IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen deel 4!!!! Vorige pagina | Volgende pagina
blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 05-09-2005 16:26 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

OP die snelheden is het wel handig om een beetje overstappen op heel motion. Dat je zeg maar niet vanuit je hele been maar meer vanuit je enkel drumt. Als je dat 1 keer een beetje kan word het een stuk makkelijker.



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 05-09-2005 18:41 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Vraagje, hoe hebben jullie bassdrum snelheid gekweekt, ik doe waarschijnlijk iets gruwelijks verkeerd.



Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 05-09-2005 18:48 by Borthulaz Profiel van Borthulaz

quote:
Op 5 september 2005 18:41 schreef Audiophile het volgende:
Vraagje, hoe hebben jullie bassdrum snelheid gekweekt, ik doe waarschijnlijk iets gruwelijks verkeerd.


Spelen, inspiratie opdoen, kijken, luisteren, proberen, spelen, inspiratie opdoen, kijken, spelen, proberen, leren, vorderen.



Jansuh
Roken is gay.
Usericon van Jansuh
Posted 05-09-2005 19:10 by Jansuh Profiel van Jansuh

Ben ik weer om te ijlen.

Maargoed, ik heb wat tips enzo weer nodig.
Omdat m'n moeder nu misschien wel toestaat dat ik een drumstel aanschaf en deze in mijn kamer deponeer.

Ik kan óf lessen nemen, of een drumstel aanschaffen, en volgens mij ben ik te laat voor het inschrijven voor lessen

Maarja, wat raden jullie mij aan om mee te beginnen? En wat kost dat zo ongeveer?
Is het mogelijk om jezelf aan te leren, of is lessen het beste? Ik kan waarschijnlijk dagelijks een uurtje oefenen, dus dat lijkt me wel ok..

laat me weten?



Lulfiep
Usericon van Lulfiep
Posted 05-09-2005 19:52 by Lulfiep Profiel van Lulfiep

Ik zou in elk geval les nemen, dat hoeft niet eens metalgericht te zijn (heb ik ook niet). Blasten etc. kun je wel een beetje zelf aanleren, en natuurlijk met behulp van filmpjes op internet en je lieve forumgenoten (die hebben mij ook compleet ingelicht).
Aan de andere kant moet je wel kunnen oefenen op een drumstel. Ik zou in ieder geval een tijdje les nemen.

En dan heb ik zelf ook nog een vraag, hoe werkt het bpm systeem precies? Ik heb wel in de gaten dat het over een voet gaat, maar als ik Skip z'n 240bpm filmpje kijk heeft hij wel meer hits dan 4 per seconde met 1 voet.
Enkeltechniek gaat steeds beter, ik krijg er echt al iets rollends uit. Het is wel superfijn dat je dat lang kan volhouden, zo schiet het oefenen tenminste op!

[Dit bericht is gewijzigd door Lulfiep op 05-09-2005 19:54]


Over gebrek aan smaak valt niet te twisten.


Jansuh
Roken is gay.
Usericon van Jansuh
Posted 05-09-2005 19:54 by Jansuh Profiel van Jansuh

Lessen hoeven van mij ook helemaal niet metal-gericht te zijn, zolang de basis maar duidelijk is zegmaar. Alleen, de lessen zijn vrij duur, van dat geld kan ik vast wel een drumstel aanschaffen.



BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 05-09-2005 20:56 by BARABAS Profiel van BARABAS

Bpm betekent beats per minuut, en je hebt er weinig aan want als je hoge snelheden niet kan toepassen in een nummer, ben je nog nergens...


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 05-09-2005 21:37 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 5 september 2005 19:54 schreef Jansuh het volgende:
Lessen hoeven van mij ook helemaal niet metal-gericht te zijn, zolang de basis maar duidelijk is zegmaar. Alleen, de lessen zijn vrij duur, van dat geld kan ik vast wel een drumstel aanschaffen.


Neem in ieder geval meteen vanaf het begin lessen... Ik deed dat dus pas na een jaar ofzo, en kwam er toen achter dat ik me al die tijd een verkeerde techniek had aangeleerd.. En leer dat maar eens af

Maar als je eenmaal een beetje kan trommelen kun je een heeeeeeeeel eind komen door gewoon cd's op te zetten en mee te drummen! Eigenwijs zijn en net zo lang blijven oefenen tot het lukt..

Drummen heerscht!!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 05-09-2005 21:44 by jbassist Profiel van jbassist

binnenkort multiple angle blastmaster video in stereo yo


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Jansuh
Roken is gay.
Usericon van Jansuh
Posted 06-09-2005 10:06 by Jansuh Profiel van Jansuh

quote:
Op 5 september 2005 21:37 schreef Ethereal het volgende:
Neem in ieder geval meteen vanaf het begin lessen... Ik deed dat dus pas na een jaar ofzo, en kwam er toen achter dat ik me al die tijd een verkeerde techniek had aangeleerd.. En leer dat maar eens af

Maar als je eenmaal een beetje kan trommelen kun je een heeeeeeeeel eind komen door gewoon cd's op te zetten en mee te drummen! Eigenwijs zijn en net zo lang blijven oefenen tot het lukt..

Drummen heerscht!!


Hmm, okay, dan ga ik wel even op zoek naar lessen, die iets goedkoper zijn..
Thanks.



Bodyrotdrummer
Usericon van Bodyrotdrummer
Posted 06-09-2005 12:29 by Bodyrotdrummer Profiel van Bodyrotdrummerhttp://www.bodyrot.nl

Wat houdt tempo 200 in?
32-en op 100 bpm of 32-en op 200?


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 06-09-2005 12:34 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 6 september 2005 12:29 schreef Bodyrotdrummer het volgende:
Wat houdt tempo 200 in?
32-en op 100 bpm of 32-en op 200?


32-en op 200 bpm? of ik begrijp het verkeerd of dat is ubersnel

edit: tempo 200 betekent volgens mij over het algemeen 8-en op 200 bpm

[Dit bericht is gewijzigd door chriz op 06-09-2005 12:35]



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-09-2005 12:35 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 5 september 2005 18:41 schreef Audiophile het volgende:
Vraagje, hoe hebben jullie bassdrum snelheid gekweekt, ik doe waarschijnlijk iets gruwelijks verkeerd.


Heb je les?

Oefen je elke dag?

Is de afstelling van je pedaal goed?

Met wat voor schoeisel drum je?

Hoe is de spanning van je bassdrumvel?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-09-2005 12:42 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 6 september 2005 12:34 schreef chriz het volgende:
32-en op 200 bpm? of ik begrijp het verkeerd of dat is ubersnel


Dat is fysiek onmogelijk ja.

Het wereldrecord staat op:
1030 single strokes in een minuut (=16en DB op 257,5BPM)
1407 doubles in 1 minuut (=16en DB op 351,75 BPM)

http://www.extremesportdrumming.com/timwaterson.htm


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 06-09-2005 12:44 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 6 september 2005 12:29 schreef Bodyrotdrummer het volgende:
Wat houdt tempo 200 in?
32-en op 100 bpm of 32-en op 200?

Tempo 200 houdt in dat de metronoom 200 BPM aangeeft. De meeste drummers spelen daar 16-en bij (dus 4 bass-drum hits per metronoom slag). Maar je kunt er ook 8-sten bij spelen (bijvoorbeeld een 1-voet blast), of 8-ste triolen.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 06-09-2005 14:35 by Borthulaz Profiel van Borthulaz

Persoonlijk vind ik het van 16en uitgaan het makkelijkst.



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 06-09-2005 18:19 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 6 september 2005 12:35 schreef Snaack het volgende:
Heb je les?

Oefen je elke dag?

Is de afstelling van je pedaal goed?

Met wat voor schoeisel drum je?

Hoe is de spanning van je bassdrumvel?

-Niet meer
-Ik doe me best, ik heb het een tijdje kunnen doen, maar de laatste anderhalve week moet ik tot onethische tijden om te drummen, werken.
-Afstelling is prima denk ik. Nog niet al te veel aan gesleuteld, misschien iets strakker aanspannen.
-kisten natuurlijk
-best wel strak.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-09-2005 18:42 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 6 september 2005 18:19 schreef Audiophile het volgende:
-Ik doe me best, ik heb het een tijdje kunnen doen, maar de laatste anderhalve week moet ik tot onethische tijden om te drummen, werken.


Ah, dat is kut. Elke dag een kwartier oefenen helpt meer dan 1 keer per week een uur namelijk.

quote:

-Afstelling is prima denk ik. Nog niet al te veel aan gesleuteld, misschien iets strakker aanspannen.


Gewoon een keer een paar uur gaan klooien en naar een fijnere afstelling zoeken. Zie één van mijn 1ste posts in dit topic

Iig veerspanning zo strak mogelijk, dat heb ik en volgens mij de meeste anderen hier ook.

quote:

-kisten natuurlijk


Hmmmm...

Vind ik zelf voor geen meter drummen, speel met sportschoenen met dunne zolen, dan voel ik tenminste wat ik doe.

quote:

-best wel strak.


Hmmm.. Dat zou voor je rebound lekker moeten zijn.

Hope it helps

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 06-09-2005 18:43]


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 06-09-2005 18:45 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

We gaan eens knutselen aan pedaal, je had ook je kloppers dichter naar je vel toe hé?
Sowieso veertje strakker.

En over kisten, ik heb het uitgeprobeerd, het maakt niks uit. Kisten, gympies, blote voeten. Ik kan met alles genoeg voelen en alle snelheid/dynamiek is gelijk.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-09-2005 18:48 by Snaack Profiel van Snaack

Ik vind kisten sowieso onhandige pokkedingen, heb ze al jaren niet meer, hehe


Lulfiep
Usericon van Lulfiep
Posted 07-09-2005 9:54 by Lulfiep Profiel van Lulfiep

Ik drum gewoon op sokken . Ik heb normaal skateschoenen aan en dat gewicht moet je allemaal maar omhooghouden. Ik had wel speciale drumschoenen gezien, maar ik ga op internet geen schoenen bestellen.
Is het eigenlijk wel nodig dat je iets van schoenen aan hebt?

[Dit bericht is gewijzigd door Lulfiep op 07-09-2005 9:55]


Over gebrek aan smaak valt niet te twisten.


Lulfiep
Usericon van Lulfiep
Posted 07-09-2005 9:58 by Lulfiep Profiel van Lulfiep

quote:
Op 6 september 2005 12:42 schreef Snaack het volgende:
Dat is fysiek onmogelijk ja.

Het wereldrecord staat op:
1030 single strokes in een minuut (=16en DB op 257,5BPM)
1407 doubles in 1 minuut (=16en DB op 351,75 BPM)

http://www.extremesportdrumming.com/timwaterson.htm



Filmpje!

Had Tony Laureano ook niet een of ander bass-drum records?


Over gebrek aan smaak valt niet te twisten.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-09-2005 10:59 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 7 september 2005 9:54 schreef Lulfiep het volgende:
Ik drum gewoon op sokken . Ik heb normaal skateschoenen aan en dat gewicht moet je allemaal maar omhooghouden. Ik had wel speciale drumschoenen gezien, maar ik ga op internet geen schoenen bestellen.
Is het eigenlijk wel nodig dat je iets van schoenen aan hebt?


Ik heb ook een tijdje op sokken gedrumd, maar dan heb ik zo weinig grip op de pedalen, KUT.

Dus ik drum tegenwoordig op sportschoenen met dunne zolen


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 07-09-2005 19:48 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 5 september 2005 21:44 schreef jbassist het volgende:
binnenkort multiple angle blastmaster video in stereo yo


Oh dusssss je leest nog eens wat

Ik vind het best als ik maar ff kan inspelen




jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 08-09-2005 1:13 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 7 september 2005 19:48 schreef blastmaster het volgende:
Oh dusssss je leest nog eens wat

Ik vind het best als ik maar ff kan inspelen




ja tuurlijk!!! wat dachtest tou dan!!!
dit word een digge vedde beroemde joris nijenhuis instructional video ja
ik zou dus ook alvast werken aan de "starend in camera met vage blik in de ogen look"
roddy word er niks bij (een slang op de achtergrond is ook een voordeel )


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen