IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuw nieuws topic deel teveel Vorige pagina | Volgende pagina
Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 23-01-2007 18:01 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Rijke bajesklant moet eigen cel betalen

Uitgegeven: 23 januari 2007 16:05
Laatst gewijzigd: 23 januari 2007 16:54
DEN HAAG - De overheid moet het vermogen van veroordeelde criminelen kunnen aanspreken om de kosten van hun detentie te betalen. Een meerderheid van de Tweede Kamer vindt dat het kabinet op korte termijn met een voorstel moet komen om dat te regelen.

Het CDA, de VVD, GroenLinks, de Partij voor de Dieren en de SGP steunden dinsdag een motie van die strekking van de Partij voor de Vrijheid (PVV).

Volgens de PVV is het erg duur om iemand gevangen te houden en is het onaanvaardbaar dat het tot nu toe onmogelijk is het vermogen van gedetineerden aan te spreken om de kosten van detentie terug te dringen.Wat de PVV betreft, wordt het hele financiële vermogen van een gevangene hiervoor uitgeput.

Minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) laat sinds oktober vorig jaar al onderzoeken of het mogelijk is om van vermogende gevangenen een bijdrage voor kost en inwoning te vragen.

Uitkering

Hij kondigde dat toen aan naar aanleiding van berichten dat diverse gedetineerden maandelijks hun AOW-uitkering van bijna 900 euro krijgen, terwijl ze niets hoeven te betalen voor de kosten die de Staat voor hen maakt.

De Kamer nam ook een motie van de VVD aan die de opsporing en vervolging van oorlogsmisdadigers en schenders van mensenrechten in Nederland moet verbeteren. Volgens het parlement moet het team internationale misdrijven van het Korps landelijke politiediensten er tien mensen bij krijgen.

Deze afdeling telt nu 22 arbeidsplaatsen. Bij het Openbaar Ministerie moeten er twee mensen bij komen voor dit werk.

De Kamer wil verder dat het kabinet toch al begin volgend jaar met een evaluatie komt van de uitgebreide identificatieplicht, die sinds 2005 geldt. Een meerderheid steunde een voorstel van D66 om de terugblik met een jaar te vervroegen.

D66

Volgens D66-fractievoorzitter Alexander Pechtold zijn de eerste signalen over de werking van de wet negatief. De identificatieplicht was bedoeld om terrorisme te bestrijden, maar het middel wordt volgens hem aangegrepen om kleine criminaliteit tegen te gaan. "De effectiviteit van de maatregel is te laag.

Terroristen worden niet gepakt, terwijl iedereen nu in zijn vrijheid wordt beperkt", aldus Pechtold.



Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 23-01-2007 18:23 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Je bent het eens met de PVV. Extremist!

Trouwens, wat mij betreft mogen ook minder bedeelde criminelen financeel aangesproken worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 23-01-2007 18:24]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 23-01-2007 18:23 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Ja, nadat ik dit poste heb ik al 3 kogelbrieven gekregen .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 23-01-2007 18:24 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 23 januari 2007 18:23 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ja, nadat ik dit poste heb ik al 3 kogelbrieven gekregen .
Antifa, Rood! en Dwars?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 23-01-2007 18:55 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

NVU wil zaterdag demonstreren in Apeldoorn

APELDOORN - De Nederlandse Volks Unie (NVU) wil zaterdag in Apeldoorn demonstreren. Een eerdere demonstratie in 2003 liep uit de hand, toen anti-fascisten de demonstratie wilden voorkomen.
In mei 2003 mocht de NVU alsnog demonstreren op het verlaten industrieterrein Kayersmolen. Volgens NVU-voorzitter Constant Kusters was dat niet meer dan een farce. Hij heeft goede hoop dat hij dit keer wel door een woonwijk mag lopen. ‘We gaan niet door het centrum. De rechter zou dat verbieden, omdat de winkels ook open zijn. Maar onze route door Apeldoorn Zuid is goed door de politie te begeleiden.’

Als het aan Kusters ligt vertrekken de demonstranten om 13 uur bij de Laan van de Mensenrechten. De extreem-rechtse politieke partij demonstreert onder het thema ‘Grenzen dicht voor goedkope Oost-Europese arbeiders! Weg met de EU! Weg met het neo-liberalisme’.

Route
De geplande route gaat vanaf de Laan van de Mensenrechten via de Arnhemseweg naar de Duivenlaan. Dan Reigersweg, Adelaarslaan, Hofveld, Eksterweg, Oude Beekbergerweg en via de 1e Wormenseweg terug naar de Laan van de Mensenrechten. Zowel op de Laan van de Mensenrechten als op de Eksterweg wil de NVU een toespraak houden. ‘Die toespraken houden we met het oog op de provinciale statenverkiezingen van 7 maart’, zegt Kusters. ‘Het is de bedoeling dat de mensen onze standpunten kennen, weten waarom ze op ons moeten stemmen.’ Bij de gemeenteraadsverkiezingen haalde de NVU één procent van de stemmen in Apeldoorn.

De gemeente buigt zich vandaag over het verzoek van de NVU. Naar verwachting kan de burgemeester morgen uitsluitsel geven over de vraag of de demonstratie door mag gaan.





Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 23-01-2007 23:34 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 23 januari 2007 18:55 schreef BitchSlap het volgende:
Adelaarslaan
Dat kan geen toeval zijn



BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 24-01-2007 10:51 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

ze gaan echt een pauperbuurt in...

ga wel ff kijken denk ik... misschien wat tomaten gooien ofzo


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 24-01-2007 10:57 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Gooi maar met stenen, dat werkt beter.


Against God and Government


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 24-01-2007 10:58 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Zonde van de tomaten



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 24-01-2007 12:26 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 24 januari 2007 10:51 schreef BitchSlap het volgende:
ze gaan echt een pauperbuurt in...

ga wel ff kijken denk ik... misschien wat tomaten gooien ofzo
Interne spanningen bij de links radicaaltjes? Dit is toch duidelijk een SP-optocht:

‘Grenzen dicht voor goedkope Oost-Europese arbeiders! Weg met de EU! Weg met het neo-liberalisme’.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 24-01-2007 12:33 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Gejat dus

Tevens zo onorigineel als de plaats van handeling. Kusters heeft volgens mij nog nooit buiten Apeldoorn iets georganiseerd. Zo bereik je nooit een breed publiek.



Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 24-01-2007 14:22 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Gert Verhulst geeft feest wegens rijkdom

Uitgegeven: 23 januari 2007 10:44

HASSELT - Gert Verhulst (van de kinderserie Samson en Gert) geeft een feestje voor 1500 fans, nadat een bewonderaar hem herinnerde aan een belofte uit een liedje in 1991. Daarin beloofde hij een kermis, ijs en chocola zodra hij 10 miljoen Belgische frank zou hebben.

Inmiddels heeft Gert met zijn een entertainmentbedrijf Studio 100 een geschat vermogen van 15 miljoen euro.

Voor het feest op 2 februari bouwt Verhulst zijn Plopsaland Indoor in Hasselt om tot een kermis, met ijs en chocola voor de eerste fans die zich inschrijven op www.gertje.info.

"De stunt is wel eenmalig", stelt Verhulst. Beloftes uit andere liedjes zal hij niet nakomen. "Ik ga niet bij de brandweer en we gaan niet als piraten naar Timboektoe", zegt Verhulst dinsdag in krant Het Laatste Nieuws.

bron: http://www.nu.nl/news/953980/62/rss/Gert_Verhulst_geeft_feest_wegens_rijkdom.html



Mwoah Gertje!





Verrassend triviaal


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 24-01-2007 14:56 by stoomfiets Profiel van stoomfiets

ik wil daar dus ook heen..

oh en:


'VS voeren tweede bombardement op Somalië uit'

Uitgegeven: 24 januari 2007 14:12

WASHINGTON - De Amerikaanse luchtmacht heeft opnieuw een luchtaanval uitgevoerd op vermeende strijders van al-Qaeda in het zuiden van Somalië. Dat verklaren anonieme Amerikaanse functionarissen woensdag in het dagblad The Washington Post.
Het zou de tweede keer deze maand zijn dat de VS het land in de Hoorn van Afrika bombarderen. De luchtaanval zou opnieuw zijn uitgevoerd met een AC-130 gevechtsvliegtuig. Volgens de krant is niets bekend over het doelwit of de resultaten van de aanval.


doet me denken aan toen ze die pijnstiller fabriek bombardeerden, hehe


I am the 1%.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 24-01-2007 16:01 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 24 januari 2007 14:22 schreef Ohneschwanz het volgende:
Inmiddels heeft Gert met zijn een entertainmentbedrijf Studio 100 een geschat vermogen van 15 miljoen euro.
Ik schat dat dat toch een aantal maal hoger is



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 24-01-2007 16:12 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Maar toen hij het schreef gebruikt ze toch nog Belgische Franken? Dan was 10 miljoen veel minder!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-01-2007 16:18 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Goh, echt?!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 24-01-2007 16:31 by Iskariot Profiel van Iskariot

'Holleeder mag zich niet via media vrijpleiten'

Uitgegeven: 24 januari 2007 16:10
Laatst gewijzigd: 24 januari 2007 16:21
DEN HAAG - Het CDA in de Tweede Kamer vindt dat 'topcrimineel' Willem Holleeder zichzelf op geen enkele manier via de media mag vrijpleiten. Volgens de fractie moet het ministerie van Justitie desnoods extra maatregelen nemen om te voorkomen dat de verdachte op die manier de publieke opinie beïnvloedt.

CDA-Kamerlid Sybrand van Haersma Buma liet woensdag weten geen genoegen te nemen met de schriftelijke antwoorden van CDA-minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) begin deze week naar aanleiding van het interview dat Holleeder recent gaf aan misdaadverslaggever John van den Heuvel.

Onderzoek heeft volgens de bewindsman geen aanwijzingen opgeleverd dat het vraaggesprek in de gevangenis heeft plaatsgevonden.

Interview

Los van de plaats waar het interview plaatshad, is het volgens Van Haersma Buma "onbestaanbaar" dat een verdachte als Holleeder de ruimte krijgt om z'n zegje via de media te doen. Het Kamerlid heeft Hirsch Ballin opnieuw schriftelijk om opheldering gevraagd.

Zo stelde de minister dat de zwaar beveiligde gevangenis in Vught, waar Holleeder vastzit, niet scherper hoeft te letten op het contact dat de verdachte onderhoudt met de buitenwereld.

Wel bekijkt Hirsch Ballin of Holleeder beter in de gaten kan worden gehouden op het moment dat hij buiten de gevangenis is, bijvoorbeeld om een zitting voor de rechtbank bij te wonen.

Contact

Het CDA wil dat de minister onderzoekt hoe het heeft kunnen gebeuren dat Holleeder het interview buiten de gevangenis heeft gegeven zonder dat de betrokken diensten dit wisten. "Als hij contact heeft met een journalist, kan dat ook met een crimineel vriendje", zei Van Haersma Buma.

Ook wil hij weten of verdachten die in Vught vastzitten, voortdurend worden bewaakt als ze de inrichting verlaten.


Ik dacht dat in Nederland de rechters besloten of iemand schuldig was...


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 24-01-2007 16:35 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 24 januari 2007 16:12 schreef Gemene Lepel het volgende:
Maar toen hij het schreef gebruikt ze toch nog Belgische Franken? Dan was 10 miljoen veel minder!

Alles was ook goedkoper toen.



Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 24-01-2007 16:35 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Vroeger was alles beter


Verrassend triviaal


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 24-01-2007 16:43 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 24 januari 2007 14:22 schreef Ohneschwanz het volgende:
"Ik ga niet bij de brandweer en we gaan niet als piraten naar Timboektoe", zegt Verhulst dinsdag in krant Het Laatste Nieuws.


Meesterlijk.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 24-01-2007 17:04 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 24 januari 2007 16:31 schreef Iskariot het volgende:
'Holleeder mag zich niet via media vrijpleiten'

"Als hij contact heeft met een journalist, kan dat ook met een crimineel vriendje", zei Van Haersma Buma.


Wat een megool. Binnen kun je natuurlijk ook vrienden maken.


Suck my piss


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 24-01-2007 17:08 by Iskariot Profiel van Iskariot

En weet je tenminste zeker dat ze crimineel zijn!


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 24-01-2007 17:19 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://



en via wiki;

quote:
Holleeder is de oom van TMF-vj Miljuschka Witzenhausen.


Ik kenhaar niet, maar het maakt het niet minder mooi.


Suck my piss


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 24-01-2007 17:23 by Smoochy Profiel van Smoochy

quote:
Op 24 januari 2007 17:19 schreef skullfuck het volgende:


en via wiki;



Ik kenhaar niet, maar het maakt het niet minder mooi.




dit is ze,


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 24-01-2007 17:25 by Iskariot Profiel van Iskariot

Nederland is een fokking misdaad paradijs

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_misdadigers


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen