IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen deel 4!!!! Vorige pagina | Volgende pagina
Jällö
Usericon van Jällö
Posted 10-11-2006 14:55 by Jällö Profiel van Jällö

OK. Here we go, enkele voorbeeldjes:





Met custom bedoel ik dat ik vaak niet meer opschrijf dan bijvoorbeeld dit:




Voorbeeld van een compleet nummer in PDF: http://www.baumstrunk.org/downloads/Glass.pdf

OK, verklaar me voor gek, maar ik speel sindskort in 2 nieuwe bands met een gigantisch repertoire en heb daarom de laatste weken al meer dan 150 ritmes uitgeschreven op deze manier (voor bijna 40 nummers).
Dat was me andere never never never nooit gelukt.

Als iemand het wat lijkt, geef even een gil dan stuur ik je de moeder.BMP met alle rusten/noten e.d.... die is nog verre van compleet of perfect dus ik kan wel wat hulp gebruiken!!


[Dit bericht is gewijzigd door Jällö op 10-11-2006 15:00]


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 10-11-2006 15:54 by ThaTyger Profiel van ThaTyger

is het niet veel werk om alle noten op de goede hoogte te krijgen?

Ziet er wel costum en vet uit =)

En ja, GuitarPro heeft een koebel


kwaliteit > kwantiteit


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 10-11-2006 16:53 by Jällö Profiel van Jällö

Nee, da's geen probleem.
Bij alle losse nootjes en rusten staat ook al een een notenbalk, dus daar knip en plak je gewoon een stukje van mee.
Bovendien heb ik nu al een aardig zootje ritmes en fills klaar, dus nu is een nieuw ritme opschrijven vaak een kwestie van 2 helften bij elkaar zoeken.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-11-2006 16:56 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 10 november 2006 14:23 schreef Jällö het volgende:
@Snaack.
Ik heb ook jarenlang gezocht naar een geschikt notatieproggie. Heb er verscheidene geprobeerd, maar kon er maar niet aan wennen.
Als ik een raar symbooltje wil toevoegen, kan dat niet... of het kan wel maar het duurt een half uur. Zo'n hele notenbalk vind ik vaak ook maar onoverzichtelijk, de nootjes te dun, etc.

Ik heb nu zelf een simpele BMP file gemaakt waarmee ik door nootjes/rusten/tekens te copy/pasten heel snel en gemakkelijk en vooral super-custom m'n ritmes kan uitschrijven. Ik zal zo es een voorbeeldje posten!


Heeej, dat is verrekte handig zeg!!! Ik kom graag in bezit van je moeder BMP.

Is het niet handiger ivm transparancy met GIF te werken trouwens??


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 10-11-2006 17:53 by Jällö Profiel van Jällö

Transparantie beter met GIF?
Zou kunnen, geen flauw benul.

Ik gebruik steeds .BMP ipv. .JPEG pics omdat ze scherper zijn. Als je .JPG 20x knipt en plakt en opslaat blijft er niks van over. BMP's zijn helaas weer vrij groot...
Als ik de ritmes in m'n tekstverwerker (Open Office) plak doe ik trouwens 'wrap through' (+ verkleinen)... is dat mss wat je bedoeld met transparantie?
Verder kun je in Paint ook ondoorzichtig tekenen hè.

Zoals ik al zei, het systeem is nog niet perfect en ideëen en aanvullingen zijn van harte welkom. Ikzelf heb inmiddels wel zoveel ritmes en nummers uitgeschreven dat ik zeker weet dat het voor ideaal is.
Kijk maar even of het systeem je bevalt. Lijkt me tof de moeder.BMP met een paar lui te perfectioneren.
Moeder vind je hier: http://www.baumstrunk.org/downloads/ALL.BMP


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 11-11-2006 19:22 by Jällö Profiel van Jällö

Kan iemand mij vertellen hoeveel een nieuwe verbindingsstang kost voor een Iron Cobra twinpedaal?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-11-2006 11:41 by Snaack Profiel van Snaack

Te veel. 90 euro dacht ik.

Ik heb een keer een helft gesloopt (alleen het gedeelte dat je in het verbindingsdingetje schuift) en dat kostte al 40 euro.


ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 12-11-2006 16:49 by ThaTyger Profiel van ThaTyger

quote:
Op 10 november 2006 17:53 schreef Jällö het volgende:
Transparantie beter met GIF?
Zou kunnen, geen flauw benul.



Photoshop + GIFS is wel een relaxe oplossing mss, met transparantie werken is wel fijn als je meerdere noten hebt die dicht bij elkaar staan. Voor de rest opzich niet perse nodig.

best slim idd om ze met een stukje balk te kopieren =)


kwaliteit > kwantiteit


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 12-11-2006 17:46 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 12 november 2006 11:41 schreef Snaack het volgende:
Te veel. 90 euro dacht ik.

Ik heb een keer een helft gesloopt (alleen het gedeelte dat je in het verbindingsdingetje schuift) en dat kostte al 40 euro.

Ja, daar was ik al bang voor. Gelukkig heb ik er eentje kunnen ruilen tegen een aantal vellen die ik nog over had.

Die cardanasjes moeten ze nodig wat beters voor verzinnen, want daar zit binnen de kortste keren speling op.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


sylf
Usericon van sylf
Posted 14-11-2006 15:16 by sylf Profiel van sylfhttp://www.myspace.com/timeshavechanged046

quote:
Op 12 november 2006 17:46 schreef Jällö het volgende:
Die cardanasjes moeten ze nodig wat beters voor verzinnen, want daar zit binnen de kortste keren speling op.


Heb ik ook last van, eerst met de Iron Cobra en nu met de Pearl Eliminator ook al (na een paar maanden). Heb al gehoord dat je ze vanaf het begin af een beetje moet insmeren omdat ze vrij snel slijten en dus speling krijgen... maar da's voor mij nu een beetje laat. Gelukkig kan ik er mee terug en wordt 'ie helemaal opgeknapt. Jammer alleen dat dat altijd 'n tijd duurt.


everyone knows that good news always sleeps 'till noon


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-11-2006 15:25 by Snaack Profiel van Snaack

Ik wil een 2e bassdrum. Heb al 2 IC's liggen. Dan heb je dat gezeik helemaal niet meer, hehe. Zeker voor het snellere werk vind ik een twin niet ideaal, de extra weerstand van het slavepedaal vind ik echt naar namelijk.

Maar ja. Niemand heeft een losse Tama Rockstar bassdrrum te koop, dus ik ben bang dat ik pas 2 bassdrums heb als ik gennoeg geld voor een nieuwe kit heb.


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 14-11-2006 20:17 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Tsja kut is dat. Ik had ook vette speling op die tussenstang, dus had maar een nieuwe gehaald €105,-

Nou ja 2 maanden later speelt ie alweer kut dus speel nu gewoon met 2 lossen pedalen



Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 15-11-2006 0:28 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Zeg Snaack waar blijft dar drummersweekend waar je het op Occultfest over had.......???



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-11-2006 0:35 by Snaack Profiel van Snaack

A.t.m. te druk met andere dingen om dat op te zetten, maar het lijkt mij nog steeds ubergaaf om te doen. Gok ergens feb/ maart volgend jaar.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 15-11-2006 0:45 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Mmm heb ik mooi de tijd om nog hard oefenen om geen modderfiguur te slaan



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-11-2006 1:07 by Snaack Profiel van Snaack

Ik ook, hahahaha


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 16-11-2006 9:13 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 14 november 2006 15:25 schreef Snaack het volgende:
Ik wil een 2e bassdrum. Heb al 2 IC's liggen. Dan heb je dat gezeik helemaal niet meer, hehe. Zeker voor het snellere werk vind ik een twin niet ideaal, de extra weerstand van het slavepedaal vind ik echt naar namelijk.

Maar ja. Niemand heeft een losse Tama Rockstar bassdrrum te koop, dus ik ben bang dat ik pas 2 bassdrums heb als ik gennoeg geld voor een nieuwe kit heb.

Dan krijg je wel meer sjouwwerk. En je hebt niet meer die compacte setup die ik op foto's van jullie gigs heb gezien. Of was je sowieso al weer terug naar vijfdelig? Want twee bassdrums met een tommetje erboven, dat kan dus echt niet.

Zelf heb ik recentelijk en tweede set gekocht, tweedehands uiteraard. Nagenoeg dezelfde maten als die ik al had en in dezelfde kleur. Ik kan nu dus de kit opstellen die ik wil.


Touché, pussycat!


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 16-11-2006 9:38 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

quote:
Op 14 november 2006 15:25 schreef Snaack het volgende:
Ik wil een 2e bassdrum. Heb al 2 IC's liggen. Dan heb je dat gezeik helemaal niet meer, hehe. Zeker voor het snellere werk vind ik een twin niet ideaal, de extra weerstand van het slavepedaal vind ik echt naar namelijk.

Maar ja. Niemand heeft een losse Tama Rockstar bassdrrum te koop, dus ik ben bang dat ik pas 2 bassdrums heb als ik gennoeg geld voor een nieuwe kit heb.


De reden, waarom ik dus al jaren met 2 bassdrums speel.

+ dat zo'n kit met 2 bassdrums natuurlijk very metal is!



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 16-11-2006 10:38 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 16 november 2006 9:13 schreef Sporty Voleg het volgende:
Of was je sowieso al weer terug naar vijfdelig? Want twee bassdrums met een tommetje erboven, dat kan dus echt niet.


Oh nee?!




De drummer van Runemagick heeft trouwens ook zo'n opstelling, ziet er wel degelijk ruig uit.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-11-2006 12:36 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 16 november 2006 9:13 schreef Sporty Voleg het volgende:
En je hebt niet meer die compacte setup die ik op foto's van jullie gigs heb gezien. Of was je sowieso al weer terug naar vijfdelig?


Nee, speel nog steeds over 22/12/16. Bevalt uitstekend.

quote:
Want twee bassdrums met een tommetje erboven, dat kan dus echt niet.


Ja, met een 2e bassdrum erbij ben ik eigenlijk verplicht om een metal verantwoorde setup ala 22/22/8/10/12/14/16/18 te nemen, ik weet het.

Maarruh, ff serieus, als er een nieuwe kit komt wil ik er sowieso wel een tommetje of wat bij, zolang het maar kleine en ondiepe maten zijn zodat mijn setup lekker compact blijft.

Bij sommige fills mis ik nu wel een extra tom, vooral bij langere fills natuurlijk. Alhoewel ik het wel een uitdaging vind dat op te lossen door meer bassdrum/ accenten op bekkens te gebruiken.

Een 16e triolen roll over snare - 10" - 12" - 14" is leuk maar snare - 12" - bassdrum - ride cup vind ik leuker hehe.

Maar goed. Ik zou wel extra toms willen voor meer klankmogelijkheden, niet persé om langere rolls over toms te kunnen maken. Past wel bij de muziek van mijn band waarin ik bijvoorbeeld in 1 nummer zowel blast op in een riff in lage A als een ritme met rimmclick op een clean stuk speel.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 16-11-2006 13:59 by Jällö Profiel van Jällö

Sowieso kun je ook uit een compactere set best vette lange rolls halen. Het kost alleen iets meer moeite, maar als je het goed doet klinkt het m.i. wel 10x vetter. Kijk es hoe bijv. Steve Smith over z'n tommetjes rolt, daar heb je echt geen Porknoy set voor nodig.

Sextolen patroontjes die ik vaak achterlkaar speel zijn RLRBRL (B = Bass) en RLLRRL (vetgedrukt = accent, evt. op een bekken!)


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 16-11-2006 19:25 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 16 november 2006 9:38 schreef Fat Bastard het volgende:
De reden, waarom ik dus al jaren met 2 bassdrums speel.

+ dat zo'n kit met 2 bassdrums natuurlijk very metal is!




China's zijn ook erg metal



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 16-11-2006 19:53 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 16 november 2006 10:38 schreef Jällö het volgende:
Oh nee?!




De drummer van Runemagick heeft trouwens ook zo'n opstelling, ziet er wel degelijk ruig uit.

Maar daar hangt ook een koebel naast!



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 16-11-2006 22:03 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Hehheh, dat vind ik dus echt geen gezicht. De huidige drummer van Therapy? heeft ook zo'n setup. Ik vond het maar niks, maar misschien komt dat ook wel omdat een tweede bassdrum bij die band totaal nutteloos is (behalve dan voor de looks). Maar iedereen moet natuurlijk gewoon doen waar ie zin in heeft of wat ie 't prettigst vindt.


Touché, pussycat!


ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 16-11-2006 22:30 by ThaTyger Profiel van ThaTyger

quote:
Op 16 november 2006 9:38 schreef Fat Bastard het volgende:
De reden, waarom ik dus al jaren met 2 bassdrums speel.

+ dat zo'n kit met 2 bassdrums natuurlijk very metal is!




moet je wel een china er bij hebben... en een metal ride.. want die zijn natuurlijk heel "metal"



Zijn die frontvellen bedrukt, of heb je ze gestickered?


kwaliteit > kwantiteit


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen