IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen deel 4!!!! Vorige pagina | Volgende pagina
Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 28-06-2006 11:13 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 28 juni 2006 11:11 schreef yelmer het volgende:

Met de prijzen van stagg mag je wel een beetje houthakken vind ik

Ik heb ooit een leerling gehad die ook zo dacht... Gevolg: hij leerde zichzelf een waardeloze techniek aan, had bijna altijd spierpijn na het drummen en gaf bovendien elke acht weken geld uit aan wéér een of meerdere nieuwe bekkens. Mafkees.

Btw, Snaack, je wordt door Illusione verzocht om je te melden in het onzintopic.


[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 28-06-2006 11:14]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-06-2006 11:14 by Snaack Profiel van Snaack

Houthakken doe je maar in een bos

Ik sloeg ook veeeel te hard en met verkeerde techniek, ben nog bezig het af te leren.


yelmer
Usericon van yelmer
Posted 28-06-2006 11:15 by yelmer Profiel van yelmerhttp://erebus.nl

quote:
Ik heb ooit een leerling gehad die ook zo dacht... Gevolg: hij leerde zichzelf een waardeloze techniek aan, had bijna altijd spierpijn na het drummen en gaf bovendien elke acht weken geld uit aan wéér een of meerdere nieuwe bekkens. Mafkees.
mafkees is een goed woord daarvoor Inderdaad eerst techniek hebben, en dan maar is kijken of je wat lomper kan spelen



Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 28-06-2006 11:20 by Hexegot Profiel van Hexegot

Of leer gewoon spelen zoals Ahmir Thompson.


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 29-06-2006 12:24 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind




chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 29-06-2006 12:51 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

spierpijn? speelde die gast met loden pijpen ofzo?



yelmer
Usericon van yelmer
Posted 30-06-2006 9:43 by yelmer Profiel van yelmerhttp://erebus.nl

Zonder techniek wil je nog wel is de verkeerde bewegingen maken ---> spierpijn + gear die snel stuk is

[Dit bericht is gewijzigd door yelmer op 30-06-2006 9:44]



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-06-2006 11:38 by Snaack Profiel van Snaack

Je zou zeggen dat ze het dan wel snel afleren of een dusdanige blessure oplopen dat ze een tijdje niet meer kunnen drummen, hehe.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 30-06-2006 13:06 by Hexegot Profiel van Hexegot

Het bandje is na het vertrek van een van de gitaristen ook een snelle dood gestorven, en ik vermoed dat hij daarna nooit meer gedrumd heeft en zodoende nog steeds normaal kan functioneren.

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 30-06-2006 13:07]


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 30-06-2006 19:40 by grindcore Profiel van grindcore

Ik heb een vraagje..

Ik probeer drumroffels na te bootsen maar het lukt niet omdat ik het gewoon de snelheid van die roffels niet hoor.

Bij het nummer For us and against us komt het veel voor. Kan iemand mij vertellen hoe snel deze roffels worden gespeeld (8ste, 16de)

Bijvoorbaat dank


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-06-2006 21:24 by Snaack Profiel van Snaack

Welke band is dat?


Krijt
De drummer die je (nog) niet kent.
Usericon van Krijt
Posted 30-06-2006 21:52 by Krijt Profiel van Krijt

Hmm volgens mij speel ik zelf eigenlijk ook te hard, ik doe nooit heel erg lang met stokken.
Er zijn mensen die het jaren doen met hetzelfde setje.. Ik speel nog geen jaar en ben al bezig aan mn derde.
Toch maar eens vragen aan mijn drumleraar wat ik fout doe, hehehe.


"Mine friends, I loveth thee to tiny fragments." - Ik


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 30-06-2006 21:54 by grindcore Profiel van grindcore

koet :lol:

Dying fetus - Destroy the oppposition - 07 - For us or against us


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-06-2006 22:44 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 30 juni 2006 21:52 schreef Krijt het volgende:
Hmm volgens mij speel ik zelf eigenlijk ook te hard, ik doe nooit heel erg lang met stokken.
Er zijn mensen die het jaren doen met hetzelfde setje.. Ik speel nog geen jaar en ben al bezig aan mn derde.
Toch maar eens vragen aan mijn drumleraar wat ik fout doe, hehehe.


JAREN met hetzelfde setje

Ik doe een maand of 2 met een set.. Ik speel elke dag..


quote:
Op 30 juni 2006 21:54 schreef grindcore het volgende:
koet :lol:

Dying fetus - Destroy the oppposition - 07 - For us or against us


Ah, ik ga zo ff luisteren.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 30-06-2006 23:39 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 30 juni 2006 21:52 schreef Krijt het volgende:

Hmm volgens mij speel ik zelf eigenlijk ook te hard, ik doe nooit heel erg lang met stokken.
Er zijn mensen die het jaren doen met hetzelfde setje.. Ik speel nog geen jaar en ben al bezig aan mn derde.
Toch maar eens vragen aan mijn drumleraar wat ik fout doe, hehehe.

Mensen die jaren met hetzelfde paar stokken doen, spelen óf veelal op lage volumes, óf gewoon niet of nauwelijks met de nek of schouder van de stok. Als je bijvoorbeeld veel rimshots speelt of veelvuldig crasht op je bekkens - en helemaal als je daar ook nog een beetje kracht bij zet - ontstaan in je stokken deuken en na verloop van tijd ook scheuren, waardoor ze uiteindelijk zullen breken. Ook kan het liggen aan de houtsoort waar de stokken uit gemaakt zijn (zacht, hard), maar dat is vrijwel nooit de echte oorzaak. Maar als jij in een jaar drie paar stokken verslijt hoeft dat i.i.g. niet perse het gevolg te zijn van een slechte techniek of hard slaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 30-06-2006 23:42]


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 01-07-2006 1:05 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Hehe, ik heb ooit eens 1,5 jaar gedaan met een paar VF 5bn. Sinds ik blastbeats speel in bands doe ik er 2-3 maanden mee.



Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 01-07-2006 4:22 by Myth of Fury Profiel van Myth of Furyhttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 30 juni 2006 21:52 schreef Krijt het volgende:
Ik speel nog geen jaar en ben al bezig aan mn derde.
Toch maar eens vragen aan mijn drumleraar wat ik fout doe, hehehe.
Afgaande op wat ik zoal van drummers hoorde is dat zo veel niet.

Dus benieuwd wat je leraar zegt.
Jij: "Wat doe ik fout dat ik er zoveel verslijt?"
Hij: "Je speelt metal."



Krijt
De drummer die je (nog) niet kent.
Usericon van Krijt
Posted 01-07-2006 8:51 by Krijt Profiel van Krijt

quote:
Op 1 juli 2006 4:22 schreef Myth of Fury het volgende:
Afgaande op wat ik zoal van drummers hoorde is dat zo veel niet.

Dus benieuwd wat je leraar zegt.
Jij: "Wat doe ik fout dat ik er zoveel verslijt?"
Hij: "Je speelt metal."


Dat zei hij ook nog serieus


"Mine friends, I loveth thee to tiny fragments." - Ik


yelmer
Usericon van yelmer
Posted 01-07-2006 15:16 by yelmer Profiel van yelmerhttp://erebus.nl

quote:
Er zijn mensen die het jaren doen met hetzelfde setje.. Ik speel nog geen jaar en ben al bezig aan mn derde.


Ik weet dat drummen een dure hobbie is, maar teringjantje das echt duur En tja met stokken krijg ik het soms voor elkaar dat ze van slijtage uiteindelijk breken. Hard slaan is zonde als je snel probeert te spelen



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 02-07-2006 0:03 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Nietes.


Touché, pussycat!


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 02-07-2006 2:12 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Ik doe ongeveer 4 weken met een paar stokken, ik sla rimshots dus dat verklaard een hoop.
Bekkens sla ik nog zelden kapot, ik veeg dus met de stokken.



Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 02-07-2006 9:20 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 30 juni 2006 19:40 schreef grindcore het volgende:
Ik heb een vraagje..

Ik probeer drumroffels na te bootsen maar het lukt niet omdat ik het gewoon de snelheid van die roffels niet hoor.

Bij het nummer For us and against us komt het veel voor. Kan iemand mij vertellen hoe snel deze roffels worden gespeeld (8ste, 16de)

Bijvoorbaat dank


32ste...t zijn namelijk roffels

rr ll rr ll rr etc

in dit nummer vaak fills waar hij begint met een roffel en dan er een stel 8ste achteraangooit... die dingen uit t begin zijn roffels van 17




In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 02-07-2006 9:39 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

De voornaamste factor in slijtage van stokken ligt volgens mij nog altijd in het hihat spel. Net als m'n crashes bespeeld ik m'n hats ook dusdanig dat de rand van de bekkens niet in je stokken kerft, zeg maar. Ik zie veel metaldrummers die hun hats vrij hoog hebben staat en dus eigenlijk automatisch een houtzagerij lijken te hebben, getuige de hoeveelheid zaagsel die er altijd om hihats heenligt (en in de hoepel van de snare aan de kant van de hats). Ik speel ook best veel rimshots, maar daar slijten m'n stokken eigenlijk nauwelijks van.


Touché, pussycat!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-07-2006 10:11 by Snaack Profiel van Snaack

Godsamme, wilde ik voorheen altijd méér, meer percussiedingetjes, meer bekkens, meer toms, nu wil ik juist minder hahaha

Ik heb 1 tom, 1 china, 1 splash en 2 crashes uit mijn setup geschrapt. Speel nu op 22/12/16 met hi-hat, ride, 18" crash, 16" china en een 8" splash. En een snare natuurlijk

Alles staat lekker dichtbij, de bekkens hangen laag, en het belangrijkste: ik word niet afgeleid door talloze leuke dingen om op te meppen

Het verbaasde me hoeveel geluiden je uit zo'n minimale kit kunt halen


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 02-07-2006 10:15 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

ik wil er juist een derde bassdrum bij hahahaha


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen