IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Virus/ computer problemen deel III Vorige pagina | Volgende pagina
Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 10-07-2008 15:49 by Borthulaz Profiel van Borthulaz

quote:
Op 10 juli 2008 15:39 schreef ZelThoR het volgende:
Een 'normale' P(arallele)-ATA schijf (of IDE-schijf) kan er in als die pc nog een IDE controller (en -uitgang) heeft. Volgens mij is dat tegenwoordig eigenlijk nog altijd zo, maar om het zeker te weten moet je achterhalen wat voor moederbord het is en daar de specs van opvragen.

Misschien bestaat er ook wel zoiets als een SATA-IDE adapter, maar dat zou ik echt niet weten.

edit: die bestaan.


Oke thanks!

Ik zag staan:

'4× S-ATA II, 1× ATA'

Betekent dit nu dat je 4 S-ATA schijven en 1 IDE schijf erin kan plaatsen?



Dentz
Usericon van Dentz
Posted 10-07-2008 15:52 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Op 10 juli 2008 13:34 schreef R. het volgende:
Ik download al de hele dag een torrent met de snelheid van 127kbps en opeens gaat ie naar de 0,0kbps en doet het internet er heel erg lang over om iets te openen, terwijl ie bij de 'speed test' de normale snelheid aangeeft.

Wanneer ik ABC (torrent progje) aanzet download ie gewoon tot ong. 45kb en dan daalt ie rustig terug naar 0,0kb.....

Iemand enig idee?


Geen seeds meer? Dat zou verklaren waarom je ineens terug gaat naar 0.0. En als je dan je up op ongelimiteerd hebt staan wordt je internet sloom.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-07-2008 16:00 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 10 juli 2008 15:49 schreef Borthulaz het volgende:
Oke thanks!

Ik zag staan:

'4× S-ATA II, 1× ATA'

Betekent dit nu dat je 4 S-ATA schijven en 1 IDE schijf erin kan plaatsen?

Je kan één SATA apparaat (dit kan dus ook je DVD/CD speler zijn!) per SATA-connectie gebruiken. Dat zijn er dus maximaal 4. Je kunt altijd extra controllers kopen en die in een PCI-slot hangen.

Met IDE kun je sowieso meerder apparaten per connectie gebruiken, minstens 2 maar volgens mij kan er nog wel meer aan.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 10-07-2008 16:02 by Borthulaz Profiel van Borthulaz

Cool, danku



SQT
Usericon van SQT
Posted 10-07-2008 16:17 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Terugkomend op het probleem van de trage pc: Ik heb dus vorige week voor zover mogelijk het stof eruit gehaald, en nu met Trackmania liep hij alweer slecht. Is het dan toch iets anders?

Overigens heb ik niet de ventilatoren eruit gehaald, aangezien ik niet weet hoe, misschien dat als ik dat doe en daar nog stof vind, het wel goed gaat?


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-07-2008 16:45 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Bij je ventilatoren of de roostertjes moet je toch het stof kunnen zien als het er is?

Het kan dan alsnog aan legio dingen liggen. De precieze oorzaak is op afstand moeilijk in te schatten Post precies wat je merkt dat er gebeurt, dan kan misschien iemand je helpen.

Anders iemand langs laten komen die er wat meer verstand van heeft. Anders software downloaden om specifieke onderdelen mee te testen. Anders onderdelen één voor één gaan vervangen.

edit: je computer herinstalleren / overbodige software verwijderen / tweaken kan ook helpen. Maar je dacht dat het een hardware probleem was, hè? Je PC kan trackmania nations wel aan?

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 10-07-2008 16:46]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


SQT
Usericon van SQT
Posted 10-07-2008 16:51 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Nouja, niet dus. Hij trekt hem wel, maar haperend. Hij heeft wel opeens anderhalve minuut vloeiend gedaan net, even tussendoor. Het gaat iets beter vergeleken met voor ik stof had verwijderd, zeker gezien de computer al een tijdje aanstond toen ik TM aanzette, maar nog niet zoals het behoort te gaan (want hij moet het toch gewoon aankunnen, zo zwaar is TM ook niet).

Overbodige zooi is het niet, omdat hij onlangs geformatteerd is en ik er niet heel veel op heb staan, en wat er opstaat, staat dan niet aan.
Waar zou ik eventueel software kunnen downloaden om hardwaresegmenten te testen?


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-07-2008 17:04 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Weet ik niet

Voor moederbord + cpu temperaturen kun je bij de site van de moederbord fabrikant kijken voor software. Voor harde schijf temperatuur kun je iets wat geloof ik HDD temperature heeft downloaden. Misschien kan de software van je mobo-fabrikant het ook.

Voor uitgebreidere testen weet ik het echt niet. Ik zou googelen op 'hardware test', 'HDD test', 'CPU test', 'GPU test' et cetera


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 10-07-2008 17:07 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 10 juli 2008 16:51 schreef SQT het volgende:
Nouja, niet dus. Hij trekt hem wel, maar haperend. Hij heeft wel opeens anderhalve minuut vloeiend gedaan net, even tussendoor. Het gaat iets beter vergeleken met voor ik stof had verwijderd, zeker gezien de computer al een tijdje aanstond toen ik TM aanzette, maar nog niet zoals het behoort te gaan (want hij moet het toch gewoon aankunnen, zo zwaar is TM ook niet).

Overbodige zooi is het niet, omdat hij onlangs geformatteerd is en ik er niet heel veel op heb staan, en wat er opstaat, staat dan niet aan.
Waar zou ik eventueel software kunnen downloaden om hardwaresegmenten te testen?


Heb je de geheugen bankjes al eens getest door andere bankjes erin te stoppen?


SQT
Usericon van SQT
Posted 10-07-2008 17:07 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Hehe, het is ook gewoon een belachelijk probleem. Gelukkig speel ik weinig games op de pc, maar het blijft jammer. Ik zal eens gaan zoeken als ik zin heb, en dat is niet nu.

Wederom bedankt!

Lionhart: De, eeh, geheugenbankjes?

[Dit bericht is gewijzigd door SQT op 10-07-2008 17:08]


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 10-07-2008 17:13 by BerserkerWoman Profiel van BerserkerWomanhttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 10 juli 2008 14:13 schreef Argus het volgende:
Hoe kun je niet weten wat ik daarmee bedoel als je 'alles' gelezen hebt dan?

Je kan toch niet je PC richten op iets wat je niet eens hebt........


Hey schiet jezelf even lekker overhoop!
Nee idd ik had blijkbaar niet alles gelezen nee..blijkt weer, maar een normaal antwoord had ik wel in dit topic verwacht..mjah heh laat maar zitten ik zoek het wel elders en als je hier nog op mocht reageren dan doe je het maar als je minder schagrijnig bent, als je ruzie hebt met je mokkel vecht je het maar met haar uit.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 10-07-2008 17:14 by Lionheart Profiel van Lionheart

Werkgeheugen.


SQT
Usericon van SQT
Posted 10-07-2008 17:20 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/



Zeg het maar, welluk?

(dit is overigens de stofversie, niet dat jullie denken dat ik een slechte poetsvrouw zou zijn)


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 10-07-2008 17:26 by Lionheart Profiel van Lionheart

Rechts, achter de kabels.


SQT
Usericon van SQT
Posted 10-07-2008 17:30 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Als ik er om het even andere bankjes in stop, zou hij wel opeens als normaal kunnen werken? Dan vraag ik binnenkort wel even iemand of ik die dingen kan lenen.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 10-07-2008 17:36 by Lionheart Profiel van Lionheart

Hoeveel werkgeheugen heb je eigenlijk in GB's en is het een nieuwe pc?


SQT
Usericon van SQT
Posted 10-07-2008 17:46 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Geen idee hoeveel werkgeheugen ik heb, ik heb het ding niet samengesteld
Hij is een goede twee jaar oud, volgens mij sneeuwde het toen ik hem haalde, ik gok februari 2006?

En daarbij, hij heeft het allemaal wel aangekund hè, het is niet zo dat ik programma's zit te proberen die nooit hebben gewerkt. Het lijkt vooral alsof er iets mis is sinds hij terug is van de reparatie een half jaar terug (een winkel die nu niet meer bestaat , anders was ik er wel al langsgegaan).


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 10-07-2008 19:52 by altx Profiel van altx

quote:
Op 10 juli 2008 17:46 schreef SQT het volgende:
Geen idee hoeveel werkgeheugen ik heb, ik heb het ding niet samengesteld
Hij is een goede twee jaar oud, volgens mij sneeuwde het toen ik hem haalde, ik gok februari 2006?

En daarbij, hij heeft het allemaal wel aangekund hè, het is niet zo dat ik programma's zit te proberen die nooit hebben gewerkt. Het lijkt vooral alsof er iets mis is sinds hij terug is van de reparatie een half jaar terug (een winkel die nu niet meer bestaat , anders was ik er wel al langsgegaan).


Een computer van 2 jaar oud die een reparatie nodig heeft?

Wat is er toen gerepareerd dan?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 10-07-2008 19:54 by altx Profiel van altx

quote:
Op 10 juli 2008 17:13 schreef BerserkerWoman het volgende:
Hey schiet jezelf even lekker overhoop!
Nee idd ik had blijkbaar niet alles gelezen nee..blijkt weer, maar een normaal antwoord had ik wel in dit topic verwacht..mjah heh laat maar zitten ik zoek het wel elders en als je hier nog op mocht reageren dan doe je het maar als je minder schagrijnig bent, als je ruzie hebt met je mokkel vecht je het maar met haar uit.


Ik kan misschien iets beter tot 10 tellen dan Argus, maar voor de rest denk ik er precies hetzelfde over.

Je hebt geen flauw idee waar je mee bezig bent. Vervolgens sloop je de boel. En dan kom je hier vragen of wij dat even voor je kunnen fixen.

Wat voor antwoord had je dan verwacht?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


SQT
Usericon van SQT
Posted 10-07-2008 20:16 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 10 juli 2008 19:52 schreef altx het volgende:
Een computer van 2 jaar oud die een reparatie nodig heeft?

Wat is er toen gerepareerd dan?

Het moederboard was naar de klote (geen geluid meer), dit is waarschijnlijk tijdens de verhuizing destijds gebeurd.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 10-07-2008 20:19 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 10 juli 2008 19:54 schreef altx het volgende:
Je hebt geen flauw idee waar je mee bezig bent. Vervolgens sloop je de boel. En dan kom je hier vragen of wij dat even voor je kunnen fixen.

Wat voor antwoord had je dan verwacht?


+1


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 10-07-2008 21:35 by BerserkerWoman Profiel van BerserkerWomanhttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 10 juli 2008 19:54 schreef altx het volgende:
Ik kan misschien iets beter tot 10 tellen dan Argus, maar voor de rest denk ik er precies hetzelfde over.

Je hebt geen flauw idee waar je mee bezig bent. Vervolgens sloop je de boel. En dan kom je hier vragen of wij dat even voor je kunnen fixen.

Wat voor antwoord had je dan verwacht?


In elk geval geen vraag op vraag op vraag.
De boel is nog niet gesloop en wat maakt het jullie nu uit of deze pc naar den klote gaat, daarbij is dit de eerste keer dat ik hier überhaupt een vraag stel , tevens ook de laatste.




Helvete
Usericon van Helvete
Posted 10-07-2008 21:42 by Helvete Profiel van Helvete

Simpel n00bvraagje: Kan het kwaad om twee verschillende merken DDR2 RAM met dezelfde snelheid te combineren?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 10-07-2008 22:11 by Argus Profiel van Argus

Kwaad nee. Wel is het resultaat meestal sneller bij idem merk en liefst idem productie run.

Vandaar dat je ook vaak setjes in de verkoop ziet bij de betere pc boeren.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Snark
Usericon van Snark
Posted 10-07-2008 22:13 by Snark Profiel van Snark

de regel is toch dat de traagste de snelheid bepaald?




Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen