IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen deel 4!!!! Vorige pagina | Volgende pagina
Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 23-12-2005 8:36 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

quote:
Op 22 december 2005 18:15 schreef chriz het volgende:
Vanmiddag trouwens een betere bekkentas gekocht en een Paiste 16 inch PST 3 crash als vervanging van m'n andere cheap ass paiste die het begeven heeft.


Bekend probleem bij Paiste, dat scheuren.
Ik ga voor Zildjian. Heb 2 jaar terug een 14" crash vervangen, die na 15 jaar trouwe dienst ging scheuren. De overige (14" Z, 16" Z en 18" Amir ride) gaan nog steeds mee.
Bij mijn huidige kit (ook al 17 jaar oud), ben ik begonnen met een pearl HH, die zo'n 10 jaar is meegegaan. Nu een 13" Zildjian Dynobeat.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-12-2005 15:08 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 22 december 2005 18:05 schreef Snaack het volgende:
Ik ben vanmiddag trouwens bij Thijs van CustomDrums.nl geweest met mijn snare.

Hij gaat de bearing edges bijwerken. Ipv 1 scherpe 45 graden hoek worden het 2 45 graden hoeken, buitenkant afgerond, met een vrij breed draagvlak.

Ook wordt het snarebed iets verdiept en breder gemaakt zodat mijn snare meer "snap" krijgt.

En, er komt een Trick GS7 strainer op. Ik heb zowel de Trick als de DrumWorks Nickel uitgeprobeerd, die Trick is imho dé strainer.

Groot voordeel vind ik dat het mechanisme om de snaarspanning mee in te stellen kogelgelagerd is, je voelt duidelijk klikjes als je aan het ding draait. Oftwel: de snaarspanning loopt niet meer terug!

Blijft trouwens hoerig dat Pearl zulke gare strainers op haar topserie snares durft te zetten. Ik ben namelijk niet de enige, vriend van me heeft een UltraCast en hij heeft ook problemen met de strainer.

Ow, verder komen er nieuwe rubbers in de spanblokjes en worden de spanranden met langere schroeven vastgezet, zodat (ont)stem problemen hopelijk tot het verleden behoren.

Tot slot: Thijs is echt een ongelooflijk aardige kerel, enthousiast, kundig en hij is SNEL. Mijn snare is MORGEN al klaar!

Check ook zeker de snares die hij maakt (segment shell), erg mooi en goed geprijst.

www.customdrums.nl






AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH

EINDELIJK klinkt die snare modder, modderfokking hoerig vet. Ik kan het gewoon niet geloven, modderfok!!!

Een lintje voor Thijs, die man is een tovenaar!!

Ik zal straks ff een paar feauteaux maken van de snare.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 24-12-2005 16:34 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 24 december 2005 15:08 schreef Snaack het volgende:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH

EINDELIJK klinkt die snare modder, modderfokking hoerig vet. Ik kan het gewoon niet geloven, modderfok!!!

Een lintje voor Thijs, die man is een tovenaar!!

Ik zal straks ff een paar feauteaux maken van de snare.


Off topic: Kan je me eens toevoegen op MSN (adres staat in mijn profiel), zodat we misschien nog ff wat kunnen regelen over dat optreden?

En proficiat met je modderfokking hoerige vette (en dure ) snare



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-12-2005 20:45 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 24 december 2005 16:34 schreef Kramy het volgende:
Off topic: Kan je me eens toevoegen op MSN (adres staat in mijn profiel), zodat we misschien nog ff wat kunnen regelen over dat optreden?


Ik heb je volgens mij vorige week al geadd.. Blijkbaar nog niet tegelijk online geweest

Is je MSN-mailadres ook je "echte" mailadres? Dan mail ik je wel ff...

quote:

En proficiat met je modderfokking hoerige vette (en dure ) snare


Yeah! Ik kan gewoon nog niet geloven dat hij eindelijk vet klinkt!! :D

En duur, sja... Het is maar wat je er voor over hebt, hehe

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 24-12-2005 20:45]


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 29-12-2005 18:24 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk




karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 29-12-2005 19:31 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

hehe ik heb het voor elkaar:

na gitaristen te laten huilen en tenenkrommen met mn gitaar en vooral de stemming ervan (beetje apart hehe) heb ik nu hetzelfde bereikt met mn drumkitje. lekker cheap ass een hihat uit elkaar schroeven en een hihat en bekken van maken. een andere bekken hangt nu ergens aan diezelfde paal te bungelen. moet niet te hard meppen want dan draait mn hihat zich om :D


Je moeder.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-12-2005 16:13 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 24 december 2005 15:08 schreef Snaack het volgende:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH

EINDELIJK klinkt die snare modder, modderfokking hoerig vet. Ik kan het gewoon niet geloven, modderfok!!!

Een lintje voor Thijs, die man is een tovenaar!!

Ik zal straks ff een paar feauteaux maken van de snare.


Zoals beloofd een paar foto's van mijn gepimpte snare :D


Trick GS007 strainer


Puresound matje, en hopelijk is de nieuwe bearing edge ook goed te zien. Lastig fotograferen als je het vel erop laat zitten




De snare klinkt nu echt fenomenaal!!!


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 31-12-2005 16:22 by aerodis Profiel van aerodis

Ik had op zijn minst een gigantische uitbouw verwacht, inclusief schotelantenne


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 01-01-2006 14:00 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 31 december 2005 16:13 schreef Snaack het volgende:
Zoals beloofd een paar foto's van mijn gepimpte snare :D

De snare klinkt nu echt fenomenaal!!!


Mooi snaack !! Ik moet de randen van mijn 10" tom ook nog aanpassen.

Tevens bij frietbek gevraagd om Evans G2 tomvellen, maar die hadden ze niet in de maten die ik moest hebben. Waar halen jullie die ? Drumhandschoenen hadden ze ook niet....

Ik heb nog wel zo'n cupbekkentje op de kop getikt voor weinig. Cool, had ik al lang op mijn verlanglijstje staan !


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 01-01-2006 14:03 by Hexegot Profiel van Hexegot

Ik heb afgelopen week ein-de-lijk ook eens een eigen (compleet) setje trommels en bekkens aangeschaft. Het duurt nog een paar weken voor alles geleverd is, maar dan zal ik hier ook wel eens een fotootje of twee posten...


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 01-01-2006 14:14 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 23 december 2005 8:36 schreef Fat Bastard het volgende:
Bekend probleem bij Paiste, dat scheuren.
Ik ga voor Zildjian. Heb 2 jaar terug een 14" crash vervangen, die na 15 jaar trouwe dienst ging scheuren. De overige (14" Z, 16" Z en 18" Amir ride) gaan nog steeds mee.
Bij mijn huidige kit (ook al 17 jaar oud), ben ik begonnen met een pearl HH, die zo'n 10 jaar is meegegaan. Nu een 13" Zildjian Dynobeat.



Mijn duurdere Paiste crash (16 inch 2000 series dacht ik) klinkt na anderhalf jaar nog als nieuw. Dat scheuren is eerder een bekend probleem bij cheap-ass bekkens



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 01-01-2006 18:11 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Heb me laten vertellen dat de 2002 series van Paiste onverwoestbaar zijn! Had ooit drumles van Marco Kleinnibbelink (ex-deadhead), en die roste er ook wel fokking hard op, maar die dingen kreeg ie niet kapot...


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 01-01-2006 23:47 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 1 januari 2006 18:11 schreef Ethereal het volgende:
Heb me laten vertellen dat de 2002 series van Paiste onverwoestbaar zijn! Had ooit drumles van Marco Kleinnibbelink (ex-deadhead), en die roste er ook wel fokking hard op, maar die dingen kreeg ie niet kapot...


2002 is het volgens mij ook, zal volgende week als ik mijn bekkens weer zie ff kijken



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-01-2006 23:59 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 1 januari 2006 14:00 schreef judge paul het volgende:
Tevens bij frietbek gevraagd om Evans G2 tomvellen, maar die hadden ze niet in de maten die ik moest hebben. Waar halen jullie die ?


Vaag.. Normaal hebben ze bergen Evans op voorraad..

Euhm, ik kan ze iig via mijn drumleraar scoren (met korting), anders kan je ze bij bij de stokken en vellen discounter vast bestellen.

Ik heb dinsdag drumles, als je me mailt wat je nodig hebt kan ik de shizzle wel bij Ernst halen, dan neem ik het komend weekend voor je mee.
quote:

Ik heb nog wel zo'n cupbekkentje op de kop getikt voor weinig. Cool, had ik al lang op mijn verlanglijstje staan !


Cool, dat wil ik ook nog! Of zo'n ZilBell (ofzo..) Leuk voor accentjes!


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 02-01-2006 0:02 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 1 januari 2006 23:59 schreef Snaack het volgende:

[...] stokken en vellen discounter [...]

Dank voor deze link, Snaackmansch...


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 02-01-2006 12:39 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 23 december 2005 8:36 schreef Fat Bastard het volgende:
Bekend probleem bij Paiste, dat scheuren.
Ik ga voor Zildjian. .



Dat probleem had ik ook, maar dan precies andersom.... Ik heb een fortuin aan gescheurde zildjian bekkens op zolder liggen (Altijd de crashes, trouwens). Tegenwoordig heb ik een paar redelijk goedkope Paiste crashes (802), en die zijn erg degelijk.

Hoe je de bekkens ophangt is eigenlijk de grootste oorzaak van scheuren. Niet te strak, en er niet te haaks op meppen (scheelt ook stokken)

Nu moet ik die oude Zildjians een keer laten afsnijden, misschien dat er een paar nog wel klinken als zijnde splash/effectcymbals.....



judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 02-01-2006 12:47 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 1 januari 2006 23:59 schreef Snaack het volgende:


Euhm, ik kan ze iig via mijn drumleraar scoren (met korting), anders kan je ze bij bij de stokken en vellen discounter vast bestellen.

Ik heb dinsdag drumles, als je me mailt wat je nodig hebt kan ik de shizzle wel bij Ernst halen, dan neem ik het komend weekend voor je mee.





Die link gecheckt. Beter !! Alleen iets te laat om nog te bestellen, ik heb ze donderdag nodig ivm een opname van FondleCorpse....

Jouw drumles.....Misschien dat Bas of Mathijs de vellen dan woensdag bij je op kunt pikken ??? Mocht je dat niet uitkomen, dan neem ik gewoon met een van mijn andere vellensets op (Pinstripe of Emperor).

Die prijzen van Evans vallen me trouwens enorm mee, ik had verwacht dat het veel meer zou kosten. Laatst een set bassdrumvellen gekocht, dat was echt veel geld (met name als je het omrekent naar guldens....)


Yob
Usericon van Yob
Posted 02-01-2006 15:45 by Yob Profiel van Yob

quote:
Op 2 januari 2006 12:39 schreef judge paul het volgende:
Dat probleem had ik ook, maar dan precies andersom.... Ik heb een fortuin aan gescheurde zildjian bekkens op zolder liggen (Altijd de crashes, trouwens). Tegenwoordig heb ik een paar redelijk goedkope Paiste crashes (802), en die zijn erg degelijk.

Hoe je de bekkens ophangt is eigenlijk de grootste oorzaak van scheuren. Niet te strak, en er niet te haaks op meppen (scheelt ook stokken)

Nu moet ik die oude Zildjians een keer laten afsnijden, misschien dat er een paar nog wel klinken als zijnde splash/effectcymbals.....




En nog steeds krijg ik niks kapot gemept...


The Glorious Dead!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-01-2006 15:52 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 december 2005 19:31 schreef karnivoor het volgende:
hehe ik heb het voor elkaar:

na gitaristen te laten huilen en tenenkrommen met mn gitaar en vooral de stemming ervan (beetje apart hehe) heb ik nu hetzelfde bereikt met mn drumkitje. lekker cheap ass een hihat uit elkaar schroeven en een hihat en bekken van maken. een andere bekken hangt nu ergens aan diezelfde paal te bungelen. moet niet te hard meppen want dan draait mn hihat zich om :D




moet je mijn oude drumstel met kerstkaart triggers erbij hebben?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-01-2006 16:10 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 2 januari 2006 12:47 schreef judge paul het volgende:
Die link gecheckt. Beter !! Alleen iets te laat om nog te bestellen, ik heb ze donderdag nodig ivm een opname van FondleCorpse....

Jouw drumles.....Misschien dat Bas of Mathijs de vellen dan woensdag bij je op kunt pikken ???


Het ligt eraan hoe laat woensdag, moet namelijk van 18h-21h oefenen.

Welke vellen moet je hebben? Dan bel ik Ernst ff of hij die op voorraad heeft

quote:
Die prijzen van Evans vallen me trouwens enorm mee, ik had verwacht dat het veel meer zou kosten.


Nou, toch zo'n 15 euro per vel, dat vinnik nie goedkoop..

quote:
Laatst een set bassdrumvellen gekocht, dat was echt veel geld (met name als je het omrekent naar guldens....)


Haha, ja, 45 euro per stuk ofzo??


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 02-01-2006 16:17 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

quote:
Op 2 januari 2006 12:39 schreef judge paul het volgende:
Dat probleem had ik ook, maar dan precies andersom.... Ik heb een fortuin aan gescheurde zildjian bekkens op zolder liggen (Altijd de crashes, trouwens). Tegenwoordig heb ik een paar redelijk goedkope Paiste crashes (802), en die zijn erg degelijk.

Hoe je de bekkens ophangt is eigenlijk de grootste oorzaak van scheuren. Niet te strak, en er niet te haaks op meppen (scheelt ook stokken)

Nu moet ik die oude Zildjians een keer laten afsnijden, misschien dat er een paar nog wel klinken als zijnde splash/effectcymbals.....




Hmmmm....

Mijn Z crashes gaan al 17 jaar mee, zo ook mijn Amir Ride.
De zwakste was een 14 inch crash en die heeft het zo'n 14/15 jaar uit.
Mijn bekkens staan vrijwel haaks en ik mep redelijk door. Misschien toch de stokken dan?

Ik gebruik 7a stokken, meestal Vic Firth American Classic Rock (Hickory). Met een paar stokken doe ik 6 maanden tot een jaar.

Toen ik net begon met drummen, gebruikte ik altijd van die goedkope boomstammen (2b), waar ik meestal minder dan een maand mee deed.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 02-01-2006 16:32 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 2 januari 2006 15:45 schreef Yob het volgende:
En nog steeds krijg ik niks kapot gemept...


Ja hallo, jij gebruikt techniek en les en shit, da's nie eerlijk natuurlijk



Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 02-01-2006 17:00 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

quote:
Op 2 januari 2006 16:32 schreef chriz het volgende:
Ja hallo, jij gebruikt techniek en les en shit, da's nie eerlijk natuurlijk


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 02-01-2006 18:09 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 2 januari 2006 17:00 schreef Fat Bastard het volgende:



+1


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 02-01-2006 19:26 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 2 januari 2006 16:10 schreef Snaack het volgende:
Het ligt eraan hoe laat woensdag, moet namelijk van 18h-21h oefenen.

Welke vellen moet je hebben? Dan bel ik Ernst ff of hij die op voorraad heeft



Nou, toch zo'n 15 euro per vel, dat vinnik nie goedkoop..






Ach, ik bedacht me eigenlijk dat het helemaal niet zo nodig is om moeilijk te doen voor nieuwe vellen, aangezien die pinstripes best nog wel okay zijn, dus.... thanx anyway. Die bassdrumvellen waren 60 en 25 per stuk... dit maal twee, want ik heb dus twee bassdrums. Twee remo en twee JZ vellen. Remo vind ik sowieso superduur, en ik dacht eigenlijk dat Evans nog een slagje duurder was. Daarom viel het me nog mee.

Zildjian Z........ is superlomp. Als je die kapotslaat, dan sla je alles aan gort, lijkt me.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen