IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : After Forever Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-11-2002 0:07 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2002 0:06 schreef altx het volgende:
Dan vragen ze George Oosthoek toch gewoon of die ff de grunts komt doen...




**btw, als hij les geeft: dan heeft hij toch een schoolbord om op te schrijven**


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 25-11-2002 0:08 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Jezus, ja, da's echt allemaal heel simpel enzo hoor


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 25-11-2002 0:15 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Ik heb ook vernomen dat de grunt geschrapt is in de videoclip en de de singleversie van dat nummer (Monolith of Doubt) maar dat moet ik eerst even zien/horen om daar een bevestiging van te hebben...



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-11-2002 0:16 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

wat een media sletten zeg.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 25-11-2002 0:20 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2002 0:15 schreef Judge M. het volgende:
Ik heb ook vernomen dat de grunt geschrapt is in de videoclip en de de singleversie van dat nummer (Monolith of Doubt) maar dat moet ik eerst even zien/horen om daar een bevestiging van te hebben...


Weer een topband naar de klote...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 25-11-2002 0:27 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

hoho.. zeker ben ik er ook nog niet van hoor..



Zenial
Usericon van Zenial
Posted 25-11-2002 2:28 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 25 november 2002 0:15 schreef Judge M. het volgende:
Ik heb ook vernomen dat de grunt geschrapt is in de videoclip en de de singleversie van dat nummer (Monolith of Doubt) maar dat moet ik eerst even zien/horen om daar een bevestiging van te hebben...

Ach, deed Moonspell ook op de Opium single... singletjes zijn toch commerciele ondingen, dus kan je t beter goed commercieel aanpakken hehe


Zenial


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 25-11-2002 14:44 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

De laatste twee singles waren inderdaad grunt-vrij (kheb ze liggen, thuis), wat betreft de titeltrack toch. Blijkbaar een bewuste keuze? Nu ja, Monolith of Doubt blijf ik en hel goed nummer vinden, met of zonder grunt, enne, we zien wel wat er van komt zeker... Ik vind niet dat AF al naar het niveau van WT is afgezakt... Kan nog komen, maar ik hoop van niet


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 25-11-2002 16:33 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Wat maakt het ook uit of d'r grund in zit, Monolith of Doubt is gewoon het beste AF-nummer. Als ze't maar niet helemaal weglaten (zoals WT), want die zware stemmen horen gewoon bij de muziek. Ik ben benieuwd op de clip nu ook 'ns wordt uitgezonden, nu ze 'ns op TV zijn geweest.

[Dit bericht is gewijzigd door MetalTuupLimburg op 25-11-2002 16:35]


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 25-11-2002 16:40 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2002 16:33 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
Wat maakt het ook uit of d'r grund in zit, (...)


Aaaargh! Ga ze nog verdedigen ook... In dit soort muziek horen gewoon grunts te zitten, punt uit! En singles uitbrengen vind ik toch al een verdorven iets, maar dan ook nog radio edits van je nummers maken: Schande!!!

[edit] Gaan ze dadelijk bij CoF zeker ook doen, singles maken zonder de extreme vocalen... [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 25-11-2002 16:41]


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 25-11-2002 18:04 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Vraag ik me toch wat af. Worden die grunts erzelf door de band uitgelaten, of wordt dit gevraagd door tv/media/platenbazen???


Bazzio Attacks!!!


DeCiPhEr
Usericon van DeCiPhEr
Posted 25-11-2002 18:05 by DeCiPhEr Wijzig reactieProfiel van DeCiPhErQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2002 18:04 schreef bazzio het volgende:
Vraag ik me toch wat af. Worden die grunts erzelf door de band uitgelaten, of wordt dit gevraagd door tv/media/platenbazen???


meestal platenbazen, de media boeit het niet echt


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 25-11-2002 18:15 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2002 18:05 schreef DeCiPhEr het volgende:
meestal platenbazen, de media boeit het niet echt


Ach, er zijn zat bands die stevig genoeg in hun schoenen staan om niet naar die idioten te luisteren...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-11-2002 19:41 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2002 18:15 schreef altx het volgende:
Ach, er zijn zat bands die stevig genoeg in hun schoenen staan om niet naar die idioten te luisteren...

Je zal verbaasd zijn hoeveel bands overstag gaan (zie bv. Borknagar!!).

Gewoon wat zoet eromheen lullen van een A&R manager die je langzaam aan het handje meeneemt, stapje voor stapje naar de eindconclusie: Maak Toegankelijker Muziek, dan gaan Meer Mensen ernaar luisteren! Je kunt het zo redelijk aankleden als je wil, maar uiteindelijk is bijna elke band een sell-out... out..... out.......


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 25-11-2002 19:45 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2002 19:41 schreef Dwaallicht het volgende:
Je zal verbaasd zijn hoeveel bands overstag gaan (zie bv. Borknagar!!).

Gewoon wat zoet eromheen lullen van een A&R manager die je langzaam aan het handje meeneemt, stapje voor stapje naar de eindconclusie: Maak Toegankelijker Muziek, dan gaan Meer Mensen ernaar luisteren! Je kunt het zo redelijk aankleden als je wil, maar uiteindelijk is bijna elke band een sell-out... out..... out.......


Nou, ik zie in ieder geval Borknagar niet zo ver gaan dat ze de extreme vocalen er helemaal uit laten (of heb ik wat gemist...)


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Arachnia
"de hippie"
Usericon van Arachnia
Posted 25-11-2002 20:25 by Arachnia Wijzig reactieProfiel van ArachniaQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2002 18:05 schreef DeCiPhEr het volgende:
meestal platenbazen, de media boeit het niet echt

maar ze hebben toch nog geen platencontract? dat zij dat spijkermannetje volgens mij...


HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 26-11-2002 14:26 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2002 19:41 schreef Dwaallicht het volgende:
Je zal verbaasd zijn hoeveel bands overstag gaan (zie bv. Borknagar!!).

stapje voor stapje naar de eindconclusie: Maak Toegankelijker Muziek, dan gaan Meer Mensen ernaar luisteren!
Of gewoon: "Als je het 'zo' doet, krijg je een deal."
Of: "Als jullie niet 'zo' doen, maken we geen reclame meer voor jullie, en/of wordt jullie contract niet verlengd."

Such is the music business...


Touché, pussycat!


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 26-11-2002 14:41 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2002 16:40 schreef altx het volgende:
Aaaargh! Ga ze nog verdedigen ook... In dit soort muziek horen gewoon grunts te zitten, punt uit! En singles uitbrengen vind ik toch al een verdorven iets, maar dan ook nog radio edits van je nummers maken: Schande!!!

[edit] Gaan ze dadelijk bij CoF zeker ook doen, singles maken zonder de extreme vocalen... [/edit]


Singles uitbrengen een verdorven iets ? Lang leve de b-kantjes die je zonder het uitbrengen van een single niet zou hebben!


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 26-11-2002 15:13 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht



Dat gejank altijd over al dan niet commercieel worden/zijn. De meeste jankerds spelen zelf niet in een band en weten gewoon niet waar ze het allemaal over hebben. Krijg een leven ofzo.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 26-11-2002 15:15 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2002 14:41 schreef Chantalie het volgende:
Singles uitbrengen een verdorven iets ? Lang leve de b-kantjes die je zonder het uitbrengen van een single niet zou hebben!


Ik kan wel merken dat de muziekindustrie al aardig geslaagd is in zijn opzet om mensen te hersenspoelen. Er zijn ook andere manieren om die nummers aan de fan beschikbaar te stellen dan er 2 op 1 schijfje te zetten en vervolgens dat schijfje voor 6 euro te gaan verkopen...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 26-11-2002 15:16 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 26 november 2002 15:15 schreef altx het volgende:
Ik kan wel merken dat de muziekindustrie al aardig geslaagd is in zijn opzet om mensen te hersenspoelen. Er zijn ook andere manieren om die nummers aan de fan beschikbaar te stellen dan er 2 op 1 schijfje te zetten en vervolgens dat schijfje voor 6 euro te gaan verkopen...

Ja precies, je kan die extra nummers ook op speciale japanse edities van de cd zetten en ze vervolgens bij de Fame voor 35 euro verkopen...


Zenial


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 26-11-2002 15:24 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2002 15:16 schreef Zenial het volgende:
Ja precies, je kan die extra nummers ook op speciale japanse edities van de cd zetten en ze vervolgens bij de Fame voor 35 euro verkopen...


Singles, bonus tracks, "previously unreleased"-materiaal, allemaal manieren om de fan op een simpele manier geld uit de zak te kloppen...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 26-11-2002 15:36 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

Volgens mij heeft Sander zelf ook steeds minder zin in grunten. Laatste paar live optredens stond hij een beetje als een zoutzak te grunten. Pas toen de snelle metalriffjes kwamen had hij er weer plezier in...


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 26-11-2002 17:03 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2002 15:36 schreef Bintmeister het volgende:
Volgens mij heeft Sander zelf ook steeds minder zin in grunten. Laatste paar live optredens stond hij een beetje als een zoutzak te grunten. Pas toen de snelle metalriffjes kwamen had hij er weer plezier in...


Dat zei ik net ff terug, doe geen moeite ze geloven dat niet...

[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 26-11-2002 17:04]


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 27-11-2002 20:40 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 26 november 2002 15:13 schreef Shredhead het volgende:


Dat gejank altijd over al dan niet commercieel worden/zijn. De meeste jankerds spelen zelf niet in een band en weten gewoon niet waar ze het allemaal over hebben. Krijg een leven ofzo.


Er wordt gepraat vanuit het perspectief van een cd kopend consument, niet als muzikant.

Misschien moet je ff nuance erin brengen; commercieel is op zich geen criterium; bijv. ikzelf zal wel een van de weinigen hier zijn die Within Temptation beter vindt dan After Forever.
Het gaat erom dat commercieel niet betekent; vervlakking van de nummers; dus dat je het een zooi keer luistert en dan pas erachter komt dat de muziek begint te vervelen en je dus een miskoop gedaan hebt; goede muziek moet eeuwig blijven boeien.

Trouwens After Forever ook gezien op Kopspijkers; hoe ik ze de exposure ook gun; de band is toch misplaatst in zo'n programma.
Er is gewoon geen vibe in die studio waar iedereen je aan zit te staren met hun kop een kwartslag gedraaid; het optreden liet dan ook te wensen over; de band speelde niet strak, de keyboards klonken goedkoop en de gitaren gedempt. Het gemis aan grunt vond ik niet erg aangezien die in dit nummer geen prominente rol heeft. Floor bewees wel een enorme stem te hebben. Persoonlijk had ik gehoopt dat de aanwezigheid van Mies Bouwman & Hans wiegel voor extra agressie 'schijt aan houding' -dus bevlogenheid- had gezorgd. Het had niet zo mogen zijn. Better luck next time en gewoon een rematch op de tour voor de échte liefhebber.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen