IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen deel 4!!!! Vorige pagina | Volgende pagina
san miguel
wankspankklankyank
Usericon van san miguel
Posted 30-05-2006 15:46 by san miguel Profiel van san miguelhttp://www.toxocara.com www.prostitutedisfigurement.com

quote:
Op 30 mei 2006 15:41 schreef Ethereal het volgende:
Je bent minder afhankelijk van de monitor-mixer.. Monitoren an sich willen al wel eens verrot zijn, te ver weg staan, te dichtbij, etc.. Met je in-ear systeem heb je dat probleem al niet meer! Al moet je niet vergeten op tijd je batterijen te wisselen

En je hoort het gewoon een heel stuk duidelijker! Als je een goeie hebt, met demping enzo, hoeft het allemaal ook niet zo belachelijk hard meer en spaar je je oren ook nog eens! MAar reken voor een fatsoenlijke set op 1000 pleuro.. En dan heb je nog geen aangegoten dopjes erbij..
hmmm dat ga ik dit maar uit mn hoofd zetten.ik maak zelden mee dat als mn monitor geluid kut is dat t werkelijk aan de drumfill ligt.En dan die prijs idd ook man!tering!Ik denk dat dit eerder makkelijk is voor rondhuppelende gitaristen en zangers enzo.Of is ook nog es niet draadloos?



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 30-05-2006 16:33 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 30 mei 2006 15:46 schreef san miguel het volgende:
hmmm dat ga ik dit maar uit mn hoofd zetten.ik maak zelden mee dat als mn monitor geluid kut is dat t werkelijk aan de drumfill ligt.En dan die prijs idd ook man!tering!Ik denk dat dit eerder makkelijk is voor rondhuppelende gitaristen en zangers enzo.Of is ook nog es niet draadloos?


De sets die ik bedoelde waren inderdaad draadloos, denk dat een 'snoer' setje wel aardig wat goedkoper is.. Maargoed, de kwaliteit gaat er wel echt op vooruit met een in-ear! Geen omgevingsgeluid meer (of iig veeeel minder), geluid is veel duidelijker en het is stukken beter voor je oren omdat je niet zo debiel hard meer hoeft!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-06-2006 3:11 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hmm ik probeer tool - schism in een drum programma te zetten (acoustica beatcraft)
maar dit gaat wel een heel lastig sommetje worden

het programma kan met triplets werken maar ik krijg het niet voor elkaar die 2e triplet erin te krijgen is dit wel mogelijk?

C |--X---------------------|------------------------|
H |dx----x-x-dxx-x-X---x-x-|dxx-x-x-x-dxx-x-x-O---x-|
S |------o-------------o---|------o-------------o---|
B |o-o-------o-o---o-------|o-o-------o-o---o-o-----|
|1e+ 2 + 3 +a4 + 5 + 6 + |1e+ 2 + 3 +a4 + 5 + 6 + |

iemand tips?

Edit: hmm ben iets verder gekomen door 2 tracks met high-hat te gebruiken maar het ritme klopt niet echt

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 02-06-2006 4:19]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Lulfiep
Usericon van Lulfiep
Posted 05-06-2006 19:47 by Lulfiep Profiel van Lulfiep

Ik ga dat programma eens even uitproberen,


Over gebrek aan smaak valt niet te twisten.


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 21-06-2006 8:54 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 30 mei 2006 15:43 schreef jbassist het volgende:
Kun je inplaats van die dopjes geen goeie koptelefoon als die van vicfirth of sennheiser kopen?
Lijkt mij veel fijner en spaart je oren.


Dat ziet er ja niet uit zo'n mega koptelefoon op



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 22-06-2006 0:49 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

@Audiophile: Hoe klinken die ZXT-bekkens? Zag net in het foto-topic dat jij die serie hebt.. Ben benieuwd hoe ze klinken, wel betaalbare serie iig! En ziet er wel erg funky uit


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-06-2006 9:15 by Snaack Profiel van Snaack

Zijn er hier mensen bezig met lineair drummen? Ik ben hier net mee begonnen. Ik moest even een knop omzetten maar vind het te gek om te doen en te gek klinken

Even een hele snelle uitleg: bij lineair drummen is het uitgangspunt dat je geen 2 onderdelen van je kit tegelijk raakt. Chris Pennie van Dillinger bijv. speelt behoorlijk veel lineaire ritmes.

Een voorbeeld ritme:

hh |-x--x---x--x--x-|
sd |--x--x-X-x--x--x|
bd |X--X--X---X--X--|


Dit is een 4/4 ritme opgedeeld in 16en. Dit ritme heeft een triolen feel, maar je speelt dus 16en. De kleine x-en speel je zacht (klein), grote X-en hard (groot).

Ik zal voor de liefhebbers zo eens kijken of ik dit ritme kan sequencen ter verduidelijking.

Ook ben ik bezig te proberen een nummer van Meshuggah te leren drummen, "Stengah", het 1e nummer op "Nothing".

Leipe shit, maar voor Meshuggah-begrippen nog goed te doen schijnt. *slik*

Ben nu met de openingsriff bezig, een 11/8 ritme met accenten in 3/16 en 1/8 verdelingen en het hele patroon verspringt 1/8e (naar de opmaat dus) per 3 kwarten. Die zieke vrucht van een Haake vind het ook nog nodig om naast kwarten op de china te meppen achtsten op zijn hi-hat te trappen.

Voor de liefhebbers kan ik de transcriptie van de openingsriff hier posten. Dat ritme ga ik ter lering ende vermaack iig sequencen. (kan ik meeoefenen met de sequence, hehe, dat helpt wel )

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 27-06-2006 13:08]


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 22-06-2006 9:42 by Hexegot Profiel van Hexegot

@ Snaack --> Geen idee of 'Chaosphere' kent, maar de drumpartij van "Sane" is prima te spelen.


Argarath
Usericon van Argarath
Posted 23-06-2006 23:51 by Argarath Profiel van Argarathhttp://www.judasrising,com

quote:
Op 22 juni 2006 9:15 schreef Snaack het volgende:
Zijn er hier mensen bezig met lineair drummen? Ik ben hier net mee begonnen. Ik moest even een knop omzetten maar vind het te gek om te doen en te gek klinken

Even een hele snelle uitleg: bij lineair drummen is het uitgangspunt dat je geen 2 onderdelen van je kit tegelijk raakt. Chris Pennie van Dillinger bijv. speelt behoorlijk veel lineaire ritmes.

Een voorbeeld ritme:

hh |-x--x---x--x--x-|
sd |--x--x-X-x--x--x|
bd |X--X--X---X--X--|


Dit is een 4/4 ritme opgedeeld in 16en. Dit ritme heeft een triolen feel, maar je speelt dus 16en. De kleine x-en speel je zacht (klein), grote X-en hard (groot).

Ik zal voor de liefhebbers zo eens kijken of ik dit ritme kan sequencen ter verduidelijking.

Ook ben ik bezig te proberen een nummer van Meshuggah te leren drummen, "Stengah", het 1e nummer op "Nothing".

Leipe shit, maar voor Meshuggah-begrippen nog goed te doen schijnt. *slik*

Ben nu met de openingsriff bezig, een 6/4 ritme met accenten in 3/16 en 1/8 verdelingen en het hele patroon verspringt 1/8e (naar de opmaat dus) per 3 kwarten. Die zieke vrucht van een Haake vind het ook nog nodig om naast kwarten op de china te meppen achtsten op zijn hi-hat te trappen.

Voor de liefhebbers kan ik de transcriptie van de openingsriff hier posten. Dat ritme ga ik ter lering ende vermaack iig sequencen. (kan ik meeoefenen met de sequence, hehe, dat helpt wel )


David Garibaldi van Tower of Power heeft hier een paar gave boeken over geschreven. Luister de Oakland Stroke maar eens, erg funky, ingewikkeld en snelle shit om te spelen, maar wel interessant!


Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-06-2006 13:07 by Snaack Profiel van Snaack

De openingsriff van Stengah is trouwens in 11/8. Weet niet hoe ik op 6/4 uit ben gekomen wh00ps


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 27-06-2006 15:12 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

check Linear Funk van Bozzio es, ook te gek staat geloof ik op een instructieband. wellicht ook op youtube oid

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 27-06-2006 15:13]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-06-2006 17:16 by Snaack Profiel van Snaack

Thnx voor de tips Met linear drummen hou ik het voorlopig wel bij mijn eigen zieke fantasie, haha, das wel ff genoeg op het moment.

Iemand trouwens een tip voor een freeware progje om drumpartituren te maken?

Of is er eindelijk een beta uit van Powertab 2.0... Ff checken..


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 27-06-2006 17:18 by aerodis Profiel van aerodis

Ik weet niet of je dat bedoelt, maar in GuitarPro kan je ook drumtracks invoeren.


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 27-06-2006 17:21 by Babylon Profiel van Babylon

Ja, zo'n programma zoek ik ook nog. Ik heb er wel een aantal geprobeerd, zoals Finale en Guitar Pro. Maar van Finale snap ik geen poep en Guitar Pro heeft te weinig notatiemogelijkheden vind ik. Ghostnotes geeft ie bijvoorbeeld niet aan.

Bovendien heb ik liever iets voor de 'officiele' notatie. Rondje boven het kruisje voor open hihat enzo.. Je snapt het wel, maar zo'n programma nog nooit tegengekomen.


zo kan ie wel weer


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 27-06-2006 17:23 by Hexegot Profiel van Hexegot

Ik ga in m'n vakantie serieus veel spelen en ook weer eens regelmatig achter een drumstel kruipen. Ik heb nog wat gave boeken liggen hier die waar ik nog nooit fatsoenlijk uit gestudeerd heb ('The New Breed' van Gary Chester, 'Jazz-Rock Fusion Volume II' van Les DeMerle, en Rick Lathams 'Advanced Funk Studies' blijft ook leuk om door te nemen) en ik ga zodra ik alles in gereedheid heb ook eens serieus aan de gang met dubbele-bass...

quote:
Op 27 juni 2006 17:16 schreef Snaack het volgende:

Iemand trouwens een tip voor een freeware progje om drumpartituren te maken?


+1


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-06-2006 17:23 by Snaack Profiel van Snaack

Ja, zoiets zoek ik dus ook... Het zou in Powertab 2.0 komen, maar dat hoor ik al jaren, bij wijze van.


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 27-06-2006 17:36 by Babylon Profiel van Babylon

quote:
Op 29 mei 2006 11:07 schreef Snaack het volgende:
Kijk, das interessant. Ik geloof dat ik Skip weleens over die Yamaha DT Xtreme heb gehoord o.i.d.

Als ik in een module mijn eigen samples kan laden is dat helemaal super iig



Met die DTXtreme kan dat ja. Ik heb dat ding ook, alleen nog nooit samples ingeladen. Binnenkort maar eens uitvogelen hoe dat precies werkt.
Alleen klinkt het dan alsnog niet zoals DFH omdat die random samples neemt zodat het minder 'eentonig' geluid is.

Maar je hebt geen midi vertraging, en dat is natuurlijk weer goed.

[Dit bericht is gewijzigd door Babylon op 27-06-2006 17:36]


zo kan ie wel weer


yelmer
Usericon van yelmer
Posted 28-06-2006 10:44 by yelmer Profiel van yelmerhttp://erebus.nl

quote:
Hoe klinken die ZXT-bekkens? Ben benieuwd hoe ze klinken, wel betaalbare serie iig! En ziet er wel erg funky uit


Ik vind ze qua prijs best redelijk, de klank is goed, alleen bij de hi-hatts gaat die er meestal vrij snel af. Wat zonde is, ondanks t prijsje. Zou toch voor avedis of K -serie gaan



Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 28-06-2006 10:56 by Hexegot Profiel van Hexegot

Ik heb met de ZBT-serie hetzelfde als met bijvoorbeeld de Paiste 302's of de Sabian B8's: als je een béétje serieus muziek wilt maken klinken ze al snel te goedkoop, te plat, te non-muzikaal. Wat dat betreft blijft Stagg gewoon heersen.

Overigens heb ik ook een bekken van Masterwork bij m'n kit hangen. Is ongeveer anderhalf tot twee keer zo duur als Stagg en man, wat een geluid zit daar in...


yelmer
Usericon van yelmer
Posted 28-06-2006 11:01 by yelmer Profiel van yelmerhttp://erebus.nl

Jup, betaal je meer, maar klinkt ook als meer. En gaan langer mee(meestal)



Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 28-06-2006 11:04 by Hexegot Profiel van Hexegot

Ik heb tot nu toe alleen in m'n Stagg DH crash een scheur gemept, maargoed, dat gaat snel als je zo'n dun bekken met 2B's gaat bespelen...

Hij klinkt nog best vet trouwens. Beetje als een china met sizzles.

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 28-06-2006 11:05]


yelmer
Usericon van yelmer
Posted 28-06-2006 11:06 by yelmer Profiel van yelmerhttp://erebus.nl

quote:
dat gaat snel als je zo'n dun bekken met 2B's gaat bespelen...
hehe, ja das vragen om problemen, maar je hebt er in ieder geval een leuk percussie iets aan overgehouden



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-06-2006 11:08 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 28 juni 2006 11:04 schreef Hexegot het volgende:
Ik heb tot nu toe alleen in m'n Stagg DH crash een scheur gemept, maargoed, dat gaat snel als je zo'n dun bekken met 2B's gaat bespelen...

Hij klinkt nog best vet trouwens. Beetje als een china met sizzles.


Hmmmz, met de "juiste" techniek zou het niet uit moeten maken met wat voor stokken je mept.. Niet recht op het bekken rammen, maar er langs "vegen" met je stok. Klinkt nog beter ook, dan krijg je zeker bij dunne bekkens echt een explosieve wash.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 28-06-2006 11:10 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 28 juni 2006 11:08 schreef Snaack het volgende:

Hmmmz, met de "juiste" techniek zou het niet uit moeten maken met wat voor stokken je mept.. Niet recht op het bekken rammen, maar er langs "vegen" met je stok. Klinkt nog beter ook, dan krijg je zeker bij dunne bekkens echt een explosieve wash.

Ik weet het. En ik beheers die techniek ook. Maar het was in een situatie waar ik een zwaar, vet geluid nodig had (en 2B's helpen daar toch wel bij) en waar ik tegelijkertijd m'n bekkens hoog én zo'n beetje horizontaal had opgehangen... Show hea.

Maar ach, zoals ik al zei: ik heb nu wel een uniek geluid in m'n set-up.

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 28-06-2006 11:11]


yelmer
Usericon van yelmer
Posted 28-06-2006 11:11 by yelmer Profiel van yelmerhttp://erebus.nl

Met de prijzen van stagg mag je wel een beetje houthakken vind ik



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen