik ook echt een aantal dagen ervoor.

Want als je in en zaal aankomt, waar je moet spelen en van te voren hebt afgesproken dat er 2 bassdrums nodig zijn en er blijkt maar 1 bassdrum aanwezig te zijn, dan sta je toch raar te kijken met je 2 losse bd-pedalen.

Gelukkig kon ik een db-pedaal lenen van een andere drummer, maar het is toch kut. Ik speel altijd met 2 losse bassdrums en heb een bloedhekel aan die dubbele pedaaltjes (zijn gewoon niet stevig genoeg naar mijn zin).


Lulfiep
Usericon van Lulfiep
Posted 22-12-2005 10:59 by Lulfiep Profiel van Lulfiep

quote:
Op 21 december 2005 16:01 schreef Fat Bastard het volgende:
Ik speel altijd met 2 losse bassdrums en heb een bloedhekel aan die dubbele pedaaltjes (zijn gewoon niet stevig genoeg naar mijn zin).


Dan heb je waarschijnlijk alleen Dixon-pedalen geprobeerd, of je drumt met klompen.


Over gebrek aan smaak valt niet te twisten.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-12-2005 11:49 by Snaack Profiel van Snaack

Nou.. Dat ben ik niet met je eens...

Bij mijn IC is het verbindingsasje een keer verrot gegaan, en ik heb hier ook wel eens mensen met een Axis A zien posten dat die as kapot was gegaan..


Ook is de feel van 2 losse bassdrums imho lekkerder dan van een twinpedaal, het slave pedaal heeft altijd een wat "indirecter" gevoel.


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 22-12-2005 12:00 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

quote:
Op 22 december 2005 10:59 schreef Lulfiep het volgende:
Dan heb je waarschijnlijk alleen Dixon-pedalen geprobeerd, of je drumt met klompen.


Sterker nog, ik drum met mijn blote voeten (als het koud is, mag er nog een sok om ).

Ik gebruik Pearl-pedalen, de zwaarste uitvoering, met metalen onderplaat en een dubbele ketting als drive.

Wat Snaack aangeeft is één van de meest gehoorde klachten over dubbele pedalen (door mij dan tenminste).
Door het continue monteren en demonteren van die dingen komt er vaak speling op.

Ik trap aardig door, dus wat een bijkomend probleem van dat extra pedaaltje is, dat als je het niet op het podium vast zet, deze binnen no time in de zaal ligt (en met een hi-hat standaard hou ik hem echt niet tegen, dan gaat de standaard mee).

Wat ik er ook als probleem mee ervaar is het volgende. Als ik slechts 1 bass-drum gebruik en met open hi-hat speel, dan laat ik mijn linker voet vaak rusten op mijn andere pedaal. Doe je dat met een dubbel pedaal, dan demp je je bass-drum, waardoor deze niet echt mooi klinkt.

Nee, doe mij maar 2 bassdrums. Klinkt beter en is ook veel meer metal!

*Edit: idd Snaack, er is ook een verschil in gevoel (een van de voornaamste redenen, dat ik zonder schoeisel drum). Heb ik geen of een slecht monitorgeluid, dan heb ik toch het gevoel van mijn ritmes.

[Dit bericht is gewijzigd door Fat Bastard op 22-12-2005 12:03]


san miguel
wankspankklankyank
Usericon van san miguel
Posted 22-12-2005 12:38 by san miguel Profiel van san miguelhttp://www.toxocara.com www.prostitutedisfigurement.com

quote:
Op 21 december 2005 15:37 schreef Fat Bastard het volgende:
Ja, je komt inderdaad van alles tegen.
Moest een keer in Zeeuws Vlaanderen spelen. Daar was een drumpodium gemaakt van een aantal bij elkaar geschoven boxen van 2 bij 1,5.

Ik begin met soundchecken en ben net lekker aan het opwarmen, kom ik er achter, dat het podium in 2-en splijt. Snel gestopt en de boel aan elkaar getaped.

Het drumstel bleek ook niet al te stevig (niet mijn eigen kit), want tijdens de set vlogen de bekken standaards alle kanten op (van het podium dus. En het laatste nummer van de set heb ik met mijn snare op schoot zitten spelen, omdat de snare-standaard het begaf.

Op zo'n moment ben je niet blij, maar achteraf kun je er wel om lachen.

Oh ja dat.Of bassdrums zonder pootjes die dus gewoon om rollen of bekkenstanders die bij elke klap omvlikkeren waardoor er op den duur iemand naast je staat dat ding vast te houden...



Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 22-12-2005 13:03 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

quote:
Op 22 december 2005 12:38 schreef san miguel het volgende:
Oh ja dat.Of bassdrums zonder pootjes die dus gewoon om rollen of bekkenstanders die bij elke klap omvlikkeren waardoor er op den duur iemand naast je staat dat ding vast te houden...




Die rollende bassdrum is nieuw voor mij, maar de rest is idd heel herkenbaar.


verlepte theedoek
dikke doei
Usericon van verlepte theedoek
Posted 22-12-2005 13:10 by verlepte theedoek Profiel van verlepte theedoekhttp://www.myspace.com/carnalleftovers

Dan bestaat er ook nog de mogelijkheid dat er mensen achter het podium langs lopen en een achter een lichtmast blijven haken en dat die op 5 cm langs je heen flikkerd. Is mij nl een keer overkomen in het Podium toen het nog de box heette.Dus pas maar op Fat Bastard de 28ste


www.myspace.com/fuckshopgrindcore www.myspace.com/carnalleftovers bier zonder alcohol is als een bh aan de waslijn- al het goede is eruit


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 22-12-2005 14:49 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

quote:
Op 22 december 2005 13:10 schreef verlepte theedoek het volgende:
Dan bestaat er ook nog de mogelijkheid dat er mensen achter het podium langs lopen en een achter een lichtmast blijven haken en dat die op 5 cm langs je heen flikkerd. Is mij nl een keer overkomen in het Podium toen het nog de box heette.Dus pas maar op Fat Bastard de 28ste


Hahaha

Ik zal er rekening mee houden! Misschien op het randje van het podium gaan zitten, zodat ze er niet door kunnen vanwege mijn dikke reet

We hebben 2 keer opgetreden in Bar American in Middelburg. Daar moesten de mensen ook achter het podium (een aantal biljarttafels met een plaat erover) langs om bij de plee te komen. Dat was een rare gewaarwording, maar wel een hele toffe tent.

We gaan er de 28e in ieder geval een leuk feestje van maken!
Ik zie je zowiezo de 14e al in Elektra. Voor mij een 5-10 minuten wandelen van huis.

[Dit bericht is gewijzigd door Fat Bastard op 22-12-2005 14:51]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-12-2005 18:05 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 22 december 2005 12:00 schreef Fat Bastard het volgende:
Wat Snaack aangeeft is één van de meest gehoorde klachten over dubbele pedalen (door mij dan tenminste).
Door het continue monteren en demonteren van die dingen komt er vaak speling op.


Yeap, slijtage door demontage en gebruik. Die as is het zwakste onderdeel..

Ik heb al tig kapotgedraaide schroefjes en laatst zelfs een gebroken verbindingsstuk gehad met mijn IC.

quote:

Nee, doe mij maar 2 bassdrums. Klinkt beter en is ook veel meer metal!


En het speelt fijner

Ik ben nu ook op zoek naar een 2e hands 2e bassdrum.

Mocht iemand nog een zwarte 22*16 Tama Rockstar bassdrum te koop weten hou ik me van harte aanbevolen.

quote:

*Edit: idd Snaack, er is ook een verschil in gevoel (een van de voornaamste redenen, dat ik zonder schoeisel drum). Heb ik geen of een slecht monitorgeluid, dan heb ik toch het gevoel van mijn ritmes.


Ha, ik heb ook tijden lang op sokken gedrumd. Tegenwoordig drum ik met schoenen met dunne zolen, dan heb ik grip én gevoel.

Met bijvoorbeeld kisten drummen vind ik helemaal niets.



Ik ben vanmiddag trouwens bij Thijs van CustomDrums.nl geweest met mijn snare.

Hij gaat de bearing edges bijwerken. Ipv 1 scherpe 45 graden hoek worden het 2 45 graden hoeken, buitenkant afgerond, met een vrij breed draagvlak.

Ook wordt het snarebed iets verdiept en breder gemaakt zodat mijn snare meer "snap" krijgt.

En, er komt een Trick GS7 strainer op. Ik heb zowel de Trick als de DrumWorks Nickel uitgeprobeerd, die Trick is imho dé strainer.

Groot voordeel vind ik dat het mechanisme om de snaarspanning mee in te stellen kogelgelagerd is, je voelt duidelijk klikjes als je aan het ding draait. Oftwel: de snaarspanning loopt niet meer terug!

Blijft trouwens hoerig dat Pearl zulke gare strainers op haar topserie snares durft te zetten. Ik ben namelijk niet de enige, vriend van me heeft een UltraCast en hij heeft ook problemen met de strainer.

Ow, verder komen er nieuwe rubbers in de spanblokjes en worden de spanranden met langere schroeven vastgezet, zodat (ont)stem problemen hopelijk tot het verleden behoren.

Tot slot: Thijs is echt een ongelooflijk aardige kerel, enthousiast, kundig en hij is SNEL. Mijn snare is MORGEN al klaar!

Check ook zeker de snares die hij maakt (segment shell), erg mooi en goed geprijst.

www.customdrums.nl





chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 22-12-2005 18:15 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

Ghe ghe, 2e optreden ooit: houten podium! had enkel stokjes toendertijd dus speelde op drumstel van de zaal, toen met drumstel van de zaal en 2 kratjes alcoholvrij bier om de kit tegen te houden en uiteindelijk nog 2 kratten beugels die aan tegen het einde toch echt leeg waren

Vanmiddag trouwens een betere bekkentas gekocht en een Paiste 16 inch PST 3 crash als vervanging van m'n andere cheap ass paiste die het begeven heeft.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-12-2005 18:18 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 22 december 2005 18:15 schreef chriz het volgende:
Vanmiddag trouwens een betere bekkentas gekocht en een Paiste 16 inch PST 3 crash als vervanging van m'n andere cheap ass paiste die het begeven heeft.
Goed zo!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen