IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Virus/ computer problemen deel III Vorige pagina | Volgende pagina
FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 07-02-2007 15:59 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk



blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 07-02-2007 16:00 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 7 februari 2007 15:59 schreef FRNK het volgende:






blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 07-02-2007 17:10 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

Zo...............Dankzij dhr BUUUUUUUUUUUURRRRRRRRRRRRRMMMMMMMMMMANNNNNNNNN FRNK is het probleem weer opgelost.....voor mij nooit meer Internet explorer...

Firefox FTW!!!!!!!!!!!!!!!!!!



grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 13-02-2007 16:44 by grindcore Profiel van grindcore

Weet iemand hoe je een ghost image kan maken die hardware onafhankelijk werkt?

Zo niet: weet iemand met welk programma het wel kan?


renYek
Usericon van renYek
Posted 13-02-2007 18:25 by renYek Profiel van renYek

quote:
Op 13 februari 2007 16:44 schreef grindcore het volgende:
Weet iemand hoe je een ghost image kan maken die hardware onafhankelijk werkt?

Zo niet: weet iemand met welk programma het wel kan?


Eerst sysprep draaien van Microsoft voordat je het ghostimag maakt. Als je dan het image ergens op uitrolt, wordt daarna een minisetup gedraaid die de hardwaredetectie opnieuw doet en divers gaat installeren (mits die aanwezig zijn in je windows versie). Anders kun je die van te voren opnemen in je base-image en worden ze geladen met de minisetup.

Zoek maar eens op sysprep en/of RIS (remote installation service) op www.technet.com. RIS an sich heb je niet nodig, maar de manier van image preppen is hetzelfde.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 13-02-2007 18:45 by grindcore Profiel van grindcore

quote:
Op 13 februari 2007 18:25 schreef renYek het volgende:
Eerst sysprep draaien van Microsoft voordat je het ghostimag maakt. Als je dan het image ergens op uitrolt, wordt daarna een minisetup gedraaid die de hardwaredetectie opnieuw doet en divers gaat installeren (mits die aanwezig zijn in je windows versie). Anders kun je die van te voren opnemen in je base-image en worden ze geladen met de minisetup.

Zoek maar eens op sysprep en/of RIS (remote installation service) op www.technet.com. RIS an sich heb je niet nodig, maar de manier van image preppen is hetzelfde.
thnx


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 19-02-2007 13:35 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Wat zijn de ervaringen hier met Vista?
Op mijn systeem draait het niet echt soepel heb ik gemerkt (lees redelijk traag) en de eerste spontane reboot ook al gehad (nog nooit meegemaakt onder XP) had gelukkig een dual boot gemaakt met XP.

Maar wachten tot ik een keer een nieuwe PC heb


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-02-2007 13:39 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ik hoor wisselende geluiden, als je een goede pc hebt schijnt het een prima systeem te zijn, maar is je pc eigenlijk net iets te zwak dan wil het nog wel eens minder zijn


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 19-02-2007 13:39 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

Draait wel behoorlijk, maar ik gebruik nu alleen XP. Vista heb ik ook geinstalleerd (dual boot), maar gebruik het nauwelijks tot niet. Ik wacht eerst wel even totdat de drivers van behoorlijk kwaliteit zijn, dan stap ik misschien wel over.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 19-02-2007 13:43 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 19 februari 2007 13:39 schreef 0Tolerence het volgende:
Draait wel behoorlijk, maar ik gebruik nu alleen XP. Vista heb ik ook geinstalleerd (dual boot), maar gebruik het nauwelijks tot niet. Ik wacht eerst wel even totdat de drivers van behoorlijk kwaliteit zijn, dan stap ik misschien wel over.


Ja ook al zoiets, er was niet eens een officiele driver voor Soundblaster Live. Uiteindelijk wel aan de praat gekregen maar toch vrij apart...


renYek
Usericon van renYek
Posted 19-02-2007 14:22 by renYek Profiel van renYek

Vista business edition draaide op zich prima op mijn laptop, maar mijn externe USB geluidskaart kon wel nog afspelen maar niet meer opnemen, dus heb ik mijn XP image weer teruggeramd.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 19-02-2007 14:25 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Hmm, heb het nog niet eens gezien. Wel een beetje slecht .. maar ja, komt wel.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 19-02-2007 14:26 by Mikeee Profiel van Mikeee

Ik wacht wel tot Vista SP2 uit is gekomen (heb ook tot XP SP2 gewacht). Misschien dat het tegen die tijd wél lief samenspeelt met alle hardware zonder ook vast te lopen of crashen.
Bovendien ben ik niet gecharmeerd van het feit dat je bij veranderingen aan je hardware je steeds weer moet gaan bellen met M$ voor authorisatie. Ik heb wel betere dingen te doen met m'n tijd en aandacht.

Overigens ligt het ook een beetje aan de hardware-leveranciers die tot nu toe geen geschikte, stabiele drivers hebben kunnen afleveren. *kuch* nVidia en creative o.a. *kuch*

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 19-02-2007 14:28]



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-02-2007 14:52 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 19 februari 2007 14:26 schreef Mikeee het volgende:
Bovendien ben ik niet gecharmeerd van het feit dat je bij veranderingen aan je hardware je steeds weer moet gaan bellen met M$ voor authorisatie.


Serieus?

Dus als je ff een nieuwe HD of grafkaart in je kast wilt proppen moet je eerst aan Bill vragen of dat wel mag?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 19-02-2007 14:55 by Mikeee Profiel van Mikeee

Ja hoor. Internet staat bol van die berichten.



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 19-02-2007 14:56 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 19 februari 2007 14:26 schreef Mikeee het volgende:
Ik wacht wel tot Vista SP2 uit is gekomen (heb ook tot XP SP2 gewacht). Misschien dat het tegen die tijd wél lief samenspeelt met alle hardware zonder ook vast te lopen of crashen.
Bovendien ben ik niet gecharmeerd van het feit dat je bij veranderingen aan je hardware je steeds weer moet gaan bellen met M$ voor authorisatie. Ik heb wel betere dingen te doen met m'n tijd en aandacht.

Overigens ligt het ook een beetje aan de hardware-leveranciers die tot nu toe geen geschikte, stabiele drivers hebben kunnen afleveren. *kuch* nVidia en creative o.a. *kuch*


Die authorisatie is gewoon online en het betreft naar mijn weten alleen je moederbord. Als je dat vervangt, zal je opnieuw moeten authoriseren.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-02-2007 2:52 by Schaep Profiel van Schaep

Mijn HP Pavilion 7950 loopt steeds vast, maar ik heb geen idee waarom. Misschien door een illegale versie van Windows, een probleem met de hardware of gewoon slijtage. Er zitten een Geforce TI 4200 en een Creative Soundblaster Audigy Player in. Verder nog een cd-brander, een dvd-speler en vier extra USB 2-poorten. In 2001 was de prijs nog 4000 gulden, maar ik denk dat het nu minder is geworden.

Zou ik deze computer nog kunnen verkopen en zo ja, waar?

En zou het verstandig zijn om de 3D-kaart en de geluidskaart apart te verkopen, of niet?

De 3D kaart zag ik op Martplaats staan voor 30 tot 40 euro en de geluidskaart op Ebay voor 10 euro.

De games die ik erop speelde zagen er beter uit op deze computer dan op mijn laptop, dus het is jammer, maar helaas.

Zelf heb ik er namelijk eigenlijk al teveel energie ingestoken en heb ik geen idee meer wat ik ermee zou moeten doen.


renYek
Usericon van renYek
Posted 21-02-2007 6:13 by renYek Profiel van renYek

quote:
Op 19 februari 2007 14:56 schreef 0Tolerence het volgende:
Die authorisatie is gewoon online en het betreft naar mijn weten alleen je moederbord. Als je dat vervangt, zal je opnieuw moeten authoriseren.


Omdat dan je HAL (hardware abstraction layer) is gewijzigd. En dan denkt windows: hey, ik sta op een ander systeem, misschien ben ik wel gecloned naar andere hardware en vergeet men dat men maar 1 licentie heeft!



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 21-02-2007 15:35 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 21 februari 2007 2:52 schreef Schaep het volgende:
Mijn HP Pavilion 7950 loopt steeds vast, maar ik heb geen idee waarom. Misschien door een illegale versie van Windows, een probleem met de hardware of gewoon slijtage. Er zitten een Geforce TI 4200 en een Creative Soundblaster Audigy Player in. Verder nog een cd-brander, een dvd-speler en vier extra USB 2-poorten. In 2001 was de prijs nog 4000 gulden, maar ik denk dat het nu minder is geworden.

Zou ik deze computer nog kunnen verkopen en zo ja, waar?

En zou het verstandig zijn om de 3D-kaart en de geluidskaart apart te verkopen, of niet?

De 3D kaart zag ik op Martplaats staan voor 30 tot 40 euro en de geluidskaart op Ebay voor 10 euro.

De games die ik erop speelde zagen er beter uit op deze computer dan op mijn laptop, dus het is jammer, maar helaas.

Zelf heb ik er namelijk eigenlijk al teveel energie ingestoken en heb ik geen idee meer wat ik ermee zou moeten doen.


Wow!

Zo snel zou ik een PC die ooit 4000 gulden heeft gekost niet opgeven, alleen maar omdat ie vastloopt en je niet eens weet waardoor dat komt.

Ik weet niet in hoeverre je zelf verstand hebt van PC's maar, if not, lijkt het je niet handig om er eerst iemand naar te laten kijken?



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-02-2007 15:55 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 21 februari 2007 15:35 schreef Onweerwolf het volgende:
Wow!

Zo snel zou ik een PC die ooit 4000 gulden heeft gekost niet opgeven, alleen maar omdat ie vastloopt en je niet eens weet waardoor dat komt.

Ik weet niet in hoeverre je zelf verstand hebt van PC's maar, if not, lijkt het je niet handig om er eerst iemand naar te laten kijken?




Hmmm, ik zie dat er toch nog 200 tot 300 euro voor wordt gevraagd, dat valt me niet tegen.

Zelf kan ik de meeste computerproblemen wel oplossen, maar zeker als het onduidelijk is wat het probleem is dan is het lastig (hij loopt op willekeurige momenten vast, maar wel na ongeveer een kwartier). Misschien is het toch een goed idee om er een professional naar te laten kijken inderdaad.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-02-2007 15:59 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Neem aan dat formateren al gebeurd is .. heb je wel eens naar de processortemp gekeken?


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-02-2007 16:29 by Schaep Profiel van Schaep

Nu wel, maar die lijkt in orde te zijn!

Ik heb nu alle software van de computer gehaald, Windows geupdate en de network controller die niet werd herkent gedisabled, (heerlijk, dat Engels), dus even kijken wat hij nu doet.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 21-02-2007 16:30 by Mikeee Profiel van Mikeee

Yup. Door de jaren heen wil het stof tot in de kleinste hoekjes gaan zitten met als gevolg geen luchtdoorstroming meer en/of stroeve ventilatoren.
Al die elektrische velden trekken erg veel stof aan.



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-02-2007 16:44 by Schaep Profiel van Schaep

Dat merkte ik toen ik mijn computer schoonmaakte, het was één grote stofhoop. Al een half uur niet vastgelopen and counting.


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 21-02-2007 16:56 by Borthulaz Profiel van Borthulaz

Irritant probleempje:

Ik kan niet op een link klikken, bv www.zwaremetalen.com, ik moet hem dan eerst kopieren naar de browser, anders gebeurt er niks. Iemand tips?

Serieus probleempje:

Mijn pc start opnieuw op vlak voordat je het bureaublad ziet. Ik heb een tijdje research gedaan op fora enzo, en ik krijg steeds meer het idee dat het aan mn geheugen ligt. Want ik heb een reepje van 512 MB erbij gekocht, maar die komt niet overeen met het reepje die er al in zat (ook 512 MB )



Kan het zijn dat het verschil tussen deze twee de oorzaak is?

[Dit bericht is gewijzigd door Borthulaz op 21-02-2007 16:57]



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen