IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen deel 4!!!! Vorige pagina | Volgende pagina
Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 13-10-2006 0:21 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

nee, lifedipje!


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-10-2006 0:25 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 13 oktober 2006 0:21 schreef Aaaarco het volgende:
nee, lifedipje!

Ah, minder. Ach dan heeft drummen waarschijnlijk geen prioriteit. Je verleert het toch niet, misschien over een tijdje weer... Succes anyway?



Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 13-10-2006 0:28 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

simpelweg alles waar ik geen plezier in heb en wat me tegenstaat gestopt, drummen hoorde daar dus ook bij...

tot ik weet wat ik zou willen ben ik dus drummer-af




In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-10-2006 9:01 by Snaack Profiel van Snaack

Jezus Aaarco, das heftig man!

Je zou juist zeggen dat je je op drums lekker af kunt reageren, maar voor jou geldt dat dus niet blijkbaar..

Sterkte enzo


ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 13-10-2006 9:49 by ThaTyger Profiel van ThaTyger

quote:
Op 13 oktober 2006 9:01 schreef Snaack het volgende:
Je zou juist zeggen dat je je op drums lekker af kunt reageren


Als newbie drummer durf ik te zeggen dat drummen ook best frustrerend kan zijn, vooral als een bepaalde fill of groove gewoon niet lukt

Sterkte Aaarco, lifedipjes zuigen..,


kwaliteit > kwantiteit


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 13-10-2006 12:09 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 13 oktober 2006 0:25 schreef Audiophile het volgende:
Je verleert het toch niet
Volgens mij worden je skills wel minder op den duur. En lifedipjes zuigen even hard als het leven zelf.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-10-2006 12:56 by Snaack Profiel van Snaack

Ik ben op zoek naar een nieuwe kit. Ik weet eindelijk wat ik wil. Had mijn zinnen eerst op een peperdure kit gezet, maar aangezien je daar eigenlijk alleen in een studio echt lol van hebt zie ik daar vanaf.

Ik zou ook helemaal para worden als er 3 andere (onbekende) drummers op een avond over mijn kit van 4 ruggen moeten spelen..

Nu vind ik de Tama Starclassic Performer Bubinga erg geil, maar mijn ooog is nu gevallen op het merk Taye, van mijnheer Ayotte.

Kits zien er erg goed uit, goede bearing edges (double 45), RIMMS tomophangsysteem, fijne maten en NIET DUUR.

Dit bijvooorbeeld:


Deze setup, shelllpack + hardware kost nieuw 1500 euro. Dit is de instapserie van Taye. Birch/ bassswood ketels met een wrap. Daarna satin finish/ high gloss finish, zelfde ketels.

De top lijn zijn "sugar maple" ketels, high gloss finish. Dan betaal je voor de setup van het plaatje ongeveer 2500 euro incl hardware.

Heeft er iemand ervaring met dit merk?


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 13-10-2006 12:58 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Ik heb er geen verstand van maar het ziet er wel gaaf uit.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-10-2006 13:35 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Ik wil nog eens een Taye uitchecken, ik ken helemaal niks dervan, nog nooit echt gezien. Van dat plaatje vind ik alleen de bassdrum pootjes eng.



Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 13-10-2006 14:11 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Ach Snaack, wat heb je nou aan zo'n dure kit als je niet eens kunt spelen



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-10-2006 14:21 by Snaack Profiel van Snaack

Een rookgordijn opwerpen natuurlijk. Als je niet kunt spelen verschuil je je achter dure spulllen waardoor het indrukwekkender lijkt dan het is, toch


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 13-10-2006 14:23 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Worden die dingen ook op bestelling gemaakt, net als de Ayotte's zelf? Ayotte heerscht wel behoorlijk iig (ok, ik drum niet, maar met veel drummers samengespeeld, dan leer je wel wat de betere bakken zijn hehe)


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 13-10-2006 14:24 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Ooow net als Terry Bozzio dus



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-10-2006 14:31 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 13 oktober 2006 14:23 schreef FRNK het volgende:
Worden die dingen ook op bestelling gemaakt, net als de Ayotte's zelf? Ayotte heerscht wel behoorlijk iig (ok, ik drum niet, maar met veel drummers samengespeeld, dan leer je wel wat de betere bakken zijn hehe)


Alleen de toplijn, de "Taye Originals".

Volgens mij is mijnheer Ayotte daar opgestapt toen Ayotte van 100% custom bouwen afstapte en ook "budget" kits ging bouwen.

Maar goed, wat mij aanspreekt aan Taye is dat de "goedkopere" lijnen qua pricing iets onder bijv. een Starclassic Performer zitten, en imho betere bearing edges en tomophangsysteem hebben en dus in theorie better klinken.

PDP lijkt me ook vet trouwens, maar daar kan ik weinig info over vinden helaas.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 13-10-2006 14:32]


ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 13-10-2006 16:15 by ThaTyger Profiel van ThaTyger

quote:
Op 13 oktober 2006 14:21 schreef Snaack het volgende:
Een rookgordijn opwerpen natuurlijk. Als je niet kunt spelen verschuil je je achter dure spulllen waardoor het indrukwekkender lijkt dan het is, toch


en als het dan als niks klinkt kun je de kit niet meer de schuld geven

Ziet er vet uit, en niet te duur ook. Nog nooit in het echt gezien jammer genoeg. Ik ben het wel eens met de bassdrum pootjes, zien er wat.. eeh.. subtiel uit.


kwaliteit > kwantiteit


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 13-10-2006 18:04 by Hexegot Profiel van Hexegot

@ Aaaarco --> Jammer dat je je stokken aan de kant legt, hopelijk kom je binnen afzienbare tijd uit je dip.

@ Snaack --> Taye is inderdaad een tof merk; schoolvoorbeeld van een klein merk dat voor relatief weinig geld goede spullen levert. Wellicht ga ik er later ook nog eens iets van aanschaffen.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 13-10-2006 19:06 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

@ heksedrol: nix jammer, je moet doen waar je zin in hebt.. ik heb gewoon nu geen zin in de verplichtingen om in een band te spelen...

@ snuick: tjeck dit: http://www.kumu.fi/english/Drumsets/sets_110.html

als ik nog 'es centjes over heb laat ik meneer helanen een paar planken naar mijn wensen tot ketels buigen


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 13-10-2006 21:33 by Jällö Profiel van Jällö

En terecht.
Ik kom zo nu en dan bij hem (Kumu-dude) over de vloer en ben zwáár onder de indruk van z'n drums. Hoe die 't flinkt ik weet het niet, maar dat spul klinkt al monsterachtig vet met dunne clear enkellaags vellen dat wil je niet weten
Der staat ook altijd wel een perfect gestemde rock/metal kit en je kunt gewoon spelen wat je wilt, ideaal!

Ook die Sideholes van em in de bassdrum zijn super. Ik zit er zelfs aan te denken zo'n gat in m'n huidige bass te laten maken.
Helaas nog geen geld voor een hele kit, maar dat komt nog wel.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 14-10-2006 0:02 by Babylon Profiel van Babylon

Over Taye weet ik niets, helaas.


Maar die KUMU dingen zijn echt geniaal!

Hoe gaaf is dit ding dan?


Wow als ik ooit rijk ben..


zo kan ie wel weer


Ed
Usericon van Ed
Posted 14-10-2006 0:10 by Ed Profiel van Ed

Hier ook een mogelijk drummer in spe..

tenminste als alles een beetje lukt, heb een aantal jaren gelezen beetje gedrumt voordat onze echte drummer kwam oefenen maar ben het nu weer een beetje kwijt. Heb een oefenpadje gekocht en kan een oude voetpedaal lenen dus kan ik die 2 in ieder geval trainen.

Iemand nog tips over goeie oefeningen die ik kan doen op die pad?


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 14-10-2006 0:12 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Als je noten kan lezen, koop een theorie A etude boekje en speel eerst alles door en daarna alles op steeds snellere snelheid



Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 14-10-2006 0:17 by Babylon Profiel van Babylon

Als je een totale beginner bent kun je het beste een starters boek kopen. Zijn er zat van, zelf gebruikte ik Real Time Drums.

Op je pad kun je rudiments gaan oefenen, zie http://www.vicfirth.com/education/rudiments.html

Ze zijn niet allemaal even nuttig, maar dingen als Flam, Drag, Paradiddles, Double Stroke Roll zijn wel aardig handig als je die kunt.

Succes!


zo kan ie wel weer


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 14-10-2006 0:40 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 14 oktober 2006 0:10 schreef Ed het volgende:
Iemand nog tips over goeie oefeningen die ik kan doen op die pad?

Mijns inziens de allerbelangrijkste oefening:
rrllrrllrrll oftewel de open roll. Langzaam beginen en steeds de 2e slag met elke hand accentueren!!! zo dus r R l L r R l L

Geen tip maar een must: metronoom.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 14-10-2006 1:07 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 13 oktober 2006 12:56 schreef Snaack het volgende:
Kits zien er erg goed uit, goede bearing edges (double 45), RIMMS tomophangsysteem, fijne maten en NIET DUUR.

Deze setup, shelllpack + hardware kost nieuw 1500 euro. Dit is de instapserie van Taye. Birch/ bassswood ketels met een wrap. Daarna satin finish/ high gloss finish, zelfde ketels.

Welke serie zou je voor gaan? Deze of die maple serie?
Die instapper is qua houtsoort dezelfde klasse als Pearl forum, dat lijkt me toch niet helemaal lekker. Basswood (=linden) is gewoon te zacht hout.
Ik heb er nooit op gespeeld, maar het merk heeft wel een chique uitstraling op de een of andere manier.

Van de pro-sets vind ik trouwens de Yamaha Oak custom de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben. Standaardset heb je al voor 1500,-. Supermooi en klinkt als een klok!


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Ed
Usericon van Ed
Posted 14-10-2006 10:33 by Ed Profiel van Ed

quote:
Op 14 oktober 2006 0:40 schreef Jällö het volgende:
Mijns inziens de allerbelangrijkste oefening:
rrllrrllrrll oftewel de open roll. Langzaam beginen en steeds de 2e slag met elke hand accentueren!!! zo dus r R l L r R l L

Geen tip maar een must: metronoom.


die had ik al ook verzonnen alleen zonder de accenten dus ga dat eerst goed proberen en metronoom heb ik hier nog staan dus zal die er ook even bijpakken al is strakheid niet echt een onwijze must want het moet een noisegarageband worden

bedankt iedereen in ieder geval voor de tips!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen