IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Virus/ computer problemen deel III Vorige pagina | Volgende pagina
Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 21-02-2007 16:59 by Mikeee Profiel van Mikeee

Google eens op memtest86
(kan ook liggen aan een opgelopen malware)

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 21-02-2007 17:00]



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-02-2007 17:22 by Schaep Profiel van Schaep

Jezus, anders vindt mijn computer even 200 Windows-updates.

Twee konden niet worden geinstalleerd, maar ze lijken niet erg belangrijk te zijn. Hij is in ieder geval ondertussen nog niet vastgelopen.

Edit:

Mijn laptop wordt wel behoorlijk warm, soms zo'n 75 °C. Ik las dat het vaak voorkomt, maar kan het kwaad?

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 21-02-2007 17:44]


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 21-02-2007 17:44 by Mikeee Profiel van Mikeee

Volens mij is 75 °C erg warm voor een CPU. Mijn moederbord laat de comp automatisch uitschakelen bij 65



Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 21-02-2007 17:46 by Mikeee Profiel van Mikeee

Overigens zijn er sinds XP2 uit is idd ruim 200 updates uitgebracht. Sja
Jij kompjoetert in feite als het ware een nymfomane stoephoer die rond loopt op de lokale marinebasis.



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 21-02-2007 17:50 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 21 februari 2007 17:44 schreef Mikeee het volgende:
Volens mij is 75 °C erg warm voor een CPU. Mijn moederbord laat de comp automatisch uitschakelen bij 65
Mijn laptop haalde de 109 graden

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 21-02-2007 17:50]



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-02-2007 17:55 by Schaep Profiel van Schaep



Ja, letterlijk elke keer dat ik naar het scherm kijk zie ik dat er weer een paar updates klaarstaan om geinstalleerd te worden.

Maar Acer schijnt dit probleem erg vaak te hebben, ik lees er veel klachten over op internet (tot op harde schijven die tot twee keer kapot gaan toe). Mijn desktop zit standaard op 37 °C, dus dat is een heel verschil.

Mijn CPU klok geeft trouwens vrijwel altijd 663 MHz aan bij softwarecontroles en het opstarten, terwijl het volgens de computer zelf 1663 MHz zou moeten zijn, ook wel erg vreemd vind ik zelf. De computer heeft ook 480 MB RAM intern geheugen aan terwijl dat volgens de softwarecontrole 512 MB is, maar dat verschil is een stuk minder noemenswaardig en wordt misschien gewoon anders berekend.

Ik zou trouwens niemand een Acer aanraden.

Ps. Jezus, 109 °C is wel heel gestoord.

Pps. Soms schiet die processorsnelheid heel even van 663 MHz naar 963 of zelfs 1663 MHz, maar dat is na een seconde weer gewoon 663 MHz.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 21-02-2007 17:56]


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 21-02-2007 18:00 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 21 februari 2007 17:55 schreef Schaep het volgende:

Pps. Soms schiet die processorsnelheid heel even van 663 MHz naar 963 of zelfs 1663 MHz, maar dat is na een seconde weer gewoon 663 MHz.

Aha!
Dit geeft dus aan dat je comp automatisch de CPU snelheid aanpast vanwege de warmte



Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 21-02-2007 18:02 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl

Damn...als ik mediaplayer open krijg ik een of ander lulverhaal dat IE gecrashed is..terwijl ik die helemaal niet draai..alleen maar firefox..maargoed hij sluit em dus af.
Ook als ik het vinkje ..laat zien welke nummers je speel.. aanzet doet ie dat niet op msn..
Volgens mij kan je windows beter niet upgraden..hierna is alles klote.


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-02-2007 18:05 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 21 februari 2007 18:02 schreef Vikingblood het volgende:
Damn...als ik mediaplayer open krijg ik een of ander lulverhaal dat IE gecrashed is..terwijl ik die helemaal niet draai..alleen maar firefox..maargoed hij sluit em dus af.
Ook als ik het vinkje ..laat zien welke nummers je speel.. aanzet doet ie dat niet op msn..
Volgens mij kan je windows beter niet upgraden..hierna is alles klote.
illegale windows?


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-02-2007 18:35 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 21 februari 2007 18:00 schreef Mikeee het volgende:
Aha!
Dit geeft dus aan dat je comp automatisch de CPU snelheid aanpast vanwege de warmte


Ah oke, dankjewel voor de uitleg!

Ik heb wat stof uit de ventilator geblazen en nu staat hij standaard op 65 °C (in het begin 55 °C) en als ik veel aanzet 70 °C. Dat was eerst ongeveer 5 °C warmer. Verder gaat de snelheid van de processor niet omhoog, maar lijkt hij wel vaker héél even omhoog te springen.

Misschien is het een idee om een laptop cooler aan te schaffen.

http://www.thermaltake.com/product/Cooler/NBcooling/r15on01/r15on01.asp

http://www.thermaltake.com/product/Cooler/NBcooling/CL-O0004/cl-o0004.asp

Edit: Inmiddels is de standaardtemperatuur alweer omhoog gegaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 21-02-2007 18:36]


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 21-02-2007 19:15 by Mikeee Profiel van Mikeee

Maar gaat het nou om een desktop PC of om een laptop?
Mocht dit hitteprobleem een gewone PC betreffen dan doe je er goed aan een nieuwe koeler te kopen en wat koelpasta. kosten beide geen drol. Kijk op tweakers.net naar de maandelijkse Best Buy Guide voor de beste koeler.
Zorg er dan voor dat zowel de nieuwe koeler als je CPU compleet schoon zijn* (schoon maken met alcohol en de ruwe kant van een sponsje) en smeer beide oppervlakte DUN in met koelpasta. Echt dun, ter grote van een erwt is genoeg. Afstrijken met bijv. je pinpas.
De pasta dient eigenlijk alleen de microscopische oneffenheden op beiden op te vullen.

*Dit omdat merkcomputers OEM-koelers gebruiken en die komen af-fabriek met een soort hittegeleidende dubbelzijdige plakband welke bedoeld is voor plak-en-vergeet gebruik.

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 21-02-2007 19:18]



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-02-2007 19:21 by Schaep Profiel van Schaep

Het gaat om een laptop, maar dankjewel!

De laptop wordt te heet en de desktop loopt vast.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 21-02-2007 19:35 by Mikeee Profiel van Mikeee

Als het hitteprobleem van je laptop recent is gaan opspelen zou het kunnen liggen aan:
* fan die niet meer zo goed draait
* verstopt luchtkanaal, wat ook gebeurt als de laptop op zachte ondergronden gelegd wordt zoals: je benen, een bed, dik tafelkleed, tapijt. (indien kanaal aan de onderkant)
* verbinding koelelement+CPU niet meer goed. Bijv. reeds genoemde plakker is "uitgedroogd" en laat een beetje los.
In zo'n geval maak je 'm schoon zoals ik hierboven beschreef, smeert 'm in met pasta en indien die niet met schroeven of clips wordt vastgehouden (wat vaak ook het geval is) kun je ook een tie-wrap gebruiken.



w817tjes
Gekke Henkie
Usericon van w817tjes
Posted 21-02-2007 20:20 by w817tjes Profiel van w817tjeshttp://www.myspace.com/ruis-en-gekke-henkie

quote:
Op 21 februari 2007 16:56 schreef Borthulaz het volgende:
Irritant probleempje:

Ik kan niet op een link klikken, bv www.zwaremetalen.com, ik moet hem dan eerst kopieren naar de browser, anders gebeurt er niks. Iemand tips?

Serieus probleempje:

Mijn pc start opnieuw op vlak voordat je het bureaublad ziet. Ik heb een tijdje research gedaan op fora enzo, en ik krijg steeds meer het idee dat het aan mn geheugen ligt. Want ik heb een reepje van 512 MB erbij gekocht, maar die komt niet overeen met het reepje die er al in zat (ook 512 MB )



Kan het zijn dat het verschil tussen deze twee de oorzaak is?


ik heb ooit het probleem gehad dat de computer telkens spontaan opnieuw ging opstarten, en dat bleek te liggen aan de batterij op het moederbord. Batterij vervangen, en nooit meer last gehad...



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-02-2007 20:42 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 21 februari 2007 19:35 schreef Mikeee het volgende:
Als het hitteprobleem van je laptop recent is gaan opspelen zou het kunnen liggen aan:
* fan die niet meer zo goed draait
* verstopt luchtkanaal, wat ook gebeurt als de laptop op zachte ondergronden gelegd wordt zoals: je benen, een bed, dik tafelkleed, tapijt. (indien kanaal aan de onderkant)
* verbinding koelelement+CPU niet meer goed. Bijv. reeds genoemde plakker is "uitgedroogd" en laat een beetje los.
In zo'n geval maak je 'm schoon zoals ik hierboven beschreef, smeert 'm in met pasta en indien die niet met schroeven of clips wordt vastgehouden (wat vaak ook het geval is) kun je ook een tie-wrap gebruiken.


Dankjewel!

De fan draait nog goed en het luchtkanaal is niet verstopt (ik heb nu zelfs viltjes onder mijn laptop geplakt), maar misschien heeft wel met die verbinding te maken inderdaad.

Maar als het zo vaak voorkomt vraag ik me af of het niet gewoon een slecht gekoelde laptop is.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 21-02-2007 22:13 by Mikeee Profiel van Mikeee

Het kán inderdaad een design en/of productiefout zijn ja. Happens.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-02-2007 12:28 by XXL Profiel van XXL

Er is bier over mijn toetsenbord gegaan en nu doen sommige letters wat vervelend.

Kunnen toetsenborden gewoon in de afwasmachine of moet ik hem nu open gaan slopen?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-02-2007 12:31 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione



[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 24-02-2007 12:32 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Afwasmachine


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 24-02-2007 14:22 by Mikeee Profiel van Mikeee

Ik heb 2x een toetsenbord open gemaakt om 'm schoon te maken. De eerste keer ging dat perfect. Heb de elektronica eruit gehaald en alleen het plastic in samen met de afwas gedaan. Prima resultaat. Maar de tweede keer naderhand deden 3 van de 4 toetsen het niet meer Nieuwe moeten kopen.
Nooit meer dus.
Ik heb een maand of 2 geleden ook bier over m'n nieuwe toetsenbord gekregen. De toetsen deden 3 of 4 dagen stroperig/plakkerig en daarna is het vanzelf 100% hersteld



Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 24-02-2007 14:26 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

ben ik ook eens tegen gekomen met mijn rekenachine, eerst niet goed afgekuisd waardoor de toesten echt vast zaten en ik erg hard mocht drukken om iets te berekenen. Dan maar die rekenùmachine volledig uiteen gehaald, alles manueel gepoetst, terug ineen gestoken en hij werkte terug normaal.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-02-2007 14:31 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 24 februari 2007 12:31 schreef Illusione het volgende:
http://www.techzine.nl/tutorials/5/1


Kolere, zeg. En al die onderdeeltjes moeten weer terug op de goede plek.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-02-2007 14:37 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 24 februari 2007 14:31 schreef XXL het volgende:
Kolere, zeg. En al die onderdeeltjes moeten weer terug op de goede plek.


Dat wil nog wel eens helpen ja..


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 24-02-2007 14:46 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

"Eens per 3 maanden lijk mij vaak genoeg."

Ja, daaaaaag. Wat kost een nieuw toetsenbord nou.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 24-02-2007 15:37 by Mikeee Profiel van Mikeee

Nou ik moet je zeggen dat ik toch behoorlijk gehecht ben aan m'n toetsenbord. Ik zou niet graag een andere layout willen (bijv. met de kleine Backspace en Enter-toetsen van tegenwoordig) of een andere "feel" bij het indrukken. Ik heb al een keer keyboard-rage gehad op school en heb toen in een propvolle computerzaal -zonder m'n kop erbij van de woede over dat ik voor de zoveelste keer de verkeerde toets raakte- met 1 vuistslag de toetsjes door heel het lokaal laten vliegen.
Ik heb nog nooit een zaal vol studentjes zó snel stil horen vallen.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen